Skocz do zawartości

Planowanie głowicy po 2000 km


Narrator

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

 

Mam nietypowe pytanie na które nie mogłem znaleźć odpowiedzi w internecie.

Jakiś czas temu w samochodzie z rzędową 4 zdejmowałem głowicę z powodu pękniętego zaworu. 

Głowica została w pełni zregenerowana (wymiana uszczelniaczy, prowadnic, zaworów i planowanie). Przed montażem na silniku blok (żeliwny) również został splanowany. 

Przejeździłem tak ok 2000 km i w tej chwili chciałbym podmienić blok w tym silniku. 

Zastanawiam się czy jak będę przekładał tą zregenerowaną głowicę do nowego bloku to czy konieczne będzie ponowne planowanie? Uszczelka oczywiście nowa.

Czy ktoś z was miał może podobne doświadczenia?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam przypadek w oplu że właściciel wymienił uszczelkę na wakacjach. Bez planowania itd. Wrócił do domu ok 700km bez próblemów, pojeździł trochę na miejscu i dopiero zrobił według sztuki. Czyli planowanie itd. ale oddaje się do warsztatu głowice po to aby wyrównali powierzchnię. Samo planowanie nie jest drogie warto to jedna zrobić. Możesz liniałem sprawdzić ale wątpię aby była prosta. Nie wiem czy serwisowka coś l tym nie wspomina.

 

Edit:

Jest wzmianka ale w serwisówce do subaru. Jeśli pofalowanie przekracza 0.05mm to trzeba powierzchnię wyrównać. 

Head.pdf

Edytowane przez ewemarkam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Narrator napisał:

Zastanawiam się czy jak będę przekładał tą zregenerowaną głowicę do nowego bloku to czy konieczne będzie ponowne planowanie?

Jeśli płaszczyzna głowicy zostanie w limitach serwisowych dla tego silnika, to nie ma konieczności. Kolejność luzowania śrub jest ważna, zwykle odwrotna od kolejności dokręcania.

Kiedyś zmieniałem blok w wrx jakieś 5 tys.km po zrobieniu głowic, bez ich ponownego planowania i piec działa do dziś, bo nie było powodów żeby nie działał, nawet jakąś mocniejszą mapkę ma. Jednak zawsze jakoś tak przyjemniej i cieplej na sercu jest jak kładzie się części po obróbce ;) 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ile kosztuje pomiar i ew. planowanie? pytanie czy warto oszczędzać parę złotych. Jak zdejmiesz głowicę to przyłóż deskę lub poziomicę budowlaną i zobacz czy cały czas równa ;) 

Edytowane przez vince_snd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętam za samo planowanie głowicy firma u mnie w mieście bierze za 2 cylindrowa 80 PLN. Chyba 200 za 4 cylindrową. Pomiar liniałem chyba nie będzie drogi. Ale musi to być jakiś liniał wzorcowany a nie jakaś poziomnica z marketu. Ewentualnie jakaś prowadnica cnc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomiar nie pamiętam, ale ja za planowanie jednej sztuki dawałem chyba 70zł. Niema sensu oszczędzać przy subaru. UPG masz x2 170zł ,nowe szpilki, robocizna. Trochę szkoda potem wszystko rozbierać raz jeszcze :) 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie po każdej rozbiórce powinno się głowice sprawdzić. W R6 będzie ona odkształcona. Subaru mimo że ma krótką głowice i tak może się rozjechać przez specyfikę bloku. 

U mnie forek miał taki przypadek. Silnik został złożony, po czym wyszło że skopano głowice. W ten sam dzień rozebrano te głowice, poprawiono gniazda i złożono jak było (na tym samym UPG.. ja mam mieszane uczucia :) ). Obecnie jakieś 40kkm od remontu, jeżdże tym do dziś. Ale mam z tyłu głowy tą akcję i nie będę zaskoczony jak przy np 60kkm zabulgoczę w zbiorniku. Uszczelki to były bodajże Cometic bez kleju (OEM ma klej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...