Skocz do zawartości

Subaru outback 2.5 Br błąd p0420


Out83

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Pacjent outback 2014 2.5 173km usa z instalacją lpg. Problem polega na wyskakiwaniu błędu katalizatora p0420. Po założeniu na drugą sondę emulatora błąd już się nie pojawia, ale zaczął wyskakiwać błąd p2096 dwa razy, oczywiście wykasowany niżej wykaz z ramek może to coś pomoże . Według gazownikia z mapa jest wszytko ok. Co może być przyczyną? Czy sonda już pada? Czeka mnie regulacja zaworów, może to być przyczyną? Z góry dziękuję za pomoc. 

Informacje o zamrożonych ramkach: 

------------------

Fuel Status = 0 byte
Obciążenie silnika = 78,824 %
Temperatura płynu chłodzącego = 90 °C
Krótkoterminowa korekta czasu wtrysku paliwa - bank 1 = 2,344 %
długoterminowe korekty czasu wtrysku paliwa- Bank 1 = 2,344 %
Ciśnienie w kolektorze dolotowym = 13,198 psi
Obroty silnika obr./min = 2 170,25 rpm
Prędkość (OBD) = 75 km/h
Kąt wyprzedzenia zapłonu = 35,5 °
Temperatura powietrza na wlocie = 25 °C
Przepływ przez masowy przepływomierz powietrza = 32,81 g/s
Położenie przepustnicy = 31,765 %
Korekta czasu wtrysku paliwa-Bank 1, s.lambda 2 = -5,469 %
Czas od włączenia silnika = 204 s
Sterowana recyrkulacja spalin EGR = 67,451 %
Błąd w układzie recyrkulacji spalin EGR = 0 %
Poziom paliwa (wg danych ECU) = 49,02 %
Ciśnienie barometryczne (z pojazdu) = 14,069 psi
Napięcie (moduł sterowania) = 14,341 V
Obciążęnie silnika (bezwzględne) = 61,176 %
Commanded Equivalence Ratio(lambda) = 0,937 
Względna pozycja przepustnicy = 20,392 %
Temperatura otoczenia = 23 °C
Absolutne położenie przepustnicy B = 45,098 %
Położenie pedału gazu  D = 24,314 %
Położenie pedału gazu  E = 24,314 %

 

Informacje o zamrożonych ramkach: 
------------------
Fuel Status = 0 byte
Obciążenie silnika = 36,078 %
Temperatura płynu chłodzącego = 92 °C
Krótkoterminowa korekta czasu wtrysku paliwa - bank 1 = 9,375 %
długoterminowe korekty czasu wtrysku paliwa- Bank 1 = -3,125 %
Ciśnienie w kolektorze dolotowym = 10,443 psi
Obroty silnika obr./min = 1 897,5 rpm
Prędkość (OBD) = 106 km/h
Kąt wyprzedzenia zapłonu = 54,5 °
Temperatura powietrza na wlocie = 32 °C
Przepływ przez masowy przepływomierz powietrza = 13,18 g/s
Położenie przepustnicy = 20 %
Korekta czasu wtrysku paliwa-Bank 1, s.lambda 2 = -5,469 %
Czas od włączenia silnika = 485 s
Sterowana recyrkulacja spalin EGR = 74,902 %
Błąd w układzie recyrkulacji spalin EGR = 0 %
Poziom paliwa (wg danych ECU) = 54,118 %
Ciśnienie barometryczne (z pojazdu) = 14,359 psi
Napięcie (moduł sterowania) = 14,365 V
Obciążęnie silnika (bezwzględne) = 28,627 %
Commanded Equivalence Ratio(lambda) = 0,936 
Względna pozycja przepustnicy = 8,235 %
Temperatura otoczenia = 32 °C
Absolutne położenie przepustnicy B = 35,686 %
Położenie pedału gazu  D = 17,647 %
Położenie pedału gazu  E = 18,039 %

 

Edytowane przez Out83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Out83 napisał:

Czy sonda już pada?

nic nie pada, przez tulejkę sonda w katalizatorze nie widzi składu spalin, przednia sonda ma korekty dodatnie a ta w katalizatorze koryguje na minus i pewno stąd ten błąd. Nie chcesz wymieniać kata, to znajdź kogoś kto wyprogramuje z ECU zgłaszanie błędu P0420 i po problemie.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Out83 napisał:

Dziękuję za odpowiedź. I znasz może kogoś z okolic dolnego Śląska lub Śląska kto mógłby to zrobić? 

ja nie znam nikogo z tego terenu, ale może ktoś ze Śląska się odezwie i cos podpowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie P0420 był związany z lekko dziurawym wydechem .Błąd miarowo się "zbierał" w tymczasowych ,aż przychodził moment stałego "Check engine" . Nie wkrzurzało mnie to ,bo błąd kasowałem podczas jazdy. Jak miałem czas, to ogarnąłem.   Mydliny ze spryskiwacza popsikaj na zimny ukł.wydechowy. Rura odkurzacza w końcówkę wydechu, bąble polecą,gdzie będzie dziura. Pospawałem, jak należy i P0420 z głowy... nie wiem ,czy u Ciebie będzie to samo, ale posprawdzaj wydech w ten sposób. Niczemu to nie wadzi, bo można samemu to ogarnąć i koszta 0zł . Nikt nie natnie w stylu... "panie to katalizator do wymiany". Przy okazji dowiesz się ,czy nie masz dziur w układzie wydechowym. Ps może to skruszała uszczelka kolektora wydechowego wywołuje P0420? trzeba popatrzeć...

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko powiedzieć, ale ja długo z przedmuchem jeździłem i jeżeli chodzi o mój problem z p0420, to dokładnie wiedziałem kiedy wyskoczy i na końcu tej bolączki w 100% czułem, że o to chodzi. Po prostu nie miałem czasu "zrzucić" układu wydech. I pospawać. U mnie chodziło o łącznik z pierścieniem i sprężynami. Po wspawaniu błąd nie wyskakuje. Nawet jakoś tydzień temu sprawdzałem, czy się błąd nie zagnieździł w "tymczasowych" zeby zaraz wyskoczyć z "check engine". Nic... Czysto. Oby taka pierda była u Ciebie. Ps. Jak coś to napisz, co było problemem. Powodzenia

ps2 Lutek z tym emulatorem dobrze mówi. A sprawdzałeś w ogóle te sondy ,czy one są ok? ,Czy tylko emulator i fru w trase...? :)

 

 

 

 

 

 

 

Edytowane przez Qubu666-Baja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Sprawa jeszcze nie rozwiązana. Dopiero dziś wróciłem z urlopu i wziąłem się za sprawdzenie Twoim sposobem. Stwierdziłem nieszczelność między kolektorem a blokiem. Zamówiłem dziś uszczelki, jutro mają być, więc wszystko poskręcam i zobaczę czy to było to. Przy okazji ściągnąłem emulator. Pojeżdżę trochę, zobaczę czy pomogło i na pewno dam znać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie problem występował przy nieprawidłowo wyregulowanej instalacji. I chodzi tu o na prawdę kosmetyczne regulacje. Jeżeli sam potrafisz coś podłubać w ustawienaich zwróć uwagę na zakres mnożnika w okolicach od 5 do 8 ms (czas wtrysku). Zaobserwowałem, że nie moze byc w tym zakresie zbyt gwałtownego obniżenia mnożnika. Zazwyczaj od tego zakresu czasu wtrysku w wielu instalacjach mnożnik obniża się w kierunku 1 z np 1,3. U mnie wystarczyło podniesienie go w tym zakresie o kilka procent. Poza tym przebieg mnożnika powinien być, (szczególnie w tym zakresie bardzo łagodny bez zbędnych gwałtownych wahnięć)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepiej przełączyć na benzynę i sprawdzić czy problem wtedy też występuje. Jeżeli nie. Można poszukać problemu w regulacji bądź samym funkcjonowaniu instalacji (np. żużyty reduktor, który powoduje wahania ciśnienia) Ogólnie z moich obserwacji wynika, że p420 zapala się gdy na drugiej sondzie napięcia spada na chwilę poniżej 0,5 V. W czasie jazdy na benzynie zawsze jest u mnie powyżej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.07.2021 o 18:50, Out83 napisał:

Sprawa jeszcze nie rozwiązana. Dopiero dziś wróciłem z urlopu i wziąłem się za sprawdzenie Twoim sposobem. Stwierdziłem nieszczelność między kolektorem a blokiem. Zamówiłem dziś uszczelki, jutro mają być, więc wszystko poskręcam i zobaczę czy to było to. Przy okazji ściągnąłem emulator. Pojeżdżę trochę, zobaczę czy pomogło i na pewno dam znać. 

ok. Ps. działaj, a ja trzymam kciuki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Po przejechaniu paru tysięcy kilometrów błąd nie powrócił :):) Główną przyczyną okazał się zapchany katalizator, który został przeczyszczony i oczywiście według rad Qubu666-Baja zostało doszczelnione połączenie między blokiem a kolektorem. Więc problem rozwiązany. 

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykręciłem pierwszą lambde kupiłem 2 x sprey do czyszczenia katalizatorów koszt około 60 zł przeczyściłem i śmiga ;). Miałem dać do profesjonalnego czyszczenia koszt u mnie około 400zl ale za dużo rozkręcania.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...