Misiek687 Posted June 26, 2021 Share Posted June 26, 2021 Witam. Otóż ostatnio zauważyłem w moim Forku SG 125km, benz., że przy przyspieszaniu (najczęściej na 2 biegu) szarpie albo w taki dziwny sposób dławi się silnik, jakby nie miał mocy. Ciekawe jest również to, że po ponownym uruchomieniu samochodu ten problem najczęściej ustępuje. Stąd moje pytanie, czy ktoś spotkał się z takim czymś lub wie jak to naprawić? Czasami jest to irytujące, ponieważ chcąc wyprzedzić, auto zaczyna skakać... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted June 26, 2021 Share Posted June 26, 2021 Witam. Otóż ostatnio zauważyłem w moim Forku SG 125km, benz., że przy przyspieszaniu (najczęściej na 2 biegu) szarpie albo w taki dziwny sposób dławi się silnik, jakby nie miał mocy. Ciekawe jest również to, że po ponownym uruchomieniu samochodu ten problem najczęściej ustępuje. Stąd moje pytanie, czy ktoś spotkał się z takim czymś lub wie jak to naprawić? Czasami jest to irytujące, ponieważ chcąc wyprzedzić, auto zaczyna skakać... Świece kiedy sprawdzane?Druga sprawa, zobacz jak się zachowuje kąt wyprzedzenia zapłonu. Może ECU cofie wtedy zapłon bo wykrywa stukowe spalanie. Jeśli nie masz to kup sobie ELM'a i podejrzyj na smartfonie ten parametr. 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Misiek687 Posted June 26, 2021 Author Share Posted June 26, 2021 4 minuty temu, ewemarkam napisał: Świece kiedy sprawdzane? Druga sprawa, zobacz jak się zachowuje kąt wyprzedzenia zapłonu. Może ECU cofie wtedy zapłon bo wykrywa stukowe spalanie. Jeśli nie masz to kup sobie ELM'a i podejrzyj na smartfonie ten parametr. Dobre pytanie z tymi świecami . Forek kupiony 2k kilometrów temu i nie było tam zaglądane, więc pasuje od tego zacząć. Dzięki za trop, jeśli to nie pomoże wtedy trzeba będzie zobaczyć na ten kąt. Jeszcze takie pytanie na przyszłość, jaki kąt powinien tam widnieć? Link to comment Share on other sites More sharing options...
133699 Posted June 26, 2021 Share Posted June 26, 2021 Z miejsca bym czujnik spalania stukowego wymienił. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Misiek687 Posted June 26, 2021 Author Share Posted June 26, 2021 25 minut temu, 133699 napisał: Z miejsca bym czujnik spalania stukowego wymienił. A czy taki czujnik za niecałe 30zł da rade? Czy lepiej zainwestować w oryginał? https://allegro.pl/oferta/czujnik-spalania-stukowego-subaru-forester-sg-2-0-10709115917 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted June 26, 2021 Share Posted June 26, 2021 A czy taki czujnik za niecałe 30zł da rade? Czy lepiej zainwestować w oryginał? https://allegro.pl/oferta/czujnik-spalania-stukowego-subaru-forester-sg-2-0-10709115917Z doświadczenia wiem że tylko oryginały wchodzą w grę. http://e-subaru.pl/silnik-osprzet/586-subaru-legacy-impreza-forester-czujnik-spalania-stukowego-22060aa061.htmlKup za te 30 PLN tego ELM'a na BT i zobacz jak się zachowuje zapłon. Sprawdzisz sobie kąt przy normalnej jeździe i później porównasz z tym co się dzieje podczas problemów. Ale najczęściej to właśnie czujnik powoduje takie problemy. Ale lepiej sprawdzić niż wymieniać. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Max 84 Posted June 26, 2021 Share Posted June 26, 2021 Czujniki często i gęsto pękają z starości, znaczy się ich plastikowa obudowa.Z doświadczenia polecam Ori.Chytry dwa razy traci I tak jak Koledzy piszą.Świece, kable i sprawdzić kąt wyprzedzenia zapłonu.Na wolnych obrotach na ciepłym między 12 a 15 stopni z tego co pamiętam w EJ20.Jeśli podczas ruszania spada w okolice 0 albo co gorsza spada na minus. To najprawdopodobniej czujnik do wymiany.Jednak do końca i tak nie wyeliminujesz całkowicie cofania zapłonu w tym silniku TTTM. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
rutra80 Posted June 27, 2021 Share Posted June 27, 2021 W dniu 26.06.2021 o 19:42, Misiek687 napisał: Witam. Otóż ostatnio zauważyłem w moim Forku SG 125km, benz., że przy przyspieszaniu (najczęściej na 2 biegu) szarpie albo w taki dziwny sposób dławi się silnik, jakby nie miał mocy. Ciekawe jest również to, że po ponownym uruchomieniu samochodu ten problem najczęściej ustępuje. Stąd moje pytanie, czy ktoś spotkał się z takim czymś lub wie jak to naprawić? Czasami jest to irytujące, ponieważ chcąc wyprzedzić, auto zaczyna skakać... Zacznij od świec i kabli. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Misiek687 Posted July 3, 2021 Author Share Posted July 3, 2021 Otóż na początku zacząłem od najtańszej rzeczy, czyli zakupiłem ten moduł ELM w celu sprawdzenia kąta wyprzedzenia zapłonu. Sprawa wygląda tak, że po nocy/dłuższym postoju na wolnych obrotach kąt wacha się pomiędzy 11-14 i jest dość niestabilny, czyli często osiąga max. wartość 20 i poniżej tych 11 stopni. W samochodzie wyczuwalne są te skoki. Podczas ruszania kąt nie spada do 0, tylko wskakuje ponad 14. Natomiast po ponownym uruchomieniu silnika, kąt wynosi pomiędzy 7-10 i jest stabilny, bardzo rzadko występują jakieś odchyłki i przy ruszaniu też nie spada w okolice 0 tylko ponad 10 stopni. Na końcu dodam, że świece nie zostały jeszcze wymienione oraz kable wyglądają w porządku. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Misiek687 Posted July 4, 2021 Author Share Posted July 4, 2021 20 godzin temu, Misiek687 napisał: Otóż na początku zacząłem od najtańszej rzeczy, czyli zakupiłem ten moduł ELM w celu sprawdzenia kąta wyprzedzenia zapłonu. Sprawa wygląda tak, że po nocy/dłuższym postoju na wolnych obrotach kąt wacha się pomiędzy 11-14 i jest dość niestabilny, czyli często osiąga max. wartość 20 i poniżej tych 11 stopni. W samochodzie wyczuwalne są te skoki. Podczas ruszania kąt nie spada do 0, tylko wskakuje ponad 14. Natomiast po ponownym uruchomieniu silnika, kąt wynosi pomiędzy 7-10 i jest stabilny, bardzo rzadko występują jakieś odchyłki i przy ruszaniu też nie spada w okolice 0 tylko ponad 10 stopni. Na końcu dodam, że świece nie zostały jeszcze wymienione oraz kable wyglądają w porządku. Jest ktoś w stanie powiedzieć czy te kąty są w porządku, czy pasuje zamówić ten czujnik? Chyba że ktoś ma inny pomysł. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now