NiewyraźnyPrzekaz Posted June 4, 2021 Share Posted June 4, 2021 Witam wszystkich serdecznie. Od roku próbuję zdiagnozować co dolega mojemu forkowi. Kupiłem go z upg. Przed upg chodził równo. W międzyczasie okazało się, że mam delikatnie pęknięte obie głowice. Kupiłem więc drugie, po czym okazało się, że są to głowice od 2.5 STI z USA. Poszły do planowania, założyli i ustawili zawory. Od kiedy został odpalony rok temu cały czas nim trzęsie na biegu jałowym. Potrafi też przerywać przy przyspieszaniu do jakichś 2000 obr/min. Jak już go dotarłem i trochę pojeździłem to zauważyłem też, że ma problem przy około 180 (jakby brakowało mu mocy, odjęcie i ponowne dodanie gazu sprawiało że szarpnął, ale jechał już normalnie). Dodatkowo na biegu jałowym skacze na obrotach. Najpierw spadają dość nisko 400-500, a po chwili skacze na ponad 1000 obr/min i stabilizuje się na swoich 700-800. Występują bardzo sporadyczne wypadania zapłonu na 4 cylindrze. Są takie, że nie wywala checka. Wiem to z wartości rzeczywistych. Rzeczy które były robione: -wymiana świec z 5 razy -wymiana cewek 4 razy -sprawdzenie napięcia na wiązce (wszystko ok) -próba zrobienia nowej mapy ( 0 efektów) -podmiana map 2.5 manual, 2.5 automat, 2.5 sti (nic nie dały) -zmiana wiązki -zmiana kolektora ssącego z wiązką -wymiana rozrządu (sprawdzane było przez 2 różnych mechaników czy na pewno dobrze ustawiony - dobrze) -podmiana komputerów od 2.5 imprezy i foresterów -obecnie wymienione wałki na XT (były STI) -wszystkie czujniki też były podmieniane i też nic to nie dało -sprawdzane też było napięcie na przepustnicy i pokazuje 5V -zawory są dopiero co wyregulowane. Ma przejechane 100-200 km od regulacji. Rok temu po remoncie jak robiłem przegląd to wszystko było dobrze. W tym roku pomiar spalin był podwyższony trochę ponad normę. Chodzą mi po głowie jeszcze 2 rzeczy. Lambda (ale czy wtedy tak by spadały i wzrastały mu obroty?) i powrót do głowic od XT. Jeżeli macie jakieś pomysły, to proszę, a wręcz błagam o podzielenie się nimi. Stawiam litra Jacka, albo ducha puszczy za rozwiązanie, które rozwiąże problem. PS. Jak jadę ze "stałą" prędkością bez tempomatu to czasami delikatnie przyspieszy, zwolni i wróci do pierwotnej prędkości (mowa o prostej drodze). Na tempomacie tego nie ma. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rutra80 Posted June 4, 2021 Share Posted June 4, 2021 Logował go ktoś? Jakie masz korekty paliwa (może coś z podawaniem paliwa)? Przepływkę podmieniałeś? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dr.elich Posted June 4, 2021 Share Posted June 4, 2021 Jakie wtryskiwacze benzynowe tam siedzą?Proponuję sprawdzić ciśnienie paliwa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
NiewyraźnyPrzekaz Posted June 4, 2021 Author Share Posted June 4, 2021 29 minut temu, rutra80 napisał: Logował go ktoś? Jakie masz korekty paliwa (może coś z podawaniem paliwa)? Przepływkę podmieniałeś? Podejrzewam, że jak mapę próbowali ustawić to musieli go logować. Niestety nie znam wartości. Tak, przepływka też była podmieniana i nic to nie dało. 19 minut temu, dr.elich napisał: Jakie wtryskiwacze benzynowe tam siedzą? Proponuję sprawdzić ciśnienie paliwa. To nie wtryskiwacze, ani pompa paliwa. Po remoncie i dotarciu na benzynie (98) podpiąłem gaz. Na gazie wszystkie te objawy były lżejsze. Obecnie jest odpięty gaz. Wiązka jest druga wsadzona, a miejsce gdzie był wpięty gaz jest dobrze polutowane. To na bank nie jest to. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rutra80 Posted June 4, 2021 Share Posted June 4, 2021 To jak na LPG było lepiej to czego wykluczasz problemy z układem paliwowym? Z tarota wychodzi mi że masz parę problemów, np. z przepływką/lambdą i podawaniem paliwa. Możemy strzelać dalej ale przydałyby się przynajmniej logi. Najlepiej daj auto do kogoś komu się chce i ogarnia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
NiewyraźnyPrzekaz Posted June 4, 2021 Author Share Posted June 4, 2021 17 minut temu, rutra80 napisał: To jak na LPG było lepiej to czego wykluczasz problemy z układem paliwowym? Z tarota wychodzi mi że masz parę problemów, np. z przepływką/lambdą i podawaniem paliwa. Możemy strzelać dalej ale przydałyby się przynajmniej logi. Najlepiej daj auto do kogoś komu się chce i ogarnia. Wtryskiwacze były sprawdzane z tego co mi mówili i ponoć są dobre. Ogólnie nie wykluczam problemu z układem paliwowym, ale jeżeli na benzynie by szarpało i trzęsło, a gaz byłby dobrze wyregulowany to wydaje mi się, że na LPG nie powinno to występować. Przecież Pb i LPG to dwa oddzielne układy. Lambdy nie sprawdzałem dlatego może tutaj jest problem. Z tego co zauważyłem wcześniej to dymił mi na biało jak był zimniejszy. Jak się rozgrzał to już przestawał. Gdzieś wyczytałem dzisiaj, że to może być właśnie objaw lambdy. Spróbuję w przyszłym tygodniu sprawdzić lambde i ewentualnie wymienić. Jak to nic nie da to dam na logi i zobaczę co wyjdzie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rutra80 Posted June 4, 2021 Share Posted June 4, 2021 Z powodu lambdy może na czarno kopcić. Na biało to spalony olej albo chłodziwo czyli silnik do rewizji. Link to comment Share on other sites More sharing options...
NiewyraźnyPrzekaz Posted June 4, 2021 Author Share Posted June 4, 2021 49 minut temu, rutra80 napisał: Z powodu lambdy może na czarno kopcić. Na biało to spalony olej albo chłodziwo czyli silnik do rewizji. Dopiero co mi go złożyli miesiąc temu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rutra80 Posted June 4, 2021 Share Posted June 4, 2021 (edited) Wygląda na to że coś spartolili. Tłoki, pierścienie były robione? Jest zakuty? Edited June 4, 2021 by rutra80 Link to comment Share on other sites More sharing options...
NiewyraźnyPrzekaz Posted June 4, 2021 Author Share Posted June 4, 2021 14 minut temu, rutra80 napisał: Wygląda na to że coś spartolili. Tłoki, pierścienie były robione? Jest zakuty? Po pierwszym remoncie rok temu okazało się, że do wymiany jest wał korbowy, panewki, tłoki pierścienie, pompa oleju, no ogólnie generalka. Teraz jak rozebrali miesiąc temu to wymienili tylko pierścienie dla pewności bo cylinder i tłoki były w porządku. Nie jest zakuty. Drugi raz rozebrali na moje życzenie, bo skończyły mi się już pomysły co może być nie tak. Silnik odprężony uszczelką grubszą. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rutra80 Posted June 4, 2021 Share Posted June 4, 2021 A jak pobór oleju i płynu chłodniczego? Po takiej grubej robocie auto ma chodzić jak nowe, albo niech robią aż zrobią albo partycypują w kosztach naprawy u kogoś kto zrobi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
st981777 Posted June 5, 2021 Share Posted June 5, 2021 15 godzin temu, NiewyraźnyPrzekaz napisał: a gaz byłby dobrze wyregulowany to wydaje mi się, że na LPG nie powinno to występować. Przecież Pb i LPG to dwa oddzielne układy. I tak, i nie. Owszem LPG jest osobnym układem, natomiast dawkowanie paliwa na LPG (oczywiście mowa o sekwencji) odbywa się poprzez odczyt czasu wtrysku noPb i pomnożenie go przez mnożnik mapy LPG. Z tego powodu, jeżeli jest usterka układu benzyny która rozjeżdża czasy wtrysków, to zostanie to powielone przez układ LPG. 15 godzin temu, NiewyraźnyPrzekaz napisał: Lambdy nie sprawdzałem dlatego może tutaj jest problem. 21 godzin temu, NiewyraźnyPrzekaz napisał: Potrafi też przerywać przy przyspieszaniu do jakichś 2000 obr/min. Jak już go dotarłem i trochę pojeździłem to zauważyłem też, że ma problem przy około 180 (jakby brakowało mu mocy, odjęcie i ponowne dodanie gazu sprawiało że szarpnął, ale jechał już normalnie). Problem może być bardziej złożony, jeżeli jest problem z sondą, i przekłamuje odczyty, to będzie to mogło zubożyć mieszankę. Natomiast za uboga mieszanka skutkuje spalaniem stukowym, co po wykryciu przez ECU może powodować szarpanie. Osobne pytanie, czy masz katalizator? 21 godzin temu, NiewyraźnyPrzekaz napisał: W tym roku pomiar spalin był podwyższony trochę ponad normę 15 godzin temu, NiewyraźnyPrzekaz napisał: Z tego co zauważyłem wcześniej to dymił mi na biało jak był zimniejszy Bo z powyższego można wnioskować, że nie. Na koniec jeszcze najważniejsze, jakie jest ciśnienie doładowania i jak przebiega, może to po prostu overboost i następuje fuel cut. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dr.elich Posted June 5, 2021 Share Posted June 5, 2021 Po overboście byłby check. Ja bym sprawdził ciśnienie paliwa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rutra80 Posted June 5, 2021 Share Posted June 5, 2021 Niekoniecznie, mi przeładowywał nawet w okolice 20 psi (fabrycznie 11,6 maks) i nie było żadnego checku, po prostu po cichu przestał ładować na jakiś czas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
NiewyraźnyPrzekaz Posted June 5, 2021 Author Share Posted June 5, 2021 13 godzin temu, rutra80 napisał: A jak pobór oleju i płynu chłodniczego? Po takiej grubej robocie auto ma chodzić jak nowe, albo niech robią aż zrobią albo partycypują w kosztach naprawy u kogoś kto zrobi. Płynu nic nie ubywa, oleju po 7-8 tysiącach dolewałem 300-400 ml. 7 godzin temu, st981777 napisał: I tak, i nie. Owszem LPG jest osobnym układem, natomiast dawkowanie paliwa na LPG (oczywiście mowa o sekwencji) odbywa się poprzez odczyt czasu wtrysku noPb i pomnożenie go przez mnożnik mapy LPG. Z tego powodu, jeżeli jest usterka układu benzyny która rozjeżdża czasy wtrysków, to zostanie to powielone przez układ LPG. Problem może być bardziej złożony, jeżeli jest problem z sondą, i przekłamuje odczyty, to będzie to mogło zubożyć mieszankę. Natomiast za uboga mieszanka skutkuje spalaniem stukowym, co po wykryciu przez ECU może powodować szarpanie. Osobne pytanie, czy masz katalizator? Bo z powyższego można wnioskować, że nie. Na koniec jeszcze najważniejsze, jakie jest ciśnienie doładowania i jak przebiega, może to po prostu overboost i następuje fuel cut. Sprawdzę sondę na wartościach rzeczywistych i ewentualnie kupię nową. Jeszcze japoński tuning "katanima" nie był tutaj grany Nie sprawdzałem ciśnienia doładowania, ale czy na jałowym doładowanie miało by wpływ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
NiewyraźnyPrzekaz Posted June 5, 2021 Author Share Posted June 5, 2021 1 godzinę temu, dr.elich napisał: Po overboście byłby check. Ja bym sprawdził ciśnienie paliwa. 1 godzinę temu, rutra80 napisał: Niekoniecznie, mi przeładowywał nawet w okolice 20 psi (fabrycznie 11,6 maks) i nie było żadnego checku, po prostu po cichu przestał ładować na jakiś czas. Czy na jałowym miało by wpływ przeładowywanie? Sprawdzę też ciśnienie paliwa w przyszłym tygodniu lub za 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
dr.elich Posted June 5, 2021 Share Posted June 5, 2021 Na jałowym doładowanie nie ma żadnego wpływu. Popatrz na logi, korekty,czy są cechy nieszczelności dolotu. Zwykła kostka OBD II tutaj dużo powie. Warto sprawdzić ciśnieniowo dolot. Zobacz czy nie ma nieszczelności przy wkrętkach LPG w kolektor.Możesz poprosić@Sasha_A80 o diagnozę jeśli zrobisz logi - on potrafi naprawdę dużo z nich wyczytać. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now