Skocz do zawartości

Regulacja luzów zaworowych Impreza Sti V2 EJ20G


mati19999

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jak w temacie, chciałem się dowiedzieć jak wygląda sprawa regulacji luzów zaworowych w silnikach 2.0 turbo. Będę wymieniał teraz rozrząd kompletny w mojej Imprezie GC STI V2 275KM i zastanawiam się czy przy okazji regulować luzy zaworowe ? Czy w ogóle w swoich Imprezach turbo robicie regulacje luzów zaworowych ? Jeżeli tak to co ile km ? Próbowałem się doszukać na forum, ale wszędzie gdzie się dokopałem do tematów to wolnossaki i najczęściej w LPG :D Pozdrawiam i dzięki za sugestie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, mati19999 napisał:

Witam,

Jak w temacie, chciałem się dowiedzieć jak wygląda sprawa regulacji luzów zaworowych w silnikach 2.0 turbo. Będę wymieniał teraz rozrząd kompletny w mojej Imprezie GC STI V2 275KM i zastanawiam się czy przy okazji regulować luzy zaworowe ? Czy w ogóle w swoich Imprezach turbo robicie regulacje luzów zaworowych ? Jeżeli tak to co ile km ? Próbowałem się doszukać na forum, ale wszędzie gdzie się dokopałem do tematów to wolnossaki i najczęściej w LPG :D Pozdrawiam i dzięki za sugestie

Sprawdź po prostu wartości luzów, jeśli trzeba to do regulacji. A o turbo pewnie nie ma nic, bo silnik pewnie zakatowany i do remontu zanim trzeba zawory regulować:D

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, mati19999 napisał:

Witam,

Jak w temacie, chciałem się dowiedzieć jak wygląda sprawa regulacji luzów zaworowych w silnikach 2.0 turbo. Będę wymieniał teraz rozrząd kompletny w mojej Imprezie GC STI V2 275KM i zastanawiam się czy przy okazji regulować luzy zaworowe ? Czy w ogóle w swoich Imprezach turbo robicie regulacje luzów zaworowych ? Jeżeli tak to co ile km ? Próbowałem się doszukać na forum, ale wszędzie gdzie się dokopałem do tematów to wolnossaki i najczęściej w LPG :D Pozdrawiam i dzięki za sugestie

Nie dokopałeś się bo w Twoim silniku jest hydraulika i nie trzeba regulować zaworów :)

  • Super! 2
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, ewemarkam napisał:

Wiesz może dlaczego później zrezygnowali z takiej regulacji zaworów?

 

Pełne szklanki są lżejsze (=więcej mocy) i pozwalają wyżej kręcić silnik. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, skwaro napisał:

Pełne szklanki są lżejsze (=więcej mocy) i pozwalają wyżej kręcić silnik.

Dodatkowo hydraulika "nie zdąża" na wysokich obrotach, dlatego rezygnuje się z hydrauliki w silnikach które mają się wysoko kręcić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, st981777 napisał:

Dodatkowo hydraulika "nie zdąża" na wysokich obrotach, dlatego rezygnuje się z hydrauliki w silnikach które mają się wysoko kręcić.

No i to dokładnie napisałem wyżej, pełne szklanki zamiast hydrauliki pozwalają wyżej kręcić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Schwefel napisał:

Później czyli od którego roku nie ma hydrauliki? GT MY99 zdaje się też nie ma hydrauliki? A jak było przed FLem w silnikach 211KM?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Od 97

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Shabat napisał:

Skwaro to mam ciekawostke - sti v4 09.1998 seria silnik ej20k 280KM na hydraulice - głowice jak w Legacy też ori

No to seria raczej nie jest bo V4 seryjnie miało już EJ20K i szklanki z regulacją od spodu na główce zaworu, wyjątkiem były tylko silniki z Forestera S/tb i T/tb z płytką na wierzchu szklanki ale innej średnicy niż w EJ205. A HLA seryjnie było tylko w EJ20G do 96 roku.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Shabat napisał:

Skwaro to mam ciekawostke - sti v4 09.1998 seria silnik ej20k 280KM na hydraulice - głowice jak w Legacy też ori

 

Interesujące ponieważ u mnie red top v4 czyli ej20k też siedzą takie głowice jak w Legacy z hydrauliką.

Nie wykluczam jakiś kombinacji w przeszłości. 

P1010262.jpg

Edytowane przez dirkdiggler
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, dirkdiggler napisał:

 

Interesujące ponieważ u mnie red top v4 czyli ej20k też siedzą takie głowice jak w Legacy z hydrauliką.

Nie wykluczam jakiś kombinacji w przeszłości. 

No to tym bardziej dłubane bo EJ20K nie miało seryjnie HLA.

 

Ale to nic zaskakującego, w tych autach mało kto ma jeszcze kompletnie seryjny silnik tak jak wyszedł z fabryki. Zresztą w swoim starym Forku też wrzuciłem EJ20K w miejsce seryjnego EJ205 :)

Edytowane przez skwaro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...