Danko Posted July 7, 2021 Posted July 7, 2021 Hejo hejo. Od jakiegoś czasu borykam się z problemem piszczącego paska przy odpalaniu. Na tyle, na ile mam wiedzę, jest to pasek osprzętu, obecnie chyba Conti. Problemem na 90% jest pompa wspomagania, która dość głośno potrafi niekiedy pracować. Jakkolwiek wiem, że czeka mnie wymiana/regeneracja pompy, tak szukam rozwiązania na połowę sezonu tak, aby nie rozgrzebywać auta między zlotami - bo chce zrobić pompę i magiel za jednym zamachem. Co począć? Sprawdzić napinacz, zmienić pasek na mocniejszy (jaki?), zmienić płyn? Czy nie ominę tego na najbliższe kilka kkm i albo grubo albo wcale? Dodam, piszczy jedynie przy rozruchu na zimno.
Dracula Posted July 7, 2021 Posted July 7, 2021 Zaczal bym od plynuWysłane z mojego moto g(10) przy użyciu Tapatalka
ewemarkam Posted July 7, 2021 Posted July 7, 2021 9 minut temu, Danko napisał: Hejo hejo. Od jakiegoś czasu borykam się z problemem piszczącego paska przy odpalaniu. Na tyle, na ile mam wiedzę, jest to pasek osprzętu, obecnie chyba Conti. Problemem na 90% jest pompa wspomagania, która dość głośno potrafi niekiedy pracować. Jakkolwiek wiem, że czeka mnie wymiana/regeneracja pompy, tak szukam rozwiązania na połowę sezonu tak, aby nie rozgrzebywać auta między zlotami - bo chce zrobić pompę i magiel za jednym zamachem. Co począć? Sprawdzić napinacz, zmienić pasek na mocniejszy (jaki?), zmienić płyn? Czy nie ominę tego na najbliższe kilka kkm i albo grubo albo wcale? Dodam, piszczy jedynie przy rozruchu na zimno. Nie do końca jest winna pompa. Napnij bardziej pasek, albo po prostu go wymień. Częściej na zimnym zaraz po rozruchu to alternator obciąża pasek. Gdy jest założony to trudno ocenić jego stan, trzeba zdjąć i wygiąć go jakby w drugą stronę, wtedy zobaczysz czy jest albo nie jest popękany.
Danko Posted July 7, 2021 Author Posted July 7, 2021 19 minut temu, ewemarkam napisał: Nie do końca jest winna pompa. Napnij bardziej pasek, albo po prostu go wymień. Częściej na zimnym zaraz po rozruchu to alternator obciąża pasek. Gdy jest założony to trudno ocenić jego stan, trzeba zdjąć i wygiąć go jakby w drugą stronę, wtedy zobaczysz czy jest albo nie jest popękany. Jakiś czas temu zmieniałem pasek w tym celu, pomogło na jakiś miesiąc. Chyba, że niekiedy intensywna eksploatacja ekstremalnie skraca żywot? Choć nie katuje go jak glupi, w końcu to ssak
Dracula Posted July 7, 2021 Posted July 7, 2021 Jak juz napisalem. Ja wymienilem plyn bo mi w zimie na wolnych obrotach szarpal kierownica i piszczal jak zazynane prosie. Po wymianie plynu spokuj. Jak napniesz pasek za mocno to kolo pasowe walu szybko szlak trafiWysłane z mojego moto g(10) przy użyciu Tapatalka
ewemarkam Posted July 7, 2021 Posted July 7, 2021 Wiem że nie można wiecznie naciągać, ale może był za słabo naciągnięty i się ułożył. Tu masz ściągę. Ale bez odpowiednich narzędzi tego się nie sprawdzi. Sa w handlu testery odpowiednie. Możesz jeszcze wykluczyć alternator. Odkreć przed odpaleniem przewód plusowy z alternatora, ale to zabezpiecz co by zwarcia nie zrobił. Jak zapiszczy Tzn że może jednak pompa wspomagania i @Dracula ma racje. bełt tension.pdf
Dracula Posted July 7, 2021 Posted July 7, 2021 Ja to robie na oko bez testera. Naciagam i staram sie przekrecic pasek jesli uda sie o 90st to za slabo. Ja naciagam tak by dalo sie go skrecic o ok 30-40stWysłane z mojego moto g(10) przy użyciu Tapatalka
Kiwi 4ester Posted July 7, 2021 Posted July 7, 2021 1 godzinę temu, Dracula napisał: i piszczal jak zazynane prosie. Niby nie tego człowiek się spodziewapo subaru, ale to dalej prosiak
ewemarkam Posted July 7, 2021 Posted July 7, 2021 Ja to robie na oko bez testera. Naciagam i staram sie przekrecic pasek jesli uda sie o 90st to za slabo. Ja naciagam tak by dalo sie go skrecic o ok 30-40stWysłane z mojego moto g(10) przy użyciu TapatalkaKażdy tak robi. Miałem na myśli że po prostu są od tego testery. W pracy do sprawdzania naciągu mamy mierniki. Mierzy się częstotliwość z jaką pasek drga. Wartości od np 12Hz do 70Hz. Strzelasz nim jak gumka w majtkach i mierzysz
Dracula Posted July 7, 2021 Posted July 7, 2021 Każdy tak robi. Miałem na myśli że po prostu są od tego testery. W pracy do sprawdzania naciągu mamy mierniki. Mierzy się częstotliwość z jaką pasek drga. Wartości od np 12Hz do 70Hz. Strzelasz nim jak gumka w majtkach i mierzysz Niby tak ale ostatnio wymienialem rozrzad w 2 samochodach jednej ze z nanych francuskich marek i nie bylo to psa. Napinacz byl napiety do oporu. Wiec bywa roznie lepiej napisacWysłane z mojego moto g(10) przy użyciu Tapatalka
marc120 Posted July 10, 2021 Posted July 10, 2021 Zmień pasek na jakiś japoński i przestanie piszczeć. Paski contitecha są b. twarde, a poza tym paski wieloklinowe do samochodów japonskich/koreańskich mają inną budowę klinów, niż europejskie, stąd piszczenie. Polecam Mitsuboshi, Bando, Unitta, Sun, albo koreańskiego Dongil, w ostateczności amerykański Gates.
Danko Posted July 12, 2021 Author Posted July 12, 2021 Na ten moment zacznę od zmiany płynu, a jak starczy czasu to i właśnie od kolejnego paska Ile więc trunku zakupić?
maciek323 Posted July 16, 2021 Posted July 16, 2021 Mitsuboshi zakładaj do Legacy, ja założyłem i jakiekolwiek piszczenie zniknęło raz na zawsze. A contitech po 2 latach i 10 tys km znów piszczał.
marc120 Posted July 20, 2021 Posted July 20, 2021 Paski contitecha wyglądają, jakby były zrobione ze starych opon, są twarde, hałasują, szybciej zjeżdżają łożyska. Nawet montaż ich paska do rozrządu powoduje się silnik pracuje głośniej.
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.