tswiatlo Posted June 6, 2021 Share Posted June 6, 2021 Cześć.Klima w moim Forester że XT 2013 przestaje chłodzić po kilku minutach, zwłaszcza gdy temperatura na zewnątrz oscyluje wokół 24-25 stopni. Szczelność sprawdzana, ilość czynnika odpowiednia. Jakieś sugestie? Spece od klimy sugerują problem z czujnikiem temperatury zewnętrznej (przy okazji zapytam gdzie on jest umiejscowiony w aucie??) Ewentualnie zawór rozprężny. Jakieś pomysły z waszej strony?? Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
lutek34 Posted June 6, 2021 Share Posted June 6, 2021 wentylator na chłodnicy, oczywiście się uruchamia? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tswiatlo Posted June 6, 2021 Author Share Posted June 6, 2021 Tak, wentylator się kręci, kompresor załącza. Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henryk82 Posted June 6, 2021 Share Posted June 6, 2021 O ile pamietam to tam siedzi DKV08 z czujnikiem wkrecanym w korpus , prawdopodobnie on padniety ale bron Cię boze odkrecać go gdy jest gaz bo wyleci czynnik i Ci zamrozi dłonie ( -70 przy gwałtownym rozszczenieniu). Sprawdź jego oporność miernikiem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nargond Posted June 6, 2021 Share Posted June 6, 2021 jeszcze może być walnięty osuszacz i chłodnica - u mnie czynnik był, klima chodziła cały czas, a dopiero pomiar u mechanika wykazał brak budowania ciśnienia - szukali część po części aż trafili na to z początku posta... Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawels1 Posted June 6, 2021 Share Posted June 6, 2021 to samo w sti jak silnik zimny dziala jak sie nagrzeje wylacza sie kompresor jaki pieron? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tswiatlo Posted June 7, 2021 Author Share Posted June 7, 2021 U mnie jest dokładnie taki kompresor: Valeo 73111FJ050. Nie będę sam nic odkręcał, bo się na tym nie znam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henryk82 Posted June 7, 2021 Share Posted June 7, 2021 (edited) To jest DKV10Z i on nie ma czujnika. Pozostaje jeszcze sprawdzenie temperatur na skraplaczu i przy zaworze rozprężnym (przy grodzi). Uruchom klimatyzację na postoju i przyłóż termometr na wejściu do chłodnicy (strzałka na czerwono gdzie mierzyć) i obserwuj jak rośnie temperatura. Maksymalna powinna być na poziomie do 60 stopni jeśli przekroczy tą temperaturę to skraplacz nie schładza czynnika i wtedy za wysokie jest ciśnienie w układzie i presostat rozłącza kompresora. Jeśli temperatura będzie w normach to drugim winowajcą będzie czujnik oblodzenia parownika. Edited June 7, 2021 by ipsx82 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikes91 Posted June 7, 2021 Share Posted June 7, 2021 (edited) Temat jest znany pada chłodnica i osuszacz. Objawy typowe. Trzeba wymienić innej opcji nie ma. Przynajmniej tak było w moim przypadku jak i innych dostępnych na forum. Ja wymieniłem chłodnicę z osuszaczem plus zmieniłem czynnik na ten starszy zdecydowanie tańszy. Po 2,5 roku działa bez zastrzeżeń. Edited June 7, 2021 by Mikes91 Link to comment Share on other sites More sharing options...
tswiatlo Posted June 8, 2021 Author Share Posted June 8, 2021 Dzisiaj przyjrzałem się dokładnie jak sprawa wygląda. Generalnie im wyższa temperatura powietrza tym szybciej klima przestaje chłodzić. Przy 26-28 stopniach na zewnątrz ( klima ustawiona na 18) mniej więcej po 15 minutach leci już ciepłe powietrze. Kompresor stoi. Wystarczy wyłączyć nawiew całkowicie na 5 minut i włączyć z powrotem na klimę to znów chłodzi przez 15 minut.Niestety nie mam odpowiedniego termometru żeby sprawdzić temperaturę ma wejściu do skraplacza, ale jutro będę takim na podczerwień dysponował więc sprawdzę. Czy da się jakoś organoleptycznie stwierdzić że to wina skraplacza?Edit: Ten czujnik zamarzania można jakoś dostać poza ASO? Nigdzie nie mogę znaleźć nic podobnego... Ma to jakąś fachową nazwę?Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henryk82 Posted June 8, 2021 Share Posted June 8, 2021 (edited) Czujnik oblodzenia parownika / czujnik temperatury klimatyzacji https://www.sangeraparts.com/oem-parts/subaru-temp-sensor-73540fg011?c=Zz1odmFjJnM9c3dpdGNoZXMtYW5kLXNlbnNvcnMmbD0xJm49QXNzZW1ibGllcyBQYWdlJmE9c3ViYXJ1Jm89aW1wcmV6YSZ5PTIwMTgmdD1wcmVtaXVtJmU9Mi0wbC1oNC1nYXM%3D Edited June 8, 2021 by ipsx82 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcinek Posted June 8, 2021 Share Posted June 8, 2021 W starszych subarakach można było go sprawdzić. Tutaj ile ma pinów, jeśli 3 to zasada działania będzie identyczna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tswiatlo Posted June 17, 2021 Author Share Posted June 17, 2021 Wygląda na to, że problem znaleziony i nie jest to skraplacz, jak u większości. Ten wg panów z serwisu wygląda prawie jak nówka. Nie domaga sprzęgło kompresora. Przy wyższych temperaturach cewka nie ma "siły" by dociągnąć tarcze sprzęgła. Problem rozwiązany chwilowo przez wyjęcie jednej podkładki dystansującej, w perspektywie dalszej pewnie czeka mnie wymiana tego sprzęgła. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikes91 Posted June 17, 2021 Share Posted June 17, 2021 Dobrze, że problem rozwiązany i ciekawy przypadek dla innych. Całe szczęście, że jednak nie skraplacz z chłodnicą bo koszty są duże. Upały duże, a będą jeszcze większe więc fajnie, że Ci się udało. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
maxit Posted June 27, 2021 Share Posted June 27, 2021 witam mam chyba podobny problem u mnie jest tak ze kompresor chodzi ale sprzęgło pracuje 2min i przestaje i tak ciągle na zmianę wiec pytanie czy tak ma byc czy sprzęgło nie powinno czasem pracować cały czas? pacjent subaru legacy v2010 Link to comment Share on other sites More sharing options...
tswiatlo Posted June 29, 2021 Author Share Posted June 29, 2021 Tak, to prawidłowe zachowanie. Sprzęgło się powinno cyklicznie załączać/rozłączać aby utrzymać stałe ciśnienie w układzie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcinek Posted June 29, 2021 Share Posted June 29, 2021 Tak, to prawidłowe zachowanie. Sprzęgło się powinno cyklicznie załączać/rozłączać aby utrzymać stałe ciśnienie w układzie.Nie dlatego. Załącza się gdy ma schłodzić parownik. Jak go schłodzi do 3 stopni to rozłącza sprzęgło. Gdy temperatura parownika wzrośnie powyżej 4.5 to znów załącza sprzęgło. I tak w kółko Link to comment Share on other sites More sharing options...
respect Posted July 6, 2021 Share Posted July 6, 2021 Mam jakąś piankę do odkażania klimy. Czy nic nie ucierpi ,jeśli długą rurką wstrzyknę przez odpływ skroplin i do kratek nawiewu? (może wcale nie dotrze to na parownik?) pozdr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
braun Posted July 7, 2021 Share Posted July 7, 2021 W dniu 6.07.2021 o 14:27, respect napisał: Mam jakąś piankę do odkażania klimy. Czy nic nie ucierpi ,jeśli długą rurką wstrzyknę przez odpływ skroplin i do kratek nawiewu? (może wcale nie dotrze to na parownik?) pozdr. Nic nie ucierpi a nawet pomoże. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now