Out83 Posted July 2, 2021 Share Posted July 2, 2021 (edited) Witam wszystkich. Pacjent outback 2014 2.5 173km usa z instalacją lpg. Problem polega na wyskakiwaniu błędu katalizatora p0420. Po założeniu na drugą sondę emulatora błąd już się nie pojawia, ale zaczął wyskakiwać błąd p2096 dwa razy, oczywiście wykasowany niżej wykaz z ramek może to coś pomoże . Według gazownikia z mapa jest wszytko ok. Co może być przyczyną? Czy sonda już pada? Czeka mnie regulacja zaworów, może to być przyczyną? Z góry dziękuję za pomoc. Informacje o zamrożonych ramkach: ------------------ Fuel Status = 0 byte Obciążenie silnika = 78,824 % Temperatura płynu chłodzącego = 90 °C Krótkoterminowa korekta czasu wtrysku paliwa - bank 1 = 2,344 % długoterminowe korekty czasu wtrysku paliwa- Bank 1 = 2,344 % Ciśnienie w kolektorze dolotowym = 13,198 psi Obroty silnika obr./min = 2 170,25 rpm Prędkość (OBD) = 75 km/h Kąt wyprzedzenia zapłonu = 35,5 ° Temperatura powietrza na wlocie = 25 °C Przepływ przez masowy przepływomierz powietrza = 32,81 g/s Położenie przepustnicy = 31,765 % Korekta czasu wtrysku paliwa-Bank 1, s.lambda 2 = -5,469 % Czas od włączenia silnika = 204 s Sterowana recyrkulacja spalin EGR = 67,451 % Błąd w układzie recyrkulacji spalin EGR = 0 % Poziom paliwa (wg danych ECU) = 49,02 % Ciśnienie barometryczne (z pojazdu) = 14,069 psi Napięcie (moduł sterowania) = 14,341 V Obciążęnie silnika (bezwzględne) = 61,176 % Commanded Equivalence Ratio(lambda) = 0,937 Względna pozycja przepustnicy = 20,392 % Temperatura otoczenia = 23 °C Absolutne położenie przepustnicy B = 45,098 % Położenie pedału gazu D = 24,314 % Położenie pedału gazu E = 24,314 % Informacje o zamrożonych ramkach: ------------------ Fuel Status = 0 byte Obciążenie silnika = 36,078 % Temperatura płynu chłodzącego = 92 °C Krótkoterminowa korekta czasu wtrysku paliwa - bank 1 = 9,375 % długoterminowe korekty czasu wtrysku paliwa- Bank 1 = -3,125 % Ciśnienie w kolektorze dolotowym = 10,443 psi Obroty silnika obr./min = 1 897,5 rpm Prędkość (OBD) = 106 km/h Kąt wyprzedzenia zapłonu = 54,5 ° Temperatura powietrza na wlocie = 32 °C Przepływ przez masowy przepływomierz powietrza = 13,18 g/s Położenie przepustnicy = 20 % Korekta czasu wtrysku paliwa-Bank 1, s.lambda 2 = -5,469 % Czas od włączenia silnika = 485 s Sterowana recyrkulacja spalin EGR = 74,902 % Błąd w układzie recyrkulacji spalin EGR = 0 % Poziom paliwa (wg danych ECU) = 54,118 % Ciśnienie barometryczne (z pojazdu) = 14,359 psi Napięcie (moduł sterowania) = 14,365 V Obciążęnie silnika (bezwzględne) = 28,627 % Commanded Equivalence Ratio(lambda) = 0,936 Względna pozycja przepustnicy = 8,235 % Temperatura otoczenia = 32 °C Absolutne położenie przepustnicy B = 35,686 % Położenie pedału gazu D = 17,647 % Położenie pedału gazu E = 18,039 % Edited July 2, 2021 by Out83 Link to comment Share on other sites More sharing options...
lutek34 Posted July 2, 2021 Share Posted July 2, 2021 3 godziny temu, Out83 napisał: Czy sonda już pada? nic nie pada, przez tulejkę sonda w katalizatorze nie widzi składu spalin, przednia sonda ma korekty dodatnie a ta w katalizatorze koryguje na minus i pewno stąd ten błąd. Nie chcesz wymieniać kata, to znajdź kogoś kto wyprogramuje z ECU zgłaszanie błędu P0420 i po problemie. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Out83 Posted July 2, 2021 Author Share Posted July 2, 2021 Dziękuję za odpowiedź. I znasz może kogoś z okolic dolnego Śląska lub Śląska kto mógłby to zrobić? Link to comment Share on other sites More sharing options...
lutek34 Posted July 2, 2021 Share Posted July 2, 2021 17 minut temu, Out83 napisał: Dziękuję za odpowiedź. I znasz może kogoś z okolic dolnego Śląska lub Śląska kto mógłby to zrobić? ja nie znam nikogo z tego terenu, ale może ktoś ze Śląska się odezwie i cos podpowie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qubu666-Baja Posted July 4, 2021 Share Posted July 4, 2021 u mnie P0420 był związany z lekko dziurawym wydechem .Błąd miarowo się "zbierał" w tymczasowych ,aż przychodził moment stałego "Check engine" . Nie wkrzurzało mnie to ,bo błąd kasowałem podczas jazdy. Jak miałem czas, to ogarnąłem. Mydliny ze spryskiwacza popsikaj na zimny ukł.wydechowy. Rura odkurzacza w końcówkę wydechu, bąble polecą,gdzie będzie dziura. Pospawałem, jak należy i P0420 z głowy... nie wiem ,czy u Ciebie będzie to samo, ale posprawdzaj wydech w ten sposób. Niczemu to nie wadzi, bo można samemu to ogarnąć i koszta 0zł . Nikt nie natnie w stylu... "panie to katalizator do wymiany". Przy okazji dowiesz się ,czy nie masz dziur w układzie wydechowym. Ps może to skruszała uszczelka kolektora wydechowego wywołuje P0420? trzeba popatrzeć... 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Out83 Posted July 4, 2021 Author Share Posted July 4, 2021 Dziękuję za radę jutro to sprawdzę . Tak jak piszesz - koszt 0 zł a to może być to. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qubu666-Baja Posted July 5, 2021 Share Posted July 5, 2021 (edited) Ciężko powiedzieć, ale ja długo z przedmuchem jeździłem i jeżeli chodzi o mój problem z p0420, to dokładnie wiedziałem kiedy wyskoczy i na końcu tej bolączki w 100% czułem, że o to chodzi. Po prostu nie miałem czasu "zrzucić" układu wydech. I pospawać. U mnie chodziło o łącznik z pierścieniem i sprężynami. Po wspawaniu błąd nie wyskakuje. Nawet jakoś tydzień temu sprawdzałem, czy się błąd nie zagnieździł w "tymczasowych" zeby zaraz wyskoczyć z "check engine". Nic... Czysto. Oby taka pierda była u Ciebie. Ps. Jak coś to napisz, co było problemem. Powodzenia ps2 Lutek z tym emulatorem dobrze mówi. A sprawdzałeś w ogóle te sondy ,czy one są ok? ,Czy tylko emulator i fru w trase...? Edited July 5, 2021 by Qubu666-Baja Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qubu666-Baja Posted July 16, 2021 Share Posted July 16, 2021 Post, pod postem, bo ciekawi mnie co było przyczyną błędu. Ps. Jak kolega Out83 coś wie już na ten temat, to niech wrzuci odp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Out83 Posted July 22, 2021 Author Share Posted July 22, 2021 Sprawa jeszcze nie rozwiązana. Dopiero dziś wróciłem z urlopu i wziąłem się za sprawdzenie Twoim sposobem. Stwierdziłem nieszczelność między kolektorem a blokiem. Zamówiłem dziś uszczelki, jutro mają być, więc wszystko poskręcam i zobaczę czy to było to. Przy okazji ściągnąłem emulator. Pojeżdżę trochę, zobaczę czy pomogło i na pewno dam znać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mironig Posted July 23, 2021 Share Posted July 23, 2021 u mnie problem występował przy nieprawidłowo wyregulowanej instalacji. I chodzi tu o na prawdę kosmetyczne regulacje. Jeżeli sam potrafisz coś podłubać w ustawienaich zwróć uwagę na zakres mnożnika w okolicach od 5 do 8 ms (czas wtrysku). Zaobserwowałem, że nie moze byc w tym zakresie zbyt gwałtownego obniżenia mnożnika. Zazwyczaj od tego zakresu czasu wtrysku w wielu instalacjach mnożnik obniża się w kierunku 1 z np 1,3. U mnie wystarczyło podniesienie go w tym zakresie o kilka procent. Poza tym przebieg mnożnika powinien być, (szczególnie w tym zakresie bardzo łagodny bez zbędnych gwałtownych wahnięć) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mironig Posted July 23, 2021 Share Posted July 23, 2021 najlepiej przełączyć na benzynę i sprawdzić czy problem wtedy też występuje. Jeżeli nie. Można poszukać problemu w regulacji bądź samym funkcjonowaniu instalacji (np. żużyty reduktor, który powoduje wahania ciśnienia) Ogólnie z moich obserwacji wynika, że p420 zapala się gdy na drugiej sondzie napięcia spada na chwilę poniżej 0,5 V. W czasie jazdy na benzynie zawsze jest u mnie powyżej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sir Posted July 23, 2021 Share Posted July 23, 2021 W dniu 2.07.2021 o 20:05, Out83 napisał: Dziękuję za odpowiedź. I znasz może kogoś z okolic dolnego Śląska lub Śląska kto mógłby to zrobić? MDM Dzierżoniów ale mają wyjazd:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qubu666-Baja Posted July 23, 2021 Share Posted July 23, 2021 W dniu 22.07.2021 o 18:50, Out83 napisał: Sprawa jeszcze nie rozwiązana. Dopiero dziś wróciłem z urlopu i wziąłem się za sprawdzenie Twoim sposobem. Stwierdziłem nieszczelność między kolektorem a blokiem. Zamówiłem dziś uszczelki, jutro mają być, więc wszystko poskręcam i zobaczę czy to było to. Przy okazji ściągnąłem emulator. Pojeżdżę trochę, zobaczę czy pomogło i na pewno dam znać. ok. Ps. działaj, a ja trzymam kciuki... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Out83 Posted December 26, 2021 Author Share Posted December 26, 2021 Po przejechaniu paru tysięcy kilometrów błąd nie powrócił Główną przyczyną okazał się zapchany katalizator, który został przeczyszczony i oczywiście według rad Qubu666-Baja zostało doszczelnione połączenie między blokiem a kolektorem. Więc problem rozwiązany. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
artaa Posted December 26, 2021 Share Posted December 26, 2021 Napisz coś więcej o "przeczyszczeniu katalizatora" co konkretnie robiono i za ile PLN. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Out83 Posted December 27, 2021 Author Share Posted December 27, 2021 Wykręciłem pierwszą lambde kupiłem 2 x sprey do czyszczenia katalizatorów koszt około 60 zł przeczyściłem i śmiga . Miałem dać do profesjonalnego czyszczenia koszt u mnie około 400zl ale za dużo rozkręcania. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
artaa Posted December 27, 2021 Share Posted December 27, 2021 I to jest sensowne kosztowo rozwiązanie ;-) Ile katalizator miał kkm? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Out83 Posted December 27, 2021 Author Share Posted December 27, 2021 (edited) Około 140tys. Auto też około roku stało nie używane i był problem z wypadaniem zapłonu więc to też mogło trochę zatkać kąta. Edited December 27, 2021 by Out83 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
artaa Posted December 27, 2021 Share Posted December 27, 2021 Dzięki za info Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now