Jump to content

Nierówna praca silnika, gaśnięcie przy wysprzęglaniu


ninjaa5

Recommended Posts

Witam wszystkich,

Pacjent to Subaru Legacy IV 2.0 165KM, 2005 rok produkcji. Auto na wolnych obrotach bardzo nierówno pracuje, jakby nie na wszystkich cylindrach. Będac na postoju i lekko muskając pedał gazu auto przygasa, a przy dojeżdżaniu do ronda/skrzyżowania i wysprzęglaniu, potrafi kompletnie zgasnąć. Powyżej 1,5 tysiąca obrotów auto pracuje już dosyć normalnie, choć czuć, że lekko brakuje mu mocy. Dwa razy pojawił się check engine, po podpięciu auta pod komputer pojawiły się następujące błędy: P0302 - Wypadanie zapłonów, cylinder 2; P0304 - Wypadanie zapłonów, cylinder 4.  Na początku wyciągnąłem przepływomierz, przedmuchałem/przeczyściłem styki  i przez jakieś 5-10 kilometrów było okej. Później znowu to samo. Na początku wydawało mi się, że problemem jest niesprawny przepływomierz, jednak po podpięciu pod komputer parametry przepływomierza nieznacznie się zmieniają, więc raczej jest sprawny. Świece były dosyć niedawno wymienione, być może problemem są przewody zapłonowe?

Byłbym wdzięczny za rady i pomoc w tej sprawie.

Link to comment
Share on other sites

Zamień cewki stronami samochodu. Jak wypadanie się przeniesie Tzn że są do wymiany. Nie masz przewodów wysokiego napięcia u Siebie. Albo chociaż jedną cewkę przełóż z prawej strony na lewą samochodu. 2 i 4 cylinder masz po stronie kierowcy.

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, ewemarkam napisał:

Zamień cewki stronami samochodu. Jak wypadanie się przeniesie Tzn że są do wymiany. Nie masz przewodów wysokiego napięcia u Siebie. Albo chociaż jedną cewkę przełóż z prawej strony na lewą samochodu. 2 i 4 cylinder masz po stronie kierowcy.

 

Bledy teoretycznie wykluczaja temat zaworow ale tez czesto jest to problem przygasania itp. Zrob jak pisze ewemarkam i daj znac.

Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, ewemarkam napisał:

Zamień cewki stronami samochodu. Jak wypadanie się przeniesie Tzn że są do wymiany. Nie masz przewodów wysokiego napięcia u Siebie. Albo chociaż jedną cewkę przełóż z prawej strony na lewą samochodu. 2 i 4 cylinder masz po stronie kierowcy.


Dziękuję za odpowiedź. Tak zrobię i dam znać jaki był efekt.

 

 

4 godziny temu, yARO_81 napisał:

 

Bledy teoretycznie wykluczaja temat zaworow ale tez czesto jest to problem przygasania itp. Zrob jak pisze ewemarkam i daj znac.


Dzięki za odpowiedź. Raczej wykluczyłbym temat zaworów, bo dosyć niedawno były robione (około 25k kilometrów temu), chyba, że robota została spartolona :P. Około miesiąc temu miałem bardzo podobne objawy, jednak nie wyrzucało żadnego błędu. Wyciągnąłem przepływomierz, przedmuchałem styki i po włożeniu go z powrotem oraz resecie ECU, wszystko było ok. Ogólnie już od jakiegoś czasu miałem wrażenie, że zapłon trochę wypada i być może rzeczywiście winowajcą są cewki. 

Link to comment
Share on other sites

14 minut temu, lutek34 napisał:

a masz czym odczytać korekty paliwowe?


Mam kabel OBD2 i jakiś program do oczytywania podstawowych danych z silnika, jednak raczej nie można w nim odczytać korekt paliwowych. Chyba, że jest jakiś darmowy program, za pomocą którego laik taki jak ja może odczytać te korekty :)

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, ninjaa5 napisał:

Mam kabel OBD2 i jakiś program do oczytywania podstawowych danych z silnika

jak masz kabel VAG, to pewno używasz FreeSSM a tym programem można podglądać korekty, szukaj AF correction i AF learning, jak uda Ci się to ustawić, odpal silnik i obserwuj jakie masz korekty na wolnych a po minucie podnieś i utrzymuj obroty na 2500RPM.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

18 godzin temu, lutek34 napisał:

jak masz kabel VAG, to pewno używasz FreeSSM a tym programem można podglądać korekty, szukaj AF correction i AF learning, jak uda Ci się to ustawić, odpal silnik i obserwuj jakie masz korekty na wolnych a po minucie podnieś i utrzymuj obroty na 2500RPM.


Okej, dzięki! Dziś spróbuję ogarnąć temat i dam znać co i jak.

Link to comment
Share on other sites

Przełożyłem cewki i niestety nic to nie zmieniło - dalej pokazują się te same błędy, silnik nierówno pracuje, gaśnie przy dojeżdżaniu do skrzyżowań, strasznie czuć paliwem. Nie udało mi się podłączyć przez FreeSSM, wyskakiwał błąd w połączeniu. Mam kabel, który kiedyś zakupiłem z oprogramowaniem SDPROG (czarny kolor). Czy błąd w połączeniu może być spowodowany niewłaściwym kablem diagnostycznym? Gdzieś w domu mam jeszcze kabel niebieski VAG KKL, więc jakby udało mi się go znaleźć to spróbowałbym jeszcze na nim się połączyć.

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, ninjaa5 napisał:

Przełożyłem cewki i niestety nic to nie zmieniło - dalej pokazują się te same błędy, silnik nierówno pracuje, gaśnie przy dojeżdżaniu do skrzyżowań, strasznie czuć paliwem. Nie udało mi się podłączyć przez FreeSSM, wyskakiwał błąd w połączeniu. Mam kabel, który kiedyś zakupiłem z oprogramowaniem SDPROG (czarny kolor). Czy błąd w połączeniu może być spowodowany niewłaściwym kablem diagnostycznym? Gdzieś w domu mam jeszcze kabel niebieski VAG KKL, więc jakby udało mi się go znaleźć to spróbowałbym jeszcze na nim się połączyć.

Zamień jeszcze świece. 

Edited by ewemarkam
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...