Jump to content

Jakie hamulce na tył do Outback/a II?


Syn Adama

Recommended Posts

Posted

Cześć wszystkim.

W końcu się wziąłem i założyłem w moim Outback'u porządne hamulce. Z przodu zawitały zaciski i tarcze 316mm z Legacy Spec B. i ogólnie jest super, ale zaczynają dawać się we znaki już tylne hamulce i zastanawiam się jaki wiekszy/lepszy zestaw mogę tam wpakować? Tarcze niby są duże, niby 29(coś)mm, niby nie czuję żeby auto jakoś zbytnio nurkowało, ale powierzchnia hamująca wydaje się dość wąska i nie wydają się być adekwatne, biorąc pod uwagę że współpracowały w jakiejś równowadze z przednimi 277mm.

Czy ktoś może powiedzieć jakie hamulce podejdą bez przeróbek? Szukałem ze Spec B. ale znalazłem różne informacje co do rozmiaru tarcz. Tribeca też ma te same zaciski i i rozmiar tarcz z przodu, ale rozstaw już jest 5x114, więc raczej będzie problem z tarczami.

Proszę o jakieś wskazówki i z góry dziękuję!

 

Sent from my ELE-L29 using Tapatalk

 

 

Posted

Też temat analizowałem bo upgraduje OBK III. Na tył nic nie-STi (cena...) lepszego nie znajdziesz. Jest teoretycznie te samo 290mm ale na wentylowanej tarczy - z Legacy GT / Spec B (?) - ale czy warto aż tak kombinować?

 

Potem masz do wyboru: dwutłoczek 290mm (WRX) albo cuda Brembulcowe z STi (316mm) ale... po co?

https://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=1265631

Posted
Też temat analizowałem bo upgraduje OBK III. Na tył nic nie-STi (cena...) lepszego nie znajdziesz. Jest teoretycznie te samo 290mm ale na wentylowanej tarczy - z Legacy GT / Spec B (?) - ale czy warto aż tak kombinować?
 
Potem masz do wyboru: dwutłoczek 290mm (WRX) albo cuda Brembulcowe z STi (316mm) ale... po co?
https://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=1265631
Właśnie rozmiar tarcz w Legacy Spec B./GT jest ten sam, ale oprócz tego że jest wentylowana, szerokość powierzchni którą łapie klocek, wydaje się być sporo szersza. Wygląda też na to, że te same zaciski są też a Tribeca.
Po prostu martwi mnie teraz brak zrównoważenia siły hamowania przód/tył.

Sent from my ELE-L29 using Tapatalk

Posted

Jeśli zacisk się różni (vide różnica w klocku) to chyba faktycznie warto.

 

Tylny zacisk w 'Bece jest w teorii (numer części zacisku i jarzma) inny niż w Specu:

http://opposedforces.com/parts/b9_tribeca/en_w10/type_1/brake_system/rear_brake/illustration_1/

Faktycznie w Legacy H6 / 2.0 T / 2.5 T są inne jarzma i zaciski na tyle:

http://opposedforces.com/parts/legacy/en_b13/type_24/brake_system/rear_brake/illustration_2/

 

Więc jeśli już to te wentylowane bym wsadzał. Chyba sam poszukam...

 

Jest kalkulator siły hamowania, jeśli chce Ci się policzyć:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1Xhyf2lYRpbPaLdQ4TvYl1EqM5f-F75LKyQmf51sXx7Q/edit#gid=0

Posted
Godzinę temu, BelegUS napisał:

Jeśli zacisk się różni (vide różnica w klocku) to chyba faktycznie warto.

 

Tylny zacisk w 'Bece jest w teorii (numer części zacisku i jarzma) inny niż w Specu:

http://opposedforces.com/parts/b9_tribeca/en_w10/type_1/brake_system/rear_brake/illustration_1/

Faktycznie w Legacy H6 / 2.0 T / 2.5 T są inne jarzma i zaciski na tyle:

http://opposedforces.com/parts/legacy/en_b13/type_24/brake_system/rear_brake/illustration_2/

 

Więc jeśli już to te wentylowane bym wsadzał. Chyba sam poszukam...

 

Jest kalkulator siły hamowania, jeśli chce Ci się policzyć:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1Xhyf2lYRpbPaLdQ4TvYl1EqM5f-F75LKyQmf51sXx7Q/edit#gid=0

łał

Super źródła!

Dzięki.

Wygląda na to że przynajmniej system bębnowy w Spec B. jest dokładnie taki sam jak w moim Outback'u, więc potrzebne będą chyba tylko zaciski i tarcze.

I tak, zaciski i jarzma od Tribeci wyglądają na ilustracji zupełnie inaczej.

Posted
Jeśli zacisk się różni (vide różnica w klocku) to chyba faktycznie warto.
 
Tylny zacisk w 'Bece jest w teorii (numer części zacisku i jarzma) inny niż w Specu:
http://opposedforces.com/parts/b9_tribeca/en_w10/type_1/brake_system/rear_brake/illustration_1/
Faktycznie w Legacy H6 / 2.0 T / 2.5 T są inne jarzma i zaciski na tyle:
http://opposedforces.com/parts/legacy/en_b13/type_24/brake_system/rear_brake/illustration_2/
 
Więc jeśli już to te wentylowane bym wsadzał. Chyba sam poszukam...
 
Jest kalkulator siły hamowania, jeśli chce Ci się policzyć:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1Xhyf2lYRpbPaLdQ4TvYl1EqM5f-F75LKyQmf51sXx7Q/edit#gid=0
Trochę zgłębiłem temat i wychodzi na to, że tylne wentylowane 290mm są nie tylko w Spec B. ale również w zwykłych Legacy IV H6, tylko chyba nie we wszystkich. Nie zgłębiłem jeszcze w których dokładnie. Na pewno nie mają ich Outback'i H6. Zdziwiłem się też, że przednie tarcze 316mm również montowane były do (chyba wszystkich, oprócz Outback) zwykłych Legacy H6.

Jako że w naszych Legacy III/Outback II tył jest już 290mm a klocki do tylnych wentylowanych z Legacy IV H6 są takie same, nie widziałem sensu ładować się w dodatkowy koszt kupowania zacisków, tylko dla lepszego chłodzenia. Moim celem zakładania większych przednich hamulcu było polepszenie jednorazowego awaryjnego hamowania.

Tylko teraz nasuwa się pytanie...
Skoro nasze auta, mimo biednych 276mm przednich tarcz, mają takiego samego rozmiaru 290mm tylne tarcze, z takimi samymi tylnymi klockami jak Legacy IV które z przodu mają oryginalnie 316mm to czy przypadkiem w naszych autach stosunek siły przesyłanej na przednie a tylne zaciski nie będzie inny, niż w Legacy IV? Myślę że to tylko pytanie retoryczne i tak być musi, bo inaczej znaczyłoby to że z fabryki Legacy IV H6 ma dużo większy "bias" na przód, tzn. siła hamowania z przodu jest np. 80% a z tyłu tylko 20% ALBO nasze Legacy III są przesilone na tył, tzn. hamują np. 50% tyłem i 50% przodem.

I drugie pytanie, jaki element układu hamulcowego odpowiada za przesyłanie odpowiedniego ciśnienia na przód/tył i czy da się go jakoś w miarę łatwo wymieć?


Sent from my ELE-L29 using Tapatalk

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...