Skocz do zawartości

Wymienność foteli między modelami


Danko

Rekomendowane odpowiedzi

Edit - w związku z dużym zainteresowaniem tematem, przed oryginalną treścią posta zamieszczam listę kompatybilności foteli pomiędzy modelami Subaru

 

W tym tygodniu tutaj powinna pojawić się lista 

 

Hej hej.. Mam pewne pytanie, a orzy okazji pomysł na mały bank wiedzy. Które fotele, z czego, pasują do czego? Zmiany foteli w Subarkach mam wrażenie, że są często spotykane, więc mogłoby to być pomocne dla potomnych.. 

A i sam mam rebus. 

Niedaleko mnie jest lanos (gh) na części z fotelami jak na foto. Prawie na pewno grzane. Ale nie wiem, czy pasują p&p fotele, kostki itp. 

Więc... Może ktoś wie? A jeśli nie, może zna inne kombinacje - które warto tu po prostu umieścić. 

FB_IMG_1621711048592.jpg

Edytowane przez Danko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś gdzieś już udostępniałem TEN LINK. Gość zrobił swap foteli z 07 STi do 05 LGT. No i w tym przypadku nie pasują p&p, ale dla osoby, która chce się pobawić jest to do zrobienia. No tylko tutaj pojawia się kwestia bezpieczeństwa, bo jeśli fotel nie pasuje idealnie do miejsca mocowania to pewnie trzeba coś tam spawać, ciąć, poprawiać, a jednak pasowałoby aby ten fotel nie urwał się od podłogi podczas jakiegoś wypadku - więc trzeba by to przerobić naprawdę tak jak bóg przykazał. 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, Orear napisał:

Kiedyś gdzieś już udostępniałem TEN LINK. Gość zrobił swap foteli z 07 STi do 05 LGT. No i w tym przypadku nie pasują p&p, ale dla osoby, która chce się pobawić jest to do zrobienia. No tylko tutaj pojawia się kwestia bezpieczeństwa, bo jeśli fotel nie pasuje idealnie do miejsca mocowania to pewnie trzeba coś tam spawać, ciąć, poprawiać, a jednak pasowałoby aby ten fotel nie urwał się od podłogi podczas jakiegoś wypadku - więc trzeba by to przerobić naprawdę tak jak bóg przykazał. 

Dlatego warto byłoby skupić się na takich kompatybilnościach Plug&PLay B) ...a rzeźbę zostawmy jako "nielegalę" ;)

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Orear napisał:

Kiedyś gdzieś już udostępniałem TEN LINK. Gość zrobił swap foteli z 07 STi do 05 LGT. No i w tym przypadku nie pasują p&p, ale dla osoby, która chce się pobawić jest to do zrobienia. No tylko tutaj pojawia się kwestia bezpieczeństwa, bo jeśli fotel nie pasuje idealnie do miejsca mocowania to pewnie trzeba coś tam spawać, ciąć, poprawiać, a jednak pasowałoby aby ten fotel nie urwał się od podłogi podczas jakiegoś wypadku - więc trzeba by to przerobić naprawdę tak jak bóg przykazał. 

Orientujesz się zatem, z czego przeszczepiać fotele do Legacy IV p&p? 

Edit - według tego, co piszesz - z Lanosa powinny pasować do L IV? 

Edytowane przez Danko
  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Danko napisał:

Orientujesz się zatem, z czego przeszczepiać fotele do Legacy IV p&p? 

Edit - według tego, co piszesz - z Lanosa powinny pasować do L IV? 

07 STi to jest coś pomiędzy Hawk, a Lanos z tego co ja się orientuję, choć już bliżej Lanos pewnie. Gość na Reddicie chyba nie pisał i nie pokazywał z jakiego modelu Imprezy konkretnie przeszczepił fotele. Niemniej jednak, to co jest w linku NIE jest p&p, bo pisał w którymś komentarzu, że przerabiał spód obydwu foteli i część internautów stwierdziła, że szkoda zachodu. 
Ogólnie to tak jak napisał @Dracula - rzeźbić w kwestii foteli to sobie można w elektryce - nie w podstawie i mocowaniu, bo ona ma trzymać Twój cenny tyłek przy podłodze all the time. Więc moim rozwiązaniem w tym dylemacie byłoby:
Wyjąć fotel, zajmuje to 10 minut może, pomierzyć odległości między otworami i średnice śrub mocujących. Przy okazji sprawdzisz sobie czy wokół mocowania nie zbiera Ci się rdza. Zrobić sobie zdjęcia wtyczek, ilości przewodów w nich i o to samo poprosić właściciela Lanosa, ew. pojechać tam, pisałeś, że w Twojej okolicy są te fotele i zrobić to samemu. Jeżeli występuje zbieżność rozstawu śrub mocujących... możesz próbować przeszczepić fotele, wtyczki zawsze można połączyć jeśli się ogarnia elektrykę, choć nie wiem jak wygląda sprawa poduszek powietrznych wmontowanych w fotele, czy tam nie zajdzie jakaś niezgodność napięć albo rozumienia się sterowników ECU z poduszkami (to są tylko moje przypuszczenia, bo nie jestem elektrykiem, może ten system nie jest wcale tak skomplikowany) no i najwyżej nie będziesz miał podgrzewania tyłka jeżeli w fotelach z STi tego nie ma. Tak wygląda mój proces myślowy odnośnie tego i kieruję się tu przede wszystkim szerokopojętym bezpieczeństwem. Natomiast jeżeli nie chcesz rzeźbić, a chcesz mieć fajne fotele, bardziej sportowe może, to ktoś tutaj miał Forestera z ciekawymi Recaro chyba... myślę, że do Legacy też się znajdą, tylko cena - wiadomo - będzie odpowiednia. 

Ogólnie to może być słaby temat jeśli chodzi o Legwana bo nawet LGT STi nie miały żadnych kubłów ani foteli zbliżonych do tych z mojego linku. Były po prostu wykonane z innych materiałów i miały "sportowe" przeszycia. Linki here -> PRZÓD TYŁ Może ktoś kto umie w japoński/radziecki potrafiłby takie cuda załatwić. 
 

Edytowane przez Orear
literoowki
  • Super! 1
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Orear napisał:

07 STi to jest coś pomiędzy Hawk, a Lanos z tego co ja się orientuję, choć już bliżej Lanos pewnie. Gość na Reddicie chyba nie pisał i nie pokazywał z jakiego modelu Imprezy konkretnie przeszczepił fotele. Niemniej jednak, to co jest w linku NIE jest p&p, bo pisał w którymś komentarzu, że przerabiał spód obydwu foteli i część internautów stwierdziła, że szkoda zachodu. 
Ogólnie to tak jak napisał @Dracula - rzeźbić w kwestii foteli to sobie można w elektryce - nie w podstawie i mocowaniu, bo ona ma trzymać Twój cenny tyłek przy podłodze all the time. Więc moim rozwiązaniem w tym dylemacie byłoby:
Wyjąć fotel, zajmuje to 10 minut może, pomierzyć odległości między otworami i średnice śrub mocujących. Przy okazji sprawdzisz sobie czy wokół mocowania nie zbiera Ci się rdza. Zrobić sobie zdjęcia wtyczek, ilości przewodów w nich i o to samo poprosić właściciela Lanosa, ew. pojechać tam, pisałeś, że w Twojej okolicy są te fotele i zrobić to samemu. Jeżeli występuje zbieżność rozstawu śrub mocujących... możesz próbować przeszczepić fotele, wtyczki zawsze można połączyć jeśli się ogarnia elektrykę, choć nie wiem jak wygląda sprawa poduszek powietrznych wmontowanych w fotele, czy tam nie zajdzie jakaś niezgodność napięć albo rozumienia się sterowników ECU z poduszkami (to są tylko moje przypuszczenia, bo nie jestem elektrykiem, może ten system nie jest wcale tak skomplikowany) no i najwyżej nie będziesz miał podgrzewania tyłka jeżeli w fotelach z STi tego nie ma. Tak wygląda mój proces myślowy odnośnie tego i kieruję się tu przede wszystkim szerokopojętym bezpieczeństwem. Natomiast jeżeli nie chcesz rzeźbić, a chcesz mieć fajne fotele, bardziej sportowe może, to ktoś tutaj miał Forestera z ciekawymi Recaro chyba... myślę, że do Legacy też się znajdą, tylko cena - wiadomo - będzie odpowiednia. 

Ogólnie to może być słaby temat jeśli chodzi o Legwana bo nawet LGT STi nie miały żadnych kubłów ani foteli zbliżonych do tych z mojego linku. Były po prostu wykonane z innych materiałów i miały "sportowe" przeszycia. Linki here -> PRZÓD TYŁ Może ktoś kto umie w japoński/radziecki potrafiłby takie cuda załatwić. 
 

Podejście na chłopski rozum jest tu chyba całkiem na miejscu. Co do zdobycia takich foteli...hmmm, można je sprowadzić z Japonii, tylko że sam koszt wysyłki może się okazać iż stanowi dużą częśc wartości samochodu.

Tak wyglądały fotele w Gackach BP w wersji STI

https://www.goo-net-exchange.com/usedcars/SUBARU/LEGACY_TOURING_WAGON/700070819630210201001/index.html

https://www.goo-net-exchange.com/usedcars/SUBARU/LEGACY_TOURING_WAGON/700100203930201004001/index.html

tak w wersji Blitzen 2006

https://www.goo-net-exchange.com/usedcars/SUBARU/LEGACY_TOURING_WAGON/700100238130170311001/index.html

tak w World Rally Limited 2005 (chyba najfajniejsze)

https://www.goo-net-exchange.com/usedcars/SUBARU/LEGACY_TOURING_WAGON/700070075830200227001/index.html

alcantara selection (też fajne)

https://www.goo-net-exchange.com/usedcars/SUBARU/LEGACY_TOURING_WAGON/700030370330210408004/index.html

50th anniversary (jasne z alcantarą w środku, nie ziębi zimą i nie smaży jąder latem)

https://www.goo-net-exchange.com/usedcars/SUBARU/LEGACY_TOURING_WAGON/700070566730210510002/index.html

 

Teraz wystarczy skontaktować się z odpowiednią osobą w Japonii i możemy kilka kompletów foteli (kierowca, pasażer, tylna kanapa) wcisnąć do kontenera i podzielić się kosztami transportu. Jak będą chętni to ja moge spróbować ogarnąć to logistycznie. Zresztą dziwię się, że do tej pory na forum nie ma jakiejś formy zakupów grupowych tylko każdy sobie na własną rękę ściąga graty z Japonii.

 

 

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Neutrino33 napisał:

Podejście na chłopski rozum jest tu chyba całkiem na miejscu. Co do zdobycia takich foteli...hmmm, można je sprowadzić z Japonii, tylko że sam koszt wysyłki może się okazać iż stanowi dużą częśc wartości samochodu.

Tak wyglądały fotele w Gackach BP w wersji STI

https://www.goo-net-exchange.com/usedcars/SUBARU/LEGACY_TOURING_WAGON/700070819630210201001/index.html

https://www.goo-net-exchange.com/usedcars/SUBARU/LEGACY_TOURING_WAGON/700100203930201004001/index.html

tak w wersji Blitzen 2006

https://www.goo-net-exchange.com/usedcars/SUBARU/LEGACY_TOURING_WAGON/700100238130170311001/index.html

tak w World Rally Limited 2005 (chyba najfajniejsze)

https://www.goo-net-exchange.com/usedcars/SUBARU/LEGACY_TOURING_WAGON/700070075830200227001/index.html

alcantara selection (też fajne)

https://www.goo-net-exchange.com/usedcars/SUBARU/LEGACY_TOURING_WAGON/700030370330210408004/index.html

50th anniversary (jasne z alcantarą w środku, nie ziębi zimą i nie smaży jąder latem)

https://www.goo-net-exchange.com/usedcars/SUBARU/LEGACY_TOURING_WAGON/700070566730210510002/index.html

 

Teraz wystarczy skontaktować się z odpowiednią osobą w Japonii i możemy kilka kompletów foteli (kierowca, pasażer, tylna kanapa) wcisnąć do kontenera i podzielić się kosztami transportu. Jak będą chętni to ja moge spróbować ogarnąć to logistycznie. Zresztą dziwię się, że do tej pory na forum nie ma jakiejś formy zakupów grupowych tylko każdy sobie na własną rękę ściąga graty z Japonii.

 

 

I moja wiedza na ten temat się poszerzyła z deka. Choć widzę, że kształt zawsze jest ten sam. Jednak Impreza to Impreza, a Legacy to Legacy i nic w tym temacie nie modzono żeby to łączyć/hybrydować. 
Osobiście nie wiem czy byłbym zainteresowany, choć zgadzam się z Tobą, te z wersji Limited są najładniejsze, zwłaszcza, że sam mam niebieski lakier - idealnie by się to komponowało. Niemniej jednak, jeśli jesteś w stanie sprawdzić jaki byłby koszt tego to może jednak się okaże, że w kilka osób by się opłacało... choć podejrzewam, że trzeba to liczyć w tysiącach, a takich zasobów pieniężnych w temacie foteli to nie mam. :biglol:

Przyszła mi jeszcze jedna rzecz do głowy - obszywa się kierownice, gałki zmiany biegów no i fotele też można sobie obszyć. Ciekawe ile by kosztowała zmiana wyglądu zwykłego weluru na wersję z alkantarą. Ogarnięty tapicer na pewno zrobi wszystko tak jak trzeba. Choć podejrzewam, że @Danko chodziło też trochę o zmianę kształtu foteli na te z Lanosa STi. ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Orear napisał:

I moja wiedza na ten temat się poszerzyła z deka. Choć widzę, że kształt zawsze jest ten sam. Jednak Impreza to Impreza, a Legacy to Legacy i nic w tym temacie nie modzono żeby to łączyć/hybrydować. 
Osobiście nie wiem czy byłbym zainteresowany, choć zgadzam się z Tobą, te z wersji Limited są najładniejsze, zwłaszcza, że sam mam niebieski lakier - idealnie by się to komponowało. Niemniej jednak, jeśli jesteś w stanie sprawdzić jaki byłby koszt tego to może jednak się okaże, że w kilka osób by się opłacało... choć podejrzewam, że trzeba to liczyć w tysiącach, a takich zasobów pieniężnych w temacie foteli to nie mam. :biglol:

Przyszła mi jeszcze jedna rzecz do głowy - obszywa się kierownice, gałki zmiany biegów no i fotele też można sobie obszyć. Ciekawe ile by kosztowała zmiana wyglądu zwykłego weluru na wersję z alkantarą. Ogarnięty tapicer na pewno zrobi wszystko tak jak trzeba. Choć podejrzewam, że @Danko chodziło też trochę o zmianę kształtu foteli na te z Lanosa STi. ;) 

Robiłem juz pewien research w tym temacie. Na razie sprawa kosztów importu z JPN jest w toku, ale jeśli idzie o tapicerkę w Polsce...no to w samej Łodzi znalazłem coś takiego

https://www.tapcar.pl/copy-of-cennik-1

 

Ale tak po prawdzie to mnie by całkiem pasowały fotele z dobrego weluru. Miałem już parę razy w swoich samochodach i według mnie jest to materiał trwały i przyjemny w użytkowaniu latem jak i zimą.

Troche jednak odbiegamy od tematu bo chodziło tutaj o przekładki z Imprezy, tak jak pisałeś, tam są zupełnie inne kształty foteli :faja:

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Neutrino33 napisał:

Robiłem juz pewien research w tym temacie. Na razie sprawa kosztów importu z JPN jest w toku, ale jeśli idzie o tapicerkę w Polsce...no to w samej Łodzi znalazłem coś takiego

https://www.tapcar.pl/copy-of-cennik-1

Cóż, nikt nie mówił, że tanio będzie, haha. :D Ale kończę już ten offtop w takim razie i czekamy na info ile coś takiego by kosztowało w kraju kwitnącej wiśni. 
Wracając... może ktoś inny ma pojęcie czy z jakiejkolwiek Imprezy STi pasują fotele do Legacy IV? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Danko napisał:

@Oreartak po prawdzie, to nawet nie chodzi mi o sti, a po prostu jakiś ladny, lepiej trzymający, grzany stołek 

No to w takim wypadku już może wypowiedzą się kierownicy z nielegala, którzy coś więcej modzili, ewentualnie tacy, którzy mają wiedzę w ogóle w temacie foteli. ;) 
Tak swoją drogą... wykorzystujesz to grzanie? Bo jeśli o moje auto chodzi to korzysta z tego tylko moja kobieta zimą bo jest zmarzluchem. :biglol: Przez większość roku zapominam w ogóle, że mam tę opcję. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Orear napisał:

No to w takim wypadku już może wypowiedzą się kierownicy z nielegala, którzy coś więcej modzili, ewentualnie tacy, którzy mają wiedzę w ogóle w temacie foteli. ;) 
Tak swoją drogą... wykorzystujesz to grzanie? Bo jeśli o moje auto chodzi to korzysta z tego tylko moja kobieta zimą bo jest zmarzluchem. :biglol: Przez większość roku zapominam w ogóle, że mam tę opcję. 

Trzeba sobie podgrzewać kolacje na fotelu obok :evil2:

 

A tak serio to tak, w zimę regularnie. Szukając Legwana z wyposażenia wymagałem tylko ksenonu i grzania 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Guliwer napisał:

Legacy BL?

 

Proszę - fotele z lanosa sti w BL:

IMG_2944.JPG.886f4d2d98c437394406eb29ffcb9541.JPG

Tutaj link: https://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=2376231

I tu:

20190406_174111.thumb.jpg.7482d8075e63b785dc79a6007bffd97b.jpg.8579575daf1268191b4db53571113778.jpg

Link: http://www.uklegacy.com/forums/index.php?/topic/150423-gen-4-seat-differences/

 

Co do montowania foteli, które nie pasuja p&p: jeżeli użyjemy akcesoryjnego stelaża, który jest dedykowany do danego modelu, a fotel porządnie do stelaża jest przykręcony, to nie widzę problemu. Tak przecież są instalowane kubły w samochodach wyczynowych.

Z podpięciem poduszek, o ile wtyczki nie pasują, jest już trudniej, bo ciąć kabla się nie powinno. Można jednak rozebrać i przełożyć wtyczki.

 

Edytowane przez kozeek
  • Super! 3
  • Dzięki! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...