halinka Posted June 6, 2021 Share Posted June 6, 2021 Witam Intryguje mnie taki problem, który mam ze swoim SG MY06 2.0X AT. Od kiedy go kupiłem (półtora roku temu) zdarza mu się w bardzo nie regularnych odstępach czasu że sam zgaśnie, gdy go odpalę i wbije R i zaczynam cofać. Po prostu gaśnie, potrafi tak że dwa trzy razy pod rząd. Nie ma znaczenia czy jest zimny czy po świeżej jeździe. Błędy żadne nie wyskakują. Jeździ normalni i bezproblemowo. Czy ktoś miał taki przypadek ? (Od zakupu zrobił mi tak może 10-15 razy, zawsze w tych samych okolicznościach) Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted June 6, 2021 Share Posted June 6, 2021 A jeśli wbijesz najpierw D a później R. Wiem że to niepotrzebne machanie biegami. I pewnie nic nie da, bo wychodzi że raz na miesiąc Ci się to zdarza. Druga sprawa, kiedy wymieniłeś ATF? Link to comment Share on other sites More sharing options...
halinka Posted June 6, 2021 Author Share Posted June 6, 2021 Nie próbowałem w tym układzie bo jak gaśnie to i tak na P lub N przerzucamy aby odpalić. Czasem jest tak że kilka miesięcy nie ma tego problemu. ATF jeszcze nie wymieniałem (mam zamiar w lipcu zrobić wymianę statyczną, bo dojeżdżam do 180kkm przebiegu). Zapomniałem dopisać, że gaśnięcie jest gdy delikatnie naciskam na gaz aby tylko się toczył, jak efektywniej ruszam to problem nigdy jeszcze.nie wystąpił Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henryk82 Posted June 6, 2021 Share Posted June 6, 2021 W AT wymiana oleju co 60kk 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
halinka Posted June 6, 2021 Author Share Posted June 6, 2021 Doczytałem gdzieś że co 60kkm statyczna a co 120kkm dynamiczna z filtrem wewnętrznym Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted June 6, 2021 Share Posted June 6, 2021 Doczytałem gdzieś że co 60kkm statyczna a co 120kkm dynamiczna z filtrem wewnętrznym Filtr wewnętrzny wystarczy wypłukać, przy wymianie statycznej zdejmij miskę więcej oleju zejdzie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henryk82 Posted June 6, 2021 Share Posted June 6, 2021 (edited) Po odkręceniu sterownika w skrzyni 4eat zlatuje jeszcze z 1,5 litra i nie potrzeba wtedy robić dynamicznej. A u Ciebie to już smoła jest zamiast oleju po tych 180kk i przy takim przebiegu na jednym oleju nie pozwól na dynamiczną wymianę , zrób dwie statyczne w odstępie 1000 km Edited June 6, 2021 by ipsx82 2 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
halinka Posted June 6, 2021 Author Share Posted June 6, 2021 12 minut temu, ipsx82 napisał: Po odkręceniu sterownika w skrzyni 4eat zlatuje jeszcze z 1,5 litra i nie potrzeba wtedy robić dynamicznej. A u Ciebie to już smoła jest zamiast oleju po tych 180kk i przy takim przebiegu na jednym oleju nie pozwól na dynamiczną wymianę , zrób dwie statyczne w odstępie 1000 km Myślę że poprzedni właściciele wymieni oleje, bo chyba by tyle nie dojeździła, nadto na bagnecie olej wygląda normalnie, ale nie znam się na tym (nie jestem w stanie ocenić jakości oleju po ilości na miarce). Dobrze mówisz z tą podwójna wymiana oleju statycznie (miałem zamiar zrobić dubla co 5kkm). 15 minut temu, ewemarkam napisał: 18 minut temu, halinka napisał: Doczytałem gdzieś że co 60kkm statyczna a co 120kkm dynamiczna z filtrem wewnętrznym Filtr wewnętrzny wystarczy wypłukać, przy wymianie statycznej zdejmij miskę więcej oleju zejdzie. Samo płukanie takiego filtra hydrauliki jest wystarczające ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henryk82 Posted June 6, 2021 Share Posted June 6, 2021 ATF jest bardzo rzadkim olejem i ciężko sprawdzić poziom oleju na bagnecie bo skubaniec szybko z niego spływa gdy ma normalny przebieg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted June 6, 2021 Share Posted June 6, 2021 To jest w zasadzie drobne sitko, takie bardzo bardzo drobne. Ma zatrzymać kawałki metaliczne, jak np wykruszenia z bieżni łożysk. Jeśli nie będzie uszkodzony, czytaj rozdarty to go wypłucz, nawet pod kranem. Możesz zawsze kupić nowy za ok 160-200 PLN bodajże. Widać w nim zanieczyszczenia.Niżej zdjęcia przed, tego co wyleciało oraz po. Nie mam zdjęcia środka, ciężko to zrobić. To akurat filtr i opiłki ze skrzyni w której posypało się łożysko, spełnił swoją funkcję i wyłapał wszystko. Skrzynia pracuje poprawnie. Na ostatnim zdjęciu lepiej widać opiłki. 2 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
halinka Posted June 6, 2021 Author Share Posted June 6, 2021 13 minut temu, ewemarkam napisał: To jest w zasadzie drobne sitko, takie bardzo bardzo drobne. Ma zatrzymać kawałki metaliczne, jak np wykruszenia z bieżni łożysk. Jeśli nie będzie uszkodzony, czytaj rozdarty to go wypłucz, nawet pod kranem. Możesz zawsze kupić nowy za ok 160-200 PLN bodajże. Widać w nim zanieczyszczenia. Niżej zdjęcia przed, tego co wyleciało oraz po. Nie mam zdjęcia środka, ciężko to zrobić. To akurat filtr i opiłki ze skrzyni w której posypało się łożysko, spełnił swoją funkcję i wyłapał wszystko. Skrzynia pracuje poprawnie. Na ostatnim zdjęciu lepiej widać opiłki. Dzięki za wskazówkę Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now