Jump to content

Legacy 5


xmatelo069
 Share

Recommended Posts

Witam, wybór następnego auta padł na Subaru legacy V. Z jakim silnikiem najrozsądniej szukać? Słyszałem że diesel odpada całkowicie z powodu licznych wad i złych opinii.

Oraz jak to jest z skrzyniami automatycznymi? Warto się pchać w automat? 

I tak nawiasem, jakie są ,,nazwy" wersji wyposażeniowej, i co one obejmują ? 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, xmatelo069 napisał:

Witam, wybór następnego auta padł na Subaru legacy V. Z jakim silnikiem najrozsądniej szukać? Słyszałem że diesel odpada całkowicie z powodu licznych wad i złych opinii.

Oraz jak to jest z skrzyniami automatycznymi? Warto się pchać w automat? 

I tak nawiasem, jakie są ,,nazwy" wersji wyposażeniowej, i co one obejmują ? 

Pozdrawiam

 

tak, diesla raczej odpuść.

 

Tak mniej więcej jeżeli chodzi o silniki (specem nie jestem):

2.0 NA -> dobry silnik, w zasadzie chyba bez wad. Trochę będzie słaby.

2.5 NA -> też dobry ale zbiera się lepiej od 2.0 mimo tego że na papierze wydaje się że różnica marginalna. 2.5 miało problem z panewkami ale nie wiem czy w tej generacji i bez turbo to jeszcze się zdarza. 

2.5 Turbo (chyba nie na rynek PL) -> najwięcej frajdy ale też najmniej niezawodny (ale nadal o wiele mniej bezproblemowy niż diesel)

3.6 NA (chyba też nie na rynek PL) -> dobry silnik, fajny mocowo, sporo pali, cieżko dostać

 

 

katalogi z opisem wersji znajdziesz tutaj:
https://www.subaru.pl/archiwum_modele.html

 

W tej generacji skrzynie są już bezstopniowe, podobno spoko... ale to nadal bezstopniowa, no co kto lubi, ja nie bardzo.

Link to comment
Share on other sites

20 godzin temu, Tinuviel napisał:

2.0 NA -> dobry silnik, w zasadzie chyba bez wad. Trochę będzie słaby

a mulenie 2-3 tys obrotow?

a system powietrza wtornego?

;)

Link to comment
Share on other sites

16 minut temu, dominikd napisał:

a mulenie 2-3 tys obrotow?

a system powietrza wtornego?

;)

 

Mulenie to nie przy starszych 160konnych? A jak nawet to u mnie reset ecu raz na pół roku załatwiał sprawę a jak nie to można wysłać do magika od ECU i problem z głowy. system powietrza wtórnego to szczerze mówiąc nawet nie wiedziałem że jest jakiś problem. 

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, dominikd napisał:

z oferty takiej jednej firmy ;)
679536dad88aa3afb013a1912ee77fa3.jpg


Sent from my iPhone using Tapatalk

Przy dzisiejszych cenach katalizatorów to w zamian za usunięcie reszta powinna być gratis :D

Link to comment
Share on other sites

aaa, jeszcze dorzuce klepiacy elektryczny magiel :D i to nie tylko przypadlosc legacy ale calej gamy subaru ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

zebys nie odebral tego, ze odpycham od marki ;) wrecz odwrotnie... sam mam juz "naste" subaru (obecnie legacy V, 2.0 manual :) ). warto byc jednak swiadomym ;)
a to co wymienilem, to i tak "pierdoly" w porownaniu z problemami, ktore trapia inne marki (nawet w kontekscie finansowym)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

A jak to się mają skrzynie automatyczne w legacy 5? Z tego co wyczytałem są to bezstopniowe skrzynie cvt. Czy mają jakieś bolączki ? Na co zwrócić uwagę przy oględzinach auta? Czy lepiej szukać manualnej?

Link to comment
Share on other sites

W dniu 14.06.2021 o 00:18, Tinuviel napisał:

 

tak, diesla raczej odpuść.

 

Tak mniej więcej jeżeli chodzi o silniki (specem nie jestem):

2.0 NA -> dobry silnik, w zasadzie chyba bez wad. Trochę będzie słaby.

2.5 NA -> też dobry ale zbiera się lepiej od 2.0 mimo tego że na papierze wydaje się że różnica marginalna. 2.5 miało problem z panewkami ale nie wiem czy w tej generacji i bez turbo to jeszcze się zdarza. 

2.5 Turbo (chyba nie na rynek PL) -> najwięcej frajdy ale też najmniej niezawodny (ale nadal o wiele mniej bezproblemowy niż diesel)

3.6 NA (chyba też nie na rynek PL) -> dobry silnik, fajny mocowo, sporo pali, cieżko dostać

 

 

katalogi z opisem wersji znajdziesz tutaj:
https://www.subaru.pl/archiwum_modele.html

 

W tej generacji skrzynie są już bezstopniowe, podobno spoko... ale to nadal bezstopniowa, no co kto lubi, ja nie bardzo.

Jeśli chodzi o wersje 

2.5 Turbo - wersja na rynki europejskie tylko z klasycznym 5-biegowym automatem, sedan lub kombi, sprzedawana przez rok (od końca 2009 do końca 2010), dość rzadka

wersja na rynek amerykański oferowana była tylko ze skrzynią manualną, tylko sedan

3.6 - wersja na rynek amerykański, tylko z klasycznym 5-biegowym automatem, alternatywą jest Outback z takim silnikiem sprzedawany w Europie/Polsce chyba do 2012 lub 2013 roku

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...