Narrator Posted July 12, 2021 Posted July 12, 2021 Cześć Mam nietypowe pytanie na które nie mogłem znaleźć odpowiedzi w internecie. Jakiś czas temu w samochodzie z rzędową 4 zdejmowałem głowicę z powodu pękniętego zaworu. Głowica została w pełni zregenerowana (wymiana uszczelniaczy, prowadnic, zaworów i planowanie). Przed montażem na silniku blok (żeliwny) również został splanowany. Przejeździłem tak ok 2000 km i w tej chwili chciałbym podmienić blok w tym silniku. Zastanawiam się czy jak będę przekładał tą zregenerowaną głowicę do nowego bloku to czy konieczne będzie ponowne planowanie? Uszczelka oczywiście nowa. Czy ktoś z was miał może podobne doświadczenia? Pozdrawiam
ewemarkam Posted July 12, 2021 Posted July 12, 2021 Znam przypadek w oplu że właściciel wymienił uszczelkę na wakacjach. Bez planowania itd. Wrócił do domu ok 700km bez próblemów, pojeździł trochę na miejscu i dopiero zrobił według sztuki. Czyli planowanie itd. ale oddaje się do warsztatu głowice po to aby wyrównali powierzchnię. Samo planowanie nie jest drogie warto to jedna zrobić. Możesz liniałem sprawdzić ale wątpię aby była prosta. Nie wiem czy serwisowka coś l tym nie wspomina. Edit: Jest wzmianka ale w serwisówce do subaru. Jeśli pofalowanie przekracza 0.05mm to trzeba powierzchnię wyrównać. Head.pdf
mirasek Posted July 13, 2021 Posted July 13, 2021 10 godzin temu, Narrator napisał: Zastanawiam się czy jak będę przekładał tą zregenerowaną głowicę do nowego bloku to czy konieczne będzie ponowne planowanie? Jeśli płaszczyzna głowicy zostanie w limitach serwisowych dla tego silnika, to nie ma konieczności. Kolejność luzowania śrub jest ważna, zwykle odwrotna od kolejności dokręcania. Kiedyś zmieniałem blok w wrx jakieś 5 tys.km po zrobieniu głowic, bez ich ponownego planowania i piec działa do dziś, bo nie było powodów żeby nie działał, nawet jakąś mocniejszą mapkę ma. Jednak zawsze jakoś tak przyjemniej i cieplej na sercu jest jak kładzie się części po obróbce
vince_snd Posted July 24, 2021 Posted July 24, 2021 Ile kosztuje pomiar i ew. planowanie? pytanie czy warto oszczędzać parę złotych. Jak zdejmiesz głowicę to przyłóż deskę lub poziomicę budowlaną i zobacz czy cały czas równa
ewemarkam Posted July 24, 2021 Posted July 24, 2021 Pamiętam za samo planowanie głowicy firma u mnie w mieście bierze za 2 cylindrowa 80 PLN. Chyba 200 za 4 cylindrową. Pomiar liniałem chyba nie będzie drogi. Ale musi to być jakiś liniał wzorcowany a nie jakaś poziomnica z marketu. Ewentualnie jakaś prowadnica cnc.
133699 Posted July 26, 2021 Posted July 26, 2021 Pomiar nie pamiętam, ale ja za planowanie jednej sztuki dawałem chyba 70zł. Niema sensu oszczędzać przy subaru. UPG masz x2 170zł ,nowe szpilki, robocizna. Trochę szkoda potem wszystko rozbierać raz jeszcze
133699 Posted July 26, 2021 Posted July 26, 2021 Generalnie po każdej rozbiórce powinno się głowice sprawdzić. W R6 będzie ona odkształcona. Subaru mimo że ma krótką głowice i tak może się rozjechać przez specyfikę bloku. U mnie forek miał taki przypadek. Silnik został złożony, po czym wyszło że skopano głowice. W ten sam dzień rozebrano te głowice, poprawiono gniazda i złożono jak było (na tym samym UPG.. ja mam mieszane uczucia ). Obecnie jakieś 40kkm od remontu, jeżdże tym do dziś. Ale mam z tyłu głowy tą akcję i nie będę zaskoczony jak przy np 60kkm zabulgoczę w zbiorniku. Uszczelki to były bodajże Cometic bez kleju (OEM ma klej).
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.