Jump to content

różnice przedlift vs polift Forester SF


clamence
 Share

Recommended Posts

Cześć,

Pytanko: czy są jakieś mocne argumenty za tym by kupić wersję poliftową Forestera I (SF)?

Wiem, że polift ma lepsze światła, ale czy są jeszcze inne zasadnicze różnice, które mówiłyby by unikać wersji przedliftowej?

Link to comment
Share on other sites

Przedlift ma tłoki z TwinTurbo, CR 9:0. Polift w teorii 8:0. Ja tam tego zwiększonego CR nie czuje mając do dyspozycji zwykłe EJ205 z 8:0, ale ja to ja. 

 

Kupić to co jest w lepszym stanie, tak powiem. Ja wolę przedlifta bo mi po prostu pasuję jego wygląd, nie jest taki dziadkowy i bez wyrazu. Przedlift wydaje się bardziej charakterny, bardziej "90s" ;) 

 

Link to comment
Share on other sites

Cześć,
Pytanko: czy są jakieś mocne argumenty za tym by kupić wersję poliftową Forestera I (SF)?
Wiem, że polift ma lepsze światła, ale czy są jeszcze inne zasadnicze różnice, które mówiłyby by unikać wersji przedliftowej?
Różnic jest trochę. Główną to wygląd tyłu, lampy klapa, zderzaki inne i te plastiki na drzwiach.
Czy światła lepsze, jeśli mamy na myśli przednie to nie zgodzę się. Przedlift ma klosze szklane, Polift plastikowe. Te drugie z czasem żółkną, matowieją.

Wnętrze. Od w zasadzie słupka B w stronę tyłu jest inne. Inna kanapa, plastiki bagażnika itp. Przed lift ma kanapę z regulacją oparcia i dzieloną symetrycznie, polift już nie ma regulacji i jest dzielona asymetrycznie.

Silniki wolnossące 2.0 przedlift ma silnik starszy tzw phase 1 EJ20J, od 99 roku jest już phase 2, chyba ej202. Różnią sie jak wyżej kompresją i mocą. 122km i 125km. 

Skrzynia automatyczna też starszej wersji TZ10 w przedlifcie. Polift otrzymał już skrzynie phase 2 TZ1A z filtrem zewnętrznym, też 4 biegi. I jeszcze jakieś drobne różnice. Ale nie ma różnicy w pracy skrzyni, to bardziej taki kosmetyczny zabieg.
 
Polift ma już antene radia w tylnej bocznej szybie, przedlift ma ją jeszcze automatyczna, w przednim błotniku (u mnie działa bardzo dobrze). No i jeszcze chyba opcja gdy włączamy nawiew na szybe przednią to w polifcie chyba włącza się wtedy dodatkowo klima. Ale pewny na 100% nie jestem.

Chyba tyle
No i zgodzę się z @133699 jakoś przedlift mi też bardziej pasuje jest taki bardziej "klasyczny", ta antena w błotniku też nadaje takiego jakby uroku.
W skrócie szukaj zdrowego, bo różnice moim zdaniem nie są na tyle istotne aby brać je pod uwagę. Jak swojego ogarnę to będzie na sprzedaż, ale dopiero za 2-3 miesiące pewnie.

W SG lifting był bardziej "widoczny" i więcej zmian było.


Edited by ewemarkam
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Antena w błotniku jest do 98, od 99 jest na szybie.

 

No i pominęliście najważniejszą różnicę, ECU w polifcie jest w pełni mapowalne na seryjnym oprogramowaniu, w przedlifcie trzeba kombinować albo z ECUTekiem od 99 albo z płytką ESL w 98. Poza tym polift ma już pojedyncze cewki i precata w uppipe. 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

światła akurat są lepsze w przedlifcie (są szklane)... polift ma plastik i przynajmniej 1 x w roku trzeba je wypolerować bo żółkną strasznie.

Jeżeli nie chcesz tuningować "mocowo" to szukaj takiego który Ci się bardziej podoba + jak najlepszy stan (przede wszystkim tylne kielichy, tylne sanki i ogólnie podwozie...)
Powodzenia w szukaniu :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Dziękuję za Wasze odpowiedzi. Właściwie to chciałem takie właśnie usłyszeć :-) Mi też bardziej podoba się przedlift, więc pewnie poszukam najlepszej możliwej budy z dobrym wnętrzem.

A jeśli chodzi o światła, to słyszałem, że te plastikowe jednal lepiej świecą niż szklane ryflowane klosze.

Jeszcze raz dziekuję za pomoc.

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, ewemarkam napisał:

No i jeszcze chyba opcja gdy włączamy nawiew na szybe przednią to w polifcie chyba włącza się wtedy dodatkowo klima. Ale pewny na 100% nie jestem.

odpala się ale z niższą wydajnością.

2 godziny temu, skwaro napisał:

Poza tym polift ma już pojedyncze cewki i precata w uppipe. 

polift ma centralną cewkę zintegrowaną, ale z innym złączem (SAE)

11 minut temu, klev napisał:

światła akurat są lepsze w przedlifcie (są szklane)... polift ma plastik i przynajmniej 1 x w roku trzeba je wypolerować bo żółkną strasznie.

to je solidnie zregeneruj i zabezpiecz lakierem, najlepiej 2K, i nie będziesz musiał ich ciągle polerować.

Link to comment
Share on other sites

no więc tak:

przedlift i polift wychodził z 1 cewką.... ale z fajkocewkami na każdą świecę wychodziły od 2001 roku... nawet 2001 można spotkać obie wersje. (mowa oczywiście o s-turbo) Jak nie planujesz tuningu to dla Ciebie bez znaczenia :)
co do lamp - plastik lamp już popękał "w środku" plastiku klosza (zapewne od tego że w żadnym s-tubro nie działają spryskiwacze reflektorów i sie przegrzewają), więc żadne polerki i regeneracje nie pomagają - tylko nowe ratują sytuację, a szklane z przedlifta są zawsze takie jakie są, nie żółkną i nie tracą swoich wartości... wkładasz jakieś żarówki +150% i masz "bezproblemowe" światła.

Są oczywiście zamienniki NTY (bez miejsca na silniczek regulacji, lub bez miejsca na żarówki pozycyjne) i są marnej jakości (jak wszystko NTY). Nowe z Aso to kosmiczne pieniądze i tygodnie czekania, używki wszystkie takie same więc wszystkie klosze "popękane" - wiem to wszystko bo sam przerabiam ten temat..... - i chyba skończy się na kupnie nowych zamienników NTY i przeklejeniu (w specjalizującym się w tym zakładzie) samych kloszy do moich lamp. żółknięcie i polerka co roku to akurat pikuś. Także temat upierdliwy.... w przedlifcie odpada :)

Edited by klev
Link to comment
Share on other sites

zapomniałem dodać istotną różnicę :) Przedlift ma mega zagłówki wielkie, jak rozłożysz bagażnik i fotele na płasko to wsadzasz je odwrotnie na swoje miejsce i masz cały bagażnik na płasko i można tam spać bez problemu.
W polifcie zagłówki są dużo mniejsze i profilowane i jak poskładasz tył to i tak masz dziurę i wpada tam poduszka....... trzeba coś tam wkładać żeby wyrównać :)
Przerabiałem na biwaku jeden i drugi to wiem ;) Spałem w obu a mam 190cm wzrostu :) Mniejsze osoby zmieszczą się nawet z żoną/dziewczyną :)

Link to comment
Share on other sites

49 minut temu, klev napisał:

 

przedlift i polift wychodził z 1 cewką.... ale z fajkocewkami na każdą świecę wychodziły od 2001 roku... nawet 2001 można spotkać obie wersje. (mowa oczywiście o s-turbo) Jak nie planujesz tuningu to dla Ciebie bez znaczenia

s-turbo to wiem, ale tu mowa była o N/A dlatego zwróciłem uwagę na Twój wpis. :ok:

50 minut temu, klev napisał:

co do lamp - plastik lamp już popękał "w środku" plastiku klosza (zapewne od tego że w żadnym s-tubro nie działają spryskiwacze reflektorów i sie przegrzewają), więc żadne polerki i regeneracje nie pomagają - tylko nowe ratują sytuację, a szklane z przedlifta są zawsze takie jakie są, nie żółkną i nie tracą swoich wartości...

szkło jest lepsze, ale też ma swoje wady - choć jakbym miał wybór to przy halogenowych reflektorach biorę szkło :ok:

Spryskiwacze to kwestia zmiany silniczka/pompki na toyotowy i zapominasz o problemie.

 

 

Link to comment
Share on other sites

@ozarek Ja nie widzę nigdzie że mowa o N/A. Raczej było w kwestii tuningu, więc chodziło o s-turbo. ;)
O silniczku wiem, ale i tak mam klosze w stanie agonalnym a silniczki z toyoty/lexusa owszem pasują, ale silniczek nadal jest tak umiejscowiony, że za jakiś czas problem powróci.... (najniższe miejsce, zawsze mokre/zalane i śniedzieje/rdzewieje itp) więc nie robię tego wcale hehe

Link to comment
Share on other sites

Ja pisałem w pierwszym poście o 2.0 wolnossącym. Może stąd się to wzięło. Odnośnie pompki u mnie dziś zauważyłem że nie domaga (nie działa).

 

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, ozarek napisał:

polift ma centralną cewkę zintegrowaną, ale z innym złączem (SAE)

Pisałem o turbo, ECUTeka ani płytki ESL do wolnossaka też nie włożysz, zresztą po co...

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, klev napisał:

a silniczki z toyoty/lexusa owszem pasują, ale silniczek nadal jest tak umiejscowiony, że za jakiś czas problem powróci.... (najniższe miejsce, zawsze mokre/zalane i śniedzieje/rdzewieje itp) więc nie robię tego wcale hehe

mam silniczek od lexusa od jesieni 2015 albo 2016 roku i problem nie powrócił ani razu, a ostatnio jeżdżę bardzo mało i bardzo sporadycznie używam spryskiwaczy lamp. Także wg mnie problem jest dość skutecznie rozwiązywalny.

Silniczek od subaru jest spartolony konstrukcyjnie (uszczelnienie osi silniczka) przez to że pompka jest rozbieralna.

3 godziny temu, skwaro napisał:

Pisałem o turbo, ECUTeka ani płytki ESL do wolnossaka też nie włożysz, zresztą po co...

znam takich co tuningują Fiatowskie 1.1 n/a także wiesz...

Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, klev napisał:

no więc tak:

przedlift i polift wychodził z 1 cewką.... ale z fajkocewkami na każdą świecę wychodziły od 2001 roku... nawet 2001 można spotkać obie wersje. (mowa oczywiście o s-turbo) Jak nie planujesz tuningu to dla Ciebie bez znaczenia :)
co do lamp - plastik lamp już popękał "w środku" plastiku klosza (zapewne od tego że w żadnym s-tubro nie działają spryskiwacze reflektorów i sie przegrzewają), więc żadne polerki i regeneracje nie pomagają - tylko nowe ratują sytuację, a szklane z przedlifta są zawsze takie jakie są, nie żółkną i nie tracą swoich wartości... wkładasz jakieś żarówki +150% i masz "bezproblemowe" światła.

Są oczywiście zamienniki NTY (bez miejsca na silniczek regulacji, lub bez miejsca na żarówki pozycyjne) i są marnej jakości (jak wszystko NTY). Nowe z Aso to kosmiczne pieniądze i tygodnie czekania, używki wszystkie takie same więc wszystkie klosze "popękane" - wiem to wszystko bo sam przerabiam ten temat..... - i chyba skończy się na kupnie nowych zamienników NTY i przeklejeniu (w specjalizującym się w tym zakładzie) samych kloszy do moich lamp. żółknięcie i polerka co roku to akurat pikuś. Także temat upierdliwy.... w przedlifcie odpada :)

Spryskiwacze odpowiedzialne za chłodzenie lamp?

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, ozarek napisał:

znam takich co tuningują Fiatowskie 1.1 n/a także wiesz...

Tyle że fiatowskie 1.1 NA się bardzo fajnie tuninguje i można mu zwiększyć moc nawet dwukrotnie, aż do poziomu seryjnego foresterowego wolnossaka, a tuning wolnossaka to coż, z guana bata nie ukręcisz :)

Ale już nie uciekajmy tak bardzo w OT, wracając do tematu, ktoś wie czy w polifcie roleta ma zapinki do zagłówków? To był bardzo fajny patent przy regulowanych oparciach, jak znam życie zarzucony razem z regulacją oparcia...

Edited by skwaro
Link to comment
Share on other sites

7 minut temu, skwaro napisał:

czy w polifcie roleta ma zapinki do zagłówków? To był bardzo fajny patent przy regulowanych oparciach, jak znam życie zarzucony razem z regulacją oparcia...

W polifcie nie ma, jest taka jak w SG

Regulacja z tyłu spoko sprawa :)

Link to comment
Share on other sites

14 minut temu, skwaro napisał:

Tyle że fiatowskie 1.1 NA się bardzo fajnie tuninguje i można mu zwiększyć moc nawet dwukrotnie, aż do poziomu seryjnego foresterowego wolnossaka, a tuning wolnossaka to coż, z guana bata nie ukręcisz :)

Ale już nie uciekajmy tak bardzo w OT, wracając do tematu, ktoś wie czy w polifcie roleta ma zapinki do zagłówków? To był bardzo fajny patent przy regulowanych oparciach, jak znam życie zarzucony razem z regulacją oparcia...

Kiedyś szukałem takich informacji, z analizy zdjęć na znanym portalu aukcyjnym to roleta z polifta nie ma zapinek. Sprawdzałem bo mam kanapę z polifa, rolete z przedlifta i chciałem tą dziure zasłonić. Myślałem że jest opcja aby rolete wymienić, ale sie nie da.

Edited by ewemarkam
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...