Jump to content

Zapach płynu chłodzącego + instrukcja wymiany nagrzewnicy w SF


ewemarkam

Recommended Posts

 

Panowie dziwna sytuacja. Jak przekrece na ciepły nawiew. Po rozgrzaniu silnika, gdy wcześniej ten nawiew była na zimno, to czuję przez moment zapach płynu. Nagrzewnica strzelona? Gdzie szukać czy jest wilgotno? Będzie się zlewalo przez rurkę od skroplin?

 

Edited by ewemarkam
Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, ewemarkam napisał:

 

Panowie dziwna sytuacja. Jak przekrece na ciepły nawiew. Po rozgrzaniu silnika, gdy wcześniej ten nawiew była na zimno, to czuję przez moment zapach płynu. Nagrzewnica strzelona? Gdzie szukać czy jest wilgotno? Będzie się zlewalo przez rurkę od skroplin?

 

Pod maską bo stamtąd jest nawiew. Dwa najczęstsze miejsca to górna część chłodnicy rozszczelniona albo pokrywa zbiorniczka tego na dolocie. Pęka na łączeniu mocowania korka z pokrywką. Czasem też nie trzyma rurka od zbiorniczka do turbo, ale U Ciebie to się nie może wydarzyć :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Tylko że zapach czuć tylko jak przekrece na ciepły nawiew. Chłodnica ma jakieś 3 lata. Słychać jeszcze bulgotanie jak odpalę silnik rano i tak przez chwilę od momentu pierwszego ruszenia. Cis jakby się nagrzewnica odpowietrzała. Słychać to tylko w kabinie.

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, ewemarkam napisał:

Tylko że zapach czuć tylko jak przekrece na ciepły nawiew. Chłodnica ma jakieś 3 lata. Słychać jeszcze bulgotanie jak odpalę silnik rano i tak przez chwilę od momentu pierwszego ruszenia. Cis jakby się nagrzewnica odpowietrzała. Słychać to tylko w kabinie.

W nowszej generacji się rozszczelniają nagrzewnice, króćce są na oringach, w starszych chyba się nie zdarza, szukaj mokrego w okolicach pedałów.

Bulgotania być nie powinno, gdzieś jest nieszczelność.

Edited by koziolek
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

45 minut temu, ewemarkam napisał:

Tylko że zapach czuć tylko jak przekrece na ciepły nawiew. Chłodnica ma jakieś 3 lata. Słychać jeszcze bulgotanie jak odpalę silnik rano i tak przez chwilę od momentu pierwszego ruszenia. Cis jakby się nagrzewnica odpowietrzała. Słychać to tylko w kabinie.

To jeszcze sprawdź na łączeniu węży z nagrzewnicą i przy zaworze na grodzi

Link to comment
Share on other sites

To jeszcze sprawdź na łączeniu węży z nagrzewnicą i przy zaworze na grodzi
Ale na grodzi nie ma zaworu. Generalnie jak mi jedną opaskę popuścilo to śmierdziało płynem cały czas, bo zlewał się po skrzyni na układ wydechowy. Ale zobaczę.
Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, ewemarkam napisał:

Ale na grodzi nie ma zaworu.

Ło matko, myślałem o innym aucie jak to pisałem :) Ale tak jak mówię, sprawdź łączenie, bo tam może być problem.

Link to comment
Share on other sites

@ewemarkamPomysł totalnego amatora, który od tego zaczyna diagnostykę:> Połóż karton pod samochód, albo rozwiń tapetę w garażu, może gdzieś zobaczysz, że kapie. A jeszcze z tego co pamiętam jak szukałem u siebie przyczyny zapachu, to pisano tu, że nieszczelność nagrzewnicy objawiałaby się tłustym podszybiem. Sprawdzałeś?

Link to comment
Share on other sites

Pod nagrzewnicą sucho, pod samochodem też. Szyba czysta. Przy ścianie grodziowej sucho. Pomijam to że wypadało by go odkurzyć w środku....
Zapach jest przez chwilę odczuwalny. Tylko gdy mam nawiew na zimno i po rozgrzaniu przekrece na ciepły. Płynu nie ubywa.
Zobaczę jeszcze jakoś przy okazji czy chłodnica z dołu jest sucha. Ale wtedy by chyba cały czas śmierdziało..6995c516d93d45522b2d8fe42d67ad35.jpg3c59b847768385315ce992ffb49652a5.jpg

Link to comment
Share on other sites

Minimalnie Ci popuszcza nagrzewnica, jak masz na zimno ustawione, to płyn odparowuje na nagrzewnicy i jak otworzysz klapkę to ulatuje "zapaszek". Wyciek taki minimalny, że go jeszcze nie widać, być może z plastikowej rurki od grodzi do nagrzewnicy... Bulgotanie o którym wspominasz to wynik nieszczelności, gdy układ stygnie, to łatwiej mu wciągnąć powietrze z nieszczelności niż płyn ze zbiorniczka. Zgaduję, że rano jak odpalisz, to wystarczy przegazować na 2-2,5 tyś. RPM i bulgotanie ustępuje.

  • Like 1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Minimalnie Ci popuszcza nagrzewnica, jak masz na zimno ustawione, to płyn odparowuje na nagrzewnicy i jak otworzysz klapkę to ulatuje "zapaszek". Wyciek taki minimalny, że go jeszcze nie widać, być może z plastikowej rurki od grodzi do nagrzewnicy... Bulgotanie o którym wspominasz to wynik nieszczelności, gdy układ stygnie, to łatwiej mu wciągnąć powietrze z nieszczelności niż płyn ze zbiorniczka. Zgaduję, że rano jak odpalisz, to wystarczy przegazować na 2-2,5 tyś. RPM i bulgotanie ustępuje.
Dokładnie się tak dzieje. Jazda chwilę w okolicy 1,5-2 tys obrotów załatwia sprawę, przestaje bulgotać. Ok a teraz pytanie za 100 pkt. Da się wymienić nagrzewnice nie wyjmując całego mieszacza?
Link to comment
Share on other sites

7 minut temu, ewemarkam napisał:

Da się wymienić nagrzewnice nie wyjmując całego mieszacza?

Bez szans, decha do zrzucenia, potem belka i dopiero cały zestaw nadmuchu. Jak się uprzesz, to dasz radę nie wypuścić klimy. Nagrzewnica wchodzi od strony ściany grodziowej. Białą część musisz wymontować, w czarnej jest parownik klimatyzacji.

20210223_204408.jpg

Edited by st981777
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

W 3 godz. da się ogarnąć, ale musisz wiedzieć gdzie śruby są pochowane. Może jest gdzieś jakiś tutorial na forum. Generalnie forek i impreza gc polift to to samo. 

Edited by st981777
Link to comment
Share on other sites

Kiedyś trafiłem na film gdzie facet wymienia parownik od klimy demontując tylko wentylator. Ale to nie tak dużo 3 godziny. Myslalem że cały dzień zejdzie. Śruby się zlokalizuje na opposed.

Link to comment
Share on other sites

Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz, wiem że są te dodatki które uszczelniają układ chłodzenia. Wiem że też jest wtedy szansa na zapchanie nagrzewnicy. Czy by może tego nie spróbować.

Link to comment
Share on other sites

Myślę, że można spróbować skoro i tak trzeba będzie dobierać się do nagrzewnicy. Najlepiej by było nie wlewać całości od razu i obserwować a jak zadziała to można wymienić płyn chłodniczy żeby nie latało to cały czas w układzie. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, scoobie24 napisał:

Myślę, że można spróbować skoro i tak trzeba będzie dobierać się do nagrzewnicy. Najlepiej by było nie wlewać całości od razu i obserwować a jak zadziała to można wymienić płyn chłodniczy żeby nie latało to cały czas w układzie. 

Masz jakieś typy, czy wlać co kolwiek?

Znając siebie będę teraz ślęczał i szukał który specyfik jest najlepszy.

Link to comment
Share on other sites

40 minut temu, ewemarkam napisał:

Masz jakieś typy, czy wlać co kolwiek?

Znając siebie będę teraz ślęczał i szukał który specyfik jest najlepszy.

Większość to to samo, najpewniej będzie wziąć liqui moly / prestone. Ważne, żeby układ ogólnie był czysty przed wlaniem.

Link to comment
Share on other sites

W STi wymieniałem nagrzewnicę. Zaczęło się od dźwięku "przelewania" pod maską, potem pojawił się zapach i mierzalne ubytki płynu (co nie znaczy, że ubywało dużo), a ostatecznie kapało mi na prawego buta i piekielnie parowały mi szyby. Nagrzewnice lubią się też zatykać takim dziwnym szlamem. 

Prawdą jest też to co pisze @st981777. Może być tak mała nieszczelność, że nie znajdziesz wzrokowo, a jednak coś tam popuszcza. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, ewemarkam napisał:

Jutro podjadę po ten uszczelniacz

Szkoda auta na to dziadostwo, mentalnie nastaw się i bez tego, kup nagrzewnice i niech czeka, a jak objaw się pogłębi to wymień. Prawie zawsze te uszczelniacze powodują więcej szkód niż pożytku, pozatyka się wszystko oprócz wycieku...

Link to comment
Share on other sites

  • ewemarkam changed the title to Zapach płynu chłodzącego + instrukcja wymiany nagrzewnicy w SF

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...