Yoosyn Posted May 29, 2021 Share Posted May 29, 2021 Mam problem z Foresterm XT kolegi. Logowałem go ECU explorerem i wyszło że korekty długie stoją na 15% i jeszcze dorzuca korekte krótką często na 25%. Jak się domyślacie samochód nie był przyjemy w użytkowaniu ;). Okazało się że rura doprowadzająca powietrze do turbo jest w kiepskim stanie. Udało mi się uszczelnić połączenie z turbo, podociągałem opaski na y-pipe pod IC, umyłem MAFa IPĄ. Korekta na wolnych stanęła na +18. Popodłączałem 2 inne przepływki - to samo. Dąży do 18. Popoprawiałem połączenia masowe, przykręciłem przepływkę lekko, z czuciem (dzięki @Sykatore) Próbowałem dostać się do rury doprowadzającej do turbo, ale poległem więc złożyłem w cholere.. Pomogło, na wolnych obrotach korekta spadła do 4% (z początkowych 35 ;D ) jednak przy przyspieszaniu nadal dąży do 15-20%. Czyli przy bucie na benzynie nie dość że jest ubogo (puki nie pobuduje korekt długich w odpowiednich cellach) to jeszcze ma za bardzo przyspieszony zapłon bo widzi mniejszy przepływ. Ale czy to na pewno mniejszy przepływ a nie usterka układu benzynowego? Tak, logowałem bliźniaczego forestera który pracuje bardzo ładnie w korektach +-5% i tam przepływy pod takim samym obciążeniem były 15-20% większe. A więc przepływomierz bądź lewe powietrze lub coś z elektryką. Mój błąd że nie sprawdziłem innych przepływek pod obciążeniem. Jeżeli chodzi o lewe powietrze to głównym podejrzanym jest rura przed turbo (ta fajna schowana pod kolektor) a to dlatego że w doładowaniu również brakuje przepływu. Gdyby nieszczelność była za turbo chodziłby na bogato w doładowaniu bo by wydmuchiwał policzone powietrze. I teraz po tym przydługim wstępie pytanie do Was - czy to możliwe że rura przed turbo jest na tyle nieszczelna że zasysa tamtędy 20% powietrza? Węże DV i odmy są całe i na miejscu. Na wolnych obrotach lałem plakiem dookoła i nie było reakcji sondy ani korekt. Może nieszczelność ujawnia się dopiero pod obciążeniem? Gdzie szukać przyczyny? Może ktoś kiedyś miał problem z kablami od MAFa i stąd może się brać przekłamanie? Rura na pewno leci do wymiany, w razie gdyby to nie pomogło chciałbym wiedzieć gdzie dalej szukać przyczyny. Kable, przepływka, a może jakieś nieoczywiste miejsce nieszczelności? Pozdrawiam! Link to comment Share on other sites More sharing options...
133699 Posted May 29, 2021 Share Posted May 29, 2021 Szczerze mówiąc, to miałem w GT uszkodzoną rurę a i tak dziad jechał AFRem 10 (9.7) pod obciążeniem. Palił w mieście 11 litrów z lekką nogą więc z korekcją problemów chyba nie miał. W Forku miałem jeszcze bardziej uszkodzoną tą rurę, po uszczelnieniu szczerze mówiąc nie czuje specjalnej różnicy, według sterownika LPG czasy BP nie uległy zmianie. Może problem macie z pompą paliwa/regulatorem ciśnienia? korekcje nakłada, bo może mieć wahania ciśnienia i sonda to widzi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yoosyn Posted May 29, 2021 Author Share Posted May 29, 2021 (edited) 1 godzinę temu, 133699 napisał: Może problem macie z pompą paliwa/regulatorem ciśnienia? korekcje nakłada, bo może mieć wahania ciśnienia i sonda to widzi. Dzięki za odpowiedź. Teoretycznie może tak być bo nie sprawdzałem ciśnienia paliwa... Aaale nie daje mi spokoju że przepływka pokazuje przy danych rpm i doładowaniu 80-85g/s gdzie bliźniaczy forek trzyma około 95-100g/s i AFR jedzie jak po szynach z mapy. Więc wydaje mi się że dopóki przepływy nie będą się zgadzały nie ma co kopać w paliwie bo w sumie podaje go tyle ile wynika ze zmierzonego przepływu Po wymianie rury, jeżeli nie będzie poprawy, popróbuje z przepływkami. Tym razem pod obciążeniem 1 godzinę temu, 133699 napisał: Szczerze mówiąc, to miałem w GT uszkodzoną rurę a i tak dziad jechał AFRem 10 (9.7) pod obciążeniem. No właśnie nie mogę sobie wyobrazić że 20% powietrza ssie z pominięciem filtra i ori układu. A co do Twojego GT może część lewego uciekała z układu nieszczelnością za turbo i się wyrównywało ;)? Dodatkowo, szansa 1 na 200.. może ktoś zafleszował przeskalowany MAF o 20% w dół Nie chce mi się w to wierzyć, ale sprawdzę przy następnej okazji. Edited May 29, 2021 by Yoosyn Link to comment Share on other sites More sharing options...
133699 Posted May 29, 2021 Share Posted May 29, 2021 2 godziny temu, Yoosyn napisał: No właśnie nie mogę sobie wyobrazić że 20% powietrza ssie z pominięciem filtra i ori układu. A co do Twojego GT może część lewego uciekała z układu nieszczelnością za turbo i się wyrównywało ;)? Dodatkowo, szansa 1 na 200.. może ktoś zafleszował przeskalowany MAF o 20% w dół Nie chce mi się w to wierzyć, ale sprawdzę przy następnej okazji. Za turbo było szczelniutko, ale przed turbo po rozbiórce TIP'a okazało się, że nie koniecznie Jak jest opcja sprawdzenia to zerknij. Już widziałem kiedyś Hawka z którym nie mogli dojść do ładu. Pół komory wymienione, a adapter do przepływki z HKS nawet nie musiałem go mierzyć żeby kolegów uświadomić o co może chodzić. A tak analogicznie to może warto zwrócić na AVLS/TGV? albo czy silnik nie pochodzi od STurbo który ma CR 9:0, XT dostał 8:0 jak impreza (według autocentrum). Nie wiem jak bardzo CR wpływa na korekty, ale ECU z GT radzi sobie z silnikiem z CR 9:0, testowane. Albo zerknąć dla pewności na VIN żeby nie wyszło, że to kiedyś XT 2.5T było w moim "swapie" z 2.5 na 2.0 () to tylko raz zerknąłem na OBD co tam przepływka wyczynia, albo raczej co ratuje. Można by poszukać w manualu czy opisują jaka ma być rezystancja na przewodach MAFa, coś jak sprawdzanie stukowca. W ogóle on niema MAPa przy okazji? forek poliftowy miał (nawet ostatnio macałem), a nie pamiętam jak XT wygląda pod maską. Może być tak, że auto miało kiedyś BOV i zmieniono mu w ECU by wspomagał się MAPem (nie wiem jak to fachowo wygląda, już zapomniałem), podobno tak się robi i to działa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gustaf Posted May 29, 2021 Share Posted May 29, 2021 Co do CR to kolega dobrze sugeruje. Przepływ powietrza wpadającego do silnika jest mocna zależny od jakości spalania i zjawisk falowych zachodzących po spaleniu przewietrzania komory spalania w czasie między-otwarcia zaworów wylotu i dolotu. Jeżeli reakcja spalania nie była właściwa z powodu niedostatecznej ilości paliwa będzie to miało istotny wpływ na prędkość gazów wylotowych skutkiem czego będzie niedostateczne napełnienie cylindra powietrzem. Czy będzie to 15% różnicy trudno powiedzieć. A jak silnik idzie na WOT, nie ma przecież wtedy znaczenia przepływ wyliczony z MAFa bo dawka idzie ze sztywnej mapy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yoosyn Posted May 30, 2021 Author Share Posted May 30, 2021 14 godzin temu, 133699 napisał: Nie wiem jak bardzo CR wpływa na korekty Nie wpływa, możesz palić ognisko i proporcje paliwa do powietrza będą się zgadzały. 14 godzin temu, 133699 napisał: W ogóle on niema MAPa przy okazji? Ma, zapomniałem napisać. Rzeczony forek to 2003 xt. Silnik wysterowany na 16bitowym ECU jak s-turbo, TGV obecne, brak zmiennych faz. Wszystko jak z fabryki. MAP potrzebny do mierzenia doładowania i pewnie jak by odpiąć przepływomierz to awaryjnie pojedzie w trybie speed density i pojedzie po MAP. Tego jeszcze nie próbowałem. 11 godzin temu, Gustaf napisał: A jak silnik idzie na WOT, nie ma przecież wtedy znaczenia przepływ wyliczony z MAFa bo dawka idzie ze sztywnej mapy. Na WOT nie protestuje, jednak jest ubogo na benzynie. Na gazie syf jest przypudrowany i podlany żeby mieszanka się zgadzała. Sztywna mapa leci jak samochód jest wysterowany tylko z MAP sensora. Tutaj mamy MAFa i on jest głównym i nadrzędnym źródłem informacji o obciążeniu. Nawet z gazem w podłodze na wysokich obrotach - zrzuca wszystkie korekty (czasem zostawia długą) i idzie po dolanej mapie OL sztywno wg odczytów MAF. No i tu jest problem, bo brakuje 20% odczytu i ...20% paliwa. Sondę O2 na razie wykluczyłem. Zachowuje się prawidłowo i widzę po drugiej (za katem) że nie pokazuje bzdur. 15 godzin temu, 133699 napisał: Już widziałem kiedyś Hawka z którym nie mogli dojść do ładu. Pół komory wymienione, a adapter do przepływki z HKS W sumie dobry trop. Może holenderski gaziarz wrzucił opornik w sygnał MAFa żeby bardziej wyprzedzać zapłon . Trzeba będzie pomierzyć kable. Dzięki za dotychczasowe odpowiedzi. W przyszłym tygodniu dalsza "walka o lepsze jutro" forka. Dołączam screen z loga. W doładowaniu lambda 1,05 czy AFR 15,5 Samych logów chyba nie będę wrzucał. Może to zaciemnić sytuację bo niektóre testy są na LPG a niektóre na noPB. Link to comment Share on other sites More sharing options...
respect Posted May 31, 2021 Share Posted May 31, 2021 @Yoosyna takie proste coć jak przedzwonić wiązkę Maf-ecu , a potem podpiąc kompa z drugiego forka? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now