ewemarkam Opublikowano 7 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2021 (edytowane) Panowie dziwna sytuacja. Jak przekrece na ciepły nawiew. Po rozgrzaniu silnika, gdy wcześniej ten nawiew była na zimno, to czuję przez moment zapach płynu. Nagrzewnica strzelona? Gdzie szukać czy jest wilgotno? Będzie się zlewalo przez rurkę od skroplin? Edytowane 20 Maja 2021 przez ewemarkam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 7 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2021 5 minut temu, ewemarkam napisał: Panowie dziwna sytuacja. Jak przekrece na ciepły nawiew. Po rozgrzaniu silnika, gdy wcześniej ten nawiew była na zimno, to czuję przez moment zapach płynu. Nagrzewnica strzelona? Gdzie szukać czy jest wilgotno? Będzie się zlewalo przez rurkę od skroplin? Pod maską bo stamtąd jest nawiew. Dwa najczęstsze miejsca to górna część chłodnicy rozszczelniona albo pokrywa zbiorniczka tego na dolocie. Pęka na łączeniu mocowania korka z pokrywką. Czasem też nie trzyma rurka od zbiorniczka do turbo, ale U Ciebie to się nie może wydarzyć 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 7 Maja 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2021 Tylko że zapach czuć tylko jak przekrece na ciepły nawiew. Chłodnica ma jakieś 3 lata. Słychać jeszcze bulgotanie jak odpalę silnik rano i tak przez chwilę od momentu pierwszego ruszenia. Cis jakby się nagrzewnica odpowietrzała. Słychać to tylko w kabinie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziolek Opublikowano 7 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2021 (edytowane) Godzinę temu, ewemarkam napisał: Tylko że zapach czuć tylko jak przekrece na ciepły nawiew. Chłodnica ma jakieś 3 lata. Słychać jeszcze bulgotanie jak odpalę silnik rano i tak przez chwilę od momentu pierwszego ruszenia. Cis jakby się nagrzewnica odpowietrzała. Słychać to tylko w kabinie. W nowszej generacji się rozszczelniają nagrzewnice, króćce są na oringach, w starszych chyba się nie zdarza, szukaj mokrego w okolicach pedałów. Bulgotania być nie powinno, gdzieś jest nieszczelność. Edytowane 7 Maja 2021 przez koziolek 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 7 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2021 45 minut temu, ewemarkam napisał: Tylko że zapach czuć tylko jak przekrece na ciepły nawiew. Chłodnica ma jakieś 3 lata. Słychać jeszcze bulgotanie jak odpalę silnik rano i tak przez chwilę od momentu pierwszego ruszenia. Cis jakby się nagrzewnica odpowietrzała. Słychać to tylko w kabinie. To jeszcze sprawdź na łączeniu węży z nagrzewnicą i przy zaworze na grodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 7 Maja 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2021 To jeszcze sprawdź na łączeniu węży z nagrzewnicą i przy zaworze na grodziAle na grodzi nie ma zaworu. Generalnie jak mi jedną opaskę popuścilo to śmierdziało płynem cały czas, bo zlewał się po skrzyni na układ wydechowy. Ale zobaczę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rutra80 Opublikowano 7 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2021 ewemarkam a nie dzieje się to przypadkiem jak masz nawiew na szybę? Wtedy działa klima, czasem bulgocze i syczy, może czujesz czynnik... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 7 Maja 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2021 Nie, nie. Klima była wyłączona. To nie polift Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 7 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2021 4 godziny temu, ewemarkam napisał: Ale na grodzi nie ma zaworu. Ło matko, myślałem o innym aucie jak to pisałem Ale tak jak mówię, sprawdź łączenie, bo tam może być problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lipton Opublikowano 7 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2021 @ewemarkamPomysł totalnego amatora, który od tego zaczyna diagnostykę:> Połóż karton pod samochód, albo rozwiń tapetę w garażu, może gdzieś zobaczysz, że kapie. A jeszcze z tego co pamiętam jak szukałem u siebie przyczyny zapachu, to pisano tu, że nieszczelność nagrzewnicy objawiałaby się tłustym podszybiem. Sprawdzałeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 7 Maja 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2021 Podszybie jest ok, tzn nie ma nalotu tłustego na szybie. Pod samochodem sucho. Mamy surową wylewkę betonowa co jakiś czas patrzę na to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 7 Maja 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2021 Pod nagrzewnicą sucho, pod samochodem też. Szyba czysta. Przy ścianie grodziowej sucho. Pomijam to że wypadało by go odkurzyć w środku....Zapach jest przez chwilę odczuwalny. Tylko gdy mam nawiew na zimno i po rozgrzaniu przekrece na ciepły. Płynu nie ubywa. Zobaczę jeszcze jakoś przy okazji czy chłodnica z dołu jest sucha. Ale wtedy by chyba cały czas śmierdziało.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
st981777 Opublikowano 8 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2021 Minimalnie Ci popuszcza nagrzewnica, jak masz na zimno ustawione, to płyn odparowuje na nagrzewnicy i jak otworzysz klapkę to ulatuje "zapaszek". Wyciek taki minimalny, że go jeszcze nie widać, być może z plastikowej rurki od grodzi do nagrzewnicy... Bulgotanie o którym wspominasz to wynik nieszczelności, gdy układ stygnie, to łatwiej mu wciągnąć powietrze z nieszczelności niż płyn ze zbiorniczka. Zgaduję, że rano jak odpalisz, to wystarczy przegazować na 2-2,5 tyś. RPM i bulgotanie ustępuje. 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 8 Maja 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2021 Minimalnie Ci popuszcza nagrzewnica, jak masz na zimno ustawione, to płyn odparowuje na nagrzewnicy i jak otworzysz klapkę to ulatuje "zapaszek". Wyciek taki minimalny, że go jeszcze nie widać, być może z plastikowej rurki od grodzi do nagrzewnicy... Bulgotanie o którym wspominasz to wynik nieszczelności, gdy układ stygnie, to łatwiej mu wciągnąć powietrze z nieszczelności niż płyn ze zbiorniczka. Zgaduję, że rano jak odpalisz, to wystarczy przegazować na 2-2,5 tyś. RPM i bulgotanie ustępuje.Dokładnie się tak dzieje. Jazda chwilę w okolicy 1,5-2 tys obrotów załatwia sprawę, przestaje bulgotać. Ok a teraz pytanie za 100 pkt. Da się wymienić nagrzewnice nie wyjmując całego mieszacza? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
st981777 Opublikowano 8 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2021 (edytowane) 7 minut temu, ewemarkam napisał: Da się wymienić nagrzewnice nie wyjmując całego mieszacza? Bez szans, decha do zrzucenia, potem belka i dopiero cały zestaw nadmuchu. Jak się uprzesz, to dasz radę nie wypuścić klimy. Nagrzewnica wchodzi od strony ściany grodziowej. Białą część musisz wymontować, w czarnej jest parownik klimatyzacji. Edytowane 8 Maja 2021 przez st981777 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 8 Maja 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2021 Klima mam gdzie spuścić, to nie problem. Ile godzin na to przeznaczyć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
st981777 Opublikowano 8 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2021 (edytowane) W 3 godz. da się ogarnąć, ale musisz wiedzieć gdzie śruby są pochowane. Może jest gdzieś jakiś tutorial na forum. Generalnie forek i impreza gc polift to to samo. Edytowane 8 Maja 2021 przez st981777 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 8 Maja 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2021 Kiedyś trafiłem na film gdzie facet wymienia parownik od klimy demontując tylko wentylator. Ale to nie tak dużo 3 godziny. Myslalem że cały dzień zejdzie. Śruby się zlokalizuje na opposed. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 8 Maja 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2021 Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz, wiem że są te dodatki które uszczelniają układ chłodzenia. Wiem że też jest wtedy szansa na zapchanie nagrzewnicy. Czy by może tego nie spróbować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scoobie24 Opublikowano 8 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2021 Myślę, że można spróbować skoro i tak trzeba będzie dobierać się do nagrzewnicy. Najlepiej by było nie wlewać całości od razu i obserwować a jak zadziała to można wymienić płyn chłodniczy żeby nie latało to cały czas w układzie. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 8 Maja 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2021 Godzinę temu, scoobie24 napisał: Myślę, że można spróbować skoro i tak trzeba będzie dobierać się do nagrzewnicy. Najlepiej by było nie wlewać całości od razu i obserwować a jak zadziała to można wymienić płyn chłodniczy żeby nie latało to cały czas w układzie. Masz jakieś typy, czy wlać co kolwiek? Znając siebie będę teraz ślęczał i szukał który specyfik jest najlepszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scoobie24 Opublikowano 8 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2021 40 minut temu, ewemarkam napisał: Masz jakieś typy, czy wlać co kolwiek? Znając siebie będę teraz ślęczał i szukał który specyfik jest najlepszy. Większość to to samo, najpewniej będzie wziąć liqui moly / prestone. Ważne, żeby układ ogólnie był czysty przed wlaniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 10 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2021 W STi wymieniałem nagrzewnicę. Zaczęło się od dźwięku "przelewania" pod maską, potem pojawił się zapach i mierzalne ubytki płynu (co nie znaczy, że ubywało dużo), a ostatecznie kapało mi na prawego buta i piekielnie parowały mi szyby. Nagrzewnice lubią się też zatykać takim dziwnym szlamem. Prawdą jest też to co pisze @st981777. Może być tak mała nieszczelność, że nie znajdziesz wzrokowo, a jednak coś tam popuszcza. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 10 Maja 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2021 Jutro podjadę po ten uszczelniacz, i jak zadziała to mentalnie będe się przygotowywał do wymiany nagrzewnicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
st981777 Opublikowano 11 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2021 7 godzin temu, ewemarkam napisał: Jutro podjadę po ten uszczelniacz Szkoda auta na to dziadostwo, mentalnie nastaw się i bez tego, kup nagrzewnice i niech czeka, a jak objaw się pogłębi to wymień. Prawie zawsze te uszczelniacze powodują więcej szkód niż pożytku, pozatyka się wszystko oprócz wycieku... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się