Jump to content

Regulacja luzów zaworowych Impreza Sti V2 EJ20G


mati19999

Recommended Posts

Witam,

Jak w temacie, chciałem się dowiedzieć jak wygląda sprawa regulacji luzów zaworowych w silnikach 2.0 turbo. Będę wymieniał teraz rozrząd kompletny w mojej Imprezie GC STI V2 275KM i zastanawiam się czy przy okazji regulować luzy zaworowe ? Czy w ogóle w swoich Imprezach turbo robicie regulacje luzów zaworowych ? Jeżeli tak to co ile km ? Próbowałem się doszukać na forum, ale wszędzie gdzie się dokopałem do tematów to wolnossaki i najczęściej w LPG :D Pozdrawiam i dzięki za sugestie

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, mati19999 napisał:

Witam,

Jak w temacie, chciałem się dowiedzieć jak wygląda sprawa regulacji luzów zaworowych w silnikach 2.0 turbo. Będę wymieniał teraz rozrząd kompletny w mojej Imprezie GC STI V2 275KM i zastanawiam się czy przy okazji regulować luzy zaworowe ? Czy w ogóle w swoich Imprezach turbo robicie regulacje luzów zaworowych ? Jeżeli tak to co ile km ? Próbowałem się doszukać na forum, ale wszędzie gdzie się dokopałem do tematów to wolnossaki i najczęściej w LPG :D Pozdrawiam i dzięki za sugestie

Sprawdź po prostu wartości luzów, jeśli trzeba to do regulacji. A o turbo pewnie nie ma nic, bo silnik pewnie zakatowany i do remontu zanim trzeba zawory regulować:D

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

16 minut temu, mati19999 napisał:

Witam,

Jak w temacie, chciałem się dowiedzieć jak wygląda sprawa regulacji luzów zaworowych w silnikach 2.0 turbo. Będę wymieniał teraz rozrząd kompletny w mojej Imprezie GC STI V2 275KM i zastanawiam się czy przy okazji regulować luzy zaworowe ? Czy w ogóle w swoich Imprezach turbo robicie regulacje luzów zaworowych ? Jeżeli tak to co ile km ? Próbowałem się doszukać na forum, ale wszędzie gdzie się dokopałem do tematów to wolnossaki i najczęściej w LPG :D Pozdrawiam i dzięki za sugestie

Nie dokopałeś się bo w Twoim silniku jest hydraulika i nie trzeba regulować zaworów :)

  • Like 2
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

11 minut temu, skwaro napisał:

Nie dokopałeś się bo w Twoim silniku jest hydraulika i nie trzeba regulować zaworów :)

Wiesz może dlaczego później zrezygnowali z takiej regulacji zaworów?

 

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, ewemarkam napisał:

Wiesz może dlaczego później zrezygnowali z takiej regulacji zaworów?

 

Pełne szklanki są lżejsze (=więcej mocy) i pozwalają wyżej kręcić silnik. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

20 godzin temu, skwaro napisał:

Pełne szklanki są lżejsze (=więcej mocy) i pozwalają wyżej kręcić silnik.

Dodatkowo hydraulika "nie zdąża" na wysokich obrotach, dlatego rezygnuje się z hydrauliki w silnikach które mają się wysoko kręcić.

Link to comment
Share on other sites

7 minut temu, st981777 napisał:

Dodatkowo hydraulika "nie zdąża" na wysokich obrotach, dlatego rezygnuje się z hydrauliki w silnikach które mają się wysoko kręcić.

No i to dokładnie napisałem wyżej, pełne szklanki zamiast hydrauliki pozwalają wyżej kręcić :)

Link to comment
Share on other sites

8 minut temu, Schwefel napisał:

Później czyli od którego roku nie ma hydrauliki? GT MY99 zdaje się też nie ma hydrauliki? A jak było przed FLem w silnikach 211KM?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Od 97

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

18 minut temu, Shabat napisał:

Skwaro to mam ciekawostke - sti v4 09.1998 seria silnik ej20k 280KM na hydraulice - głowice jak w Legacy też ori

No to seria raczej nie jest bo V4 seryjnie miało już EJ20K i szklanki z regulacją od spodu na główce zaworu, wyjątkiem były tylko silniki z Forestera S/tb i T/tb z płytką na wierzchu szklanki ale innej średnicy niż w EJ205. A HLA seryjnie było tylko w EJ20G do 96 roku.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Shabat napisał:

Skwaro to mam ciekawostke - sti v4 09.1998 seria silnik ej20k 280KM na hydraulice - głowice jak w Legacy też ori

 

Interesujące ponieważ u mnie red top v4 czyli ej20k też siedzą takie głowice jak w Legacy z hydrauliką.

Nie wykluczam jakiś kombinacji w przeszłości. 

P1010262.jpg

Edited by dirkdiggler
Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, dirkdiggler napisał:

 

Interesujące ponieważ u mnie red top v4 czyli ej20k też siedzą takie głowice jak w Legacy z hydrauliką.

Nie wykluczam jakiś kombinacji w przeszłości. 

No to tym bardziej dłubane bo EJ20K nie miało seryjnie HLA.

 

Ale to nic zaskakującego, w tych autach mało kto ma jeszcze kompletnie seryjny silnik tak jak wyszedł z fabryki. Zresztą w swoim starym Forku też wrzuciłem EJ20K w miejsce seryjnego EJ205 :)

Edited by skwaro
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...