Kop3ReQ Posted June 13, 2021 Share Posted June 13, 2021 Witam po niecałym roku zaczęło mi się sypać zawieszenie w moim wagonie. Jaki gwint polecacie z regulacja sztywności i wysokości w miarę rozsądnych pieniądzach. Drugie pytanie czy da się upchnąć całego sti w miarę bezproblemowo z tego samego rocznika, chodzi tu o silnik skrzynia napęd itd, czy będzie dużo rzeźby? Bo patrząc na ceny to da się odpalajacego sti po dachu który jedzie w tył i przód Anglika kupić w fajnych pieniążkach, a jeszcze takiego projektu nie widziałem i raczej byłby czymś innym. Szkoda sprzedawać pierwsze auto bo dużo serca i czasu włożyłem w niego, cała blachę mam w bardzo dobrym stanie niedługo będę odświeżał podłogę żadnej dziurki nie ma, oprócz zderzaka przód i błotnika lewego nie był nigdzie malowany jak kupiłem. Teraz zrobiłem dwa nadkola tył bo był nalot. Czy to opłacalne to kwestia sporna bo nigdy za takie pieniądze jakie wsadzę nie sprzedam, ale pytam dla siebie bo nie zamierzam póki co się z nim rozstawać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tinuviel Posted June 13, 2021 Share Posted June 13, 2021 (edited) Przemyśl dwa (trzy?) razy ten gwint. Co byś nie kupił to nawet w maksymalnie "komfortowym" nastawieniu będzie to przepaść względem seryjnego zawiasu z 2.0R. Jak już to bym szukał zawiasu z WRXa albo STI. Co do swapa to generalnie się nie opłaca chyba że a) faktycznie dorwiesz sti po dachowaniu za grosze (w co trochę nie wierzę bo przecież same graty są warte sporo) i b) zrobisz tyle ile się da samemu. Edited June 13, 2021 by Tinuviel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tutek Posted June 14, 2021 Share Posted June 14, 2021 (edited) Nie, nie było jeszcze takiego projektu na forum żeby ktoś graty z WRX-a albo STI wkładał w budę ssaka. Nie wiem czy w ogóle ktoś coś takiego wymyślił, trzeba by wątek na NASIOC-u utworzyć. A bez szydery, poczytaj wątki ludzi, którzy przekładają wiatraki do ssaków to się zastanowisz siedem razy czy się opłaca. Te auta to są klocki Lego, ale nie Duplo a raczej Technics. Ilość kloców do przełożenia jest większa niż się wydaje (silnik, a jak silnik to wiązka, napęd, a jak napęd to piasty 5x114,3, a jak piasty to całe zewieszenie musisz przełożyć, itp, itd). Jak masz czas, hajs i wenę to baw się i przekładaj, ale licz się z tym, że nie będzie bezproblemowo i w razie czego takiego kundla sprzedasz za ułamek kwoty włożonej w swap. Edited June 14, 2021 by Tutek 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kop3ReQ Posted June 14, 2021 Author Share Posted June 14, 2021 (edited) To nie ma być projekt pod sprzedaż mogę to składać 10 lat. Mechanicznie 90% ogarnę sam z tatem w swoim warsztacie bo jest mechanikiem. Blacharsko inwestycja w to auto to grosze bo szczerze jest w bardzo dobrym stanie blacharskim. Rozpadliny stojących sti za granicami jest sporo. Przy pracy w Szwajcarii stoją takie wrx po 1/2 tys franków nienadające się do jazdy przez blacharkę lub po jakimś crashu. Pytam dlatego bo zderzyłem się z sytuacja ze z ubezpieczalni szwajcarskiej kolega nabył auto po calce za śmieszne pieniądze i ladowal graty do siebie. Pytałem czy nie ma w tym większej rzeźby czy większość pasuje w ori mocowania. A szukać auta mogę jeszcze rok dwa, jak będzie okazja do 30/40 k kupić sti po dachu na chodzie to nie będę się zastanawiać o ile jest to wykonalne przenieść sedana do wagona. Traktuje to jaka zabawę, a nie inwestycje jeżeli nie podołam złożyć tego hobbystycznie to sprzedam poprostu graty i wyjdę na zero. Edited June 14, 2021 by Kop3ReQ Link to comment Share on other sites More sharing options...
4lotek Posted June 14, 2021 Share Posted June 14, 2021 Może i finansowo możesz to składać 10 lat, a może i 20. Ale czy psychicznie jest to warte zachodu? Za rok może Ci się zamarzyć coś nowego i wtedy będzie jak napisał @Tutek - sprzedasz "za cokolwiek". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tutek Posted June 15, 2021 Share Posted June 15, 2021 To forum jest pełne wątków "to nie jest projekt na sprzedaż", "mogę to składać 10 lat", "ogarnę 90% mechaniki sam", "inwestycja w blacharkę to grosze". Nigdy tak nie jest i zawsze wychodzi coś po drodze. Jeśli jesteś zdeterminowany żeby się w to bawić to zapraszam, będę kibicował i śledził wątek na forum o ile taki powstanie, ale żeby nie było, że nikt Cię nie ostrzegał. Poczytaj wątek chociażby @Sickness gdzie widać jak problematyczny jest swap i to dla ludzi, którzy powinni się na tym znać, a nie dla "mnie z tatem". Link to comment Share on other sites More sharing options...
mz56 Posted June 20, 2021 Share Posted June 20, 2021 Do ciężkiej Anielki ! Jak mawiało się kiedyś ! STI i np. WRX to są dwa różne samochody. Gorzej wolnossący. To jakby przekładać Najnowsze BMW M3 do budy z 1986 roku ! To są inne światy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dzixd Posted June 21, 2021 Share Posted June 21, 2021 10 godzin temu, mz56 napisał: Do ciężkiej Anielki ! Jak mawiało się kiedyś ! STI i np. WRX to są dwa różne samochody. Gorzej wolnossący. To jakby przekładać Najnowsze BMW M3 do budy z 1986 roku ! To są inne światy. ale buda taka sama Link to comment Share on other sites More sharing options...
skwaro Posted June 21, 2021 Share Posted June 21, 2021 Powiedzcie to Żetonowi, przekładającemu kolejnego Type-Ra do wolnossaka coupe ze Stanów Link to comment Share on other sites More sharing options...
mz56 Posted June 25, 2021 Share Posted June 25, 2021 Buda, z wyglądu taka sama. Ale wytrzymałości poszczególnych punktów się pewnie różnią. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now