Jump to content

Szarpanie/dławienie silnika przy przyspieszaniu lub niskich obrotach Forester SG


Misiek687

Recommended Posts

Witam. Otóż ostatnio zauważyłem w moim Forku SG 125km, benz., że przy przyspieszaniu (najczęściej na 2 biegu) szarpie albo w taki dziwny sposób dławi się silnik, jakby nie miał mocy. Ciekawe jest również to, że po ponownym uruchomieniu samochodu ten problem najczęściej ustępuje. Stąd moje pytanie, czy ktoś spotkał się z takim czymś lub wie jak to naprawić? Czasami jest to irytujące, ponieważ chcąc wyprzedzić, auto zaczyna skakać... :(

Link to comment
Share on other sites

Witam. Otóż ostatnio zauważyłem w moim Forku SG 125km, benz., że przy przyspieszaniu (najczęściej na 2 biegu) szarpie albo w taki dziwny sposób dławi się silnik, jakby nie miał mocy. Ciekawe jest również to, że po ponownym uruchomieniu samochodu ten problem najczęściej ustępuje. Stąd moje pytanie, czy ktoś spotkał się z takim czymś lub wie jak to naprawić? Czasami jest to irytujące, ponieważ chcąc wyprzedzić, auto zaczyna skakać...
Świece kiedy sprawdzane?
Druga sprawa, zobacz jak się zachowuje kąt wyprzedzenia zapłonu. Może ECU cofie wtedy zapłon bo wykrywa stukowe spalanie. Jeśli nie masz to kup sobie ELM'a i podejrzyj na smartfonie ten parametr.
  • Like 1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, ewemarkam napisał:

Świece kiedy sprawdzane?
Druga sprawa, zobacz jak się zachowuje kąt wyprzedzenia zapłonu. Może ECU cofie wtedy zapłon bo wykrywa stukowe spalanie. Jeśli nie masz to kup sobie ELM'a i podejrzyj na smartfonie ten parametr.

Dobre pytanie z tymi świecami :D. Forek kupiony 2k kilometrów temu i nie było tam zaglądane, więc pasuje od tego zacząć. Dzięki za trop, jeśli to nie pomoże wtedy trzeba będzie zobaczyć na ten kąt. Jeszcze takie pytanie na przyszłość, jaki kąt powinien tam widnieć?

Link to comment
Share on other sites

A czy taki czujnik za niecałe 30zł da rade? Czy lepiej zainwestować w oryginał? 
https://allegro.pl/oferta/czujnik-spalania-stukowego-subaru-forester-sg-2-0-10709115917
Z doświadczenia wiem że tylko oryginały wchodzą w grę.

http://e-subaru.pl/silnik-osprzet/586-subaru-legacy-impreza-forester-czujnik-spalania-stukowego-22060aa061.html

Kup za te 30 PLN tego ELM'a na BT i zobacz jak się zachowuje zapłon. Sprawdzisz sobie kąt przy normalnej jeździe i później porównasz z tym co się dzieje podczas problemów.

Ale najczęściej to właśnie czujnik powoduje takie problemy. Ale lepiej sprawdzić niż wymieniać.
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Czujniki często i gęsto pękają z starości, znaczy się ich plastikowa obudowa.
Z doświadczenia polecam Ori.
Chytry dwa razy traci
I tak jak Koledzy piszą.
Świece, kable i sprawdzić kąt wyprzedzenia zapłonu.
Na wolnych obrotach na ciepłym między 12 a 15 stopni z tego co pamiętam w EJ20.
Jeśli podczas ruszania spada w okolice 0 albo co gorsza spada na minus. To najprawdopodobniej czujnik do wymiany.
Jednak do końca i tak nie wyeliminujesz całkowicie cofania zapłonu w tym silniku TTTM.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

W dniu 26.06.2021 o 19:42, Misiek687 napisał:

Witam. Otóż ostatnio zauważyłem w moim Forku SG 125km, benz., że przy przyspieszaniu (najczęściej na 2 biegu) szarpie albo w taki dziwny sposób dławi się silnik, jakby nie miał mocy. Ciekawe jest również to, że po ponownym uruchomieniu samochodu ten problem najczęściej ustępuje. Stąd moje pytanie, czy ktoś spotkał się z takim czymś lub wie jak to naprawić? Czasami jest to irytujące, ponieważ chcąc wyprzedzić, auto zaczyna skakać... :(

 

Zacznij od świec i kabli.

Link to comment
Share on other sites

Otóż na początku zacząłem od najtańszej rzeczy, czyli zakupiłem ten moduł ELM w celu sprawdzenia kąta wyprzedzenia zapłonu. Sprawa wygląda tak, że po nocy/dłuższym postoju na wolnych obrotach kąt wacha się pomiędzy 11-14 i jest dość niestabilny, czyli często osiąga max. wartość 20 i poniżej tych 11 stopni. W samochodzie wyczuwalne są te skoki. Podczas ruszania kąt nie spada do 0, tylko wskakuje ponad 14. Natomiast po ponownym uruchomieniu silnika, kąt wynosi pomiędzy 7-10 i jest stabilny, bardzo rzadko występują jakieś odchyłki i przy ruszaniu też nie spada w okolice 0 tylko ponad 10 stopni. Na końcu dodam, że świece nie zostały jeszcze wymienione oraz kable wyglądają w porządku.

Link to comment
Share on other sites

20 godzin temu, Misiek687 napisał:

Otóż na początku zacząłem od najtańszej rzeczy, czyli zakupiłem ten moduł ELM w celu sprawdzenia kąta wyprzedzenia zapłonu. Sprawa wygląda tak, że po nocy/dłuższym postoju na wolnych obrotach kąt wacha się pomiędzy 11-14 i jest dość niestabilny, czyli często osiąga max. wartość 20 i poniżej tych 11 stopni. W samochodzie wyczuwalne są te skoki. Podczas ruszania kąt nie spada do 0, tylko wskakuje ponad 14. Natomiast po ponownym uruchomieniu silnika, kąt wynosi pomiędzy 7-10 i jest stabilny, bardzo rzadko występują jakieś odchyłki i przy ruszaniu też nie spada w okolice 0 tylko ponad 10 stopni. Na końcu dodam, że świece nie zostały jeszcze wymienione oraz kable wyglądają w porządku.

Jest ktoś w stanie powiedzieć czy te kąty są w porządku, czy pasuje zamówić ten czujnik? Chyba że ktoś ma inny pomysł.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...