Skocz do zawartości

wDro

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Mam swoją świnkę 2.5 w gazie 165KM. 
Jest to bardzo kulturalny cichy samochodzik. Chyciałbym ciut zmodyfikować wydech tak żeby jednak było słychać przyjemny pomruk boxerka (wszyscy wiemy po co mamy te samochody). Zależy mi na tym żeby to nie był odpustowy samochód który słychać w całej wsi. Chce przejechać tym samochodem kilka godzin bez bólu głowy. Chciałbym żeby był DELIKATNIE głośniejszy. Co w takim przypadku zrobić? Czy wymienia się kolektor wydechowy czy tłumik końcowy czy wystarczy wiertarką zrobić małą dziurkę w którymś tłumiku czy coś jeszcze innego? Zapewne temat przerabiany wielokrotnie także proszę o rady. 

POZDRAWIAM MIŁOŚNIKÓW :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chcesz bulgot to bez zmiany kolektora będzie ciężko. Jeżeli chcesz, aby było trochę głośniej to wymiana końcowych na przelotowe pomoże. Ja zmieniłem końcowe, w prawdzie w H6, i jestem bardzo zadowolony z efektu. Przy normalnej jeździe nie jest za głośno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, spiderq napisał:

Jeżeli chcesz bulgot to bez zmiany kolektora będzie ciężko. Jeżeli chcesz, aby było trochę głośniej to wymiana końcowych na przelotowe pomoże. Ja zmieniłem końcowe, w prawdzie w H6, i jestem bardzo zadowolony z efektu. Przy normalnej jeździe nie jest za głośno.

Masz to gdzieś tutaj opisane? Jesli nie, to proszęrozwiń temat bo sam jestem ciekaw. Wrzuć jakiś filmik z dźwiękiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Neutrino33 konkretnie mówię tutaj o tłumikach końcowych STI Genome. W zakresie obrotów do 2,2-2,3 tys. prawie ich nie słychać w środku, owszem powyżej czy pod obciążeniem tak, ale przy normalnej jeździe nie jest głośno w środku. Jeździłem z nimi na daily i w trasy, nigdy nikt nie narzekał że jest za głośno w środku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, spiderq napisał:

@Neutrino33 konkretnie mówię tutaj o tłumikach końcowych STI Genome. W zakresie obrotów do 2,2-2,3 tys. prawie ich nie słychać w środku, owszem powyżej czy pod obciążeniem tak, ale przy normalnej jeździe nie jest głośno w środku. Jeździłem z nimi na daily i w trasy, nigdy nikt nie narzekał że jest za głośno w środku.

Musiałbym wsadzic rodzinę do twojego samochodu i przetestować :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam . Mam OBK 2005 2,5 NA. 2 lata temu wymieniałem tłumik środkowy na polmostów i niestety po 2 latach i 20 tyś km przerdzewiał na rozwidleniu i pierdzi. Straszne gówno ten polmostów.

Mam plan żeby kupić używany tłumik środkowy od diesla ( można kupić w dobrej cenie) i użyć tylko samej rury wydechowej z rozgałęzieniem, tłumik środkowy zostawię swój.

Moje pytanie brzmi jaką średnicę ma rura za tłumikiem środkowym w dieslu? U mnie ma 55mm. Jesli w dieslu będzie miała tyle samo to super. Nie chce wywalać 300 zł na kolejny polmostów bo to straszne gówno i używka z diesla wytrzyma na pewno dużo dłużej. Jak by ktoś miał wiedzę albo miał diesla i zmierzył średnicę rury to był bym wdzięczny. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opanowali produkcję o wytrzymałości równej gwarancja + 1 miesiąc ;-)

 

Zgadzam się wszystkie polskie tłumik jakie miałem przez ostatnie 25 lat były nic nie warte w porównaniu do oryginałów jakichkolwiek marek (może poza skodą...)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Widzę niestety że nikt nie odpowiedział mi na pytanie więc sam sobie odpowiem i przy okazji może komuś ta wiedza przyda się. 

Średnica rury wydechowej za środkowym tłumikiem w dieslu i benzynie 2,5 wolnossaku jest taka sama i wynosi 54mm.

Zakupiłem rurę od diesla za 100 zł + przesyłka i zamontowałem do OBK 2,5 N/A i wszystko pasuje.

Zamiennik z polmostowa za 300 zł wytrzymał 2 lata i 20 tyś km i rozpadł się w rękach, przegnił na wylot. Używka z diesla przeżyje kilka takich zamienników.

Na szczęście jak wsadzałem polmostów to zostawiłem tłumik środkowy oryginał i wymieniłem tylko rozgałęzienie.

Podsumowując zakup zamiennika polmostów to wyrzucanie pieniędzy w błoto i nie ma sensu, chyba że samochód na sprzedaż ma być.

poniżej pare fotek dla porównania jak wyglądają obie rury

IMG_20220131_164139.jpg

IMG_20220131_164222.jpg

IMG_20220131_164229.jpg

IMG_20220131_164336.jpg

  • Dzięki! 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...