xmatelo069 Posted June 13, 2021 Share Posted June 13, 2021 Witam, wybór następnego auta padł na Subaru legacy V. Z jakim silnikiem najrozsądniej szukać? Słyszałem że diesel odpada całkowicie z powodu licznych wad i złych opinii. Oraz jak to jest z skrzyniami automatycznymi? Warto się pchać w automat? I tak nawiasem, jakie są ,,nazwy" wersji wyposażeniowej, i co one obejmują ? Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tinuviel Posted June 13, 2021 Share Posted June 13, 2021 4 godziny temu, xmatelo069 napisał: Witam, wybór następnego auta padł na Subaru legacy V. Z jakim silnikiem najrozsądniej szukać? Słyszałem że diesel odpada całkowicie z powodu licznych wad i złych opinii. Oraz jak to jest z skrzyniami automatycznymi? Warto się pchać w automat? I tak nawiasem, jakie są ,,nazwy" wersji wyposażeniowej, i co one obejmują ? Pozdrawiam tak, diesla raczej odpuść. Tak mniej więcej jeżeli chodzi o silniki (specem nie jestem): 2.0 NA -> dobry silnik, w zasadzie chyba bez wad. Trochę będzie słaby. 2.5 NA -> też dobry ale zbiera się lepiej od 2.0 mimo tego że na papierze wydaje się że różnica marginalna. 2.5 miało problem z panewkami ale nie wiem czy w tej generacji i bez turbo to jeszcze się zdarza. 2.5 Turbo (chyba nie na rynek PL) -> najwięcej frajdy ale też najmniej niezawodny (ale nadal o wiele mniej bezproblemowy niż diesel) 3.6 NA (chyba też nie na rynek PL) -> dobry silnik, fajny mocowo, sporo pali, cieżko dostać katalogi z opisem wersji znajdziesz tutaj:https://www.subaru.pl/archiwum_modele.html W tej generacji skrzynie są już bezstopniowe, podobno spoko... ale to nadal bezstopniowa, no co kto lubi, ja nie bardzo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dominikd Posted June 14, 2021 Share Posted June 14, 2021 20 godzin temu, Tinuviel napisał: 2.0 NA -> dobry silnik, w zasadzie chyba bez wad. Trochę będzie słaby a mulenie 2-3 tys obrotow? a system powietrza wtornego? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tinuviel Posted June 14, 2021 Share Posted June 14, 2021 16 minut temu, dominikd napisał: a mulenie 2-3 tys obrotow? a system powietrza wtornego? Mulenie to nie przy starszych 160konnych? A jak nawet to u mnie reset ecu raz na pół roku załatwiał sprawę a jak nie to można wysłać do magika od ECU i problem z głowy. system powietrza wtórnego to szczerze mówiąc nawet nie wiedziałem że jest jakiś problem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dominikd Posted June 14, 2021 Share Posted June 14, 2021 z oferty takiej jednej firmy Sent from my iPhone using Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tinuviel Posted June 14, 2021 Share Posted June 14, 2021 Godzinę temu, dominikd napisał: z oferty takiej jednej firmy Sent from my iPhone using Tapatalk Przy dzisiejszych cenach katalizatorów to w zamian za usunięcie reszta powinna być gratis Link to comment Share on other sites More sharing options...
xmatelo069 Posted June 15, 2021 Author Share Posted June 15, 2021 O co chodzi z tym muleniem i powietrzem wtórnym? Gdzieś można o tym poczytać? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dominikd Posted June 15, 2021 Share Posted June 15, 2021 Dławienie 2.0 N/A - 2-3 tys RPM. Coś nowego?https://r.tapatalk.com/shareLink/topic?share_fid=56227&share_tid=33085&url=https://forum.subaru.pl/index.php?/topic/33085-D%C5%82awienie-2%2E0-N-A---2-3-tys-RPM%2E-Co%C5%9B-nowego%3F&share_type=t&link_source=appco do pompy / ukladu powietrza wtornego to nalezy uzyc szukajki tu troche o pompie:Pompa powietrza wtórnegohttps://r.tapatalk.com/shareLink/topic?share_fid=56227&share_tid=54661&url=https://forum.subaru.pl/index.php?/topic/54661-Pompa-powietrza-wt%C3%B3rnego&share_type=t&link_source=appSent from my iPhone using Tapatalk 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
dominikd Posted June 16, 2021 Share Posted June 16, 2021 aaa, jeszcze dorzuce klepiacy elektryczny magiel i to nie tylko przypadlosc legacy ale calej gamy subaru Sent from my iPhone using Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
xmatelo069 Posted June 16, 2021 Author Share Posted June 16, 2021 Ah kurde :/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
dominikd Posted June 16, 2021 Share Posted June 16, 2021 zebys nie odebral tego, ze odpycham od marki wrecz odwrotnie... sam mam juz "naste" subaru (obecnie legacy V, 2.0 manual ). warto byc jednak swiadomym a to co wymienilem, to i tak "pierdoly" w porownaniu z problemami, ktore trapia inne marki (nawet w kontekscie finansowym) Sent from my iPhone using Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
xmatelo069 Posted June 20, 2021 Author Share Posted June 20, 2021 A jak to się mają skrzynie automatyczne w legacy 5? Z tego co wyczytałem są to bezstopniowe skrzynie cvt. Czy mają jakieś bolączki ? Na co zwrócić uwagę przy oględzinach auta? Czy lepiej szukać manualnej? Link to comment Share on other sites More sharing options...
JJacek Posted June 26, 2021 Share Posted June 26, 2021 W dniu 14.06.2021 o 00:18, Tinuviel napisał: tak, diesla raczej odpuść. Tak mniej więcej jeżeli chodzi o silniki (specem nie jestem): 2.0 NA -> dobry silnik, w zasadzie chyba bez wad. Trochę będzie słaby. 2.5 NA -> też dobry ale zbiera się lepiej od 2.0 mimo tego że na papierze wydaje się że różnica marginalna. 2.5 miało problem z panewkami ale nie wiem czy w tej generacji i bez turbo to jeszcze się zdarza. 2.5 Turbo (chyba nie na rynek PL) -> najwięcej frajdy ale też najmniej niezawodny (ale nadal o wiele mniej bezproblemowy niż diesel) 3.6 NA (chyba też nie na rynek PL) -> dobry silnik, fajny mocowo, sporo pali, cieżko dostać katalogi z opisem wersji znajdziesz tutaj:https://www.subaru.pl/archiwum_modele.html W tej generacji skrzynie są już bezstopniowe, podobno spoko... ale to nadal bezstopniowa, no co kto lubi, ja nie bardzo. Jeśli chodzi o wersje 2.5 Turbo - wersja na rynki europejskie tylko z klasycznym 5-biegowym automatem, sedan lub kombi, sprzedawana przez rok (od końca 2009 do końca 2010), dość rzadka wersja na rynek amerykański oferowana była tylko ze skrzynią manualną, tylko sedan 3.6 - wersja na rynek amerykański, tylko z klasycznym 5-biegowym automatem, alternatywą jest Outback z takim silnikiem sprzedawany w Europie/Polsce chyba do 2012 lub 2013 roku 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now