Malyboss Posted June 6, 2021 Share Posted June 6, 2021 (edited) Witajcie. Pacjent - Forester SG, 2007. Uwidziało mi się parę dni temu wyczyścić klosze kierunkowskazów, montowanych w lusterka zewnętrzne. Jako, że od nowości lekko popękały tu i ówdzie, dostawała się do nich woda, zarosły na dole brudem i szlamem. Ponieważ ktoś już kiedyś szukał tutaj informacji, jak się do tego dobrać / jak je zdemontować, wrzucam kilka zdjęć i krótki opis, jak się do tego zabrać... Odchylamy dolną część lustra, i cienkim, płaskim wkrętakiem wyczepiamy go z dolnej części mocowania; Następnie wysuwamy lustro z górnych zaczepów, zdecydowanym szarpnięciem w dół; Kierunkowskaz przykręcony jest do obudowy lusterka tylko jednym wkrętem, zaznaczonym na zdjęciu; Wyczepiamy ze złączki przewód; I tutaj bardzo niemiła niespodzianka - nie jest możliwe zdjęcie klosza. Jest tak mocno sklejony (zgrzany?) z resztą, że jakakolwiek próba podważenia mocowania płaskim wkrętakiem kończy się jego ukruszeniem / pęknięciem. A pod spodem kolejne zaskoczenie - nie ma tam żarówek, tylko... diody. Reasumując - wyłamałem całość żabką, umyłem i założyłem na razie z powrotem. Wygląda to tak, jak na zdjęciach. Może ma ktoś takie na sprzedaż?? Albo jakieś inne pomysły, z czego można byłoby dorobić takie klosze?? Edited June 7, 2021 by Malyboss 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
bvb Posted July 25, 2021 Share Posted July 25, 2021 Podepnę się tutaj z moimi trzema groszami, bo ostatnio wymieniałem ten kierunek i w sieci znalazłem trochę sprzeczne instrukcje. Przede wszystkim są trzy śruby, z czego dwie pozostałe u Ciebie najwyraźniej są odłamane. Są dostępne od przodu, po zdemontowaniu świnki, natomiast nie trzeba wyjmować lusterka. Procedura jest taka: 1. Zdejmujesz plastikową osłonę. Na poniższym filmie widać, gdzie są zatrzaski. U mnie dwa były wyłamane, więc zdjąłem gołą ręką bez większego wysiłku. 2. Odkręcasz trzy śruby z filmu: dwie pod osłoną, trzecia po odgięciu do góry lusterka dostępna pod kiepskim kątem, więc potrzebny jest długi śrubokręt i nadzieja, że łeb nie jest całkiem skorodowany. Jakby co, to oddam w dobre ręce stary-nowy lewy kierunek. ORI nówka założona 2 lata temu, teraz zahaczyłem o filar i odłupałem część szybki. Da się skleić, większych ubytków brak. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Malyboss Posted October 5, 2021 Author Share Posted October 5, 2021 Temat ogarnięty z sukcesem Udało mi się znaleźć kierunkowskazy w dobrym stanie razem z lusterkami (150 zł) od innego modelu, z których je wymontowałem: I tutaj jeszcze dodatkowo kilka wniosków: W dniu 25.07.2021 o 15:25, bvb napisał: Przede wszystkim są trzy śruby, z czego dwie pozostałe u Ciebie najwyraźniej są odłamane. Dokładnie tak było, dlatego wydawało mi się, że przykręcone są tylko jedną, od strony lustra; W dniu 25.07.2021 o 15:25, bvb napisał: Są dostępne od przodu, po zdemontowaniu świnki, natomiast nie trzeba wyjmować lusterka. Moim zdaniem lustro lepiej jest mimo wszystko wyczepić i wyjąć. Mamy wtedy dużo łatwiejszy dostęp do tej pojedynczej śrubki mocującej kierunek od strony lustra, oraz do zatrzasków plastikowej osłony by je podważyć a w konsekwencji dużo mniejsze ryzyko, że je wyłamiemy. Dodatkowe dwie śruby mocowania kierunkowskazów, oraz miejsca / gniazda zaczepów osłony zaznaczyłem na poniższych zdjęciach: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now