Jump to content

Forester SH - wymiana standardowego "niebieskiego" panelu zegarów na "czerwony" panel JDM z zegarem temperatury cieczy chłodzącej.


joint
 Share

Recommended Posts

Cześć Wszystkim,

Przeszukując rosyjskie fora znalazłem opis możliwości zamiany panelu standardowych niebieskich zegarów występującego w wersjach europejskich, na panel z czerwonymi zegarami pochodzący z Forestera SH5 z rynku japońskiego. Znalazłem odpowiedni i kupiłem we Władywostoku. Panel mam już na miejscu. W dniu dzisiejszym go podłączyłem i wszystko wydaje się być OK tzn. pasuje do panelu zegarka, temperatura zewnętrzna jest odczytywana i wyświetlana. Z różnic, jak to w przypadku JDM, prędkościomierz wyskalowany do 180 km/h oraz na panelu zegarka spalanie w km/l. To co chciałbym zrobić to zaprogramować kluczyki pod nowy panel i ewentualnie wgrać stan kilometrów ze starego licznika / zmienić wskazanie spalania z km/l na l/100km.

Orientujecie się może czy jest to w stanie zrobić ASO? Znacie kogoś w okolicach Poznania kto mógłby to wykonać?

Ewentualnie zastanawiałem się nad przelutowaniem pamięci EPROM ze starego panelu do nowego, ale nie wiem czy w takim przypadku będzie działał zegar temperatury cieczy chłodzącej?

Pozdrawiam,

joint

Czerwone zegary.jpg

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, dominikd napisał:

dostepnosc slabiutka :)

pasuja z wrxa, z sti (ale mryga dccd)

Z tego co czytałem na amerykańskim forum, zarówno z poliftowymi, jak i z WRXa i STI jest większa rzeźba (z poliftowymi z wyświetlaczem jest największy problem). Konieczny dodatkowy zakup panelu zegarka. Trudniej dostępne i droższe

Link to comment
Share on other sites

Ja zegary EU, przekladalem do Forka SH EU bez najmniejszego problemu. W wersjach US immo jest chyba w zegarach i wtedy jest potrzeba przekodowania, ale tu sie nie znam, zapewne @bombelllooo wyjasni, bo doktorat z tego robil ;)

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Immo jest niestety w zegarach. Podpinałem nowy panel i wszystko było OK dopóki nie wyciągnąłem kluczyka ze stacyjki :) Więc albo programowanie, albo przelutowanie EPROM-a. 

Link to comment
Share on other sites

Da rade to ogarnąć, kilka swapów robiłem:)
W liczniku jest też konfiguracja samochodu jak wlasnie to że spalanie jest w km/l a nie l/100km, widzę automatyczną regulacje świateł (kwestia czy Twój samochód taka posiada). Jeśli na nowych zegarach nie odpalił samochód to masz właśnie immo w liczniku i trzeba je przenieść do nowego licznika.

 

W dniu 15.06.2021 o 18:59, joint napisał:

albo przelutowanie EPROM-a. 

Odpada bo stracisz to co najbardziej potrzebujesz czyli temp cieczy chłodzącej plus prędkościomierz będzie pokazywał głupoty (będzie zachowywał się jak na skali do 240).

 

 

Link to comment
Share on other sites

Bałem się właśnie, że nie będzie niektórych kontrolek (kluczyk immo, automatyczne poziomowanie świateł etc.), ale na szczęście jest wszystko. Dzięki o informację jeśli chodzi o przelutowanie pamięci EPROM - obawiałem się, że będzie tak jak napisałeś. 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Chciałem podziałać z EPROM-em, ale chyba dam sobie spokój. Zaprogramuję tylko immobilizer i kluczyki z poziomu SSM3 i zgłoszę wymianę licznika w SKP. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...