Jump to content

Szarpanie automat legacy IV 2003 2.0


Ucho

Recommended Posts

Witam! 
Mam problem z automatem w legacy 2.0 2003r a mianowicie na wysokich obrotach przy zmianie z 2 na 3 jest szarpnięcie bardzo mocno odczuwalne dzieje się to tylko na wysokich obrotach i tylko przy zmianie z 2 na 3. Auto było u mechanika który stwierdził że w skrzyni są dwa filtry i jeden z nich nie został wymieniony przy wymianie oleju. Zmienił ten filtr i był spokój na 2 tygodnie, dzisiaj problem powrócił od nowa. Miał ktoś może podobny problem i jest w stanie podpowiedzieć jak to rozwiązać?

Link to comment
Share on other sites

Nie turlam sie automatem nawet za nimi nie przepadam. Ale zrob dynamiczna wymiane oleju i wymien raz jeszcze filtry. Ewentualnie przed wymiana moze sa jakies plukanki jak do silnika? Tego nie wiem poszukaj. Ale jesli mechatronika jest ok to dynamiczna wymiana pomoze

Wysłane z mojego moto g(10) przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Tu nie trzeba dynamicznej. Wymienić wystarczy statycznie. Który Ci filtr wymienił? Wewnętrzny czy zewnętrzny?
Wewnętrzny to w zasadzie gęsta siatka. Nie trzeba go wymieniać, wystarczy wypłukać. No chyba że chcesz wydać 150-200 PLN na nowy.

Tutaj może pomoże wymiana. Ale to szarpanie to może być bardziej złożony problem. Można jeszcze sprawdzić rezystor na prawym kielichu, czy wtyczka ma dobry kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Stary. Olej był zmieniany jakieś 3.5tysiaca km temu 
Skoro było lepiej po wymianie. To może raz jeszcze wymień ATF. Ogladnij sobie to:
Możesz wlać ten specyfik o którym w pewnym momencie mówi.


Nie zaszkodzi a może pomoże.

W serwisówce powodów że szarpie z 2 na 3 jest akurat najwięcej. Wtedy też "dużo się dzieje" w skrzyni. Może to być zespół zaworów, może to być zawór A, a może tłok na "high clutch", a może tylko hamulec trzeba lekko naciągnąć. Dużo rzeczy do sprawdzenia.
Link to comment
Share on other sites

40 minut temu, ewemarkam napisał:

Tu nie trzeba dynamicznej. Wymienić wystarczy statycznie. Który Ci filtr wymienił? Wewnętrzny czy zewnętrzny?
Wewnętrzny to w zasadzie gęsta siatka. Nie trzeba go wymieniać, wystarczy wypłukać. No chyba że chcesz wydać 150-200 PLN na nowy.

Tutaj może pomoże wymiana. Ale to szarpanie to może być bardziej złożony problem. Można jeszcze sprawdzić rezystor na prawym kielichu, czy wtyczka ma dobry kontakt.
 

Jak wygląda ten rezystor ? Gdzie go dokładnie znajdę? 

Dopiero wchodzę w świat subaru i jestem zielony w temacie..

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Ucho napisał:
Jak wygląda ten rezystor ? Gdzie go dokładnie znajdę? 
Dopiero wchodzę w świat subaru i jestem zielony w temacie..

Wygugluj " legacy dropping resistor". Odpowiada on za ciśnienie oleju w skrzyni. 

Edited by ewemarkam
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Trochę podbiję.

Pacjent Legaś 2.0 DOHC 4AT '06 .  Objawy podobne jak wyżej, lekkie szarpanie między 2 a 3 biegiem i to zależy jaki gacek ma akurat humor. ATF wymieniony  w dynamiku, filtry nowe, silnik doprowadzony do stanu jak najbardziej prawidłowego. Szukam u siebie tego  rezystorka i jakoś nie mogę go namierzyć, w serwisówce też nie mogę go znaleźć. 

Wujek google coś tam pokazuje, ale w starszych modelach. 

 

Czy skrzynia 4AT do DOHC w ogóle ma taki rezystor?

Link to comment
Share on other sites

Trochę podbiję.
Pacjent Legaś 2.0 DOHC 4AT '06 .  Objawy podobne jak wyżej, lekkie szarpanie między 2 a 3 biegiem i to zależy jaki gacek ma akurat humor. ATF wymieniony  w dynamiku, filtry nowe, silnik doprowadzony do stanu jak najbardziej prawidłowego. Szukam u siebie tego  rezystorka i jakoś nie mogę go namierzyć, w serwisówce też nie mogę go znaleźć. 
Wujek google coś tam pokazuje, ale w starszych modelach. 
 
Czy skrzynia 4AT do DOHC w ogóle ma taki rezystor?
Rezystor powinien być na prawym kielichu pod maska. Ale tutaj raczej to nie jego problem. Miałbyś szarpnięcia na każdym z biegów.
Szarpanie tak samo wyczuwalne na zimnym i ciepłym, przy pełnym bucie i delikatnej jeździe?

Przyczyn może być wiele, trudne do diagnostyki.

Link to comment
Share on other sites

Szczerze to sam nie wiem kiedy, wiem że przy zwykłym jednostajnym turlaniu to nie ma tego, ale jak silnik dostaje obciążenia to już to czuć, chociaż też powiedziałbym "w połowie buta". Jak jest "pełen but" to już na innych obrotach wszystko się dzieje i nie czuję/nie ma tego.   

 

Z tej serwisówki co posiadam patrząc po diagnostyce do 4AT to  jeśli mam szarpanie między 2-->3 a nie mam problemu z innymi biegami to zostaje coś takiego:

• High clutch
• High clutch duty solenoid

No dobra, tylko co dalej :) Autko swoje lata ma więc czas chyba się przyzwyczaić do tego.

Edited by Piepka
Link to comment
Share on other sites

To mam akurat już ogarnięte :) wgrana poprawka na ECU robi cuda z tym muleniem. Też to podejrzewałem, ale silnik doprowadziłem do ładu czyli rozrząd, szklanki, przepustnica, zmienne fazy i inne pomniejsze rzeczy tak że silnik działa jak powinien. 

A szarpanie zostało czyli albo ECU z TCM się nie dogaduje (tak to sobie wyobrażam), jakaś pierdółka nawala ale to by waliło błędami, albo po prosty starość skrzyni :) 

Jeździć można, nazbyt upierdliwe toto nie jest, tylko w mieście przy takim skakaniu od skrzyżowania do skrzyżowania  lekko irytuje. 

W dniu 11.06.2021 o 21:21, ewemarkam napisał:

Może to być zespół zaworów, może to być zawór A, a może tłok na "high clutch", a może tylko hamulec trzeba lekko naciągnąć

 

@ewemarkam mógłbyś rozwinąć ten wątek o naciąganiu hamulca,  nie za bardzo wiem o co chodzi, rozumiem że jest to hamulec wewnątrz AT do którejś z przekładni?

Link to comment
Share on other sites

Hamulec się ustawia. Można go naciągnąć bardziej, albo poluzować. W tym wypadku to drugie.
Tu masz serwisowke.
http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Legacy_Outback/

Nie pamiętam która to śruba na skrzyni jest od niego. Sam musiałbym poszukać i kawałek manuala Ci wstawić. Poszukaj. Będę miał chwilę jeszcze to wstawię. Śruba na nakrętkę kontrującą. Z drugiej strony hamulec powinien zużywać okładziny, jeśli go poluzujemy, to zwiększymy luz na nim. Sam nie wiem czy to będzie rozwiązanie problemu. Można spróbować, poluzować z 1/4 albo 1/2 obrotu i się przejechać. Potem wrócić, ustawić tak jak było i dopiero znów podkręcić tym razem napiąć tak jak wcześniej. W lewo, kręcąc czyli tak jak wykręcamy "normalne" śruby to luzujemy (zwiekszamy odstep) dokręcając w prawo napinamy.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...