Skocz do zawartości

Subaru SOLTERRA [AA] (MY22=>) BEV


FilipBB

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
41 minut temu, spawalniczy napisał:

jednak do awaryjnego hamowania potrzeba solidnej średnicy tarcz. Zwłaszcza przy masie elektryka.

Problem jest chyba nieco bardziej złożony i ma nieco więcej zmiennych niż sama średnica tarczy. Zmusić ABS do pracy to żaden problem na suchym asfalcie na seryjnych oponach i hamulcach.... nawet w Subaru ;) Więc to nie średnica tarczy jest tu kluczowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
W dniu 1.10.2021 o 09:05, Lisek napisał:

Auto dosc male jak na rozstaw osi 2900mm wiec jak Subaru bedzie mialo 2710mm bedzie kiepsko.

Takie wnioski są zdecydowanie przedwczesne. Rozstaw osi jest tylko jednym z parametrów decydujących o tym, czy samochód jest "mały" , czy "duży" (rozumiem, ze chodzi o przestrzeń pasażerską). Pozwolę sobie przypomnieć, że aktualny Forester ma rozstaw osi "tylko" 2,67 m, a na przestronność wnętrza trudno narzekać - miałem kiedyś kilka Patroli z rozstawem osi 2,97 m i miały w środku radykalnie mniej miejsca dla pasażerów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.10.2021 o 16:40, Dyrekcja napisał:

Takie wnioski są zdecydowanie przedwczesne. Rozstaw osi jest tylko jednym z parametrów decydujących o tym, czy samochód jest "mały" , czy "duży" (rozumiem, ze chodzi o przestrzeń pasażerską). Pozwolę sobie przypomnieć, że aktualny Forester ma rozstaw osi "tylko" 2,67 m, a na przestronność wnętrza trudno narzekać - miałem kiedyś kilka Patroli z rozstawem osi 2,97 m i miały w środku radykalnie mniej miejsca dla pasażerów.

Czy wiadomo coś więcej o dostępności w EU,specyfikacji ,zasięgu ?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.08.2021 o 21:11, Adi napisał:

No to Izera wciągnie Solterę nosem ;)

W reżimówce stale powtarzają, że gospodarczo przewyższmy Niemcy, a teraz Japonia się tak pięknie podkłada ;) 

 

podobno chytry plan polega na tym żeby Izera to była przebrandowana Toyota. Nikt inny nie chce z Mateuszem rozmawiać, a on by chciał w ten sposób zatrzymać inwestycje toyoty w Polsce. Co samo w sobie nie jest takei głupie, tylko po co dokładać do tego produkcję auta które zrobi klapę finansową - Izery? 

Co do solterry, to za 250 nie wróżę sukcesu, to półka tesli long range, więc jeśli subaru nie będzie miało 450 km realnego zasięgu i 4,5 do setki to będzie z tyłu. Na szczęście elektryki będą tanieć z czasem, koło 2025 mają być tańsze od spalinowych. Konstrukcyjnie są prostsze, tylko cena baterii je winduje

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, krist napisał:

Co do solterry, to za 250 nie wróżę sukcesu, to półka tesli long range,

Tego nie wiemy, Toyota coś tam o znaczącej redukcji kosztów akumulatora wspomina:

 

Cytat

The battery that will be used in Toyota's upcoming full-electric crossover, the bZ4X, will be able to maintain 90 percent of its battery performance after a decade of use, Toyota said.

The bZ4X will realize a 30 percent reduction in cost by using less costly materials and structures and through a reduction in the amount of energy the vehicle actually consumes. Toyota aims to build on this by cutting battery costs another 50 percent by 2030, compared with bZ4X.

https://europe.autonews.com/automakers/toyota-spend-nearly-14b-batteries-including-solid-state-2030

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, aflinta napisał:

Tego nie wiemy, Toyota coś tam o znaczącej redukcji kosztów akumulatora wspomina:

 

https://europe.autonews.com/automakers/toyota-spend-nearly-14b-batteries-including-solid-state-2030

z tego co czytałem to solterra i toyota b4cośtam bazują na bardziej tradycyjnej technologii. Toyota sporo ryzykuje stawiając wszystkko na solid state, bo jeśli ta technologia nie wypali ( a póki co wymaga utrzymywania baterii w wysokiej temperaturze i nadaje się do autobusów miejskich a nie do aut osobowych) Więc albo za kilka lat będą kilka lat przed resztą albo w ciemnym miejscu.

 

Co do samego subaru, to dla mnie technologia bev to ogromna szansa dla tej marki żeby znowu zaistnieć. Auta mogą mieć napęd na 4, środek ciężkości niżej niż w bokserze (a dzwięku i tak dawno nie ma). Mogą być pojemne, z wysokim prześwitem. Moc i moment to już tylko fantazja producenta ogranicza, można zrobić impreze sti która będzie miała poniżej 3 sekund do setki, i outbacka z momentem 1000Nm. Fajnie jakby wróciły subaru którymi chce się jeździć, dla mnie to co pokazuje ta marka od conajmniej 10 lat to klapa, auta dla amerykańskich emerytów, i lajfstajlowe pudełka z osiągami fabii htp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, krist napisał:

z tego co czytałem to solterra i toyota b4cośtam bazują na bardziej tradycyjnej technologii.

Tak, ale wspominają tam też o zmianach jakie mają wpłynąć na znaczące obniżenie ceny akumulatora.

6 minut temu, krist napisał:

Toyota sporo ryzykuje stawiając wszystkko na solid state

Nie stawia wszystkiego, wypuści też równolegle (albo i wcześniej) kolejną generację ogniw Li-Ion - też jest o tym w artykule.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
W dniu 15.10.2021 o 21:52, Lisek napisał:

Czy wiadomo coś więcej o dostępności w EU,specyfikacji ,zasięgu ?

Przewidujemy wprowadzenie na rynek w drugiej połowie 2022. Ponieważ samochód nie posiada jeszcze homologacji brak jest też konkretnych danych.

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewidujemy wprowadzenie na rynek w drugiej połowie 2022. Ponieważ samochód nie posiada jeszcze homologacji brak jest też konkretnych danych.
 
Pozdrowienia
Będzie prezentacja na plejadach? :)

Wysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Premiera światowa 11 listopada o 1:30 czasu Polskiego:

 

https://www.subaru-global.com/solterra/en/

Edytowane przez FilipBB
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://auto.wprost.pl/nowe/10532626/zupelnie-nowy-model-toyoty-nazywa-sie-bz4x.html

W Toyocie napęd awd za pomocą 2 silników.
Zasięg 450 km i ładowanie 150kw
Nawet mówią o xmode do jazdy terenowej :)

Wysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I baterie słoneczne na dachu. Bardzo przydatne jak auto stoi w garażu / hali garażowej. :yahoo:
No niby tak, ale z 2 strony to samo myślałem o hamowaniu rekuperacjyjnym a statystyki są zaskakujące, około 1/4 odzyskana (oczywiście jazda po mieście) f2cf4f7ca0c4b3acab1bf8413d23c49f.jpg

Wysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Jaca68 napisał:

I baterie słoneczne na dachu. Bardzo przydatne jak auto stoi w garażu / hali garażowej. :yahoo:

 

Ciekawe rozwiązanie. W słoneczne dni zawsze coś tam doładuje baterię. A już na pewno w pełnym słońcu pokryje w całości  zapotrzebowanie na klimatyzowanie wnętrza na postoju.

 

52 minuty temu, coocer napisał:

W Toyocie napęd awd za pomocą 2 silników.
Zasięg 450 km i ładowanie 150kw
Nawet mówią o xmode do jazdy terenowej

 

Jeśli faktycznie tak będzie - to całkiem fajne parametry.

Tylko to wnętrze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, spawalniczy napisał:

W słoneczne dni zawsze coś tam doładuje baterię.

Bardziej mi chodziło o scenariusz:

Wyjeżdża rano z mrocznego garażu w domku jednorodzinnym w Piasecznie czy innym Pruszkowie i stoi cały dzień zaparkowane w hali garażowej pod biurowcem w mordorze. 

Ale w Kalifornii pod WallMartem będzie działać. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, Jaca68 napisał:

I baterie słoneczne na dachu. Bardzo przydatne jak auto stoi w garażu / hali garażowej. :yahoo:

U nas przypuszczalnie elektryk z wielu powodów będzie stał na zewnątrz, więc super opcja!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...