lesnik Posted May 27, 2021 Share Posted May 27, 2021 Witam Mam pytanie czy któryś z Forumowiczów wymieniał tarczki sprzęgła wielopłytkowego w skrzyni 4 EAT. Chyba mnie to czeka i chciałbym wiedzieć na jaki koszt się przygotować Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henryk82 Posted May 27, 2021 Share Posted May 27, 2021 Mniejsza o koszty , pytanie raczej powinno być kto to zrobi prawidłowo bo żeby wymienić to trzeba konwertera rozciąć a następnie zespawać i wyważyć. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lesnik Posted May 27, 2021 Author Share Posted May 27, 2021 Mokre strzegło wielopłytkowe to chyba nie konwenter Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted May 27, 2021 Share Posted May 27, 2021 Mniejsza o koszty , pytanie raczej powinno być kto to zrobi prawidłowo bo żeby wymienić to trzeba konwertera rozciąć a następnie zespawać i wyważyć.Tu chyba chodzi o MPT, w transferze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lesnik Posted May 27, 2021 Author Share Posted May 27, 2021 Teraz, ewemarkam napisał: 42 minuty temu, ipsx82 napisał: Mniejsza o koszty , pytanie raczej powinno być kto to zrobi prawidłowo bo żeby wymienić to trzeba konwertera rozciąć a następnie zespawać i wyważyć. Tu chyba chodzi o MPT, w transferze. Dokładnie Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted May 27, 2021 Share Posted May 27, 2021 Generalnie w serwisowce są wiary płytek i tarczek oraz jednej grubszej. Jej wymiar się dobiera, w ASO powinny być odpowiedniej grubości. Jest też opisana procedura doboru tarczki. Oraz numeru różnych grubości.Rozbierałem to u Siebie jakieś 2 lata temu, tarczki i przekładki miały prawie nominalne wymiary. Temat do ogarnięcia bez zdejmowania skrzyni. A co się dzieje że chcesz wymieniać? Link to comment Share on other sites More sharing options...
lesnik Posted May 27, 2021 Author Share Posted May 27, 2021 8 minut temu, ewemarkam napisał: Generalnie w serwisowce są wiary płytek i tarczek oraz jednej grubszej. Jej wymiar się dobiera, w ASO powinny być odpowiedniej grubości. Jest też opisana procedura doboru tarczki. Oraz numeru różnych grubości. Rozbierałem to u Siebie jakieś 2 lata temu, tarczki i przekładki miały prawie nominalne wymiary. A co się dzieje że chcesz wymieniać? Przy skręcie na maksa kołami czuje jak trochę napęd spina i przestawia samochód Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted May 27, 2021 Share Posted May 27, 2021 Zobacz do działu Legacy. Niżej link.https://r.tapatalk.com/shareLink/topic?url=https://forum.subaru.pl/topic/113097-przeskakiwanie-przy-cofaniu-na-skreconych-kolach/&share_tid=113097&share_fid=56227&share_type=t&link_source=appPrzeskakiwanie przy cofaniu na skreconych kolach.Zrób to co pisałem o tym FWD. Jeśli Ci ustanie to Tzn że zawór i sprzęgło jest sprawne. Może wystarczy ATF wymienić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lesnik Posted May 27, 2021 Author Share Posted May 27, 2021 10 minut temu, ewemarkam napisał: Zobacz do działu Legacy. Niżej link.https://r.tapatalk.com/shareLink/topic?url=https://forum.subaru.pl/topic/113097-przeskakiwanie-przy-cofaniu-na-skreconych-kolach/&share_tid=113097&share_fid=56227&share_type=t&link_source=app Przeskakiwanie przy cofaniu na skreconych kolach. Zrób to co pisałem o tym FWD. Jeśli Ci ustanie to Tzn że zawór i sprzęgło jest sprawne. Może wystarczy ATF wymienić. Z FWD sprawdzałem... Napęd z bezpiecznikiem działa a bez tylko na przod.. Sprawdziłem napięcie na zawsze transferu według serwisówki i pokazuje 12,1 V Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted May 27, 2021 Share Posted May 27, 2021 To coś nie tak. Bo pełne napięcie na ten zawór powoduje rozpiecie napędu. Jak się napięcie zachowywało gdy wciskales pedał gazu? Mówimy o pomiarach na postoju z załączonym tylko zapłonem i lewarek na 1. Powinno maleć wraz z wciskaniem gazu. Przy gazie w podłogę powinno być ok 0V. Ktośos tutaj na forum miał wersję US i tam wszystko działało odwrotnie. Masz europejską wersję? Ale jeśli wpianasz FWD i działa tylko przód to jest ok wszystko. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lesnik Posted May 27, 2021 Author Share Posted May 27, 2021 42 minuty temu, ewemarkam napisał: To coś nie tak. Bo pełne napięcie na ten zawór powoduje rozpiecie napędu. Jak się napięcie zachowywało gdy wciskales pedał gazu? Mówimy o pomiarach na postoju z załączonym tylko zapłonem i lewarek na 1. Powinno maleć wraz z wciskaniem gazu. Przy gazie w podłogę powinno być ok 0V. Ktośos tutaj na forum miał wersję US i tam wszystko działało odwrotnie. Masz europejską wersję? Ale jeśli wpianasz FWD i działa tylko przód to jest ok wszystko. Jak wpinam bezpiecznik to mam napęd 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted May 27, 2021 Share Posted May 27, 2021 (edited) Jak wpinam bezpiecznik to mam napęd 4x4 Ok. Już pisaliśmy o tym, teraz pamiętam Odszukałem PW. W okolicy czujnika prędkości transferu jest śrubka, zaślepka miejsca w które można wkręcić manometr. Można wtedy podglądnąć ciśnienie jakie występuje na MPT. Mam taki dorobiony. Ale na krótkiej rurce miedzianej. Poszukam pokaże o co mi chodzi. Ale jeśli napięcia się prawidłowo zmieniają to pomiar ciśnienia potwierdzi usterkę zaworu.Mam:Wykreca się śrubkę u góry dupki niedaleko wału i wkrecasz manometr. Samochód do góry za budę i jazda. Obserwujesz jak się to zmienia.Bo może się po prostu przycina. Edited May 27, 2021 by ewemarkam Link to comment Share on other sites More sharing options...
coocer Posted May 27, 2021 Share Posted May 27, 2021 To coś nie tak. Bo pełne napięcie na ten zawór powoduje rozpiecie napędu. Jak się napięcie zachowywało gdy wciskales pedał gazu? Mówimy o pomiarach na postoju z załączonym tylko zapłonem i lewarek na 1. Powinno maleć wraz z wciskaniem gazu. Przy gazie w podłogę powinno być ok 0V. Ktośos tutaj na forum miał wersję US i tam wszystko działało odwrotnie. Masz europejską wersję? Ale jeśli wpianasz FWD i działa tylko przód to jest ok wszystko. Jeśli to byłem ja, to nie sugerujcie się tym co pisałem bo podkręciłem Wysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted May 27, 2021 Share Posted May 27, 2021 W sumie to z tymi Amerykancami nieźle zamieszanie jest. W europejskim ASO zawór może nawet nie być dostępny. Zostaje pomiar ciśnienia tak jak napisałem wyżej. Podobnym manometrem, inną końcówkę niż banjo nie da się tam podejść. Za mało miejsca. @lesnik mogę Ci ten manometr podesłać. Musisz sobie tylko kupić dwie podkładki miedziane. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lesnik Posted May 27, 2021 Author Share Posted May 27, 2021 37 minut temu, ewemarkam napisał: W sumie to z tymi Amerykancami nieźle zamieszanie jest. W europejskim ASO zawór może nawet nie być dostępny. Zostaje pomiar ciśnienia tak jak napisałem wyżej. Podobnym manometrem, inną końcówkę niż banjo nie da się tam podejść. Za mało miejsca.@lesnik mogę Ci ten manometr podesłać. Musisz sobie tylko kupić dwie podkładki miedziane. Nie wiem czy ogarne taki temat Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted May 27, 2021 Share Posted May 27, 2021 Ciężko będzie znaleźć serwis który to rzetelnie sprawdzi to co ma sprawdzić. I nie naciagnie na kasę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now