Danko Opublikowano 7 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2021 (edytowane) Hejo hejo. Od jakiegoś czasu borykam się z problemem piszczącego paska przy odpalaniu. Na tyle, na ile mam wiedzę, jest to pasek osprzętu, obecnie chyba Conti. Problemem na 90% jest pompa wspomagania, która dość głośno potrafi niekiedy pracować. Jakkolwiek wiem, że czeka mnie wymiana/regeneracja pompy, tak szukam rozwiązania na połowę sezonu tak, aby nie rozgrzebywać auta między zlotami - bo chce zrobić pompę i magiel za jednym zamachem. Co począć? Sprawdzić napinacz, zmienić pasek na mocniejszy (jaki?), zmienić płyn? Czy nie ominę tego na najbliższe kilka kkm i albo grubo albo wcale? Dodam, piszczy jedynie przy rozruchu na zimno. Edytowane 7 Lipca 2021 przez Danko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dracula Opublikowano 7 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2021 Zaczal bym od plynuWysłane z mojego moto g(10) przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 7 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2021 (edytowane) 9 minut temu, Danko napisał: Hejo hejo. Od jakiegoś czasu borykam się z problemem piszczącego paska przy odpalaniu. Na tyle, na ile mam wiedzę, jest to pasek osprzętu, obecnie chyba Conti. Problemem na 90% jest pompa wspomagania, która dość głośno potrafi niekiedy pracować. Jakkolwiek wiem, że czeka mnie wymiana/regeneracja pompy, tak szukam rozwiązania na połowę sezonu tak, aby nie rozgrzebywać auta między zlotami - bo chce zrobić pompę i magiel za jednym zamachem. Co począć? Sprawdzić napinacz, zmienić pasek na mocniejszy (jaki?), zmienić płyn? Czy nie ominę tego na najbliższe kilka kkm i albo grubo albo wcale? Dodam, piszczy jedynie przy rozruchu na zimno. Nie do końca jest winna pompa. Napnij bardziej pasek, albo po prostu go wymień. Częściej na zimnym zaraz po rozruchu to alternator obciąża pasek. Gdy jest założony to trudno ocenić jego stan, trzeba zdjąć i wygiąć go jakby w drugą stronę, wtedy zobaczysz czy jest albo nie jest popękany. Edytowane 7 Lipca 2021 przez ewemarkam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danko Opublikowano 7 Lipca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2021 19 minut temu, ewemarkam napisał: Nie do końca jest winna pompa. Napnij bardziej pasek, albo po prostu go wymień. Częściej na zimnym zaraz po rozruchu to alternator obciąża pasek. Gdy jest założony to trudno ocenić jego stan, trzeba zdjąć i wygiąć go jakby w drugą stronę, wtedy zobaczysz czy jest albo nie jest popękany. Jakiś czas temu zmieniałem pasek w tym celu, pomogło na jakiś miesiąc. Chyba, że niekiedy intensywna eksploatacja ekstremalnie skraca żywot? Choć nie katuje go jak glupi, w końcu to ssak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dracula Opublikowano 7 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2021 Jak juz napisalem. Ja wymienilem plyn bo mi w zimie na wolnych obrotach szarpal kierownica i piszczal jak zazynane prosie. Po wymianie plynu spokuj. Jak napniesz pasek za mocno to kolo pasowe walu szybko szlak trafiWysłane z mojego moto g(10) przy użyciu Tapatalka 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 7 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2021 Wiem że nie można wiecznie naciągać, ale może był za słabo naciągnięty i się ułożył. Tu masz ściągę. Ale bez odpowiednich narzędzi tego się nie sprawdzi. Sa w handlu testery odpowiednie. Możesz jeszcze wykluczyć alternator. Odkreć przed odpaleniem przewód plusowy z alternatora, ale to zabezpiecz co by zwarcia nie zrobił. Jak zapiszczy Tzn że może jednak pompa wspomagania i @Dracula ma racje. bełt tension.pdf 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dracula Opublikowano 7 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2021 Ja to robie na oko bez testera. Naciagam i staram sie przekrecic pasek jesli uda sie o 90st to za slabo. Ja naciagam tak by dalo sie go skrecic o ok 30-40stWysłane z mojego moto g(10) przy użyciu Tapatalka 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danko Opublikowano 7 Lipca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2021 Obadam temat i zdam relacje, tymczasem dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 7 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2021 1 godzinę temu, Dracula napisał: i piszczal jak zazynane prosie. Niby nie tego człowiek się spodziewapo subaru, ale to dalej prosiak 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 7 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2021 Ja to robie na oko bez testera. Naciagam i staram sie przekrecic pasek jesli uda sie o 90st to za slabo. Ja naciagam tak by dalo sie go skrecic o ok 30-40stWysłane z mojego moto g(10) przy użyciu TapatalkaKażdy tak robi. Miałem na myśli że po prostu są od tego testery. W pracy do sprawdzania naciągu mamy mierniki. Mierzy się częstotliwość z jaką pasek drga. Wartości od np 12Hz do 70Hz. Strzelasz nim jak gumka w majtkach i mierzysz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dracula Opublikowano 7 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2021 Każdy tak robi. Miałem na myśli że po prostu są od tego testery. W pracy do sprawdzania naciągu mamy mierniki. Mierzy się częstotliwość z jaką pasek drga. Wartości od np 12Hz do 70Hz. Strzelasz nim jak gumka w majtkach i mierzysz Niby tak ale ostatnio wymienialem rozrzad w 2 samochodach jednej ze z nanych francuskich marek i nie bylo to psa. Napinacz byl napiety do oporu. Wiec bywa roznie lepiej napisacWysłane z mojego moto g(10) przy użyciu Tapatalka 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marc120 Opublikowano 10 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2021 Zmień pasek na jakiś japoński i przestanie piszczeć. Paski contitecha są b. twarde, a poza tym paski wieloklinowe do samochodów japonskich/koreańskich mają inną budowę klinów, niż europejskie, stąd piszczenie. Polecam Mitsuboshi, Bando, Unitta, Sun, albo koreańskiego Dongil, w ostateczności amerykański Gates. 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danko Opublikowano 12 Lipca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2021 Na ten moment zacznę od zmiany płynu, a jak starczy czasu to i właśnie od kolejnego paska Ile więc trunku zakupić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek323 Opublikowano 16 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2021 Mitsuboshi zakładaj do Legacy, ja założyłem i jakiekolwiek piszczenie zniknęło raz na zawsze. A contitech po 2 latach i 10 tys km znów piszczał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marc120 Opublikowano 20 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2021 Paski contitecha wyglądają, jakby były zrobione ze starych opon, są twarde, hałasują, szybciej zjeżdżają łożyska. Nawet montaż ich paska do rozrządu powoduje się silnik pracuje głośniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się