Skocz do zawartości

Przegrzewanie się SF 2.0 EJ20J


ewemarkam

Rekomendowane odpowiedzi


Jestem na wakacjach i jest duży problem. Temperatura podnosić się do H gdy jadę wolniej niż 70km/h. Nie powiem upał dziś straszny. Na postoju ładnie zrzuca temperaturę, podczas jazdy powyżej 70 także. Wczoraj sprawdzałem podczas jazdy 150km/h temperatura nie przekraczała 92 stopni. Dziś jechałem na wakacje i 100km od celu takie problemy, każdy korek i temperatura rośnie. Wiem że wentylatory wyłączają gdy samochód się toczy, przynajmniej tak jest w moim egzemplarzu. Gdy się zatrzyma to ruszają. W korku otwierałem okna nawiew na gorące i otwieram szyby. Chłodnica silnika wydaje się być sprawna, wymieniałem w zeszłym roku na używana dwuletnią Termostat ma ok 1.5 roku. Muszę wrócić za tydzień do Bielska-Białej z Jarosławca. Na pewno pojadę w nocy tak aby nawet dnia nie zaliczyć. Czego się czepić jak wrócę do domu?

Płynu nie wyrzuca.
Pytanie czy ten typ tak ma czy od wysokiej temperatury otoczenia może mieć problemy z chłodzeniem. Jak wyłączyłem klimę to nagrzewa się jakby mniej. Oba wentylatory pracują.

Zastanawiam się czy jak będę wracał nie spiąć wentylatorów na stałe.

ECU które siedzi w tym silniku jest dość proste, silnik nie ma czujnika położenia wałka rozrządu. Po powrocie chyba założę jakiś dodatkowy termostat aby włączał wentylatory niezależnie od prędkości powyżej 95 stopni.




Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, ewemarkam napisał:

Poziom płynu ok. Przed wyjazdem sprawdzałem wszystko, po ostygnięciu było trochę poniżej max. Chłodnica pełna. Odpowietrzony jest na 100%

Sprawdź teraz bo może gdzieś ucieka sobie i się zapowietrzył. A jak płyn jest to sprawdź termostat i korek. Wiatraki powinny działać jak temperatura jest za wysoka, nie pamiętam przy ilu stopniach się wyłączają. Jak te są ok to zostaje najgorsze...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że zauwazylem już jakiś czas temu że gdy się one włączają a ruszę tak aby się kulać na Drive to wyłączają się. Zaakceptowałem to, myślałem że ten typ tak ma. Dodam że jest tu to ECU, montowane na silniku. Teraz płynu było minimum ale nie widać aby wyrzucił.
Oba węże gorące. Na postoju temperatura teraz wzrosła do 95, włączyło wentylatory, podniosła się do 98 i zaczęła spadać i stoi na 94.0 po chwili rośnie do 97. I tak zostaje.
Dolna wąż jest zimniejszy niż górny. Górnego nie dam rady złapać a dolny owszem.
Gdy "włączyłem" nagrzewnice to o spada powoli.
Nagrzewnica była bardzo zawalone kamieniem, pewnie zawaliło też chłodnice znowu. Jak ostygnie to sprawdzę ile jest w chłodnicy płynu. 9dd49e8351835ad510d9bdb4d7deeda2.jpg



Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypatrzylem się raz jeszcze, wyrzucił płyn. Nie na obudowę rozrządu tylko na płytę pod silnikiem. Mam już powoli dość tego samochodu.... Przy wymianie nagrzewnicy dostał ostatnią szansę.

Wskazówka powędrowała na H. A zauważyłem to bo klima przestała chłodzić. Zjechałem wtedy na bok, nawiew na gorące i po chwili zeszła do normalnego poziomu. Chłodnice wymieniałem bo grzał się powyżej 120km/h. A moze być temu winna pompa wody teraz? Założona nie OEM razem z resztą rozrządu 3 lata temu.
Tylko to chyba mało prawdopodobne. Rozkładam już ręce.

Trochę chaotycznie pisze.... Bo zamiast się relaksować na wakacjach, to myślę jak to zrobić żeby dojechać do domu.

Mam w samochodzie korek OEM, wymieniałem go też na polecenie@skwaro jak były pierwsze objawy UPG. Mam go ciągle w samochodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat może nie otwierać w pełni, to jak włączyłeś ogrzewanie na max i otworzyłeś szyby i temp spadła oznacza że pompa tłoczy. Ale termostat przycina albo chłodnica niedrożna/nie wydajna

Wysłane z mojego Redmi Note 9S przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, koziolek napisał:

Wydaje mi się że z układem chłodzenia jest wszystko ok, może tylko termostat ma zbyt wysoką temp otwarcia.

Problemem są NIEdziałające wentylatory w czasie jazdy, to niedopuszczalne żeby wiatraki zatrzymywały się jak auto rusza.

Też bym tutaj szukał przyczyny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ewemarkam napisał:

Na postoju temperatura teraz wzrosła do 95, włączyło wentylatory, podniosła się do 98 i zaczęła spadać i stoi na 94.0 po chwili rośnie do 97. I tak zostaje.

Na postoju przy 97 powinny nadal kręcić, a samo ruszenie z miejsca nie powinno wyłączać wentylatorów, chyba że akurat wychłodził się poniżej 95.

Z kolei włączenie AC powinno wymusić ich pracę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, ewemarkam napisał:

Ok. Ale w takim razie co? Termostat jest zablokowany? Jest taka możliwość?

Jeszcze nigdy nie założyłem termostatu 78 stopni, zakładam tylko i wyłącznie 68 stopni, co nie zmienia postaci rzeczy Twoich wentylatorów, a raczej braku ich pracy podczas jazdy.

Przy termostacie 78 stopni latem temp oscylowała pomiędzy 98-102 stopnie i wiatraki wyły jak piźnięte non stop, po wymianie termostatu na 68 stopni problem zniknął.

Forek ma termostat 68 stopni i temp podczas jazdy to 88stopni, tylko podcas stania w korku idzie do góry gdzie wentylatory uruchamiają się przy temp 96 stopni i zbijają do 91.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nigdy nie założyłem termostatu 78 stopni, zakładam tylko i wyłącznie 68 stopni, co nie zmienia postaci rzeczy Twoich wentylatorów, a raczej braku ich pracy podczas jazdy.
Przy termostacie 78 stopni latem temp oscylowała pomiędzy 98-102 stopnie i wiatraki wyły jak piźnięte non stop, po wymianie termostatu na 68 stopni problem zniknął.
Forek ma termostat 68 stopni i temp podczas jazdy to 88stopni, tylko podcas stania w korku idzie do góry gdzie wentylatory uruchamiają się przy temp 96 stopni i zbijają do 91.
W takim razie nie wiem jaki mam. Poleciliscie mi jakiś i taki założyłem. Są dwa 78 i 82 czy 68 i 72?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co opisujesz i kilka osób sugerowało, to źle działają Ci wentylatory. 
Zweryfikuje to raz jeszcze. Ale mam wrażenie że działają jak opisałem. Nie wiem co z nimi zrobić, jakieś sugestie? Co sprawdzić?

Nie zmienia to faktu że termostaty jakie znalazłem to 78 stopni
http://e-subaru.pl/uklad-chlodzenia/568-subaru-legacy-outback-impreza-forester-xv-termostat-16-18-20-25-21200aa072.html.

Jak się nad tym zastanawiam to nie jestem w 100%pewien czy się zachowują tak jak mają zbić temperaturę. Na pewno tak jest gdy klima działa, to gdy ruszę to się wyłączają. Jutro na "trzeźwo" to o jeszcze zweryfikuję. Przejadę się nim i sprawdzę to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat nie jest problemem, niższa temp otwarcia to tylko moja sugestia.
Masz niewydolny układ chłodzenia poczas jazdy, temperatury które pokazywałeś z kompa są jak najbardziej ok, szczególnie w upały.
Podsumujmy,
stoisz- jest ok, wiatraki działają, temp w normie.
Jedziesz- jest źle, wskazówka na high, wiatraki stoją, silnik się przegrzewa, wywala płyn.
Jeśli wywaliło płyn masz bąbel powietrza w układzie, dopiero po ostygnięciu, układ chłodzenia przez korek powinien zassać spowrotem do silnika i chłodnicy.
Pewnie już wywaliło UPG.


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korek podmienilem, stary colorstat wygląda podejrzanie. Założyłem OEM używany. Dolałem przeszło litr wody do chłodnicy i uzupełniłem w wyrównawczym. Oby to tylko, swoją drogą mam nauczkę aby nie używać zamienników. Jutro się przejadę i zagrzeje go.

adf366e30dbe1fd9086c25e33c509643.jpg

Wiem że ta zewnętrza uszczelnienia tylko do obudowy chłodnicy, ale skoro się przemieściła to może być z resztą coś nie tak. Odezwe się jutro po testach.


Dziękuję Wam za mega szybki odzew default_smile.png





Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też wierze że to to, chociaż u mnie na mega zapowietrzonym układzie (UPG, ciągle bąbelkował) z wielkim trudem uruchamiałem wentylator. Myślałem że się zepsuł, dopiero w jakimś gigantycznym korku na chwile się ruszył. Tyle że ja mam alu chłodnice. Jak wskazówka od cieczy zaczyna się podnosić to jest już grubo, tak powiem. 

Spróbuj z termostatem. Kup zwykły, ale zrób mu dwie dziurki fi 6mm/8mm dla spokoju. W zimie 400m dalej na bp pojedziesz zanim się przełączy, nie zbiedniejesz

 

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz też zwrócić uwagę czy dobrze założyłeś cybant/wąż na górnym wężu do waterpipe silnika. Miałem taki przypadek, gdzie cała ta rura zaśniedziała, a że było tam gorąco to płyn potrafił ulotnić się na tyle szybko, że nie było widać wycieku. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, 133699 napisał:

Też wierze że to to, chociaż u mnie na mega zapowietrzonym układzie (UPG, ciągle bąbelkował) z wielkim trudem uruchamiałem wentylator. Myślałem że się zepsuł, dopiero w jakimś gigantycznym korku na chwile się ruszył. Tyle że ja mam alu chłodnice. Jak wskazówka od cieczy zaczyna się podnosić to jest już grubo, tak powiem. 

Spróbuj z termostatem. Kup zwykły, ale zrób mu dwie dziurki fi 6mm/8mm dla spokoju. W zimie 400m dalej na bp pojedziesz zanim się przełączy, nie zbiedniejesz

 

 

Zimą i tak na LPG przełącza się przy 18 stopniach już:upside-down-face_1f643-small:

Na wakacjach nie mam za bardzo sposobności aby grzebać. Klucze jakieś podstawowe wziąłem, coś mnie tchneło. Jutro testy, zobaczymy. Kulne się do Darłowa, jakiś kawałek jest. 

Edytowane przez ewemarkam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...