Jump to content

Zalewanie filtra oleju... TAK/NIE ?


Machoń
 Share

Recommended Posts

Witam,

 

Czy podczas wymiany oleju i zakładaniu nowego filtra zalewacie go olejem przed założeniem czy nie i montaż na "sucho" ? 

Różne jest podejście do tematu dlatego pytam jakie jest najwłaściwsze postępowanie i Wasze postępowanie? 

 

PZDR

Link to comment
Share on other sites

35 minut temu, Machoń napisał:

Witam,

 

Czy podczas wymiany oleju i zakładaniu nowego filtra zalewacie go olejem przed założeniem czy nie i montaż na "sucho" ? 

Różne jest podejście do tematu dlatego pytam jakie jest najwłaściwsze postępowanie i Wasze postępowanie? 

 

PZDR

Zdecydowanie TAK.

Link to comment
Share on other sites

34 minuty temu, Machoń napisał:

Witam,

 

Czy podczas wymiany oleju i zakładaniu nowego filtra zalewacie go olejem przed założeniem czy nie i montaż na "sucho" ? 

Różne jest podejście do tematu dlatego pytam jakie jest najwłaściwsze postępowanie i Wasze postępowanie? 

 

PZDR

 

Zawsze zalewam filtr i smaruję uszczelkę olejem.

Link to comment
Share on other sites

Różnie się robi, w niektórych autach filtr masz pod różnym kątem. Ja robię "jak mi się chce", ale zwykle coś tam zaleje. 

Na pewno na nowym oleju kręcę chwilkę rozrusznikiem bez wpiętej cewki zapłonowej/ czujnika wału, co by sobie nabudował ciśnienia (wiem że buduje znacznie wcześniej spokojnie) i właśnie zalał ten filtr samoczynnie. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Spróbujcie zalać filtr przed przykręceniem w FA/FB20 :)

  • Thanks 1
  • Haha 4
Link to comment
Share on other sites

43 minuty temu, skwaro napisał:

Spróbujcie zalać filtr przed przykręceniem w FA/FB20 :)

 Dobre pytanie :upside-down-face_1f643-small::D  .... właśnie..... czyli jednak wychodzi na to, że taki zabieg nie jest koniecznie potrzebny do szczęścia ;) 

Link to comment
Share on other sites

Oczywix. I instrukcje w nowych samochodach, gdzie zaleca sie używanie olejów long life i wymiane ich co 30 000 km też są stworzone dla dobra użytkownika.

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, lutek34 napisał:

masz tam coś na ten temat napisane?

image.thumb.png.befbe47140ebb03d6426cc5d967ffc7c.png

 

Czyli wychodzi na to, że jednak nie trzeba....  ciekawe jaki jest zapis w polskiej instrukcji ? hmmm

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
19 minut temu, Panbenonium napisał:

Oczywix. I instrukcje w nowych samochodach, gdzie zaleca sie używanie olejów long life i wymiane ich co 30 000 km też są stworzone dla dobra użytkownika.

a w skrzyniach automatycznych? pomocni mówili, że w ogóle nie trzeba wymieniać, do końca.  ("mojego, lub jej..." ;) ). 

Ps. Filtr zalewam, smaruję uszczelkę też.

Edited by Qubu666-Baja
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Alkanick napisał:

Zdecydowanie TAK.

 

1 godzinę temu, llkuba napisał:

 

Zawsze zalewam filtr i smaruję uszczelkę olejem.

 

Spotkałem się też z informacją, że podczas zalewania powstać może poduszka powietrzna....... hmmm

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

a w skrzyniach automatycznych? pomocni mówili, że w ogóle nie trzeba wymieniać, do końca.  ("mojego, lub jej..." ). 
Ps. Filtr zalewam, smaruję uszczelkę też.
Tam masz go z boku. A pewnie mieli na myśli ten wewnątrz skrzyni.
Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, Machoń napisał:

 

 

Spotkałem się też z informacją, że podczas zalewania powstać może poduszka powietrzna....... hmmm

Bo jak zalewasz filtr to odczekujesz aż wchłonie kilka sekund, potem znowu zalewasz i czekasz i znowu, aż już nie wchłania.

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

29 minut temu, ewemarkam napisał:
7 godzin temu, Qubu666-Baja napisał:
a w skrzyniach automatycznych? pomocni mówili, że w ogóle nie trzeba wymieniać, do końca.  ("mojego, lub jej..." emoji6.png ). 
Ps. Filtr zalewam, smaruję uszczelkę też.

Tam masz go z boku. A pewnie mieli na myśli ten wewnątrz skrzyni.

To chyba odnośnie interwałów wymiany było nie filtrów :) Które zresztą w skrzyniach automatycznych też widzę oczami wyobraźni jak ktoś próbuje zalewać przed montażem :)

Link to comment
Share on other sites

To chyba odnośnie interwałów wymiany było nie filtrów Które zresztą w skrzyniach automatycznych też widzę oczami wyobraźni jak ktoś próbuje zalewać przed montażem 
Jak masz wprawę to będziesz tak szybko kręcił że siła odśrodkowa zapobiegnie wylaniu się płynu
  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, Machoń napisał:

 

 

Spotkałem się też z informacją, że podczas zalewania powstać może poduszka powietrzna....... hmmm

 

Tam gdzie spotkałeś się z tą informacją zapytaj czy olej zalewają w próżni ;).

Link to comment
Share on other sites

w nowych Subaru nie wykonalne jest zlanie filtra olejem ponieważ znajduje się on na górze silnika tzn. otwierasz maskę i go widzisz.  Żeby go wkręcić musisz odwrócić go gwintem do dołu - wszystko od razu wyleje się na silnik. 

Link to comment
Share on other sites

Dokładnie tak.., nic nie zalewam.

Tylko przecieram delikatnie uszczelkę filtra kroplą nowego oleju i tyle.

Link to comment
Share on other sites

zalewanie filtra jest zbędę, w momencie uruchomienia silnika filtr jest napełniany w sekundę. Przeważnie po wymianie oleju z filtrem, obserwuję jak szybko zgaśnie kontrolka ciśnienia oleju i gaśnie ona tak samo szybko jak przed wymianą, czyli natychmiast jak silnik załapie. Żadne manuale nie sugerują żeby zalewać filtr , ale jak ktoś jest nadgorliwy to niech sobie zalewa i myśli że coś zrobił lepszego dla silnika i przedłużył diametralnie jego żywotność.

Link to comment
Share on other sites

12 godzin temu, skwaro napisał:

Spróbujcie zalać filtr przed przykręceniem w FA/FB20 :)

Jest przecież maszyna do wkręcania pełnych filtrów do FB. Należy pamiętać, że olej wlewamy przez korek spustowy po zakręceniu pełnego filtra, nigdy przed.

 

https://www.facebook.com/SJSDrivingAcademy/videos/symulator-dachowania/3218412211528293/

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, lutek34 napisał:

zalewanie filtra jest zbędę, w momencie uruchomienia silnika filtr jest napełniany w sekundę. Przeważnie po wymianie oleju z filtrem, obserwuję jak szybko zgaśnie kontrolka ciśnienia oleju i gaśnie ona tak samo szybko jak przed wymianą, czyli natychmiast jak silnik załapie. Żadne manuale nie sugerują żeby zalewać filtr , ale jak ktoś jest nadgorliwy to niech sobie zalewa i myśli że coś zrobił lepszego dla silnika i przedłużył diametralnie jego żywotność.

 

Jak jest pęknięty smok olejowy to nie zapala się czerwona kontrolka, więc nie do końca jej ufam. Wolę zalewać filtr (o ile to możliwe) według starej szkoły mechaników i nie ma to nic związanego z nadgorliwością ;).

Link to comment
Share on other sites

14 godzin temu, Machoń napisał:

 

Czyli wychodzi na to, że jednak nie trzeba....  ciekawe jaki jest zapis w polskiej instrukcji ? hmmm

a co ma do tego polska instrukcja, przeciez to wycinek z service manuala...

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
6 godzin temu, skwaro napisał:

To chyba odnośnie interwałów wymiany było nie filtrów :) Które zresztą w skrzyniach automatycznych też widzę oczami wyobraźni jak ktoś próbuje zalewać przed montażem :)

Dokładnie :)  Chodziło właśnie o interwały,że: 

"Longlife wymieniamy co 30000km" , i "w skrzyni automatyczniej nigdy się nie wymienia oleju". 

Kolesie i czasem dziewczyny, którzy lubią motoryzację , to nie "łykną" takich "rad", ale jak towarzystwo, które samochody traktuje, jak autobus, w stylu "chcę zalać bak, wsiąść i jechać" to myślę, że nieświadomie dokładają od siebie bardzo dużo, do tego , że zajeżdżają szybciej furmany. Ps gdzieś chyba tu pisałem na forum historyjkę, jak do mojego kolesia zadzwoniła jego kobieta, że "czajniczek" jej się zaświecił na desce i co ma zrobić? gość w pierwszym momencie nie skumał o co chodzi , oddelegował kobietę, żeby "gitary" nie zawracała bzdurami, a po chwili oddzwaniwał spocony z nerwów, żeby powiedzieć kobiecie, że ma stawać na trasie, bo oleju samochód nie ma i zajedzie w jego furze silnik ;P  więc i tak bywa... 

Ps2 filtr zew w automacie już na sucho wkręcałem ;)  (ten wkręcany na totalnym relaksie, bez sił odśrodkowych ;) )

Edited by Qubu666-Baja
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, llkuba napisał:

Wolę zalewać filtr (o ile to możliwe) według starej szkoły mechaników

ciekawe jak im to wychodziło we fiacie 125p czy Polonezie? W H6, też będzie ciężko.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...