Jump to content

Check engine - nadmiar oleju??


kubaxc332
 Share

Recommended Posts

Witam,

niedawno wymieniłem olej w Foresterze SH 2009 2.0 150KM (benzyna). Wlałem w ciemno 4l oleju w przekonaniu, że większość oleju spłynęła z miski. Przejechałem 10km i zdecydowałem się odessać ok. 300ml na wszelki wypadek. Po odessaniu oleju  bagnetna zimnym silniku był na poziomie ok. 80% między L a F. Na ciepłym silniku poziom oleju sięga mniej więcej do poziomu F, co wciąż teoretycznie jest w porządku, bo poniżej wycięcia na bagnecie.  Po przejechaniu ok. 500km (kilka tras w interwałach 50km) pojawiła się kontrola CHECK ENGINE, CRUISE od tempomatu i kontrola od poślizgu. Czy może to oznaczać awarię sondy z powodu nadmiaru oleju?

 

 

Edited by kubaxc332
Link to comment
Share on other sites

Skąd ta pewność? Mnie przekonuje to, że już wiele osób pisało na forum o nadmiarze oleju, ale nikt nie wspomniał o możliwości uszkodzenia sondy. Mimo tego podejrzewam, że musiałbym nalać ok.0.5l powyżej poziomu MAX, żeby stało się coś poważnego. To są tylko moje spekulacje, bo zakładam, że producent założył jakąś granicę tolerancji, zwłaszcza że podobno w ASO wlewają maksymalną ilość oleju, a oczywiste jest, że nigdy nie uda się spuścić z silnika całego oleju.

Link to comment
Share on other sites

Znam mechaników subaru którzy kiedyś na umierającym silniku chcieli sprawdzić przy jakim przelaniu zaczyna się problem. Dopiero przy przelaniu paru litrów olej zaczął pojawiać się tam gdzie nie powinien.

Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, kubaxc332 napisał:

Skąd ta pewność? Mnie przekonuje to, że już wiele osób pisało na forum o nadmiarze oleju, ale nikt nie wspomniał o możliwości uszkodzenia sondy. Mimo tego podejrzewam, że musiałbym nalać ok.0.5l powyżej poziomu MAX, żeby stało się coś poważnego. To są tylko moje spekulacje, bo zakładam, że producent założył jakąś granicę tolerancji, zwłaszcza że podobno w ASO wlewają maksymalną ilość oleju, a oczywiste jest, że nigdy nie uda się spuścić z silnika całego oleju.

Po co gdybać i dyskutować nad błędem, którego nie znasz. Ja mogę np obstawiać wypadanie zapłonu na 4 cylindrze ;) - czyli wróżenie.

 

Tak jak wyżej pisali, sprawdź co to za błąd i będziesz wiedział. Te kontrolki wskazują  tylko tyle że jest jakiś błąd, a nie jaki.

 

Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, kubaxc332 napisał:

Skąd ta pewność? Mnie przekonuje to, że już wiele osób pisało na forum o nadmiarze oleju, ale nikt nie wspomniał o możliwości uszkodzenia sondy. Mimo tego podejrzewam, że musiałbym nalać ok.0.5l powyżej poziomu MAX, żeby stało się coś poważnego. To są tylko moje spekulacje, bo zakładam, że producent założył jakąś granicę tolerancji, zwłaszcza że podobno w ASO wlewają maksymalną ilość oleju, a oczywiste jest, że nigdy nie uda się spuścić z silnika całego oleju.

Kup sobie BT OBD2 i po problemie. Urządzonko wielkości połowy paczki papierosów, koszt 30zł. Wpinasz, diagnozujesz, nie stresujesz się. 
Przy świecącym checku nie ma szans zweryfikować czego on dotyczy bez diagnostyki. 

Link to comment
Share on other sites

12 godzin temu, kubaxc332 napisał:

Czy jazda te ok.10km po zmianie oleju na granicy maksymalnego dozwolonego poziomu oleju mogła spowodować ten błąd po kilkuset kilometrach ? Mam nadzieję, że pojawienie się kontrolek dotyczy innego problemu, a nie głupoty popełnionej podczas wymiany oleju (powinienem nalać dla bezpieczeństwa 3.5L, a poźniej ewentualnie dolać resztę). 

 

Nie. Gdyby tak było, to duża część samochodów opuszczających AUTORYZOWANE STACJE OBSŁUGI SUBARU po wymianie oleju wracała by do nich na lawecie.

Przelewanie oleju o 300 - 500 ml, to tradycyjny sport uprawiany w tychże przybytkach odkąd pamiętam (11 lat). Nie wiem, czy robią to z niewiedzy, lenistwa, złośliwie czy z chęci zarobienia kilku złotych na dodatkowym oleju ale tak jest.

 

Jedź do ogarniętego mechanika - niech podepnie do komputera i znajdzie przyczynę usterki. Niestety jak nie masz w okolicy, to skazany jesteś na turystykę serwisową.

Link to comment
Share on other sites

17 godzin temu, kubaxc332 napisał:

pojawiła się kontrola CHECK ENGINE, CRUISE od tempomatu i kontrola od poślizgu. Czy może to oznaczać awarię sondy z powodu nadmiaru oleju?

oznacza to, żeby podpiąć czytnik pod OBD i sczytać błędy.

Link to comment
Share on other sites

Z ciekawostek propo ilości oleju. 

Internety pokazują, że do hawka STi potrafi wejść coś w okolicach 7 litrów... I nadal odpala i jeździ. Pytanie jak długo :) Taka ilość oleju nie spowodowała jednak CEL (według poniższego filmu), co prawda świeci się, ale z innego powodu.

 

Co do tematu, to w sumie potwierdzam to co Koledzy powyżej - czytnik obd2 i jakaś darmowa aplikacja na smartphone. Ja mam taki za 40 zł i działa. To wyeliminuje Ci domysły i będziesz wiedział coś więcej.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Mam ten sam model auta i silnika i wymieniałem olej silnikowy. Olej uzupełniłem pod kreskę max ale nie przelałem więcej. Dokładnie tak samo jak opisujesz mnie *to* spotkało.

Jutro jadę do Aso Subaru Radom. I mam nadzieję, że Ci odpowiem.

A do aso umówiłem się z ... dławieniem silnika.

Link to comment
Share on other sites

No i byłem w aso. U mnie komp wykazał błąd P0420 Wydajność układu katalizatora poniżej wartości progowej (Bank 1). Skasował błąd i nie pojawił się  do tej pory. Pan z aso przejechał się i powiedział, że auto jedzie jak z pełną przyczepą czyli muł. I wszystko wskazuje na zapchany katalizator. Mam do wymiany cały wydech i wtedy sprawdzę lub wyczyszczę katalizator. A przy okazji ktoś wie czy tłumik środkowy oprócz aso i polmo jest jakiś inny dostępny?

 

Odnośnie poziomu oleju ja mam dokładnie równo max i to nie wpływa źle na coś, według aso.

 

A jaki masz przebieg i skąd auto? Ja mam niby 190 000km ze Szwecji tak dla porównania.

Link to comment
Share on other sites

13 godzin temu, mrk2607 napisał:

U mnie komp wykazał błąd P0420 Wydajność układu katalizatora poniżej wartości progowej (Bank 1)

Dawno temu pojawiał mi się taki błąd w wolnossącym Legacy. Okazało się, że był jakiś [moderator czuwa] up w sterowniku, który wywalał ten kod przy dłuższej jeździe z prędkością 100-120 km/h. Po aktualizacji oprogramowania błąd nie powrócił. Może sprawdź w ASO, czy jest możliwość aktualizacji softu?

Link to comment
Share on other sites

Ten p0420 potrafi wywalić nawet jak kiepskie paliwo zalejesz, może też być brudna przepływka do wyczyszczenia, auto może dostawać lewego powietrza na dolocie. Nie koniecznie to oznacza sam katalizator.

Link to comment
Share on other sites

Wszystko powyżej co piszecie wiem i macie racje. Czytałem opis błędu. Wszystkie akcje serwisowe mam wykonane w tym aktualizacja softu. Proponowali mi nawet odsunięcie sondy lambda oraz sprawdzenie przy odsuniętych portkach wydechu. Na takie akcje narazie się nie skłaniam. 

Myślałem, że podłączą kompa i sprawdzą pracę sond na wykresach ale jednak za 150 pln ... W Warszawie chcą za diagnostykę 350 pln a czujnik przepływki kosztuje 700 pln. Może lepiej kupić czujniki zamiast jeździć na te serwisy.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...