Skocz do zawartości

Wymiana tylnych amorków i sprężyn... Bilstein B4 czy B6?


_ONE_

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj byłem przetrzepać auto na stacji diagnostycznej i wyszło, że tylne amorki mają 40%, czas na ich wymianę. Przy okazji pewnie też springi, bo tył jakoś nisko siedzi. Myślę nad Bilsteinem, bo mam pozytywne doświadczenia z innych aut, ze zwykłymi B4. Nie planuję obniżać auta.

Czy ktoś może mi powiedzieć jaka jest różnica w pracy pomiędzy B4 (19-158686) i B6 (24-118323)?

Kolejny temat, to springi, co polecacie na tył sedana (bez lpg)?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na subaru nie zakładałem, ale mam doświadczenia z lexa i bemewe - B4 to zamienniki fabrycznych, B6 to lekko usportowione (czytaj sztywniejsze), ale nie obniżające. Obniżają B8-to w zasadzie B6 tylko z mniejszym skokiem. Jeśli lubisz jeździć dynamicznie bierz B6, dla mnie do jazdy daily rewelacja :D - nawet na naszych drogach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, _ONE_ napisał:

Dzięki. Ktoś coś jeszcze dopowie?

 

Tutaj do czasu az sam nie przetestujesz to sie nie dowiesz. To jak z gustami: ladny, brzydki za krotki :biglol: Kazdemu moze cos innego odpowiadac. Jesli odpowiada Ci seria to bierz serie. Jak chcesz sztywniejsza charakterystyke to bierz B6. Ja obecnie w S-Maxie z usportowionymi amorami mam lepsze odczucia niz przy serii w Legacy. Takze wydaje mi sie, ze B6 moga byc lepszym rozwiazaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładałem parę lat temu B4 do legaca. Były odczuwalnie twardsze niż OE (nawet z poprawką na zużycie). Po 5-10kkm trochę się 'ubiły'. Sprzedałem samochód po ok. 50kkm więc nie wiem jak z trwałością. Ale nie wylały itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam b6 I sprężyny sti i poli i staby whiteline i rozporke przód i tył i 18tki i nadal nie uważam żeby było jakoś bardzo twardo i jeszcze trochę usztywnień bym w tym aucie widział. no ale to bardzo subiektywna sprawa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Tinuviel napisał:

no ale to bardzo subiektywna sprawa. 

Jakbyś dojeżdżał po mojej drodze do chałupy to seryjny zawias ze speca jest twardawy :mrgreen:

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Tinuviel napisał:

Ja mam b6 I sprężyny sti i poli i staby whiteline i rozporke przód i tył i 18tki i nadal nie uważam żeby było jakoś bardzo twardo i jeszcze trochę usztywnień bym w tym aucie widział. no ale to bardzo subiektywna sprawa. 

Proponuję zacząć mysleć o obspawaniu budy, o ile już nie zaczęło tracić na sztywności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Neutrino33 napisał:

Proponuję zacząć mysleć o obspawaniu budy, o ile już nie zaczęło tracić na sztywności.

 

Hmm, myślisz że aż tak? Legacy nadal jest mniej sztywny niż np. IS200 z gratami od TTE którego miałem. To nie jest gwint i gleba :) 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Tinuviel napisał:

 

Hmm, myślisz że aż tak? Legacy nadal jest mniej sztywny niż np. IS200 z gratami od TTE którego miałem. To nie jest gwint i gleba :) 

Ja jeżdżę IS200 Sportcrossem ;) ...zakładam, że twój IS200 był sedanem a te juz z racji konstrukcji są sztywniejsze od kombi. Jeździłem przed Lexem Nissanem Primerą JDM w kombiaku z silnikiem SR20VE i ona miała fabrycznie założoną rozpórkę. Z fabrycznych 15" zmieniłem na 17" więc doszedł niski profil. Samochód na drodze nie wykazywał "gibania się" i szedł jak po szynach ale jak Primerka wjeżdżała na podnośnik to widziałem co się dzieje z budą, a rdzy tam nie było bo ani w Japonii, ani w Irlandii nie używa się soli na drogach ...w Irlandii może czasami...raz na 10 lat się zdarzy. Zatem osłabienie konstrukcji przez przerdzewienie nie wchodzi w grę. Własnie ze względu na te doświadczenia chciałem cię uwrażliwić w temacie sztywności budy.

 

Ps.

IS-a mam z UK, a tam soli nie żałują i to widać, ale wciąż jest zwarty i nie czuć luzów na budzie w trakcie jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Neutrino33 napisał:

Ja jeżdżę IS200 Sportcrossem ;) ...zakładam, że twój IS200 był sedanem a te juz z racji konstrukcji są sztywniejsze od kombi. Jeździłem przed Lexem Nissanem Primerą JDM w kombiaku z silnikiem SR20VE i ona miała fabrycznie założoną rozpórkę. Z fabrycznych 15" zmieniłem na 17" więc doszedł niski profil. Samochód na drodze nie wykazywał "gibania się" i szedł jak po szynach ale jak Primerka wjeżdżała na podnośnik to widziałem co się dzieje z budą, a rdzy tam nie było bo ani w Japonii, ani w Irlandii nie używa się soli na drogach ...w Irlandii może czasami...raz na 10 lat się zdarzy. Zatem osłabienie konstrukcji przez przerdzewienie nie wchodzi w grę. Własnie ze względu na te doświadczenia chciałem cię uwrażliwić w temacie sztywności budy.

 

Ps.

IS-a mam z UK, a tam soli nie żałują i to widać, ale wciąż jest zwarty i nie czuć luzów na budzie w trakcie jazdy.

 

IS200 TTE (z kompresorem), grubsze (serio bardzo grube) staby TTE, rozpórka przód tył, sztywniejsze/niższe sprężyny itd.

 

Dobrze wiedzieć - dzięki za zwrócenie uwagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...