Skocz do zawartości

Padł akumulator po niecałych 2 miesiącach od kupienia samochodu.


ATY

Rekomendowane odpowiedzi

Samochód kupiony w marcu 2021 roku zostawiłem na 10 dni w suchym garażu. Po powrocie okazało się, że akumulator kompletnie się wyładował. Serwis twierdzi, że to normalne, bo akumulator jest obciążany przez GPS. Jako rozwiązanie zaproponowali, aby odkręcać klemy jeżeli zostawia się samochód na więcej niż parę dni. TO JAKAŚ KPINA!! Jeżdżę samochodami od prawie 50 lat i w każdy można było zostawić na co najmniej miesiąc (nawet zimą) i odpalał. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, ATY napisał:

Samochód kupiony w marcu 2021 roku zostawiłem na 10 dni w suchym garażu.

Jakiej długości trasy auto pokonywało przed zostawieniem? Może akumulator nie był w pełni naładowany? To był jakiś podziemny garaż albo blaszak? 

17 minut temu, ATY napisał:

Jeżdżę samochodami od prawie 50 lat i w każdy można było zostawić na co najmniej miesiąc (nawet zimą) i odpalał. 

Ilość elektroniki w autach wzrasta z każdym nowym modelem i niestety konsumpcja energii również. Same akumulatory też jakieś rewelacyjne nie są i wydaje się, że gorzej sobie radzą niż kiedyś. Warto sprawdzić jaki jest spoczynkowy pobór prądu w samochodzie. ISR coś tam pobiera, może jednak jest jeszcze jakiś inny pasożyt?

Natomiast co do odpalenia auta po miesiącu stania w zimie.... dwa 126p oraz Skoda 100 ojca o tym nie wiedziały i akumulatory regularnie na noc lądowały w domu wpięte do prostownika :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed postawieniem samochodu w garażu zrobiłem około 700 km w 3 dni, więc akumulator powinien być w pełni naładowany. Samochód stał w murowanym garażu z drewnianym stropem i dachem krytym strzechą, więc nie było żadnego ekranowania. 

Rzeczywiście mój 126p z 1978 roku nie odpalał w temperaturze poniżej -18C, ale w zeszłym tygodniu było raczej +25C

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach