Jump to content

SG 2.0 158KM - jakie są główne bolączki silników?


kosmatoo
 Share

Recommended Posts

SG 2.0 158KM - Na pewno gdzieś już było ale szukam i nie mogę znaleźć na forum.
Czy możecie podpowiedzieć jakie są główne plusy i minusy tych silników? Rozumiem że przy regulacji zaworów ten silnik również trzeba wyjmować bo jest to DOHC.

Większość ogłoszeń jest z manualną skrzynią zastanawiam się dlaczego automaty są znacznie rzadsze w tej wersji? Dzięki za pomoc.

Link to comment
Share on other sites

Tak trzeba wydzierać silnik. Luz sprawdza się co 100kkm na benzynie lub 50kkm na LPG.

Główną bolączką silnika jest łapanie muła w dolnym zakresie obrotów (do ~2,5k rpm), pompa powietrza wtórnego, boxery nie mają też opinii abstynentów jeśli chodzi o pobór oleju. No i ze spalaniem marne szanse zejść poniżej 10l/100km.

Po za silnikiem rdza, siadanie tylnego zawieszenia (samopoziomujące amortyzatory), zapiekanie centralnej wiskozy.

Automaty jeśli się o nie dba są trwałe, może jest ich mało bo po za powyższym to wdzięczne auta, szczególnie jeśli czasem trzeba zjechać z asfaltu lub mieć pewniaka zimą.

Link to comment
Share on other sites

A koszt regulacji zaworów przy LPG to orientacyjnie jaki koszt? Przy 2.0 XT to około 3k PLN? Przy tym podobnie?

 

O wiskozie, amorkach i (kelichach) rdzy wiem. Spalanie również. Skłaniam się ku wersji 2.0 158KM żeby serwis przy silniku był mniej problemowy i kosztowny niż przy 2.0 XT. Mam nadzieję że tak jest.

 

Co do manuala to przez to że ofert więcej i lubię manual skłaniam się ku niemu, ale automat jakby kiedyś gdzieś się znalazł w tej wersji to też chętnie.

Link to comment
Share on other sites

Ja zrobiłem 120kkm na gazie więc nawet płacąc te 3k za regulację to nadal masz spore oszczędności. Poza tym tak jak kolega wyżej, amortyzatory tył, pompa powietrza wtórnego (strasznie irytujący problem). Jeśli chodzi o mulenie z dołu to jest łatwy przepis - nie schodzić poniżej 2,5k obrotów wtedy jeździ żwawo. Spalanie 11-12 litrów LPG przy dynamicznej jeździe miejskiej. Sam silnik bezproblemowy, uchodzi za niezniszczalny.

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Super, dzięki za informacje.

Czy kielichy można sprawdzić samemu od spodu patrząc (czy stąd wystarczy), czy najlepiej zdemontować tapicerkę w bagażniku? Niektórzy sprzedający niechętnie chcą z tą tapicerką bagażnika się mocować i kręcą nosem a w sumie bez sprawdzenia kielichów nie ma o czym mówić przy kupowaniu..

I czy jest ktoś może na forum ogarnięty w SG i chętny odpłatnie obejrzeć ze mną forestera pod Warszawą?

Edited by kosmatoo
Link to comment
Share on other sites

W ramach ścisłości - do regulacji luzu zaworowego nie trzeba wyciągać silnika - naprawdę da się to zrobić bez tego. Reszta najistotniejszych "zad i waletów" tego modelu z tym motorem chyba Poprzednicy już napisali. Nic tylko oglądać, sprawdzać, brać i się cieszyć jazdą!

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, kosmatoo napisał:

Czy kielichy można sprawdzić samemu od spodu patrząc (czy stąd wystarczy), czy najlepiej zdemontować tapicerkę w bagażniku? Niektórzy sprzedający niechętnie chcą z tą tapicerką bagażnika się mocować i kręcą nosem a w sumie bez sprawdzenia kielichów nie ma o czym mówić przy kupowaniu..

 

99 procent leśników  SG ma problem z rdzą na kielichach

,z tym się musisz pogodzić ze trzeba to będzie robić .Jest na forum temat rdza w foresterze Generalnie wszystko jest do zrobienia,kwestia ogarniętego blacharza.Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

21 godzin temu, kosmatoo napisał:

Super, dzięki za informacje.

Czy kielichy można sprawdzić samemu od spodu patrząc (czy stąd wystarczy), czy najlepiej zdemontować tapicerkę w bagażniku? Niektórzy sprzedający niechętnie chcą z tą tapicerką bagażnika się mocować i kręcą nosem a w sumie bez sprawdzenia kielichów nie ma o czym mówić przy kupowaniu..

I czy jest ktoś może na forum ogarnięty w SG i chętny odpłatnie obejrzeć ze mną forestera pod Warszawą?

Bez wyrwania tapicerki nie sprawdzisz kielichów , od strony koła może być gruba warstwa zabezpieczenia a pod tapicerką brak blachy lub cała w rudej.

Link to comment
Share on other sites

Dokładnie tak pisze @ipsx82. U mnie od spodu nie było nic widać, dopiero po zdjęciu tapicerki wszystko wyszło. Wrzucam, bo to ciepły temat, robiony w czerwcu. Lewy tył rekonstrukcja. Prawy zdrowy, ale za to okolice wlewu od środka trzeba buło robić, bo tam ruda złapała.

20210507_184042.jpg

20210507_184118.jpg

20210507_184136.jpg

Resized_20210519_152555(1).jpeg

Resized_20210527_165336.jpeg

20210618_170953.jpg

20210618_175745.jpg

  • Like 1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

W ramach ścisłości - do regulacji luzu zaworowego nie trzeba wyciągać silnika - naprawdę da się to zrobić bez tego. Reszta najistotniejszych "zad i waletów" tego modelu z tym motorem chyba Poprzednicy już napisali. Nic tylko oglądać, sprawdzać, brać i się cieszyć jazdą!

Ciekawe jak zrobisz regulacje zaworów jak w tym silniku jest regulacja na szklankach i trzeba ściągać walki aby się do nich dostać Lepiej i łatwiej wyciągnąć silnik i zrobić to porządnie niż męczyć się na założonym silniku.


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites


Ciekawe jak zrobisz regulacje zaworów jak w tym silniku jest regulacja na szklankach i trzeba ściągać walki aby się do nich dostać Lepiej i łatwiej wyciągnąć silnik i zrobić to porządnie niż męczyć się na założonym silniku.


Sent from my iPhone using Tapatalk
UPG też się da bez wyjmowania silnika zrobić. Ale po co się męczyć. Silnik wolnossący wytargrac z komory silnika to ok 2 godzin
Link to comment
Share on other sites

17 godzin temu, Rafaelo napisał:


Ciekawe jak zrobisz regulacje zaworów jak w tym silniku jest regulacja na szklankach i trzeba ściągać walki aby się do nich dostać emoji848.pngLepiej i łatwiej wyciągnąć silnik i zrobić to porządnie niż męczyć się na założonym silniku. emoji3577.png


Sent from my iPhone using Tapatalk

@Rafaelo wiem jak są regulowane luzy w tym silniku (szklanki) bo przerabiałem ten temat ostatni raz kilka miesięcy temu. Da się wyciągnąć wałki rozrządu bez wyciągania silnika i jestem pewien tego co mówię (piszę). To, że jest łatwiej przy wyciągniętym motorze to jasne ale nie wszyscy chcą i mają możliwości wyciągać silnik np. w zaciszu domowego garażu, a mimo to zawory można wyregulować.

  • Like 1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
W dniu 1.07.2021 o 08:07, kosmatoo napisał:

Czy możecie podpowiedzieć jakie są główne plusy i minusy tych silników?

 

Jako posiadacz zamulającego i rdzewiejącego SG, odpowiem:

 

nie ma żadnych plusów, i nie żartuję.

 

Jak chcesz Forestera to wybierz coś nowszego.

Link to comment
Share on other sites

@artaa Dzięki za radę ale za późno ;) , kupiłem SG XT z 2003r... to znaczy nie tego o którego pytałem 158KM tylko 177KM... Muszę trochę połatać kielichy (ale wiedziałem przed kupnem o tym) i założyć LPG.

Link to comment
Share on other sites

@artaa Dzięki za radę ale za późno , kupiłem SG XT z 2003r... to znaczy nie tego o którego pytałem 158KM tylko 177KM... Muszę trochę połatać kielichy (ale wiedziałem przed kupnem o tym) i założyć LPG.
Sprawdź i ewentualnie wyreguluj zaworu od razu.
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, kosmatoo napisał:

@artaa Dzięki za radę ale za późno ;) , kupiłem SG XT z 2003r... to znaczy nie tego o którego pytałem 158KM tylko 177KM... Muszę trochę połatać kielichy (ale wiedziałem przed kupnem o tym) i założyć LPG.

Dobry wybór ,będziesz zadowolony na pewno lepiej to śmiga jak wolny ssak .XT lubią łyknąć oleju ,na początku przypilnuj czy twój też tak ma .Szerokości .

Link to comment
Share on other sites

Jeszcze jedno pytanie - auto (SG XT 2003r.) przejechało niecałe 120tys km w Polsce po zdjęciu LPG w 2012r po 1szym właścicielu w Niemczech i regulacji zaworów przez 2 właścicieli od których kupiłem. Teraz chcę założyć LPG. W jednym warsztacie mi mówią że koniecznie przed założeniem powinienem wyregulować zawory - koszt 2200 PLN, w 2gim warsztacie mówią że jak jeździł te 120tys tylko na benzynie to nie ma potrzeby teraz regulować skoro nie było gazu. Obydwa warsztaty Subaru polecane w Warszawie :)). Samo sprawdzenie to koszt 700 PLN. Regulować? Nieregulować? Czy sprawdzać tylko?

Link to comment
Share on other sites

Jeszcze jedno pytanie - auto (SG XT 2003r.) przejechało niecałe 120tys km w Polsce po zdjęciu LPG w 2012r po 1szym właścicielu w Niemczech i regulacji zaworów przez 2 właścicieli od których kupiłem. Teraz chcę założyć LPG. W jednym warsztacie mi mówią że koniecznie przed założeniem powinienem wyregulować zawory - koszt 2200 PLN, w 2gim warsztacie mówią że jak jeździł te 120tys tylko na benzynie to nie ma potrzeby teraz regulować skoro nie było gazu. Obydwa warsztaty Subaru polecane w Warszawie :)). Samo sprawdzenie to koszt 700 PLN. Regulować? Nieregulować? Czy sprawdzać tylko?
Sprawdź i ewentualnie wyreguluj.
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Dzięki. Z innych ciekawostek to motyw jest taki że stary właściciel zgubił Polisę OC i dziś mija 20 dni od zakupu i do dziś nie mogę wypowiedzieć starego OC bo nie znam numeru polisy. Dodzwonić się do nich nie da bo to jakaś firma z tragicznymi opiniami w necie i obsługa klienta nie istnieje przez telefon - firma Euroins - odradzam !!!  Z tego co wiem zgłosili zmianę właściciela auta, ale ja nie mogę wnieść o rekalkulację składki ani wypowiedzieć polisy bo nie znam jej numeru !! I co teraz :) ?

Edited by kosmatoo
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...