Jump to content

Forester SG -gaśnie


halinka

Recommended Posts

Witam

 

Intryguje mnie taki problem, który mam ze swoim SG MY06 2.0X AT.

Od kiedy go kupiłem (półtora roku temu) zdarza mu się w bardzo nie regularnych odstępach czasu że sam zgaśnie, gdy go odpalę i wbije R i zaczynam cofać. Po prostu gaśnie, potrafi tak że dwa trzy razy pod rząd. Nie ma znaczenia czy jest zimny czy po świeżej jeździe. Błędy żadne nie wyskakują. Jeździ normalni i bezproblemowo. 

Czy ktoś miał taki przypadek ?

 

(Od zakupu zrobił mi tak może 10-15 razy, zawsze w tych samych okolicznościach)

Link to comment
Share on other sites

A jeśli wbijesz najpierw D a później R. Wiem że to niepotrzebne machanie biegami. I pewnie nic nie da, bo wychodzi że raz na miesiąc Ci się to zdarza.
Druga sprawa, kiedy wymieniłeś ATF?

Link to comment
Share on other sites

Nie próbowałem w tym układzie bo jak gaśnie to i tak na P lub N przerzucamy aby odpalić. Czasem jest tak że kilka miesięcy nie ma tego problemu. 

ATF jeszcze nie wymieniałem (mam zamiar w lipcu zrobić wymianę statyczną, bo dojeżdżam do 180kkm przebiegu).

Zapomniałem dopisać, że gaśnięcie jest gdy delikatnie naciskam na gaz aby tylko się toczył, jak efektywniej ruszam to problem nigdy jeszcze.nie wystąpił

 

Link to comment
Share on other sites

Doczytałem gdzieś że co 60kkm statyczna a co 120kkm dynamiczna z filtrem wewnętrznym
 
Filtr wewnętrzny wystarczy wypłukać, przy wymianie statycznej zdejmij miskę więcej oleju zejdzie.
Link to comment
Share on other sites

Po odkręceniu sterownika w skrzyni 4eat zlatuje jeszcze z 1,5 litra i nie potrzeba wtedy robić dynamicznej.  A u Ciebie to już smoła jest zamiast oleju po tych 180kk i przy takim przebiegu na jednym oleju nie pozwól na dynamiczną wymianę , zrób dwie statyczne w odstępie 1000 km 

Edited by ipsx82
  • Like 2
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

12 minut temu, ipsx82 napisał:

Po odkręceniu sterownika w skrzyni 4eat zlatuje jeszcze z 1,5 litra i nie potrzeba wtedy robić dynamicznej.  A u Ciebie to już smoła jest zamiast oleju po tych 180kk i przy takim przebiegu na jednym oleju nie pozwól na dynamiczną wymianę , zrób dwie statyczne w odstępie 1000 km 

Myślę że poprzedni właściciele wymieni oleje, bo chyba by tyle nie dojeździła, nadto na bagnecie olej wygląda normalnie, ale  nie znam się na tym (nie jestem w stanie ocenić jakości oleju po ilości na miarce).

Dobrze mówisz z tą podwójna wymiana oleju statycznie (miałem zamiar zrobić dubla co 5kkm). 

15 minut temu, ewemarkam napisał:
18 minut temu, halinka napisał:
Doczytałem gdzieś że co 60kkm statyczna a co 120kkm dynamiczna z filtrem wewnętrznym emoji4.png
 

Filtr wewnętrzny wystarczy wypłukać, przy wymianie statycznej zdejmij miskę więcej oleju zejdzie.

Samo płukanie takiego filtra hydrauliki jest wystarczające ? 

Link to comment
Share on other sites

ATF jest bardzo rzadkim olejem i ciężko sprawdzić poziom oleju na bagnecie bo skubaniec szybko z niego spływa gdy ma normalny przebieg.

Link to comment
Share on other sites

To jest w zasadzie drobne sitko, takie bardzo bardzo drobne. Ma zatrzymać kawałki metaliczne, jak np wykruszenia z bieżni łożysk. Jeśli nie będzie uszkodzony, czytaj rozdarty to go wypłucz, nawet pod kranem. Możesz zawsze kupić nowy za ok 160-200 PLN bodajże.

Widać w nim zanieczyszczenia.
Niżej zdjęcia przed, tego co wyleciało oraz po. Nie mam zdjęcia środka, ciężko to zrobić. To akurat filtr i opiłki ze skrzyni w której posypało się łożysko, spełnił swoją funkcję i wyłapał wszystko. Skrzynia pracuje poprawnie.

6098888cc8a0e5622d81dfc88ce50b10.jpg

57aef9f4161a1696f7c5ce8a49bea24a.jpgacfd3a56d9067404f70fd8305ff5061b.jpg

Na ostatnim zdjęciu lepiej widać opiłki.0bad59534c72d8479be2ea97520dad50.jpg

  • Like 2
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

13 minut temu, ewemarkam napisał:

To jest w zasadzie drobne sitko, takie bardzo bardzo drobne. Ma zatrzymać kawałki metaliczne, jak np wykruszenia z bieżni łożysk. Jeśli nie będzie uszkodzony, czytaj rozdarty to go wypłucz, nawet pod kranem. Możesz zawsze kupić nowy za ok 160-200 PLN bodajże.

Widać w nim zanieczyszczenia.
Niżej zdjęcia przed, tego co wyleciało oraz po. Nie mam zdjęcia środka, ciężko to zrobić. To akurat filtr i opiłki ze skrzyni w której posypało się łożysko, spełnił swoją funkcję i wyłapał wszystko. Skrzynia pracuje poprawnie.

6098888cc8a0e5622d81dfc88ce50b10.jpg

57aef9f4161a1696f7c5ce8a49bea24a.jpgacfd3a56d9067404f70fd8305ff5061b.jpg

Na ostatnim zdjęciu lepiej widać opiłki.0bad59534c72d8479be2ea97520dad50.jpg

Dzięki za wskazówkę

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...