Jump to content

Wymiana tylnych amorków i sprężyn... Bilstein B4 czy B6?


_ONE_

Recommended Posts

Wczoraj byłem przetrzepać auto na stacji diagnostycznej i wyszło, że tylne amorki mają 40%, czas na ich wymianę. Przy okazji pewnie też springi, bo tył jakoś nisko siedzi. Myślę nad Bilsteinem, bo mam pozytywne doświadczenia z innych aut, ze zwykłymi B4. Nie planuję obniżać auta.

Czy ktoś może mi powiedzieć jaka jest różnica w pracy pomiędzy B4 (19-158686) i B6 (24-118323)?

Kolejny temat, to springi, co polecacie na tył sedana (bez lpg)?

 

Link to comment
Share on other sites

Na subaru nie zakładałem, ale mam doświadczenia z lexa i bemewe - B4 to zamienniki fabrycznych, B6 to lekko usportowione (czytaj sztywniejsze), ale nie obniżające. Obniżają B8-to w zasadzie B6 tylko z mniejszym skokiem. Jeśli lubisz jeździć dynamicznie bierz B6, dla mnie do jazdy daily rewelacja :D - nawet na naszych drogach.

Link to comment
Share on other sites

22 minuty temu, _ONE_ napisał:

Dzięki. Ktoś coś jeszcze dopowie?

 

Tutaj do czasu az sam nie przetestujesz to sie nie dowiesz. To jak z gustami: ladny, brzydki za krotki :biglol: Kazdemu moze cos innego odpowiadac. Jesli odpowiada Ci seria to bierz serie. Jak chcesz sztywniejsza charakterystyke to bierz B6. Ja obecnie w S-Maxie z usportowionymi amorami mam lepsze odczucia niz przy serii w Legacy. Takze wydaje mi sie, ze B6 moga byc lepszym rozwiazaniem.

Link to comment
Share on other sites

Jak chcesz mieć setup blisko serii to B4, jak twardziej, sztywniej to bierz B6.

Edited by Gacu Gac
Link to comment
Share on other sites

Zakładałem parę lat temu B4 do legaca. Były odczuwalnie twardsze niż OE (nawet z poprawką na zużycie). Po 5-10kkm trochę się 'ubiły'. Sprzedałem samochód po ok. 50kkm więc nie wiem jak z trwałością. Ale nie wylały itd.

Link to comment
Share on other sites

Ja mam b6 I sprężyny sti i poli i staby whiteline i rozporke przód i tył i 18tki i nadal nie uważam żeby było jakoś bardzo twardo i jeszcze trochę usztywnień bym w tym aucie widział. no ale to bardzo subiektywna sprawa. 

Link to comment
Share on other sites

15 minut temu, Tinuviel napisał:

no ale to bardzo subiektywna sprawa. 

Jakbyś dojeżdżał po mojej drodze do chałupy to seryjny zawias ze speca jest twardawy :mrgreen:

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

21 minut temu, Tinuviel napisał:

Ja mam b6 I sprężyny sti i poli i staby whiteline i rozporke przód i tył i 18tki i nadal nie uważam żeby było jakoś bardzo twardo i jeszcze trochę usztywnień bym w tym aucie widział. no ale to bardzo subiektywna sprawa. 

Proponuję zacząć mysleć o obspawaniu budy, o ile już nie zaczęło tracić na sztywności.

Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, Neutrino33 napisał:

Proponuję zacząć mysleć o obspawaniu budy, o ile już nie zaczęło tracić na sztywności.

 

Hmm, myślisz że aż tak? Legacy nadal jest mniej sztywny niż np. IS200 z gratami od TTE którego miałem. To nie jest gwint i gleba :) 

Link to comment
Share on other sites

Teraz, Tinuviel napisał:

 

Hmm, myślisz że aż tak? Legacy nadal jest mniej sztywny niż np. IS200 z gratami od TTE którego miałem. To nie jest gwint i gleba :) 

Ja jeżdżę IS200 Sportcrossem ;) ...zakładam, że twój IS200 był sedanem a te juz z racji konstrukcji są sztywniejsze od kombi. Jeździłem przed Lexem Nissanem Primerą JDM w kombiaku z silnikiem SR20VE i ona miała fabrycznie założoną rozpórkę. Z fabrycznych 15" zmieniłem na 17" więc doszedł niski profil. Samochód na drodze nie wykazywał "gibania się" i szedł jak po szynach ale jak Primerka wjeżdżała na podnośnik to widziałem co się dzieje z budą, a rdzy tam nie było bo ani w Japonii, ani w Irlandii nie używa się soli na drogach ...w Irlandii może czasami...raz na 10 lat się zdarzy. Zatem osłabienie konstrukcji przez przerdzewienie nie wchodzi w grę. Własnie ze względu na te doświadczenia chciałem cię uwrażliwić w temacie sztywności budy.

 

Ps.

IS-a mam z UK, a tam soli nie żałują i to widać, ale wciąż jest zwarty i nie czuć luzów na budzie w trakcie jazdy.

Link to comment
Share on other sites

32 minuty temu, Neutrino33 napisał:

Ja jeżdżę IS200 Sportcrossem ;) ...zakładam, że twój IS200 był sedanem a te juz z racji konstrukcji są sztywniejsze od kombi. Jeździłem przed Lexem Nissanem Primerą JDM w kombiaku z silnikiem SR20VE i ona miała fabrycznie założoną rozpórkę. Z fabrycznych 15" zmieniłem na 17" więc doszedł niski profil. Samochód na drodze nie wykazywał "gibania się" i szedł jak po szynach ale jak Primerka wjeżdżała na podnośnik to widziałem co się dzieje z budą, a rdzy tam nie było bo ani w Japonii, ani w Irlandii nie używa się soli na drogach ...w Irlandii może czasami...raz na 10 lat się zdarzy. Zatem osłabienie konstrukcji przez przerdzewienie nie wchodzi w grę. Własnie ze względu na te doświadczenia chciałem cię uwrażliwić w temacie sztywności budy.

 

Ps.

IS-a mam z UK, a tam soli nie żałują i to widać, ale wciąż jest zwarty i nie czuć luzów na budzie w trakcie jazdy.

 

IS200 TTE (z kompresorem), grubsze (serio bardzo grube) staby TTE, rozpórka przód tył, sztywniejsze/niższe sprężyny itd.

 

Dobrze wiedzieć - dzięki za zwrócenie uwagi.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...