Skocz do zawartości

Klimatyzacja przestaje chłodzić


tswiatlo

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Klima w moim Forester że XT 2013 przestaje chłodzić po kilku minutach, zwłaszcza gdy temperatura na zewnątrz oscyluje wokół 24-25 stopni. Szczelność sprawdzana, ilość czynnika odpowiednia. Jakieś sugestie? Spece od klimy sugerują problem z czujnikiem temperatury zewnętrznej (przy okazji zapytam gdzie on jest umiejscowiony w aucie??) Ewentualnie zawór rozprężny. Jakieś pomysły z waszej strony??

 

Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile pamietam to tam siedzi DKV08 z czujnikiem wkrecanym w korpus , prawdopodobnie on padniety ale bron Cię boze odkrecać go gdy jest gaz bo wyleci czynnik i Ci zamrozi dłonie ( -70 przy gwałtownym rozszczenieniu). Sprawdź  jego oporność miernikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze może być walnięty osuszacz i chłodnica - u mnie czynnik był, klima chodziła cały czas, a dopiero pomiar u mechanika wykazał brak budowania ciśnienia - szukali część po części aż trafili na to z początku posta...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest DKV10Z i on nie ma czujnika. Pozostaje jeszcze sprawdzenie temperatur na skraplaczu i przy zaworze rozprężnym (przy grodzi).

Uruchom klimatyzację na postoju i przyłóż termometr na wejściu do chłodnicy (strzałka na czerwono gdzie mierzyć) i obserwuj jak rośnie  temperatura. Maksymalna powinna być na poziomie do 60 stopni jeśli przekroczy tą temperaturę to skraplacz nie schładza czynnika i  wtedy za wysokie jest ciśnienie w układzie i presostat rozłącza kompresora. Jeśli temperatura będzie w normach to drugim winowajcą będzie czujnik oblodzenia parownika.

 

Subaru-Forester-2.0XT-Eng.jpg

Edytowane przez ipsx82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat jest znany pada chłodnica i osuszacz. Objawy typowe. Trzeba wymienić innej opcji nie ma. Przynajmniej tak było w moim przypadku jak i innych dostępnych na forum. Ja wymieniłem chłodnicę z osuszaczem plus zmieniłem czynnik na ten starszy zdecydowanie tańszy. Po 2,5 roku działa bez zastrzeżeń. 

Edytowane przez Mikes91
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj przyjrzałem się dokładnie jak sprawa wygląda. Generalnie im wyższa temperatura powietrza tym szybciej klima przestaje chłodzić. Przy 26-28 stopniach na zewnątrz ( klima ustawiona na 18) mniej więcej po 15 minutach leci już ciepłe powietrze. Kompresor stoi. Wystarczy wyłączyć nawiew całkowicie na 5 minut i włączyć z powrotem na klimę to znów chłodzi przez 15 minut.
Niestety nie mam odpowiedniego termometru żeby sprawdzić temperaturę ma wejściu do skraplacza, ale jutro będę takim na podczerwień dysponował więc sprawdzę. Czy da się jakoś organoleptycznie stwierdzić że to wina skraplacza?

Edit: Ten czujnik zamarzania można jakoś dostać poza ASO? Nigdzie nie mogę znaleźć nic podobnego... Ma to jakąś fachową nazwę?

Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka



Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wygląda na to, że problem znaleziony i nie jest to skraplacz, jak u większości. Ten wg panów z serwisu wygląda prawie jak nówka. Nie domaga sprzęgło kompresora. Przy wyższych temperaturach cewka nie ma "siły" by dociągnąć tarcze sprzęgła. Problem rozwiązany chwilowo przez wyjęcie jednej podkładki dystansującej, w perspektywie dalszej pewnie czeka mnie wymiana tego sprzęgła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze, że problem rozwiązany i ciekawy przypadek dla innych. Całe szczęście, że jednak nie skraplacz z chłodnicą bo koszty są duże. Upały duże, a będą jeszcze większe więc fajnie, że Ci się udało. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam mam chyba podobny problem u mnie jest tak ze kompresor chodzi ale sprzęgło pracuje 2min i przestaje i tak ciągle na zmianę  wiec pytanie czy tak ma byc czy sprzęgło nie powinno czasem pracować cały czas? 

pacjent subaru legacy v2010

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, to prawidłowe zachowanie. Sprzęgło się powinno cyklicznie załączać/rozłączać aby utrzymać stałe ciśnienie w układzie.
Nie dlatego. Załącza się gdy ma schłodzić parownik. Jak go schłodzi do 3 stopni to rozłącza sprzęgło. Gdy temperatura parownika wzrośnie powyżej 4.5 to znów załącza sprzęgło. I tak w kółko :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.07.2021 o 14:27, respect napisał:

Mam jakąś piankę do odkażania klimy.  Czy nic nie ucierpi ,jeśli długą rurką wstrzyknę przez odpływ skroplin i  do kratek nawiewu?

(może wcale nie dotrze to na parownik?)

pozdr.

Nic nie ucierpi a nawet pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...