Jump to content

Spadek mocy v max 140;/ impreza 2.0r 160km 2005r


TomekPomorze

Recommended Posts

Witam na wstempie sie przywitam jestem Tomek no i zostalem szczesliwym a moze nie posiadaczem subaru. Na wstepie okazalo sie ze jest zaslepiony check i kilka.innych spraw no ale dogadalem sie i auto zostalo no ale dzis juz przelala sie gorycz 

Auto zaczelo mulic. Jego vmax to 140-150 ptzyspieszajac z 5 biegu ciezko nawet ta predkosc oaiagnac 

Bledy jakie odczytal komp to 

P2092

P0030

P0037 auto jezdi na pb i lpg

Pali zawsze niby jedzie normalnie nie przerywa. Nie szarpie lecz ma strasznego mula od 3 biegu w gore

Pyta ie co to moze byc co moge sprawdIc samemu lub gdzie udac sie na pomorzu jaki warsztat polecacie co z tym sie upora

Edited by TomekPomorze
Link to comment
Share on other sites

  • TomekPomorze changed the title to Spadek mocy v max 140;/ impreza 2.0r 160km 2005r

Obydwie sondy oraz nastawnik faz rozrządu na lewej głowicy, albo macedońska kumulacja, albo uszkodzenie wiązki.

Link to comment
Share on other sites

Musisz przedzwonić wiązkę między ECU a regulatorem, schematy znajdziesz na http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/. Według błędów obydwie sondy mają padnięte grzałki, diagnoza jak wyżej, przedzwonić wiązkę między ECU a sondami, jeżeli wiązka sprawna to sondy do wyjazdu, przy czym pierwsza (przed katem) jest najważniejsza.

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli zwariował fazator, to na bank nie rozwinie pełnej mocy, ergo ciesz się pan, że w ogóle jedzie.

Link to comment
Share on other sites

A i jeszcze 1 spostrzezenie spalanie gazu oscyluje sie w granicach 10-11,5l wiec mysle e w normie a z tego co wiwm.to przy padnietych sadach spalanie wzrasta dosc mocno. Oraz na wolnych obrotach lekko buda potrafi trzasc jest to glownie odczuwalne na fotelu 

Edited by TomekPomorze
Link to comment
Share on other sites

Wujek google znajdzie

https://www.dtcdecode.com/Subaru/P2092

i przetłumaczy

Subaru DTC P2092
Marka: Subaru
Kod: P2092
Definicja:
Obwód sterowania siłownika położenia dolotowego wałka rozrządu, obwód niski (bank 2)
Opis: Niewłaściwa praca na biegu jałowym.
Przyczyna:
Wiązka przewodów między ECM a elektrozaworem sterującym przepływem oleju wymaga naprawy.
Słaby styk ECM i złącza zaworu elektromagnetycznego sterującego przepływem oleju.
Wadliwy elektrozawór sterujący przepływem oleju.

 

Może tylko wtyczka zaworu zmiennych faz rozrządu się poluzowała?

Ale przy zaślepianym przez sprzedającego checku, błędach obydwu czujników tlenowych to chyba mało prawdopodobne.

Jak sam się nie znasz to szukaj dobrego mechanika bo to co tymczasem wykryłeś może być (oby nie) tylko wierzchołek góry lodowej.

Pozdrawiam,

 

Link to comment
Share on other sites

Osobiście odradzam.

Link to comment
Share on other sites

Nie działa regulacja faz rozrządu, eksploatacja może mieć negatywne skutki. 

Edited by st981777
Link to comment
Share on other sites

DojrAlwmndzis jesCE jedna rzecz na zdjeciu bledy sond sa to bledy historyczne wiec w sumie nie wystepuja w danej chwili tylko skasowanw nie zostaly. Wiwc w sumie tylko zostal blad od zmiennych faz dokladbie delphi podaje obwod a solenidu (przerwa w obwodzie)

Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, TomekPomorze napisał:

A co koze sie stac w sumie auto pracuje normalnie tyle ze ma mula 

Skoro coś nie działa poprawnie to z czasem działanie silnika może się pogorszyć, bo inne parametry będą przekłamane.

Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, TomekPomorze napisał:

I gdzie znajduje sie wtyczka od tego p2092

Wiem gdzie to jest u mnie ale nie wiem jaki masz silnik i jak to wygląda u ciebie.

Szukaj wtyczki (prawdopodobnie niebieskiej) w okolicach kół rozrządu u góry głowicy. Np. na filmiku poniżej gość pokazuje palcem 0:57 sekunda.

Pozdrawiam,

 

Link to comment
Share on other sites

Ok a wiec podjechalem dzis do mechanika poleconego i okazalo sie ze jednak ktos w okolicy dziala z subaru raczej swiadczylo o tym to ze kilka rozebranych stalo na placu glownie wrx i sti i z tego co sie dowiedzialem.maja jeszcze inne na czesci. Pan z swoim kompem widac bardziej profesjonalnym podszedl podlaczyl. No i wyszlo ze przerwa w obwodzie pompy powietrza dodatkowego i cos jeszcze wlssnie z ta pompa. Jak stwierdzil to nic takiego no i termin mam.na 25 mowi ze wszystko sie ogarnie przy okazji sprawdzil to lekkie wypadanie zaplonu mowi ze swiece no i bledow sond brak mowi ze delphi czasem.pokazuje glupoty pod subaru jak nie ma oryginalnego oprogramowania czy cos popatrzal poslucjal stwierdzil ze moge jezdzic ale nie mam.butowac i tyle. Odrazu zapytal.kiedy byly robione luzy zaworowe. Spytal czy nie mam wyciekow z pod pokryw zaworow itp mowi ze to standard w tych autach. A wiec bede czekal do 25 i dam znac jak wyszlo z wszystkim 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...