Adam Symp Posted June 9, 2021 Share Posted June 9, 2021 Dziś jak wracałem z pracy zauważyłem na liczniku, że 'zimny silnik' jest. Za wskazania temperatury odpowiada czujnik ten co jest na metalowej rurze, co idzie gruby gumowy wąż z chłodnicy u góry? Wąż gorący jak i chłodnica, ubytków płynu nie zauważyłem. Nie wiem czy ma to znaczenie, ale silnik 2.5. Ten sam czujnik odpowiada za wskazania dla ECU? Na razie patrzyłem gdzie ten czujnik w internetach, bo diodą z telefonu ciężko cokolwiek dostrzec mi było. Samochód jeździ normalnie, tylko to wskazanie temperatury nie tak jest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DETT Posted June 13, 2021 Share Posted June 13, 2021 W japońskich konstrukcjach są przeważnie 3 czujniki termo: czujnik temp. płynu chłodniczego do ECU (i skoro auto działa normalnie to pewnie jest nim wszystko OK - przeważnie ulokowany w bloku, dwu lub trzy żyłowe kable; czujnik temp. do deski - ten o który Ci chodzi, który odpowiada za wyświetlanie temp. na panelu zegarów - przeważnie w okolicy wyjścia wody z bloku na chłodnice, najczęściej jednożyłowy kabel; no termowłączniik wentylatora, najczęściej w korpusie chłodnicy, ale zdarza się w króćcach na których są węże. Gdzie który jest dokładnie to Ci z głowy nie powiem, ale chyba w tej przestrzeni po lewej od alternatora, nieco w górę, w kierunku kolektora dolotowego. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now