Jump to content

Pasek rozrządu gc8


damiano16

Recommended Posts

Cześć! Dosyć ważne pytanie i domyślam się że nikt nie jest Maćkiem wróżbitą ale czy ten pasek wyglada na świeży, taki który zrobil 3tys km i byl wymieniany pol roku temu? Nie jestem pewien czy mechanik nie pogrywa sobie ze mną. Co o tym myślicie? 

20210424_163233.jpg

20210424_163207.jpg

20210424_163045.jpg

20210424_163011.jpg

Link to comment
Share on other sites

Rolki też zmieniał i pompę wody? 

Jeżeli tak, to postaraj się całościowo ocenić wszystkie elementy, choć wiadomo, że i tak nie będziesz miał 100 procentowej odpowiedzi. 

Myślę, że na forum nie ma co się spodziewać odpowiedzi, raczej nikt ci tego nie powie na podstawie zdjęć. 

Spójrz na te miejsca na rolce, po których chodzi pasek, czy widać po nich zużycie, napisy na pasku, czy są wytarte, a najlepiej poszukać daty produkcji części, choć to nie będzie łatwe. Chyba najprędzej znajdziesz ją na pompie wody, jeżeli oczywiście miała być zmieniona przez mechanika. 

Link to comment
Share on other sites

Ciężko ocenić tak z foto. Ja bym mu pół roku nie dał w życiu. Mój pasek ma jakieś 1500km od momentu kiedy wyjąłem silnik i nadal wygląda jak wyjęty z pudełka. 

Zwróć uwagę na metalowe zabezpieczenie przy zębatce od wału bo widać że coś ten pasek gryzło od góry. Możliwe że nie jest zachowana odpowiednia odległość. 

Link to comment
Share on other sites

Znowu rozbierał rozrzadu całego nie będę. Wole nie ruszać żeby nie było potem kaboom :) hehe. 

Czy wogole na pasku znajdę date produkcji? Rolki mogę sprawdzić wzrokowo. Na pasku jak na zdjęciu napisów praktycznie nie ma, cale starte. Wogole przed remontem jak i po słychać od 5tys takie terkotanie jak by spalanie stukowe bylo lub np napinacz uderzał o coś albo nie wiem. Z racji tego że to ej207 sti to leje paliwo 102oktan ale jak zaleje 95 np to tez stukanie. Chodz nie jestem pewien czy nie głośniej stuka ale może mi się wydawać.

Link to comment
Share on other sites

16 minut temu, 133699 napisał:

Zwróć uwagę na metalowe zabezpieczenie przy zębatce od wału bo widać że coś ten pasek gryzło od góry. Możliwe że nie jest zachowana odpowiednia odległość. 

Czy możesz dokladnie opisać lub foto podesłać? 

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, 133699 napisał:

Zwróć uwagę na metalowe zabezpieczenie przy zębatce od wału bo widać że coś ten pasek gryzło od góry.

 

Godzinę temu, damiano16 napisał:

Wole nie ruszać żeby nie było potem kaboom :) hehe.

Zrób co kolega pisze bo inaczej będzie kaboom właśnie...

Mała rolka za napinaczem wygląda na pełnoletnią...

Link to comment
Share on other sites

Tak to z góry u mnie wygląda. Jako że nie jestem specem w dziedzinie bokserów i mechanika tak 50/50 proszę wytłumaczcie jak się dostać do tej osłony która ma zabezpieczyć przed przeskoczeniem paska. Wyczytałem że ma mieć luz na 1mm. Szczelinomierz mam, dynamometrycznego klucza niestety nie. Domyślam się że duże koło pasowe pod alternatorem musze zdemontować, napinacz, osłony od góry te dwie nad alternatorem. Klucza niestety nie wcisnę w kolo pasowe dolne to grube bo wadzą chlodnice i ze 4cm musial bym je wypchnąć w stronę pasa przedniego ale az tyle to chyba nie da rady.

20210429_100737.jpg

20210429_100722.jpg

20210429_100713.jpg

Link to comment
Share on other sites

W dniu 28.04.2021 o 18:59, damiano16 napisał:

Cześć! Dosyć ważne pytanie i domyślam się że nikt nie jest Maćkiem wróżbitą ale czy ten pasek wyglada na świeży, taki który zrobil 3tys km i byl wymieniany pol roku temu? Nie jestem pewien czy mechanik nie pogrywa sobie ze mną. Co o tym myślicie? 

20210424_163233.jpg

20210424_163207.jpg

20210424_163045.jpg

20210424_163011.jpg

Na paskach Subaru nie widac zużycia. Moj po 7 latach i 30kkm wygladal jak nowy.

Link to comment
Share on other sites

6 minut temu, mirasek napisał:

Pasuje tu krótka historyjka obrazkowa ;)

 

P1070690.thumb.jpg.a86d13a110f3925fde085e8e6d896763.jpg

 

P1150332.thumb.jpg.94e4e2d6794c9ad1b38e625d3f69a405.jpg

 

:D

 

Oh tak ta rolka to najczestrzy powod przeskoczenia rozrzadu lozysko kulkowe sie rozsypuje.

 

Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, ThatSubiBoy napisał:

Oh tak ta rolka to najczestrzy powod przeskoczenia rozrzadu lozysko kulkowe sie rozsypuje.

Dopiero skończyłem oglądać Twoje filmiki na YT :D i wczoraj właśnie widziałem jak pokazywałes jak ustawić rozrzad w ej205 :D fajny materiał, propsy masz ode mnie :) Ta rolka strasznie wygląda. Musze tam oblukać. Nie ma żartów skoro napisy są tak zjedzone a druga rzecz że przy remoncie podobno robili rozrzad ale kompletnie mi się to nie wydaje. Tak samo jak wymienili sprzęgło a jak jadę na biegu np 3tys obr wciskam sprzęgło bez odpuszczania gazu to tak szumi i hrobocze że nogi miękną. Twardość pedału sprzegla przed i po remoncie ta sama i w tym samym punkcie łapie. Ale nie powiem bo przed jak i po remoncie to sprzęgło strasznie klei. Jak za szybko puszcze to chce wyskoczyć spod tyłka auto i żabkę robi. No ale chcąc nie chcąc obawiam się że i tak trzeba będzie drzyc silnik i poprawiać po nich.

Link to comment
Share on other sites

15 minut temu, damiano16 napisał:

I jak mam ocenić tą rolke napinacza? Paska nie ściągnę bo potem już tego nie zloze :biglol: 

No bez sciagania tego nie sprawdzisz. Wymien wszystko i masz pewne. Za remoncik zaplacisz 10k plus wiec sam rozkmin co Ci sie bardziej oplaci. 

Co do dziwnych dzwiekow pamietaj ze to nie musi byc skrzynia to jest naped 4x4 i dziwne dzwieki rozchodza sie po calym samochodzie i jest je trudno zlokalizowac. Bo jesli rozlanczasz sprzeglo i masz dalej dzwiek to moze to byc skrzynia, dyfer lub jakies lozyska itp... 

Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, ThatSubiBoy napisał:

No bez sciagania tego nie sprawdzisz. Wymien wszystko i masz pewne. Za remoncik zaplacisz 10k plus wiec sam rozkmin co Ci sie bardziej oplaci. 

Co do dziwnych dzwiekow pamietaj ze to nie musi byc skrzynia to jest naped 4x4 i dziwne dzwieki rozchodza sie po calym samochodzie i jest je trudno zlokalizowac. Bo jesli rozlanczasz sprzeglo i masz dalej dzwiek to moze to byc skrzynia, dyfer lub jakies lozyska itp... 

Może nie zrozumiales. Dzwiek slychac tylko przez sekundę max dwie po rozłączeniu sprzęgła i tylko w sytuacji gdy trzymam gaz przy wysprzegleniu lub przygazuje przy wysprzegleniu. Przy normalnej jezdzie nie słychać nic.

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, damiano16 napisał:

Może nie zrozumiales. Dzwiek slychac tylko przez sekundę max dwie po rozłączeniu sprzęgła i tylko w sytuacji gdy trzymam gaz przy wysprzegleniu lub przygazuje przy wysprzegleniu. Przy normalnej jezdzie nie słychać nic.

Tak zle zrozumiale. To faktycznie jakis dziwny obiaw definitywnie, ktory nie powinien miec miejsca. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeśli chodzi o 1mm dystansu paska od tej osłonki co jest nad kołem zębatym na wale to GATES daje w zestawie takie coś. Mogę jutro zrobić zdjęcie jak to wygląda

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...