RAFAŁ B. Posted June 10, 2021 Posted June 10, 2021 Witam wszystkich, pojawił mi się problem z klimatyzacja i nie bardzo wiem gdzie szukać przyczyny. Kompletnie nie znam tego auta i nie wiem od czego zacząć szukanie tej usterki. Auto to tribeca w10,model USA z 09.2007,3.6h6,po przekładce na eu. Wyprzedze wszystkie wątpliwości z czynnikiem bo dopiero co dobiłem klimę, więc jest,kompresor się załącza,wiatrak również. Czy ktoś z was mógłby mnie poratować, naprowadzić jakimiś schematami i nr części lub ewentualnie linkiem do strony z dana częścią lub jej zamiennikiem?,chodzi mi tu o zawór rozprezny i osuszacz bo zacznę od nich, ewentualne naprawy i wymiany. Klima tylko z przodu bez tylnego regulowania,może ktoś miał podobny przypadek i podpowie co sprawdzić. Dzięki za wszelkie podpowiedzi
lutek34 Posted June 10, 2021 Posted June 10, 2021 2 godziny temu, RAFAŁ B. napisał: czynnikiem bo dopiero co dobiłem klimę, więc jest,kompresor się załącza,wiatrak również ciśnienia w układzie podczas pracy kompresora są poprawne?
ura_bus Posted June 10, 2021 Posted June 10, 2021 3 godziny temu, RAFAŁ B. napisał: akimiś schematami i nr części http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Tribeca/2007/Service Manual USDM/BODY SECTION/HVAC SYSTEM HEATER VENTILATOR AND A-C AC/ http://opposedforces.com/parts/b9_tribeca/us_w10/ Pozdrawiam,
RAFAŁ B. Posted June 11, 2021 Author Posted June 11, 2021 7 godzin temu, lutek34 napisał: ciśnienia w układzie podczas pracy kompresora są poprawne? Tego nie wiem powiem szczerze,jedna rurka obiegowa robi się ciepła, druga ledwo co chłodna,jest jakiś pseudo domowy sposób aby to sprawdzić czy trzeba jakimś komputerem
lutek34 Posted June 11, 2021 Posted June 11, 2021 9 godzin temu, RAFAŁ B. napisał: Tego nie wiem powiem szczerze,jedna rurka obiegowa robi się ciepła, druga ledwo co chłodna,jest jakiś pseudo domowy sposób aby to sprawdzić czy trzeba jakimś komputerem pisałeś że klima dobita, więc byłeś na serwisie klimy, no chyba że podjechałeś do napełniacza, który nic nie wie, tylko jak podłączyć maszynę do samochodu i skasować kasę.
Gustaf Posted June 11, 2021 Posted June 11, 2021 Ja prędzej zacząłbym od sprawdzenia ciśnień i zaworu sterującego sprężarki.
RAFAŁ B. Posted June 12, 2021 Author Posted June 12, 2021 16 godzin temu, lutek34 napisał: pisałeś że klima dobita, więc byłeś na serwisie klimy, no chyba że podjechałeś do napełniacza, który nic nie wie, tylko jak podłączyć maszynę do samochodu i skasować kasę. Powiem tak ze podjechałem do znajomego co ma maszynę bo ktoś mu tam zostawil na przechowanie ,spytałem czy jest w stanie sprawdzić czego nie działa klima ,podlaczyl,odciągnął resztę co było a było prawie nic ,dobił według katalogu i nie pomogło dlatego piszę do was gdzie szukać przyczyny
lutek34 Posted June 12, 2021 Posted June 12, 2021 podjedz do kogoś kumatego w temacie klimy, może być wiele rzeczy. Wpierw trzeba wiedzieć czy sprężarka się załącza, jeśli tak to jakie ciśnienia są po obu stronach, czy wentylator się uruchamia itd.
ewemarkam Posted June 12, 2021 Posted June 12, 2021 Powiem tak ze podjechałem do znajomego co ma maszynę bo ktoś mu tam zostawil na przechowanie ,spytałem czy jest w stanie sprawdzić czego nie działa klima ,podlaczyl,odciągnął resztę co było a było prawie nic ,dobił według katalogu i nie pomogło dlatego piszę do was gdzie szukać przyczyny Pytanie czy nie uciekło od razu. Jak była maszyna podłączona to można było sprawdzić jak się zachowują ciśnienia. Swego czasu miałem problemy z klima. Sprężarka się załączyła raz na ciepłym silniku. Jak silnik był zimny to pracowała. Winny był przegrzewający się silnik, ECU wyłączało kompresor.
RAFAŁ B. Posted June 12, 2021 Author Posted June 12, 2021 13 godzin temu, lutek34 napisał: podjedz do kogoś kumatego w temacie klimy, może być wiele rzeczy. Wpierw trzeba wiedzieć czy sprężarka się załącza, jeśli tak to jakie ciśnienia są po obu stronach, czy wentylator się uruchamia itd. Kompresor się zasprzegla i wiatrak klimy też działa,jakie jest ciśnienie to nie wiem, w rejonie którym mieszkam są spece od klimy ale czy podobają z tribeca to pojęcia nie mam,sporo mechanikow nie chce przy nim nic robić bo pojęcia nie mają o tym samochodzie, w mieście gdzie mieszkam jest aż cały jeden a na województwo może ze 3 max 4 szt modelu w10
Henryk82 Posted June 12, 2021 Posted June 12, 2021 Samemu można sprawdzić temperatury na skraplaczu i na rurkach przy grodzi i na podstawie tego da się ustalić gdzie jest problem. Uruchom klimatyzację gdy na zewnątrz temperatura będzie powyżej 24 stopni i sprawdź jaka jest temperatura na wyjściu ze sprężarki (ta cieńsza rurka). Następnie idąc dalej tą rurką dojdziesz do skraplacza i sprawdź tam temperaturę. Potrzebna jeszcze temperatura na wyjściu ze skraplacza to po przekątnej od wejścia lub po tej samej stronie , będzie na dole skraplacza. Pozostały jeszcze dwie rurki obok siebie przy grodzi zmierz im też temperaturę i podaj te dane tutaj.
RAFAŁ B. Posted June 13, 2021 Author Posted June 13, 2021 21 godzin temu, ipsx82 napisał: Samemu można sprawdzić temperatury na skraplaczu i na rurkach przy grodzi i na podstawie tego da się ustalić gdzie jest problem. Uruchom klimatyzację gdy na zewnątrz temperatura będzie powyżej 24 stopni i sprawdź jaka jest temperatura na wyjściu ze sprężarki (ta cieńsza rurka). Następnie idąc dalej tą rurką dojdziesz do skraplacza i sprawdź tam temperaturę. Potrzebna jeszcze temperatura na wyjściu ze skraplacza to po przekątnej od wejścia lub po tej samej stronie , będzie na dole skraplacza. Pozostały jeszcze dwie rurki obok siebie przy grodzi zmierz im też temperaturę i podaj te dane tutaj. Ok dzięki za podpowied,,na pewno tez i tak uczynię i podam,tylko muszę poczekać na odpowiednią tenperature i zakupić termometr jakiś taki cyfrowy
RAFAŁ B. Posted June 14, 2021 Author Posted June 14, 2021 W dniu 12.06.2021 o 23:44, ipsx82 napisał: Samemu można sprawdzić temperatury na skraplaczu i na rurkach przy grodzi i na podstawie tego da się ustalić gdzie jest problem. Uruchom klimatyzację gdy na zewnątrz temperatura będzie powyżej 24 stopni i sprawdź jaka jest temperatura na wyjściu ze sprężarki (ta cieńsza rurka). Następnie idąc dalej tą rurką dojdziesz do skraplacza i sprawdź tam temperaturę. Potrzebna jeszcze temperatura na wyjściu ze skraplacza to po przekątnej od wejścia lub po tej samej stronie , będzie na dole skraplacza. Pozostały jeszcze dwie rurki obok siebie przy grodzi zmierz im też temperaturę i podaj te dane tutaj. Napisze w skrócie bo albo coś zrobiłem nie tak,albo nie umiem wykonać zwykłej czynności,próbowałem zmierzyć tą temperaturę, i to uczyniłem, tylko silnik byl juz mocno rozgrzany, temperatura byla powyżej 24,załączyłem klimę, temperatura z nawiewu ponad 40,później dmuchało taka jak temperatura otoczenia, pomiar rurek przy kompresorze klimy jedna ponad 60 aż nie można dotknąć, druga nie wiele niższa temperatura, pomiar dalszych rurek po między 35 a 41,coś jest nie tak to fakt,szukam zaworu rozpreznego i czesc nie do zdobycia w sklepach motoryzacyjnych, inter cars to wogole juz odpada bo nie ma takich części jak do tribeca w10,inny podaję mi jakiś nr OEM niby ta część pokazuję mi cześć do układu klimatyzacji do Hondy,płyń chłodniczy jest wiec wątpię aby przegrzewał się silnik, kompresor się załącza i wiatrak tez,słychać jak załączona klima na starcie obciąża silnik, ma ktoś jakiś pomysł za czym wymienię pół układu klimy
Henryk82 Posted June 14, 2021 Posted June 14, 2021 Jaka temperatura na wyjsciu ze skraplacza ? To ta rurka na dole blizej osłony dolnej silnika.
RAFAŁ B. Posted June 14, 2021 Author Posted June 14, 2021 No i tu jest mały problem bo tej akurat nie zmierzyłem
RAFAŁ B. Posted June 14, 2021 Author Posted June 14, 2021 24 minuty temu, ipsx82 napisał: Jaka temperatura na wyjsciu ze skraplacza ? To ta rurka na dole blizej osłony dolnej silnika. No i tu jest problem bo tej akurat nie sprawdziłem
lutek34 Posted June 15, 2021 Posted June 15, 2021 Tribeca to nie rakieta kosmiczna, układ klimatyzacji składa się z takich samych elementów jak w innych markach, więc każdy kumaty gość od klimy podoła, niech sprawdzi ciśnienia, nie wymieniaj części na oślep, no chyba że masz za dużo kasy.
RAFAŁ B. Posted June 15, 2021 Author Posted June 15, 2021 11 godzin temu, lutek34 napisał: Tribeca to nie rakieta kosmiczna, układ klimatyzacji składa się z takich samych elementów jak w innych markach, więc każdy kumaty gość od klimy podoła, niech sprawdzi ciśnienia, nie wymieniaj części na oślep, no chyba że masz za dużo kasy. No właśnie wolę tego uniknąć bo straszą mnie tu gdzie mieszkam ze koszty naprawy to kwota ok 3 tys,a od momentu kiedy go zakupiłem to już worek pieniędzy w niego włożyłem.
ibar Posted June 15, 2021 Posted June 15, 2021 No jak byś miał kupić nową sprężarki i chłodnicę /parownik/ to pewnie 3k było by na styk, ale podstawa to fachowiec co ogarnie i powie co dolega. U mnie dwa lata temu to był nie stykający przekaźnik za parę złotych, a też sądziłem że popłynę z kasą. Wysłane z mojego G8441 przy użyciu Tapatalka
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.