TomekPomorze Posted May 17, 2021 Share Posted May 17, 2021 (edited) Witam na wstempie sie przywitam jestem Tomek no i zostalem szczesliwym a moze nie posiadaczem subaru. Na wstepie okazalo sie ze jest zaslepiony check i kilka.innych spraw no ale dogadalem sie i auto zostalo no ale dzis juz przelala sie gorycz Auto zaczelo mulic. Jego vmax to 140-150 ptzyspieszajac z 5 biegu ciezko nawet ta predkosc oaiagnac Bledy jakie odczytal komp to P2092 P0030 P0037 auto jezdi na pb i lpg Pali zawsze niby jedzie normalnie nie przerywa. Nie szarpie lecz ma strasznego mula od 3 biegu w gore Pyta ie co to moze byc co moge sprawdIc samemu lub gdzie udac sie na pomorzu jaki warsztat polecacie co z tym sie upora Edited May 17, 2021 by TomekPomorze Link to comment Share on other sites More sharing options...
st981777 Posted May 17, 2021 Share Posted May 17, 2021 Obydwie sondy oraz nastawnik faz rozrządu na lewej głowicy, albo macedońska kumulacja, albo uszkodzenie wiązki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TomekPomorze Posted May 17, 2021 Author Share Posted May 17, 2021 Jak moge to sprawdzic Link to comment Share on other sites More sharing options...
st981777 Posted May 17, 2021 Share Posted May 17, 2021 Musisz przedzwonić wiązkę między ECU a regulatorem, schematy znajdziesz na http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/. Według błędów obydwie sondy mają padnięte grzałki, diagnoza jak wyżej, przedzwonić wiązkę między ECU a sondami, jeżeli wiązka sprawna to sondy do wyjazdu, przy czym pierwsza (przed katem) jest najważniejsza. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TomekPomorze Posted May 17, 2021 Author Share Posted May 17, 2021 I to moze powodowac to mulenie ? Kwestia taka ze blas byl juz zapewne wczesniej a od dzis auto ma strasznego mula Link to comment Share on other sites More sharing options...
st981777 Posted May 17, 2021 Share Posted May 17, 2021 Jeżeli zwariował fazator, to na bank nie rozwinie pełnej mocy, ergo ciesz się pan, że w ogóle jedzie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TomekPomorze Posted May 17, 2021 Author Share Posted May 17, 2021 Ten fazator za to odpowiedzialna jakas czesc ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TomekPomorze Posted May 17, 2021 Author Share Posted May 17, 2021 Tu zdjecia bledow wrzucam 20210516_111954_HDR.heic 20210516_111946_HDR.heic Link to comment Share on other sites More sharing options...
TomekPomorze Posted May 17, 2021 Author Share Posted May 17, 2021 (edited) A i jeszcze 1 spostrzezenie spalanie gazu oscyluje sie w granicach 10-11,5l wiec mysle e w normie a z tego co wiwm.to przy padnietych sadach spalanie wzrasta dosc mocno. Oraz na wolnych obrotach lekko buda potrafi trzasc jest to glownie odczuwalne na fotelu Edited May 17, 2021 by TomekPomorze Link to comment Share on other sites More sharing options...
ura_bus Posted May 17, 2021 Share Posted May 17, 2021 Wujek google znajdzie https://www.dtcdecode.com/Subaru/P2092 i przetłumaczy Subaru DTC P2092 Marka: Subaru Kod: P2092 Definicja: Obwód sterowania siłownika położenia dolotowego wałka rozrządu, obwód niski (bank 2) Opis: Niewłaściwa praca na biegu jałowym. Przyczyna: Wiązka przewodów między ECM a elektrozaworem sterującym przepływem oleju wymaga naprawy. Słaby styk ECM i złącza zaworu elektromagnetycznego sterującego przepływem oleju. Wadliwy elektrozawór sterujący przepływem oleju. Może tylko wtyczka zaworu zmiennych faz rozrządu się poluzowała? Ale przy zaślepianym przez sprzedającego checku, błędach obydwu czujników tlenowych to chyba mało prawdopodobne. Jak sam się nie znasz to szukaj dobrego mechanika bo to co tymczasem wykryłeś może być (oby nie) tylko wierzchołek góry lodowej. Pozdrawiam, Link to comment Share on other sites More sharing options...
TomekPomorze Posted May 18, 2021 Author Share Posted May 18, 2021 (edited) Pytanie czy moge tak jezdzic czy nic sie mie stanie ? I gdzie znajduje sie wtyczka od tego p2092 Edited May 18, 2021 by TomekPomorze Link to comment Share on other sites More sharing options...
st981777 Posted May 18, 2021 Share Posted May 18, 2021 Osobiście odradzam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TomekPomorze Posted May 18, 2021 Author Share Posted May 18, 2021 A co koze sie stac w sumie auto pracuje normalnie tyle ze ma mula Link to comment Share on other sites More sharing options...
st981777 Posted May 18, 2021 Share Posted May 18, 2021 (edited) Nie działa regulacja faz rozrządu, eksploatacja może mieć negatywne skutki. Edited May 18, 2021 by st981777 Link to comment Share on other sites More sharing options...
TomekPomorze Posted May 18, 2021 Author Share Posted May 18, 2021 A gdzie znajduje sie wtyczka od czujnika czy cos jak moge sprawdzic czy to np uszkodzenie elwkteyczne czy mechaniczne ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TomekPomorze Posted May 18, 2021 Author Share Posted May 18, 2021 DojrAlwmndzis jesCE jedna rzecz na zdjeciu bledy sond sa to bledy historyczne wiec w sumie nie wystepuja w danej chwili tylko skasowanw nie zostaly. Wiwc w sumie tylko zostal blad od zmiennych faz dokladbie delphi podaje obwod a solenidu (przerwa w obwodzie) Link to comment Share on other sites More sharing options...
rutra80 Posted May 18, 2021 Share Posted May 18, 2021 To zresetuj najpierw błędy i patrz jakie wrócą. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dzixd Posted May 18, 2021 Share Posted May 18, 2021 6 godzin temu, TomekPomorze napisał: A co koze sie stac w sumie auto pracuje normalnie tyle ze ma mula Skoro coś nie działa poprawnie to z czasem działanie silnika może się pogorszyć, bo inne parametry będą przekłamane. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ura_bus Posted May 18, 2021 Share Posted May 18, 2021 8 godzin temu, TomekPomorze napisał: I gdzie znajduje sie wtyczka od tego p2092 Wiem gdzie to jest u mnie ale nie wiem jaki masz silnik i jak to wygląda u ciebie. Szukaj wtyczki (prawdopodobnie niebieskiej) w okolicach kół rozrządu u góry głowicy. Np. na filmiku poniżej gość pokazuje palcem 0:57 sekunda. Pozdrawiam, Link to comment Share on other sites More sharing options...
TomekPomorze Posted May 18, 2021 Author Share Posted May 18, 2021 Ok a wiec podjechalem dzis do mechanika poleconego i okazalo sie ze jednak ktos w okolicy dziala z subaru raczej swiadczylo o tym to ze kilka rozebranych stalo na placu glownie wrx i sti i z tego co sie dowiedzialem.maja jeszcze inne na czesci. Pan z swoim kompem widac bardziej profesjonalnym podszedl podlaczyl. No i wyszlo ze przerwa w obwodzie pompy powietrza dodatkowego i cos jeszcze wlssnie z ta pompa. Jak stwierdzil to nic takiego no i termin mam.na 25 mowi ze wszystko sie ogarnie przy okazji sprawdzil to lekkie wypadanie zaplonu mowi ze swiece no i bledow sond brak mowi ze delphi czasem.pokazuje glupoty pod subaru jak nie ma oryginalnego oprogramowania czy cos popatrzal poslucjal stwierdzil ze moge jezdzic ale nie mam.butowac i tyle. Odrazu zapytal.kiedy byly robione luzy zaworowe. Spytal czy nie mam wyciekow z pod pokryw zaworow itp mowi ze to standard w tych autach. A wiec bede czekal do 25 i dam znac jak wyszlo z wszystkim Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now