Skocz do zawartości

Forester SH - wymiana standardowego "niebieskiego" panelu zegarów na "czerwony" panel JDM z zegarem temperatury cieczy chłodzącej.


joint

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć Wszystkim,

Przeszukując rosyjskie fora znalazłem opis możliwości zamiany panelu standardowych niebieskich zegarów występującego w wersjach europejskich, na panel z czerwonymi zegarami pochodzący z Forestera SH5 z rynku japońskiego. Znalazłem odpowiedni i kupiłem we Władywostoku. Panel mam już na miejscu. W dniu dzisiejszym go podłączyłem i wszystko wydaje się być OK tzn. pasuje do panelu zegarka, temperatura zewnętrzna jest odczytywana i wyświetlana. Z różnic, jak to w przypadku JDM, prędkościomierz wyskalowany do 180 km/h oraz na panelu zegarka spalanie w km/l. To co chciałbym zrobić to zaprogramować kluczyki pod nowy panel i ewentualnie wgrać stan kilometrów ze starego licznika / zmienić wskazanie spalania z km/l na l/100km.

Orientujecie się może czy jest to w stanie zrobić ASO? Znacie kogoś w okolicach Poznania kto mógłby to wykonać?

Ewentualnie zastanawiałem się nad przelutowaniem pamięci EPROM ze starego panelu do nowego, ale nie wiem czy w takim przypadku będzie działał zegar temperatury cieczy chłodzącej?

Pozdrawiam,

joint

Czerwone zegary.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, dominikd napisał:

dostepnosc slabiutka :)

pasuja z wrxa, z sti (ale mryga dccd)

Z tego co czytałem na amerykańskim forum, zarówno z poliftowymi, jak i z WRXa i STI jest większa rzeźba (z poliftowymi z wyświetlaczem jest największy problem). Konieczny dodatkowy zakup panelu zegarka. Trudniej dostępne i droższe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da rade to ogarnąć, kilka swapów robiłem:)
W liczniku jest też konfiguracja samochodu jak wlasnie to że spalanie jest w km/l a nie l/100km, widzę automatyczną regulacje świateł (kwestia czy Twój samochód taka posiada). Jeśli na nowych zegarach nie odpalił samochód to masz właśnie immo w liczniku i trzeba je przenieść do nowego licznika.

 

W dniu 15.06.2021 o 18:59, joint napisał:

albo przelutowanie EPROM-a. 

Odpada bo stracisz to co najbardziej potrzebujesz czyli temp cieczy chłodzącej plus prędkościomierz będzie pokazywał głupoty (będzie zachowywał się jak na skali do 240).

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bałem się właśnie, że nie będzie niektórych kontrolek (kluczyk immo, automatyczne poziomowanie świateł etc.), ale na szczęście jest wszystko. Dzięki o informację jeśli chodzi o przelutowanie pamięci EPROM - obawiałem się, że będzie tak jak napisałeś. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...