ewemarkam Posted May 7, 2021 Share Posted May 7, 2021 (edited) Panowie dziwna sytuacja. Jak przekrece na ciepły nawiew. Po rozgrzaniu silnika, gdy wcześniej ten nawiew była na zimno, to czuję przez moment zapach płynu. Nagrzewnica strzelona? Gdzie szukać czy jest wilgotno? Będzie się zlewalo przez rurkę od skroplin? Edited May 20, 2021 by ewemarkam Link to comment Share on other sites More sharing options...
skwaro Posted May 7, 2021 Share Posted May 7, 2021 5 minut temu, ewemarkam napisał: Panowie dziwna sytuacja. Jak przekrece na ciepły nawiew. Po rozgrzaniu silnika, gdy wcześniej ten nawiew była na zimno, to czuję przez moment zapach płynu. Nagrzewnica strzelona? Gdzie szukać czy jest wilgotno? Będzie się zlewalo przez rurkę od skroplin? Pod maską bo stamtąd jest nawiew. Dwa najczęstsze miejsca to górna część chłodnicy rozszczelniona albo pokrywa zbiorniczka tego na dolocie. Pęka na łączeniu mocowania korka z pokrywką. Czasem też nie trzyma rurka od zbiorniczka do turbo, ale U Ciebie to się nie może wydarzyć 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted May 7, 2021 Author Share Posted May 7, 2021 Tylko że zapach czuć tylko jak przekrece na ciepły nawiew. Chłodnica ma jakieś 3 lata. Słychać jeszcze bulgotanie jak odpalę silnik rano i tak przez chwilę od momentu pierwszego ruszenia. Cis jakby się nagrzewnica odpowietrzała. Słychać to tylko w kabinie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
koziolek Posted May 7, 2021 Share Posted May 7, 2021 (edited) Godzinę temu, ewemarkam napisał: Tylko że zapach czuć tylko jak przekrece na ciepły nawiew. Chłodnica ma jakieś 3 lata. Słychać jeszcze bulgotanie jak odpalę silnik rano i tak przez chwilę od momentu pierwszego ruszenia. Cis jakby się nagrzewnica odpowietrzała. Słychać to tylko w kabinie. W nowszej generacji się rozszczelniają nagrzewnice, króćce są na oringach, w starszych chyba się nie zdarza, szukaj mokrego w okolicach pedałów. Bulgotania być nie powinno, gdzieś jest nieszczelność. Edited May 7, 2021 by koziolek 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
skwaro Posted May 7, 2021 Share Posted May 7, 2021 45 minut temu, ewemarkam napisał: Tylko że zapach czuć tylko jak przekrece na ciepły nawiew. Chłodnica ma jakieś 3 lata. Słychać jeszcze bulgotanie jak odpalę silnik rano i tak przez chwilę od momentu pierwszego ruszenia. Cis jakby się nagrzewnica odpowietrzała. Słychać to tylko w kabinie. To jeszcze sprawdź na łączeniu węży z nagrzewnicą i przy zaworze na grodzi Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted May 7, 2021 Author Share Posted May 7, 2021 To jeszcze sprawdź na łączeniu węży z nagrzewnicą i przy zaworze na grodziAle na grodzi nie ma zaworu. Generalnie jak mi jedną opaskę popuścilo to śmierdziało płynem cały czas, bo zlewał się po skrzyni na układ wydechowy. Ale zobaczę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rutra80 Posted May 7, 2021 Share Posted May 7, 2021 ewemarkam a nie dzieje się to przypadkiem jak masz nawiew na szybę? Wtedy działa klima, czasem bulgocze i syczy, może czujesz czynnik... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted May 7, 2021 Author Share Posted May 7, 2021 Nie, nie. Klima była wyłączona. To nie polift Link to comment Share on other sites More sharing options...
skwaro Posted May 7, 2021 Share Posted May 7, 2021 4 godziny temu, ewemarkam napisał: Ale na grodzi nie ma zaworu. Ło matko, myślałem o innym aucie jak to pisałem Ale tak jak mówię, sprawdź łączenie, bo tam może być problem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lipton Posted May 7, 2021 Share Posted May 7, 2021 @ewemarkamPomysł totalnego amatora, który od tego zaczyna diagnostykę:> Połóż karton pod samochód, albo rozwiń tapetę w garażu, może gdzieś zobaczysz, że kapie. A jeszcze z tego co pamiętam jak szukałem u siebie przyczyny zapachu, to pisano tu, że nieszczelność nagrzewnicy objawiałaby się tłustym podszybiem. Sprawdzałeś? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted May 7, 2021 Author Share Posted May 7, 2021 Podszybie jest ok, tzn nie ma nalotu tłustego na szybie. Pod samochodem sucho. Mamy surową wylewkę betonowa co jakiś czas patrzę na to. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted May 7, 2021 Author Share Posted May 7, 2021 Pod nagrzewnicą sucho, pod samochodem też. Szyba czysta. Przy ścianie grodziowej sucho. Pomijam to że wypadało by go odkurzyć w środku....Zapach jest przez chwilę odczuwalny. Tylko gdy mam nawiew na zimno i po rozgrzaniu przekrece na ciepły. Płynu nie ubywa. Zobaczę jeszcze jakoś przy okazji czy chłodnica z dołu jest sucha. Ale wtedy by chyba cały czas śmierdziało.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
st981777 Posted May 8, 2021 Share Posted May 8, 2021 Minimalnie Ci popuszcza nagrzewnica, jak masz na zimno ustawione, to płyn odparowuje na nagrzewnicy i jak otworzysz klapkę to ulatuje "zapaszek". Wyciek taki minimalny, że go jeszcze nie widać, być może z plastikowej rurki od grodzi do nagrzewnicy... Bulgotanie o którym wspominasz to wynik nieszczelności, gdy układ stygnie, to łatwiej mu wciągnąć powietrze z nieszczelności niż płyn ze zbiorniczka. Zgaduję, że rano jak odpalisz, to wystarczy przegazować na 2-2,5 tyś. RPM i bulgotanie ustępuje. 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted May 8, 2021 Author Share Posted May 8, 2021 Minimalnie Ci popuszcza nagrzewnica, jak masz na zimno ustawione, to płyn odparowuje na nagrzewnicy i jak otworzysz klapkę to ulatuje "zapaszek". Wyciek taki minimalny, że go jeszcze nie widać, być może z plastikowej rurki od grodzi do nagrzewnicy... Bulgotanie o którym wspominasz to wynik nieszczelności, gdy układ stygnie, to łatwiej mu wciągnąć powietrze z nieszczelności niż płyn ze zbiorniczka. Zgaduję, że rano jak odpalisz, to wystarczy przegazować na 2-2,5 tyś. RPM i bulgotanie ustępuje.Dokładnie się tak dzieje. Jazda chwilę w okolicy 1,5-2 tys obrotów załatwia sprawę, przestaje bulgotać. Ok a teraz pytanie za 100 pkt. Da się wymienić nagrzewnice nie wyjmując całego mieszacza? Link to comment Share on other sites More sharing options...
st981777 Posted May 8, 2021 Share Posted May 8, 2021 (edited) 7 minut temu, ewemarkam napisał: Da się wymienić nagrzewnice nie wyjmując całego mieszacza? Bez szans, decha do zrzucenia, potem belka i dopiero cały zestaw nadmuchu. Jak się uprzesz, to dasz radę nie wypuścić klimy. Nagrzewnica wchodzi od strony ściany grodziowej. Białą część musisz wymontować, w czarnej jest parownik klimatyzacji. Edited May 8, 2021 by st981777 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted May 8, 2021 Author Share Posted May 8, 2021 Klima mam gdzie spuścić, to nie problem. Ile godzin na to przeznaczyć? Link to comment Share on other sites More sharing options...
st981777 Posted May 8, 2021 Share Posted May 8, 2021 (edited) W 3 godz. da się ogarnąć, ale musisz wiedzieć gdzie śruby są pochowane. Może jest gdzieś jakiś tutorial na forum. Generalnie forek i impreza gc polift to to samo. Edited May 8, 2021 by st981777 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted May 8, 2021 Author Share Posted May 8, 2021 Kiedyś trafiłem na film gdzie facet wymienia parownik od klimy demontując tylko wentylator. Ale to nie tak dużo 3 godziny. Myslalem że cały dzień zejdzie. Śruby się zlokalizuje na opposed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted May 8, 2021 Author Share Posted May 8, 2021 Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz, wiem że są te dodatki które uszczelniają układ chłodzenia. Wiem że też jest wtedy szansa na zapchanie nagrzewnicy. Czy by może tego nie spróbować. Link to comment Share on other sites More sharing options...
scoobie24 Posted May 8, 2021 Share Posted May 8, 2021 Myślę, że można spróbować skoro i tak trzeba będzie dobierać się do nagrzewnicy. Najlepiej by było nie wlewać całości od razu i obserwować a jak zadziała to można wymienić płyn chłodniczy żeby nie latało to cały czas w układzie. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted May 8, 2021 Author Share Posted May 8, 2021 Godzinę temu, scoobie24 napisał: Myślę, że można spróbować skoro i tak trzeba będzie dobierać się do nagrzewnicy. Najlepiej by było nie wlewać całości od razu i obserwować a jak zadziała to można wymienić płyn chłodniczy żeby nie latało to cały czas w układzie. Masz jakieś typy, czy wlać co kolwiek? Znając siebie będę teraz ślęczał i szukał który specyfik jest najlepszy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
scoobie24 Posted May 8, 2021 Share Posted May 8, 2021 40 minut temu, ewemarkam napisał: Masz jakieś typy, czy wlać co kolwiek? Znając siebie będę teraz ślęczał i szukał który specyfik jest najlepszy. Większość to to samo, najpewniej będzie wziąć liqui moly / prestone. Ważne, żeby układ ogólnie był czysty przed wlaniem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomasz_555 Posted May 10, 2021 Share Posted May 10, 2021 W STi wymieniałem nagrzewnicę. Zaczęło się od dźwięku "przelewania" pod maską, potem pojawił się zapach i mierzalne ubytki płynu (co nie znaczy, że ubywało dużo), a ostatecznie kapało mi na prawego buta i piekielnie parowały mi szyby. Nagrzewnice lubią się też zatykać takim dziwnym szlamem. Prawdą jest też to co pisze @st981777. Może być tak mała nieszczelność, że nie znajdziesz wzrokowo, a jednak coś tam popuszcza. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted May 10, 2021 Author Share Posted May 10, 2021 Jutro podjadę po ten uszczelniacz, i jak zadziała to mentalnie będe się przygotowywał do wymiany nagrzewnicy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
st981777 Posted May 11, 2021 Share Posted May 11, 2021 7 godzin temu, ewemarkam napisał: Jutro podjadę po ten uszczelniacz Szkoda auta na to dziadostwo, mentalnie nastaw się i bez tego, kup nagrzewnice i niech czeka, a jak objaw się pogłębi to wymień. Prawie zawsze te uszczelniacze powodują więcej szkód niż pożytku, pozatyka się wszystko oprócz wycieku... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now