Skocz do zawartości

Przegrzewanie się SF 2.0 EJ20J


ewemarkam

Rekomendowane odpowiedzi

Założyłem jak pisałem wyżej chłodnice używkę, trudno mi było określić jej producenta. Ale pochodziła z rozbitka, gdzie dostałem fakture za jej zakup, nie było tam producenta, ale jak zakładałem ją to miała 2 lata. Staram się wierzyć w to że to tylko korek. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korek założony OEM.

Temperatury w czasie jazdy w granicach 83-88 stopni.

Zrobiłem ok 40km, niestety można powiedzieć wąskimi drogami nad morzem. Dwa razy udało mi się go przegonić do odcięcia na 2 biegu (prawie pusty odcinek drogi). Zbiornik wyrównawczy nie przebrał, ale brakuje mu ok 3cm, widać bąbelki powietrza w nim, jeden na sekunde mniej więcej. Temperatura w czasie jazdy 50-70km/h utrzymuje się na poziomie 84-85 stopni. Do 88 wzrosła dopiero jak przegoniłem. 

Wentylatory działają prawidłowo, tzn jak jest 95 na postoju to się załączą do puki nie schłodzi do 90. Mogę ruszyć i dalej działają. Z tym co pisałem wcześniej to w zasadzie była sytuacja z włączoną klimą. I byłem przekonany że ten typ tak ma. Jednak jest tak jak być powinno :) 

Mam pewne wnioski które pewnie też potwierdzicie... UPG. Ale już wiem przynajmniej że jak będe wracał musze się zaopatrzyć w płyn chłodniczy co by dolewać w trasie do domu. Kupie jeszcze test na CO2 i to jeszcze potwierdzę. 

Jak ostatnio uszkodziło mi UPG to wywalało bardzo dużo płynu, na krótszym odcinku drogi jak teraz.

Jest szansa że to jednak nie UPG, a tylko uszkodzony korek?

 

Przy sprawnym układzie płyn i tak powinno wywalić do zbiornika wyrównawczego, ale nie powinno go przelać?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak byś chciał sprawdzić CO2 zapraszam do Koszalina do Mercedesa stacjonuje tam tylko daj znać wcześniej to zabezpiecze tester.
Po drodze masz S6 więc potestujesz pod obciążeniem.

Wysłane z mojego Redmi Note 9S przy użyciu Tapatalka



  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak byś chciał sprawdzić CO2 zapraszam do Koszalina do Mercedesa stacjonuje tam tylko daj znać wcześniej to zabezpiecze tester.
Po drodze masz S6 więc potestujesz pod obciążeniem.

Wysłane z mojego Redmi Note 9S przy użyciu Tapatalka




Dziękuję, jak co to się odezwę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio zmieniałem w Forku korek na Ori, w sumie trzeci raz odkąd go mam ok 7 lat.
Korek zapowietrzał układ, przez górna część korka wydaje mi się że pod naklejką zaciągał powietrze gdy się schładzał.
Gdy się nagrzał to puszczał bąbelki do zbiorniczka.
Po wymianie na nowy ciężar z serca spadł.
Tak że masz szansę 50/50 zainwestuj w nowy Ori i mam nadzieję i trzymam kciuki że będzie ok.
Z obserwacji i z tego co czytam, te korki potrafią napsuć krwi i podnieść Nam ciśnienie.
Tak to wyglądało u mnie :

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz 3 opcje
1. LPG puszcza, zakręć zawór w butli
2. Korek-wymiana na nowy, nie inny używany
3. UPG
Pierwsza i druga opcje wyeliminuje na miejscu. Korek dziś zamówię zdąży przyjść przed wyjazdem.

Ten będzie ok?
http://e-subaru.pl/uklad-chlodzenia/5280-subaru-legacy-impreza-forester-svx-nakretka-korek-chlodnicy-wody-88kpa-45113ga022.html
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może po prostu wywal termostat całkiem i ciesz się wakacjami. Jeżeli to UPG to założenie nowego korka tylko pogorszy sytuację bo podda się kolejny element układu chłodzenia. Ja zanim w forku zrobiłem test, to wymieniłem korek bo przepuszczał. Po wymianie pękły mi 3 węże i chłodnica w przeciągu 100km.

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może po prostu wywal termostat całkiem i ciesz się wakacjami. Jeżeli to UPG to założenie nowego korka tylko pogorszy sytuację bo podda się kolejny element układu chłodzenia. Ja zanim w forku zrobiłem test, to wymieniłem korek bo przepuszczał. Po wymianie pękły mi 3 węże i chłodnica w przeciągu 100km.
Tylko nie mam jak to zrobić. Facet kręcił nosem jak o tym wspomniałem. Nawet miski nie mam aby płyn spuścić. Odpada. Wrócę jak jest, tylko korek nowy. A tester chyba też tu zamówię.
@Max 84 ten korek który podałeś jest na wyższe ciśnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko nie mam jak to zrobić. Facet kręcił nosem jak o tym wspomniałem. Nawet miski nie mam aby płyn spuścić. Odpada. Wrócę jak jest, tylko korek nowy. A tester chyba też tu zamówię.
@Max 84 ten korek który podałeś jest na wyższe ciśnienie.

Ja mam EJ20 2002r.
Może była jakaś zmiana.
Spojrzę pod maskę ale z tego co pamiętam w Forku mam 0.9 Bar, a w Outback'u 1.1 Bar.
Edit:
Jednak mój Forek ma korek o wyższym ciśnieniu otwarcia.
Tak wychodzi mi po VIN.
Przepraszam za zamieszanie.
3c90f27d597f0655b0f5c9947f93c689.jpg
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może będzie dobrze. Dziś z racji że pada, pojechaliśmy na obiad. Silnik się zagrzał, to co podniósł poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym to tyle wciągnął podczas postoju. Jestem dobrej myśli że to tylko ten korek. Bąbelków w wyrównawczym nie ma.

  • Super! 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może będzie dobrze. Dziś z racji że pada, pojechaliśmy na obiad. Silnik się zagrzał, to co podniósł poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym to tyle wciągnął podczas postoju. Jestem dobrej myśli że to tylko ten korek. Bąbelków w wyrównawczym nie ma.
Super. Będzie dobrze
U mnie też niedawno był stres, nerwy a na szczęście okazało się że wystarczyło zmienić korek.
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...