mati19999 Posted May 13, 2021 Share Posted May 13, 2021 Witam, Jak w temacie, chciałem się dowiedzieć jak wygląda sprawa regulacji luzów zaworowych w silnikach 2.0 turbo. Będę wymieniał teraz rozrząd kompletny w mojej Imprezie GC STI V2 275KM i zastanawiam się czy przy okazji regulować luzy zaworowe ? Czy w ogóle w swoich Imprezach turbo robicie regulacje luzów zaworowych ? Jeżeli tak to co ile km ? Próbowałem się doszukać na forum, ale wszędzie gdzie się dokopałem do tematów to wolnossaki i najczęściej w LPG Pozdrawiam i dzięki za sugestie Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted May 13, 2021 Share Posted May 13, 2021 2 minuty temu, mati19999 napisał: Witam, Jak w temacie, chciałem się dowiedzieć jak wygląda sprawa regulacji luzów zaworowych w silnikach 2.0 turbo. Będę wymieniał teraz rozrząd kompletny w mojej Imprezie GC STI V2 275KM i zastanawiam się czy przy okazji regulować luzy zaworowe ? Czy w ogóle w swoich Imprezach turbo robicie regulacje luzów zaworowych ? Jeżeli tak to co ile km ? Próbowałem się doszukać na forum, ale wszędzie gdzie się dokopałem do tematów to wolnossaki i najczęściej w LPG Pozdrawiam i dzięki za sugestie Sprawdź po prostu wartości luzów, jeśli trzeba to do regulacji. A o turbo pewnie nie ma nic, bo silnik pewnie zakatowany i do remontu zanim trzeba zawory regulować 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
skwaro Posted May 13, 2021 Share Posted May 13, 2021 16 minut temu, mati19999 napisał: Witam, Jak w temacie, chciałem się dowiedzieć jak wygląda sprawa regulacji luzów zaworowych w silnikach 2.0 turbo. Będę wymieniał teraz rozrząd kompletny w mojej Imprezie GC STI V2 275KM i zastanawiam się czy przy okazji regulować luzy zaworowe ? Czy w ogóle w swoich Imprezach turbo robicie regulacje luzów zaworowych ? Jeżeli tak to co ile km ? Próbowałem się doszukać na forum, ale wszędzie gdzie się dokopałem do tematów to wolnossaki i najczęściej w LPG Pozdrawiam i dzięki za sugestie Nie dokopałeś się bo w Twoim silniku jest hydraulika i nie trzeba regulować zaworów 2 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted May 13, 2021 Share Posted May 13, 2021 11 minut temu, skwaro napisał: Nie dokopałeś się bo w Twoim silniku jest hydraulika i nie trzeba regulować zaworów Wiesz może dlaczego później zrezygnowali z takiej regulacji zaworów? Link to comment Share on other sites More sharing options...
skwaro Posted May 13, 2021 Share Posted May 13, 2021 2 minuty temu, ewemarkam napisał: Wiesz może dlaczego później zrezygnowali z takiej regulacji zaworów? Pełne szklanki są lżejsze (=więcej mocy) i pozwalają wyżej kręcić silnik. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
diuk Posted May 13, 2021 Share Posted May 13, 2021 dodatkowy bonus EJ20G z HLA jest taki, że rozrząd jest bezkolizyjny na pewno u mnie - sprawdzone w praktyce 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mati19999 Posted May 14, 2021 Author Share Posted May 14, 2021 Dzieki Panowie za info, w takim razie pozostaje mi wymienić rozrząd i cieszyć się z jazdy Link to comment Share on other sites More sharing options...
st981777 Posted May 14, 2021 Share Posted May 14, 2021 20 godzin temu, skwaro napisał: Pełne szklanki są lżejsze (=więcej mocy) i pozwalają wyżej kręcić silnik. Dodatkowo hydraulika "nie zdąża" na wysokich obrotach, dlatego rezygnuje się z hydrauliki w silnikach które mają się wysoko kręcić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
skwaro Posted May 14, 2021 Share Posted May 14, 2021 7 minut temu, st981777 napisał: Dodatkowo hydraulika "nie zdąża" na wysokich obrotach, dlatego rezygnuje się z hydrauliki w silnikach które mają się wysoko kręcić. No i to dokładnie napisałem wyżej, pełne szklanki zamiast hydrauliki pozwalają wyżej kręcić Link to comment Share on other sites More sharing options...
Schwefel Posted May 14, 2021 Share Posted May 14, 2021 Później czyli od którego roku nie ma hydrauliki? GT MY99 zdaje się też nie ma hydrauliki? A jak było przed FLem w silnikach 211KM?Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
skwaro Posted May 14, 2021 Share Posted May 14, 2021 8 minut temu, Schwefel napisał: Później czyli od którego roku nie ma hydrauliki? GT MY99 zdaje się też nie ma hydrauliki? A jak było przed FLem w silnikach 211KM? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Od 97 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shabat Posted May 14, 2021 Share Posted May 14, 2021 Skwaro to mam ciekawostke - sti v4 09.1998 seria silnik ej20k 280KM na hydraulice - głowice jak w Legacy też ori Link to comment Share on other sites More sharing options...
skwaro Posted May 14, 2021 Share Posted May 14, 2021 18 minut temu, Shabat napisał: Skwaro to mam ciekawostke - sti v4 09.1998 seria silnik ej20k 280KM na hydraulice - głowice jak w Legacy też ori No to seria raczej nie jest bo V4 seryjnie miało już EJ20K i szklanki z regulacją od spodu na główce zaworu, wyjątkiem były tylko silniki z Forestera S/tb i T/tb z płytką na wierzchu szklanki ale innej średnicy niż w EJ205. A HLA seryjnie było tylko w EJ20G do 96 roku. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
dirkdiggler Posted May 14, 2021 Share Posted May 14, 2021 (edited) Godzinę temu, Shabat napisał: Skwaro to mam ciekawostke - sti v4 09.1998 seria silnik ej20k 280KM na hydraulice - głowice jak w Legacy też ori Interesujące ponieważ u mnie red top v4 czyli ej20k też siedzą takie głowice jak w Legacy z hydrauliką. Nie wykluczam jakiś kombinacji w przeszłości. Edited May 14, 2021 by dirkdiggler Link to comment Share on other sites More sharing options...
skwaro Posted May 14, 2021 Share Posted May 14, 2021 (edited) 3 minuty temu, dirkdiggler napisał: Interesujące ponieważ u mnie red top v4 czyli ej20k też siedzą takie głowice jak w Legacy z hydrauliką. Nie wykluczam jakiś kombinacji w przeszłości. No to tym bardziej dłubane bo EJ20K nie miało seryjnie HLA. Ale to nic zaskakującego, w tych autach mało kto ma jeszcze kompletnie seryjny silnik tak jak wyszedł z fabryki. Zresztą w swoim starym Forku też wrzuciłem EJ20K w miejsce seryjnego EJ205 Edited May 14, 2021 by skwaro Link to comment Share on other sites More sharing options...
ALIEN_Rayle Posted May 16, 2021 Share Posted May 16, 2021 a podpowie ktos wartosci luzow dla sti ver.4? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now