Knurek1111 Posted July 11, 2021 Share Posted July 11, 2021 No więc jest tak: jadę sobie spokojnie 140km/h na tempomacie i za każdym razem, kiedy włącza się kompresor, odczuwalne jest szarpnięcie. U Was też czy jestem wybrańcem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ir3n3usz Posted July 11, 2021 Share Posted July 11, 2021 (edited) W dieslu czuć moment włączenia kompresora. W benzynach tym bardziej będzie to odczuwalne. Edited July 11, 2021 by ir3n3usz Link to comment Share on other sites More sharing options...
spawalniczy Posted July 12, 2021 Share Posted July 12, 2021 8 godzin temu, Knurek1111 napisał: No więc jest tak: jadę sobie spokojnie 140km/h na tempomacie i za każdym razem, kiedy włącza się kompresor, odczuwalne jest szarpnięcie. U Was też czy jestem wybrańcem? Na postoju i owszem. Czuć i słychać walnięcie ale w czasie jazdy, to nie bardzo. Fakt, że te subarowe kompresory są bardzo brutalne w swym działaniu. W żadnym innym samochodzie którym jeżdżę moment włączania klimatyzacji nie jest tak mocno odczuwalny. W niektórych praktycznie niezauważalny. 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
dominikd Posted July 12, 2021 Share Posted July 12, 2021 8 godzin temu, Knurek1111 napisał: kiedy włącza się kompresor, odczuwalne jest szarpnięcie. o ile spadaja obroty w momencie przelaczenia? Moze ponowna kalibracja przepustnicy, tak zeby nie zbijal zbyt nisko? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knurek1111 Posted July 12, 2021 Author Share Posted July 12, 2021 Na postoju włączanie kompresora jest dla mnie bez znaczenia. Natomiast zastanawia mnie, że bezwładność samochodu rozgonionego do niemałej prędkości nie jest w stanie ’połknąć’ szarpnięcia na pasku akcesoriów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
FOR CVT Posted July 12, 2021 Share Posted July 12, 2021 10 godzin temu, Knurek1111 napisał: odczuwalne jest szarpnięcie w czasie jazdy nic, na postoju bardziej slysze zmiane dzwieku silnika niz szarpniecie czy stukniecie niech ci sprawdza cisnienie w ukladzie 9 godzin temu, ir3n3usz napisał: W dieslu czuć moment włączenia kompresora w moim obk-u tego nie bylo w aso spotkalem kolege ktoremu stukalo/szarpalo i temat zniknal po wymianie czujnika cisnienia to chyba dosc drogie dziadostwo bylo tapatalked verstuurd vanaf mijn iphone Link to comment Share on other sites More sharing options...
spawalniczy Posted July 12, 2021 Share Posted July 12, 2021 Ja mam takie obserwacje co do klimatyzacji w Subaru na podstawie kilku nowych egzemplarzy. Jest cicho i tak jak być powinno przez 2-3 tyś km. Potem sprężarka jest zaczyna działać jakby była uruchamiana przy pomocy jakiegoś młota - pojawia się uderzenie i duży hałas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
FOR CVT Posted July 12, 2021 Share Posted July 12, 2021 4 minuty temu, spawalniczy napisał: Jest cicho i tak jak być powinno przez 2-3 tyś km. Potem sprężarka jest zaczyna działać jakby była uruchamiana przy pomocy jakiegoś młota wiemy, wiemy kazde twoje subaru to byl horror nad horrorami i dlatego naplodziles 2800 postow na tym przekletym przez boga i ludzi forum tapatalked verstuurd vanaf mijn iphone 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
spawalniczy Posted July 12, 2021 Share Posted July 12, 2021 2 minuty temu, FOR CVT napisał: kazde twoje subaru to byl horror nad horrorami Oczywiście, że nie. Natomiast niektóre rozwiązania aż proszą się od wielu lat o zmianę / ucywilizowania. Niestety podejście producenta, importera i ASO do niektórych spraw jest nazwijmy to elegancko - konserwatywne. 3 minuty temu, FOR CVT napisał: dlatego naplodziles 2800 postow na tym przekletym przez boga i ludzi forum Po pierwsze uważam, forum jest bardzo fajne a po drugie służy do wymiany doświadczeń głównie w formie postów. Jeśli komuś nie podobają się moje wpisy - poparte bogatym doświadczeniem z marką Subaru i nie tylko - jest taka fajna funkcja ignoruj. 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
NightRunner Posted July 12, 2021 Share Posted July 12, 2021 Potwierdzam niezbyt przyjemne odczucia z pracy kompresora chłodziarki. Obroty na jałowym od razu w dół, odgłos puknięcia młotkiem... w czasie jazdy brak takich objawów. Ale jak na to ktoś narzeka, to zapraszam do fiesty mk7. tam jak załączy się chłodziarka to nie słychać radia i silnika. Link to comment Share on other sites More sharing options...
FOR CVT Posted July 12, 2021 Share Posted July 12, 2021 19 minut temu, spawalniczy napisał: Jeśli komuś nie podobają się moje wpisy alez one mi sie podobaja, masz znakomity styl w tym jojczeniu, czasem przebijasz karasia to naprawde niezla rozrywka podczas dlugich i samotnych (szlafkumpla nie licze, nie ta plec co trzeba) nocy w kabinie tapatalked verstuurd vanaf mijn iphone 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karas Posted July 12, 2021 Share Posted July 12, 2021 (edited) te auta są jakie są tzn jakby wyprodukowane z 20 lat temu taki ich urok. Trochę wody w rzece upłynęło zanim się do tego przyzwyczailiśmy - Ogólnie bez awaryjne dziadostwo do którego trzeba się przyzwyczaić. 14 godzin temu, Knurek1111 napisał: No więc jest tak: jadę sobie spokojnie 140km/h na tempomacie i za każdym razem, kiedy włącza się kompresor, odczuwalne jest szarpnięcie. U Was też czy jestem wybrańcem? szarpnięciem bym tego nie nazwał ale w XV czuć kiedy włącza się kompresor. Imo TTTM - jeżeli dobrze chłodzi nie ruszać. P.S na jakie wymieniłeś zawieszenie w XV? Edited July 12, 2021 by Karas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knurek1111 Posted July 12, 2021 Author Share Posted July 12, 2021 7 godzin temu, Karas napisał: P.S na jakie wymieniłeś zawieszenie w XV? Sprężyny tylko, na takie: https://hrsprings.pl/sprezyny-obnizajace-h&r-subaru-xv-g4-28868-1-pi-1882.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
braun Posted July 13, 2021 Share Posted July 13, 2021 U mnie Forek SH FB20 szarpie niemiłosiernie. Każde włączenie daje się odczuć, Ale tylko gdy jest powyżej 25 stopni. Im wyżej tym gorzej. Może sprężarka się kończy. Nie wiem. Dobijałem ostatnio czynnik i olej (nie było dużego wycieku). Bez zmian. Najlepsze jest to, że poniżej 20 stopni na zewnątrz włączanie klimy jest dużo łagodniejsze i mniej słyszalne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now