Krystian Lasota Posted June 6, 2021 Share Posted June 6, 2021 Dzień dobry, mam na stole wyjętego pacjenta na UPG. Widziałem zapocenie w okolicy pompy oleju szukałem na opposedforces jak jest uszczelniona pompa i wał ale nie znalazłem nic dokładnego. Zastanawiam się czy zdejmować pompę i w którym miejscu jest simering wału (pod pompą ?) Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted June 6, 2021 Share Posted June 6, 2021 Dzień dobry, mam na stole wyjętego pacjenta na UPG. Widziałem zapocenie w okolicy pompy oleju szukałem na opposedforces jak jest uszczelniona pompa i wał ale nie znalazłem nic dokładnego. Zastanawiam się czy zdejmować pompę i w którym miejscu jest simering wału (pod pompą ?) Jak zdejmiesz koło pasowe to zobaczysz uszczelniacz. Przy okazji wymień na wałkach, od strony skrzyni. Zobacz jeszcze na pokrywkę separatora oleju oraz wymień oring pod zaślepka po lewej stronie wału tam gdzie jest w/w pokrywka. Tu masz uszczelnienie z przodu, cześć 11http://opposedforces.com/parts/forester/en_s10/type_6/lubrication_system/oil_pump_and_filter/illustration_1/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krystian Lasota Posted June 6, 2021 Author Share Posted June 6, 2021 (edited) Silnik już w bez głowic rozrządu, zastanawiam sie czy zdejmować pompę oleju jak rozumiem jedyne jej uszczelnienia to dwa podłużne paski gumy i oring pod nią. Edit. Czyli simering wału jest w pompie, a jak wygląda uszczelnienie pomiędzy pompą a blokiem ? Jedyne zdjęcie jakie teraz mam widać zapocenie w okolicy czujnika położenia wału Edited June 6, 2021 by Krystian Lasota Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted June 6, 2021 Share Posted June 6, 2021 Silnik już w bez głowic rozrządu, zastanawiam sie czy zdejmować pompę oleju jak rozumiem jedyne jej uszczelnienia to dwa podłużne paski gumy i oring pod nią.Zdążyłem edytować post, a mam na myśli koło pasowe wału pod nim jest uszczelniacz. Jeszcze na lewym wałku pod taką przedłużka/podporą walka jest oring, jego też warto wymienić. To co wskazałem u Siebie wymieniałem też przy okazji UPG. Znajdę później chwilę to wskaże Ci uszczelnienia. Kosztują grosze a wymienić nie zaszkodzi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ir3n3usz Posted June 6, 2021 Share Posted June 6, 2021 2 godziny temu, Krystian Lasota napisał: Edit. Czyli simering wału jest w pompie, a jak wygląda uszczelnienie pomiędzy pompą a blokiem ? Pompa jeszcze uszczelniona sylikonem, oryginalnie Threebond. Między pompą, a blokiem jest o-ring, obowiązkowo trzeba go wymienić po demontażu(uszczelnia magistralę olejową). 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now