Jump to content

Brak tylnych świateł pozycyjnych


_ONE_

Recommended Posts

Żona zabrała mi auto i przypadkiem zauważyłem, że nie świecą oba tylne pozycyjne. Żarówki są dwuwłóknowe całoszklane, stopy działają, bezpiecznik bodajże nr 14 (15A) jest ok.

Auto dopiero co było w ASO na akcji serwisowej, był zdejmowana decha do wymiany poduszki pasażera, twierdzą że niczego nie rozłączali.

Sklepy już zamknięte, więc żarówki nie kupię, ale sprawdziłem miernikiem i nie mam napięcia w obu kostkach żarówek.

Jakiś pomysł, gdzie szukać?

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, _ONE_ napisał:

Żona zabrała mi auto i przypadkiem zauważyłem, że nie świecą oba tylne pozycyjne. Żarówki są dwuwłóknowe całoszklane, stopy działają, bezpiecznik bodajże nr 14 (15A) jest ok.

Auto dopiero co było w ASO na akcji serwisowej, był zdejmowana decha do wymiany poduszki pasażera, twierdzą że niczego nie rozłączali.

Sklepy już zamknięte, więc żarówki nie kupię, ale sprawdziłem miernikiem i nie mam napięcia w obu kostkach żarówek.

Jakiś pomysł, gdzie szukać?

Światła pozycyjne przednie i tylne wychodzą z tego samego bezpiecznika ale już innymi wtyczkami. Może tu leży problem.

Pozycyjne Legacy.pdf

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Zerknij tu:

Może problem jest podobnej natury.

EDIT: Nie, bez sensu, postojowe są w lampie, wiązka nie idzie przez zawias...
 

Edited by sartek
Bzdurna podpowiedź
Link to comment
Share on other sites

Jakby z przodu też pozycyjne nie świeciły - to przełącznik na kolumnie kierowniczej (między kierownicą a zegarami).
Oczywiście banał, już chyba wszyscy wiedzą o tym przycisku, ale może akurat :)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

W moim przypadku miałem problem z oboma światłami pozycyjnymi/stopu. Za każdym razem kiedy zebrałem się do wymiany żarówek, odkręcenie lampy sprawiało, że żarówki zaczynały świecić. Po dniu czy dwóch znów to samo - przestawało działać. Winne okazały się przewody. Spróbuj nimi poruszać. Może także Ci nie stykają.

Edited by halvaekiu
Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, halvaekiu napisał:

W moim przypadku miałem problem z oboma światłami pozycyjnymi/stopu. Za każdym razem kiedy zebrałem się do wymiany żarówek, odkręcenie lampy sprawiało, że żarówki zaczynały świecić. Po dniu czy dwóch znów to samo - przestawało działać. Winne okazały się przewody. Spróbuj nimi poruszać. Może także Ci nie stykają.

Co to znaczy przewody? Czy była uszkodzona miedziana wiązka, a sama koszulka przewdou była ok (załamanie), czy może były gdzieś przetarte, a może wtyczka lub połączenie przewodu z pinami wtyczki?

Link to comment
Share on other sites

22 godziny temu, _ONE_ napisał:

Co to znaczy przewody? Czy była uszkodzona miedziana wiązka, a sama koszulka przewdou była ok (załamanie), czy może były gdzieś przetarte, a może wtyczka lub połączenie przewodu z pinami wtyczki?

Myślę, że były złamane. Przelutowanie odcinka między wtyczką przy lampie, a karoserią samochodu pomogło. Dodatkowo wyczyszczono mi złącza jakimś preparatem.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

No dobra, chyba jednak banał, przełącznik Park pomiędzy kierownicą a zegarami. Jak się w niego puknie to światła się pojawiają.

Jak go wydłubać bez rozbebeszania całej kolumny, czy wystarczy zdjąć górną i dolną osłonę?

Czy da się to jakoś zmostkować do czasu aż kupię taki włącznik... ?

Chwila, w serwisówce widzę ten włącznik z całą ramką, o co kaman?

 

edit: info dla potomnych, zmostkować połączenie 2 i 4 we wtyczce B69, schemat w 2 poście tego wątku.

To oczywiście całkowicie omija przełącznik P nad kierownicą.

Edited by _ONE_
aktualizacja
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...