Jump to content

Pożegnanie z Subaru :(


Aph3x
 Share

Recommended Posts

Posted (edited)

Cześć, 

 

Podziele się z wami moimi przemyśleniami i życzeniami na przyszłość. Od 5 lat jeżdżę Legasiem IV w kombi 165 KM. Kupiliśmy go jak miał 200 tyś na liczniku. Teraz ma 270 tyś. Przez te 5 lat świetnie się spisywał, w zasadzie tylko eksploatacyjne rzeczy (klocki, tarcze, rozrząd) plus poprawka fabrycznych błędów - problem z zaworami dodatkowego powietrza (zmiana softu w ECU), mocniejsze sprężyny na tył od Lejserfors i upgrade przednich tarcz, na większe od Forestera. Przed kupnem Subaru, byłem raczej fanem Lancera niż STI. Ale żona miała odwrotnie noi u mnie też się zmieniło jak zakupiliśmy Legasia. Bardzo fajne doświadczenia z jazdy i akustyczne. Bagażnik rewelacja. Lubie wozić rowery w bagażniku. Wchodzą bez problemu ze zdjętymi kołami, bez składania siedzeń. Nie rozumiem dlaczego w japońskich autach, jak otwiera się podłokietnik nie ma otworu do bagażnika. Strasznie to upierdliwe, nie mogliśmy wozić przez to nart. Auto ma już 16 lat, żona może wziąść nowe auto na firmę. Myśleliśmy, co wybrać. Robimy albo ultra krótkie dystanse - 5 km albo ultra długie - wakacje. Musiałoby conajmiej tak pojemne jak Legacy i uwzieliśmy się na hybrydę plug-in. Mieszkamy w domu, możemy ładować auto - w sam raz na te którkie dystanse. Dlaczego nie ma nic od Subaru?  Obecna oferta nowych aut jest naprawdę biedna. Auto skrojone pod klienta z USA z Wyoming, dojeżdżającego do pracy szutrówką lub w śniegu pod górę. Auto mają słabe silniki, skrzynia CVT - nie spotkałem jeszcze kogoś, ktoby powiedział że to fajnie brzmi. Testowaliśmy RAV4 - dzwięk silnik + wycie przy zmianie biegów, cięzko by się było przyzwyczaić. Z żalem rozstajemy się z marką. Wczoraj zamówiliśmy Seata Tarraco w wersji PHEV. Już nie ten dzwięć silnika (1.4 TSI :( ) i napęd tylko na przód. Ale zrobimy 50 km na samej baterii. 245 KM, poniżej 8 s do 100 km/h. Bagażnik spory, fajny panoramiczny dach, super wyposażenie w standardzie. Kiedy będzie coś takiego od Subaru - duże, awd i boxer. Od kilku lat polityka Subaru i ich nowej projekty są dla mnie zagadką. Chciałbym kupić auto sercem  ale ... Forester z baterią od zegarka, taką mocą i CVT to jednak za dużo jak na moje serce. 

IMG_0230.JPG

Edited by Aph3x
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
20 minut temu, Aph3x napisał:

Od kilku lat polityka Subaru i ich nowej projekty są dla mnie zagadką. 

W zeszłym roku Subaru sprzedało w Europie 19.9 tys aut. W samej Kanadzie (ilość mieszkańców podobna do PL) 52 tys. Widocznie ma być to auto niszowe w Europie. :) 

Edited by Kapic
Link to comment
Share on other sites

Mam taką teorię spisku. To Toyota narzuca im politykę i klienta docelowego - tak aby nie konkurowali z ich ofertą. I wychodzi takie cuś - produkt mocno niszowy.  Moje marzenie: Toyota przejmuje 100% Subaru. Subaru jest jak Audi dla VW. Mocne auta, szerokie portfolio (od dużych do małych gablot), mnóstwo opcji konfiguracji i legendarny boxer i napęd na 4 koła. 

Link to comment
Share on other sites

20 minut temu, Aph3x napisał:

skrzynia CVT - nie spotkałem jeszcze kogoś, ktoby powiedział że to fajnie brzmi. 

Przykro słyszeć, że rozstajesz się z Subaru...ale absolutnie się z tobą zgadzam. Co co CVT ...musiałbys przejechać się Nissanem Primerą z silnikiem SR20VE i taką skrzynią...w kombi oczywiście. Sprowadziłem sobie kiedyś takie cudo z Japonii i to był jeden z najszybszych i jednocześnie najłatwiejszych samochodów w prowadzeniu jakie miałem. Zabrzmi to jak mem ale mój szwagier po przejażdżce stwierdził, że ten samochód prowadzi się tak prosto jak auta w starych ścigankach na PC-tach.

Teraz, Aph3x napisał:

Mam taką teorię spisku. To Toyota narzuca im politykę i klienta docelowego - tak aby nie konkurowali z ich ofertą. I wychodzi takie cuś - produkt mocno niszowy.  Moje marzenie: Toyota przejmuje 100% Subaru. Subaru jest jak Audi dla VW. Mocne auta, szerokie portfolio (od dużych do małych gablot), mnóstwo opcji konfiguracji i legendarny boxer i napęd na 4 koła. 

Nie wiem jak jest teraz ale kiedyś to Nissan miał kontrolny pakiet akcji w Subaru (bodajże 21%) ...stąd Renault ma rozwiązania napędu na 4 kołą i system skrętnej tylnej osi ;) Szukali kogoś do współpracy przy napędzie 4x4, konkurencja europejska nie wchodziła w grę, więc udali się do firmy, która była znana z takich napędów...a w Subaru powiedzieli im, że "Musicie zapytać Nissana, bo to oni tu rozdają karty".

Co do nowych modeli Subaru...cóż, tak jak większość, za bardzo ogladają się na innych i słuchają tego co niby chcą kliencie a za mało pamiętają o tym co zbudowało tą markę.

Link to comment
Share on other sites

15 minut temu, Aph3x napisał:

Toyota przejmuje 100% Subaru. Subaru jest jak Audi dla VW.

po co Toyocie robić drugiego Lexusa?

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, diuk napisał:

po co Toyocie robić drugiego Lexusa?

Po co Chinom Saab? Żaden ze mnie biznesmen albo i finansista jednak mam wrażenie, że obecnie chodzi o zawłaszczenie czego się da.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

@Aph3x nie ma co wylewać łez B). Produkcja aut to biznes. Subaru robi auto pod rynek na którym sprzedaje się ich najwięcej - USA, Australia i oczywiście JDM ( akurat Japończykom zazdroszczę ) Po co pałować się z emisjami spalin, itp itd dla kilku użytkowników jak ty,  skoro można zrobić , nie za szybkie, nie za komfortowe za to bardzo bezpieczne i tanie auto w produkcji ( bez zbędnej papirologii i testów)  które kupią miliony i które wjedzie wszędzie ?  Tu ma się zgadzać tylko i wyłącznie kasa, dolce, mamona, szmal, flota, eciepecie itp :mrgreen: :mrgreen:

chcesz auto pod siebie -kup coś starszego lub zamów jakiegoś customa za grube $$

Zresztą za parę miesięcy /rok sprzedasz seata i pewnie grzecznie wrócisz do jakiegoś AWD bo w zimie w jeździe jest przepaść i będziesz się irytował że gość w mułowatym Subaru z cvt wjechał a ty musisz zakładać łańcuchy lub się zakopałeś - sam zobaczysz. Imo popełniłeś błąd z tym seatem ale nie o tym jest temat

Edited by Karas
  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Kapic napisał:

W zeszłym roku Subaru sprzedało w Europie 19.9 tys aut. W samej Kanadzie (ilość mieszkańców podobna do PL) 52 tys. Widocznie ma być to auto niszowe w Europie. :) 

Jeszcze większe wrażenie robią wyniki ze Stanów. Tam miesięcznie sprzedaje się dwa-trzy razy więcej Subaru, niż w Europie przez cały 2020. Do tego coraz bardziej wyśrubowane normy w UE powodują, że producentom coraz mniej opłaca się produkować auta na Stary Kontynent.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Import z rossiji pozostaje chyba. Jeżeli chce się coś ciekawego ściągnąć.

Wysłane z mojego mądrzejszego telefonu

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

wracając do mojej poprzedniej wypowiedzi.

@Aph3x napisałeś że śmigasz na nartach. Jeżeli często w zimie odwiedzasz góry to już w ogóle strzeliłeś sobie w kolano z tym seatem... - ja odkąd mam XV tylko raz pojechałem  Yarisem w zimie w góry i był to pierwszy i ostatni raz ... Raz że nie dało rady zakręcić bączka na parkingu :mrgreen:, dwa problemy trakcyjne i na osnieżonej drodze czujesz się jak inwalida . Jeżeli jeszcze możesz wymień na jakiegoś z haldexem

Edited by Karas
Link to comment
Share on other sites

No cóż, ja z Subaru pożegnałem się po 14 latach i pięciu z rzędu Subarakach... może kiedyś znowu powrócę do Plejad, ale raczej w postaci jakiejś bulgoczącej i ryczącej zabawki  :ph34r:

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, Aph3x napisał:

Testowaliśmy RAV4 - dzwięk silnik + wycie przy zmianie biegów, cięzko by się było przyzwyczaić.

Nie wiem jak Toyota rozwiązała CVT, ale w Subaru tak długo jak nie depczesz gazu w podłogę skrzynia bardzo kulturalnie przenosi moment na koła i nawet symuluje zmianę biegów. 

Oczywiście takie 2.0i czy nawet e-boxer nie ma w starcie spod świateł szans do 1,4TSi (na suchym), ale to już zupełnie inna historia. Ogólnie zadowolenia życzę z nowego auta, bo wydaje się dobrze wpisywać w Twoje oczekiwania (choć sam osobiście uważam PHEV za ślepą uliczkę ze względu na masę). 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

22 minuty temu, Karas napisał:

@Aph3x napisałeś że śmigasz na nartach. Jeżeli często w zimie odwiedzasz góry to już w ogóle strzeliłeś sobie w kolano z tym seatem... - ja odkąd mam XV tylko raz pojechałem  Yarisem w zimie w góry i był to pierwszy i ostatni raz ... Raz że nie dało rady zakręcić bączka na parkingu :mrgreen:, dwa problemy trakcyjne i na osnieżonej drodze czujesz się jak inwalida . Jeżeli jeszcze możesz wymień na jakiegoś z haldexem

 

Mieszkam na południu i powiem szczerze, "białe" na drogach krajowych oraz wojewódzkich zaczyna być rzadkością jak śnieg w Grecji ;)

 

Widać ogromną różnicę, między tym co było lat temu kilkanaście a tym co jest teraz. Raz, że zimy są dużo łagodniejsze, dwa, drogi są lepsze i jednak lepiej utrzymywane. Naprawdę, żeby dojechać na narty, nie jest potrzebny 4x4, chyba, że ktoś celuje w Czarnohorę lub inne dzikie rejony ;) 

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, eddie_gt4 napisał:

No cóż, ja z Subaru pożegnałem się po 14 latach i pięciu z rzędu Subarakach... może kiedyś znowu powrócę do Plejad, ale raczej w postaci jakiejś bulgoczącej i ryczącej zabawki  :ph34r:

 

Uważam taki zestaw za optymalny.

Bezkompromisowe prawdziwe Subaru turbo - tu otrzymujesz esencje i legendę -  do uzyskiwania uśmiechu i emocji na zawołanie.

Oraz  inne auto do codziennej obsługi tanich kilometrow. 

 

Taki zestaw ciężko pobić jednym nowym autem, a napewno nie znajdziemy tego auta wśród aktualnej japońskiej oferty motoryzacyjnej, w żadnej z marek.

 

 

 

Poza Camry oczywiście ;)

 

 

 

 

 

  • Like 1
  • Haha 6
  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

przynajmniej docenisz 5 lat gwarancji w Seacie:) skok technologiczny napewno zauwazalny, ale... DSG fajne, niestety do ok 25kkm, pozniej i zaczyna juz zgrzytac i jakos redukować zaczela gorzej... 1.5 wciaga 1L oleju na ok 8kkm, a 1.4 to chyba ta wczesniejszejsza konstrukcja, a nie byla najlepiej oceniania. no i jak prywatnie, to zdecydowanie polecam olanie harmonogramu przegladow VAG, dla vw wymiana oleju co 30kkm, filtra powietrza co 90kkm... nie sadze, zeby seat  mial inaczej... 

 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 27.05.2021 o 18:32, dirkdiggler napisał:

(...) Taki zestaw ciężko pobić jednym nowym autem, a napewno nie znajdziemy tego auta wśród aktualnej japońskiej oferty motoryzacyjnej, w żadnej z marek.

 

 

 

Poza Camry oczywiście ;)

 

 

O Camry albo dobrze, albo nic! :mrgreen:

 

 

FB_IMG_1622266194505.jpg

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 27.05.2021 o 12:48, Aph3x napisał:

Chciałbym kupić auto sercem  ale ... Forester z baterią od zegarka, taką mocą i CVT to jednak za dużo jak na moje serce. 

 po Legacy 2.0 to faktycznie szok.... :D

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

Jak tak wszyscy rezygnują z subaru to będzie łatwiej wbić się na plejady za rok :D

A tak serio - myślę, że to się zmieni niebawem. Bo w takim stanie to chyba niebawem będzie to kolejna marka która pożegna się z EU

Trochę zmienił się przez ostatnie lata klient docelowy subaru, nic na to nie poradzimy

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Subaru raczej zostanie, nie będzie co prawda biło rekordów sprzedaży, ale patrząc na ulice jednak trochę tych nowych modeli jeździ. Kwestia tylko czasu jak będą wychodziły nowe generacje E-boxera z lepszymi silnikami elektrycznymi jak i benzynowymi, nowym Foresterem czy Outbackiem bym nie pogardził ;).

Link to comment
Share on other sites

  • Dyrekcja SIP
W dniu 27.05.2021 o 13:21, Neutrino33 napisał:

Nie wiem jak jest teraz ale kiedyś to Nissan miał kontrolny pakiet akcji w Subaru (bodajże 21%)

Nissan nigdy nie miał pakietu kontrolnego (w Japonii > 21%) akcji Fuji Heavy; miał 4,2%.

Z Fuji Heavy otrzymał technologię (ówczesną) CVT. Natomiast napędy wszystkich kół były przez Nissana opracowane samodzielnie. 

  • Thanks 1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Teraz, Dyrekcja napisał:

Nissan nigdy nie miał pakietu kontrolnego (w Japonii > 21%) akcji Fuji Heavy; miał 4,2%.

:hi:

Zatem za Wiki: " Industrial Bank of Japan Ltd., the main bank of the company, asked Nissan Motor, which owned 4.2% of the company, to step in. Nissan sent Isamu Kawai, the president of Nissan Diesel Motor Co., to take charge of FHI.[3] In 1991, FHI started contract-manufacturing Nissan Pulsar (Nissan Sunny in Europe) sedans and hatchbacks."

Jednak Nissan chyba miał coś do powiedzenia :P ...a swoja drogą to nie zdawałem sobie sprawy, że jeździłem Subaru już kiedy posiadałem Nissana Pulsara.

6 minut temu, Dyrekcja napisał:

Z Fuji Heavy otrzymał technologię (ówczesną) CVT. Natomiast napędy wszystkich kół były przez Nissana opracowane samodzielnie. 

Z Fuji, owszem, ale nie Heavy Industries, ale Fuji, Shizuoka gdzie swoja siedzibe ma JATCO. Kolejna firma powiązana z Nissanem, żeby nie powiedzieć przez Nissana między innymi założona i wciąż prowadzona.

Na dzień dzisiejszy to rzeczywiście Toyoa ma sporo do powiedzenia w Subaru...do 2017 Fuji Heavy Ind. ale marka Subaru to nie tylko samochody przecież, Jak dla mnie to taki Saab z Kraju Kwitnącej WIśni ;)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

54 minuty temu, Michał Gdańsk napisał:

Przecież Subaru produkuje duże auto na takie przeznaczenie, które stosuje Kolega - to Ascent - dlaczego nie sprowadzisz go z USA?

Może kolega jest ortodoksem i jeśli Subaru to tylko Made in Japan :faja:

Link to comment
Share on other sites

Powiem wam że ze mna jest naprawde źle..... dzis jechalem, a właściwie byłem wieziony nową S klasą , jasne "skóry " itd itd nie mial chyba tych podudzi z tylu wysuwanych albo nie odkryłem ale był w longu . Krotko i na temat - camry lepsze od mercedesa:P Ale serio to nie było nieskazitelnej ciszy, czuć dziurawą drogę jak w kazdym aucie.. pozycja z tyłu jak u mnie w camry. Fajnie wentylacja tylnej kanapy , super audio itd itd, ale zawiedziony jestem - myślałem ze będzie to jakieś przeżycie...a nie było. Wiadomo , ladnie elegancko.. ale nawet nie czuć zapachu skóry tylko jakiś blizej nieokreslony mercedesowski zapach luksusu.. no nie. Tak sie zastanawiam czy LS tez by wywarl na mnie takie wrażenie jak Bąk opisywał w caroseri kiedy porównywał LS do ES i nie widzial wielkiej różnicy. Oczywiscie przy wysokich predkosciach było cicho ale i tak nie mialem wrażenia ze jestem odseparowany od świata. 

 

Tez z żalem nie skierowałem sie do salonu subaru z racji na osiągi ale tez spalanie - nie akceptuje sytuacji w której mamy wysokie spalanie i slabe osiągi . Niskie spalanie slabe osiagi - tak, wysokie spalanie wysokie osiagi tez tak i ostatnie niskie spalanie i wysokie osiagi - tak mam w camry haha i to wybralem. 

RIP subaru czy jakoś tak :P

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...