Jump to content

Lampy, Ledbary, Halogeny, Dalekosiężne, Robocze - montaż, przepisy, wyjaśnienia.


Recommended Posts

Czołem Forumowa Brać :)

Stanąłem przed decyzją o doposażeniu Subarynki w dodatkowe oświetlenie. Szukajka coś tam pokazała, ale nie było jakiś konkretów. W tym wątku chciałbym zebrać wszystko co macie u siebie pomontowane, jak macie porobioną instalację, prztyczki elektryczki, jakie lampy/ledbary zastosowaliście itd. :)

Fajnie by było, jakby się ktoś kumaty wypowiedział na temat przepisów, bo z jednej strony czytam, że dodatkowe oświetlenie drogowe trzeba zasłaniać, a innym razem, że wystarczy przycisk sterujący. 

Bardzo proszę o wypowiedzi :)

Link to post
Share on other sites

Miałem wielki plan podpinania do długich, jakieś przekaźniki a skończyło się na zwykłym przełączniku.

To są jakieś ledy bardziej szerokie niż dalekosiężne co mi odpowiada. W lesie szeroko świeca. Mam je ze 3 lata i juz jakieś popadały.

Takiego rzeczywistego użytku może że 2 czy 3 razy jak przez las jechałem.

Montowane w miejscu 2 spinek zderzaka na takich metalowych płaskownikach, trochę zabawy żeby trafić nakrętkę i śrube ale za to bez psucia i wiercenia.

To miejsce jest o tyle lepsze od ledbara nad szyba bo ten potrafi odbijać się od szyby podobnofa05f2dc309c96c62e8e62565ed1308f.jpg

Wysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

To Czy załączasz światła wyłącznikiem przy przekaźnikiem to tylko zależy od Ciebie. Jeśli masz dobrej "mocy" wyłącznik to da on radę, natomiast wyłączniki o mniejszej mocy może po prostu wypalić. Na każdym masz zawsze dopuszczalny prąd pracy AC i DC. Ten drugi zawsze mniejszy i takowy (DC) mamy w samochodzie. 

Zasłaniać należy poza drogą lampy które nie mają homologacji drogowej.  Czyli brak oznaczeń typu światła (drogowe R, mijania C itp. oraz E z numerem kraju dla którego dana homologacja została wydana) Więcej tutaj: https://milionczesci.pl/blog/oznaczenia-homologacji-na-lampach/

Jeśli nie masz homologacji na lampie, powinieneś ją zasłonić, albo chociaż obrócić w stronę nadwozia. Gdy jedziesz po drogach publicznych.

Odnośnie działania, to Długie i Mijania powinny się dać zapalić dopiero gdy załączysz postojowe. Wyjątkiem jest tu możliwość mrugania światłami. Wiem że policja takie mruganie interpretuje różnie, często dostaje się mandat za używanie świateł drogowych w terenie zabudowanym, na oświetlonej drodze itd. (któtko nie lubią jak się innych ostrzega gdy policjanci stoją z suszarką). 

 

Przepisy "mówią" że drogowych masz mieć dwa lub cztery (dwa już masz), jeśli chodzi o umiejscowienie to nie bliżej bocznej krawędzi niż mijania. Więc teoretycznie 4 drogowe na bagażniku to już za dużo.

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, ewemarkam napisał:

. Jeśli masz dobrej "mocy" wyłącznik to da on radę, natomiast wyłączniki o mniejszej mocy może po prostu wypalić. Na każdym masz zawsze dopuszczalny prąd pracy AC i DC. Ten drugi zawsze mniejszy i takowy (DC) mamy w samochodzie. 

 

 

 

O widzisz i to jest bardzo cena uwaga:bowdown:, bo chcę do włączania /wyłączania użyć tego przycisku

Screenshot_20210424_173804_com.opera.browser.thumb.jpg.02cc88ddf4dbae978dd37ed04229de55.jpg

 

Jest o tyle fajne, bo ma światełko informujące o wł/wył, a poza tym idealnie mi się wpasuje w konsolę. Grafika - do zrobienia :D

Link to post
Share on other sites
O widzisz i to jest bardzo cena uwaga:bowdown:, bo chcę do włączania /wyłączania użyć tego przycisku
Screenshot_20210424_173804_com.opera.browser.thumb.jpg.02cc88ddf4dbae978dd37ed04229de55.jpg
 
Jest o tyle fajne, bo ma światełko informujące o wł/wył, a poza tym idealnie mi się wpasuje w konsolę. Grafika - do zrobienia 
No to użyj przekaźnika :)
  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
11 minut temu, ewemarkam napisał:

No to użyj przekaźnika :)

Dodatkowo? Bo jeszcze jakoś kabel chcę puścić przez przekaźnik do świateł drogowych. Chcę też wykorzystać wiązkę od silniczka sprysków lamp, bo już nie mam sprysków za to kabelki są więc tylko kilka dołożyć i powinno być cacy :D

Link to post
Share on other sites
Dodatkowo? Bo jeszcze jakoś kabel chcę puścić przez przekaźnik do świateł drogowych. Chcę też wykorzystać wiązkę od silniczka sprysków lamp, bo już nie mam sprysków za to kabelki są więc tylko kilka dołożyć i powinno być cacy 
Ale jak? Chcesz je włączać razem z drogowymi? Czy seryjne lampy drogowe i te dodatkowo włączane przez przycisk ale tylko wtedy gdy masz włączone drogowe. Generalnie ja bym niczym więcej nie obciążał fabrycznych przekaźników. Do sterowania wszystkim i tak bym dał przełącznik. Nawet ta przepustnica w układzie wydechowym u mnie jest z dwóch przekaźników sterowana. Opcja było wsadzenie przełącznika od szyb. Ale za duży jest.
Link to post
Share on other sites

@ewemarkam myślałem zrobić to tak,żeby dodatkowe światła spiąć z fabrycznymi drogowymi (długimi), a przycisk byłby do odłączania dodatkowych świateł, żeby świeciły tylko fabryczne drogowe. 

Link to post
Share on other sites

No to dołóż przekaźnik, jeden koniec cewki podpnij pod żarówkę długich. One sterowane są masą, więc to będzie masa a plus po zapłonie podaj przez przycisk do drugiego końca cewki.
Przez styki przekaźnika puść 12 z Aku przez bezpiecznik dodatkowy, to do lampy a masa z lampy pod jakąś śrubkę blisko mocowania.

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
10 minut temu, Kiwi 4ester napisał:

@ewemarkam myślałem zrobić to tak,żeby dodatkowe światła spiąć z fabrycznymi drogowymi (długimi), a przycisk byłby do odłączania dodatkowych świateł, żeby świeciły tylko fabryczne drogowe. 

Ja mam wszystko podpięte pod przycisk od przeciwmgielnych, oczywiście przez przekaźnik, a sterowane wszystko drogowymi.

Czyli przycisk ON, nic się nie dzieje do czasu aż odpalam drogowe, wtedy zapalają się przeciwmgielne i dachowe.

Przycisk OFF, nic nie świeci nawet przy zmianie na drogowe.

Brak możliwości włączenia przeciwmgielnych, które są i tak bezużyteczne:OO:

 

AJG_5720.JPG

  • Like 2
Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, koziolek napisał:

które są i tak bezużyteczne

Dokładnie lepiej tego nie można ująć. 

Link to post
Share on other sites
18 minut temu, Kiwi 4ester napisał:

@kozioleksłuszna uwaga, można też i tak:thumbup:

Żeby nie było tak kolorowo, przeciwmgłowe sterowane są masą a drogowe sterowane są +12V.

Tak więc trzeba dodatkowy przekaźnik który po zasilaniu z drogowych poda masę na przeciwmgielneB)

Największą zaletą jest flara drogowymi wspierana całą resztą:evil2: Pozdrawiam zapominalskich na drogowych jadących z naprzeciwka:P

LEDY.jpg

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
18 minut temu, koziolek napisał:

Największą zaletą jest flara drogowymi wspierana całą resztą:evil2: Pozdrawiam zapominalskich na drogowych jadących z naprzeciwka:P

LEDY.jpg

Fota jak nic tuż przed skokiem w nadświetlną, gdzie żadne światełka i tak już nie dają rady :evil2:

Link to post
Share on other sites
Fota jak nic tuż przed skokiem w nadświetlną, gdzie żadne światełka i tak już nie dają rady :evil2:
Niech@koziolek powie w jakich okolicznościach zostało zrobione zdjęcie bo jest z perspektywy pasażera
Link to post
Share on other sites
10 minut temu, arkadio napisał:

Fota jak nic tuż przed skokiem w nadświetlną

To powrót po naszym spotkaniu na działce Miszy, ja już dawno byłem na hiper napędzie:OO:

  • Haha 2
Link to post
Share on other sites
Teraz, ewemarkam napisał:

Niech@koziolek powie w jakich okolicznościach zostało zrobione zdjęcie bo jest z perspektywy pasażera emoji1787.png

To był taki dzień, gdzie odważni faceci siedzieli na fotelach pasażera:thumbup:

  • Like 1
  • Haha 1
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
55 minut temu, koziolek napisał:

 

LEDY.jpg

To tak wygląda, jakby korzystał z takiego przycisku :D

Billet_Button_BS_NOS_Image_01_large.png.e5a592b5b9bc12413f0fe3f52b2afb4e.png

 

Taki przynajmniej był efekt w NFSie:rolleyes:

Link to post
Share on other sites

Pytanko czy z takimi lampami roboczymi nie mieliście żadnego problemu przy przeglądach czy lepiej odkręcać? Zgubiłem jedną zaślepkę halogenu i myślę włożyć tam lampy 16 led jak ze zdjęcia wyżej.

Link to post
Share on other sites

@Kiwi 4ester mam u siebie w zimowym "lanosie" którym tylko jeżdzę w zimie i w nocy, rajdowe Lazery, zabijają wszystko z czym miałem do czynienia. Owszem produkt z górnej półki, cenowej też, ale warte każdego funta ;) 

https://www.lazerlamps.com/lights/triple-r-range.html

Link to post
Share on other sites
12 minut temu, carfit napisał:

@Kiwi 4ester mam u siebie w zimowym "lanosie" którym tylko jeżdzę w zimie i w nocy, rajdowe Lazery, zabijają wszystko z czym miałem do czynienia. Owszem produkt z górnej półki, cenowej też, ale warte każdego funta ;) 

https://www.lazerlamps.com/lights/triple-r-range.html

Ostatnio oglądałem filmik terenwizji na temat oświetlenia dodatkowego i tam jeden gościu miał Lazery. Torpedy:thumbup: to fakt, ale cena niewąskie i szczerze to wolę na coś innego dać, a z lamp dodatkowych i tak będę korzystał bardzo okazjonalnie, a wyglądać też będzie:D

Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Kiwi 4ester napisał:

Ostatnio oglądałem filmik terenwizji na temat oświetlenia dodatkowego i tam jeden gościu miał Lazery. Torpedy:thumbup: to fakt, ale cena niewąskie i szczerze to wolę na coś innego dać, a z lamp dodatkowych i tak będę korzystał bardzo okazjonalnie, a wyglądać też będzie:D

Doskonale rozumiem, ja też nie wiem czy bym wydał ponad 600 funtów ( cena 315 funtów to niestety za 1szt ), ale kupiłem kiedyś w pakiecie z innymi częściami po rajdówce więc nawet nie znam do końca ich wartości ;), ale naprawdę jest petarda, choć w zimie miałem już problem przy dosłownym "pruszeniu" śniegu, na normalnych światłach + drogowe, nawet nie poznałeś że śnieg delikatnie sypie, włączysz "lazery" masz dosłownie białą ścianę przed sobą i nic nie widać :). To taka trochę anomalia ;) 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
Pytanko czy z takimi lampami roboczymi nie mieliście żadnego problemu przy przeglądach czy lepiej odkręcać? Zgubiłem jedną zaślepkę halogenu i myślę włożyć tam lampy 16 led jak ze zdjęcia wyżej.
Jeśli się zastanawiasz to zakryj je choćby workiem na czas przeglądu, albo zalep pałertejpem. Na co dzień to chyba tylko wredny policjant się doczepi.
  • Like 1
Link to post
Share on other sites
Ostatnio oglądałem filmik terenwizji na temat oświetlenia dodatkowego i tam jeden gościu miał Lazery. Torpedy to fakt, ale cena niewąskie i szczerze to wolę na coś innego dać, a z lamp dodatkowych i tak będę korzystał bardzo okazjonalnie, a wyglądać też będzie
No nie będziesz :)

Przyda się jak będziesz jechał sam przez las albo jako 1 w kolumnie.... Na palcach 1 ręki policzę ile razy włączyłem moje, ale look +10 :)

Wysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Miałem podpięte przez przekaźnik, do drogowych, a używałem codziennie jesienią i zimą, ale mieszkam na końcu świata. Do wesema można dokupić fabryczne dekielki.

Przod1.JPG

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...