wDro Posted June 10, 2021 Share Posted June 10, 2021 Witam! Mam swoją świnkę 2.5 w gazie 165KM. Jest to bardzo kulturalny cichy samochodzik. Chyciałbym ciut zmodyfikować wydech tak żeby jednak było słychać przyjemny pomruk boxerka (wszyscy wiemy po co mamy te samochody). Zależy mi na tym żeby to nie był odpustowy samochód który słychać w całej wsi. Chce przejechać tym samochodem kilka godzin bez bólu głowy. Chciałbym żeby był DELIKATNIE głośniejszy. Co w takim przypadku zrobić? Czy wymienia się kolektor wydechowy czy tłumik końcowy czy wystarczy wiertarką zrobić małą dziurkę w którymś tłumiku czy coś jeszcze innego? Zapewne temat przerabiany wielokrotnie także proszę o rady. POZDRAWIAM MIŁOŚNIKÓW Link to comment Share on other sites More sharing options...
halvaekiu Posted June 10, 2021 Share Posted June 10, 2021 W tym wątku jest chyba wszystko na ten temat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spiderq Posted June 10, 2021 Share Posted June 10, 2021 Jeżeli chcesz bulgot to bez zmiany kolektora będzie ciężko. Jeżeli chcesz, aby było trochę głośniej to wymiana końcowych na przelotowe pomoże. Ja zmieniłem końcowe, w prawdzie w H6, i jestem bardzo zadowolony z efektu. Przy normalnej jeździe nie jest za głośno. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Neutrino33 Posted June 10, 2021 Share Posted June 10, 2021 4 godziny temu, spiderq napisał: Jeżeli chcesz bulgot to bez zmiany kolektora będzie ciężko. Jeżeli chcesz, aby było trochę głośniej to wymiana końcowych na przelotowe pomoże. Ja zmieniłem końcowe, w prawdzie w H6, i jestem bardzo zadowolony z efektu. Przy normalnej jeździe nie jest za głośno. Masz to gdzieś tutaj opisane? Jesli nie, to proszęrozwiń temat bo sam jestem ciekaw. Wrzuć jakiś filmik z dźwiękiem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spiderq Posted June 10, 2021 Share Posted June 10, 2021 @Neutrino33 konkretnie mówię tutaj o tłumikach końcowych STI Genome. W zakresie obrotów do 2,2-2,3 tys. prawie ich nie słychać w środku, owszem powyżej czy pod obciążeniem tak, ale przy normalnej jeździe nie jest głośno w środku. Jeździłem z nimi na daily i w trasy, nigdy nikt nie narzekał że jest za głośno w środku. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Neutrino33 Posted June 10, 2021 Share Posted June 10, 2021 Teraz, spiderq napisał: @Neutrino33 konkretnie mówię tutaj o tłumikach końcowych STI Genome. W zakresie obrotów do 2,2-2,3 tys. prawie ich nie słychać w środku, owszem powyżej czy pod obciążeniem tak, ale przy normalnej jeździe nie jest głośno w środku. Jeździłem z nimi na daily i w trasy, nigdy nikt nie narzekał że jest za głośno w środku. Musiałbym wsadzic rodzinę do twojego samochodu i przetestować Link to comment Share on other sites More sharing options...
spiderq Posted June 10, 2021 Share Posted June 10, 2021 @Neutrino33 już je zmieniłem na inne bo chciałem coś trochę głośniejszego, tutaj jest nagranie jak grają w wyższych zakresach Link to comment Share on other sites More sharing options...
okoń1978r Posted January 24, 2022 Share Posted January 24, 2022 Witam . Mam OBK 2005 2,5 NA. 2 lata temu wymieniałem tłumik środkowy na polmostów i niestety po 2 latach i 20 tyś km przerdzewiał na rozwidleniu i pierdzi. Straszne gówno ten polmostów. Mam plan żeby kupić używany tłumik środkowy od diesla ( można kupić w dobrej cenie) i użyć tylko samej rury wydechowej z rozgałęzieniem, tłumik środkowy zostawię swój. Moje pytanie brzmi jaką średnicę ma rura za tłumikiem środkowym w dieslu? U mnie ma 55mm. Jesli w dieslu będzie miała tyle samo to super. Nie chce wywalać 300 zł na kolejny polmostów bo to straszne gówno i używka z diesla wytrzyma na pewno dużo dłużej. Jak by ktoś miał wiedzę albo miał diesla i zmierzył średnicę rury to był bym wdzięczny. Pozdrawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
artaa Posted January 24, 2022 Share Posted January 24, 2022 Opanowali produkcję o wytrzymałości równej gwarancja + 1 miesiąc ;-) Zgadzam się wszystkie polskie tłumik jakie miałem przez ostatnie 25 lat były nic nie warte w porównaniu do oryginałów jakichkolwiek marek (może poza skodą...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
okoń1978r Posted February 1, 2022 Share Posted February 1, 2022 Witam ponownie. Widzę niestety że nikt nie odpowiedział mi na pytanie więc sam sobie odpowiem i przy okazji może komuś ta wiedza przyda się. Średnica rury wydechowej za środkowym tłumikiem w dieslu i benzynie 2,5 wolnossaku jest taka sama i wynosi 54mm. Zakupiłem rurę od diesla za 100 zł + przesyłka i zamontowałem do OBK 2,5 N/A i wszystko pasuje. Zamiennik z polmostowa za 300 zł wytrzymał 2 lata i 20 tyś km i rozpadł się w rękach, przegnił na wylot. Używka z diesla przeżyje kilka takich zamienników. Na szczęście jak wsadzałem polmostów to zostawiłem tłumik środkowy oryginał i wymieniłem tylko rozgałęzienie. Podsumowując zakup zamiennika polmostów to wyrzucanie pieniędzy w błoto i nie ma sensu, chyba że samochód na sprzedaż ma być. poniżej pare fotek dla porównania jak wyglądają obie rury 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now