damiano16 Posted April 28, 2021 Share Posted April 28, 2021 Cześć! Dosyć ważne pytanie i domyślam się że nikt nie jest Maćkiem wróżbitą ale czy ten pasek wyglada na świeży, taki który zrobil 3tys km i byl wymieniany pol roku temu? Nie jestem pewien czy mechanik nie pogrywa sobie ze mną. Co o tym myślicie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc120 Posted April 28, 2021 Share Posted April 28, 2021 Rolki też zmieniał i pompę wody? Jeżeli tak, to postaraj się całościowo ocenić wszystkie elementy, choć wiadomo, że i tak nie będziesz miał 100 procentowej odpowiedzi. Myślę, że na forum nie ma co się spodziewać odpowiedzi, raczej nikt ci tego nie powie na podstawie zdjęć. Spójrz na te miejsca na rolce, po których chodzi pasek, czy widać po nich zużycie, napisy na pasku, czy są wytarte, a najlepiej poszukać daty produkcji części, choć to nie będzie łatwe. Chyba najprędzej znajdziesz ją na pompie wody, jeżeli oczywiście miała być zmieniona przez mechanika. Link to comment Share on other sites More sharing options...
133699 Posted April 28, 2021 Share Posted April 28, 2021 Ciężko ocenić tak z foto. Ja bym mu pół roku nie dał w życiu. Mój pasek ma jakieś 1500km od momentu kiedy wyjąłem silnik i nadal wygląda jak wyjęty z pudełka. Zwróć uwagę na metalowe zabezpieczenie przy zębatce od wału bo widać że coś ten pasek gryzło od góry. Możliwe że nie jest zachowana odpowiednia odległość. Link to comment Share on other sites More sharing options...
damiano16 Posted April 28, 2021 Author Share Posted April 28, 2021 Znowu rozbierał rozrzadu całego nie będę. Wole nie ruszać żeby nie było potem kaboom hehe. Czy wogole na pasku znajdę date produkcji? Rolki mogę sprawdzić wzrokowo. Na pasku jak na zdjęciu napisów praktycznie nie ma, cale starte. Wogole przed remontem jak i po słychać od 5tys takie terkotanie jak by spalanie stukowe bylo lub np napinacz uderzał o coś albo nie wiem. Z racji tego że to ej207 sti to leje paliwo 102oktan ale jak zaleje 95 np to tez stukanie. Chodz nie jestem pewien czy nie głośniej stuka ale może mi się wydawać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
damiano16 Posted April 28, 2021 Author Share Posted April 28, 2021 16 minut temu, 133699 napisał: Zwróć uwagę na metalowe zabezpieczenie przy zębatce od wału bo widać że coś ten pasek gryzło od góry. Możliwe że nie jest zachowana odpowiednia odległość. Czy możesz dokladnie opisać lub foto podesłać? Link to comment Share on other sites More sharing options...
st981777 Posted April 28, 2021 Share Posted April 28, 2021 Godzinę temu, 133699 napisał: Zwróć uwagę na metalowe zabezpieczenie przy zębatce od wału bo widać że coś ten pasek gryzło od góry. Godzinę temu, damiano16 napisał: Wole nie ruszać żeby nie było potem kaboom hehe. Zrób co kolega pisze bo inaczej będzie kaboom właśnie... Mała rolka za napinaczem wygląda na pełnoletnią... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted April 28, 2021 Share Posted April 28, 2021 Chyba o to chodzi. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
damiano16 Posted April 29, 2021 Author Share Posted April 29, 2021 Tak to z góry u mnie wygląda. Jako że nie jestem specem w dziedzinie bokserów i mechanika tak 50/50 proszę wytłumaczcie jak się dostać do tej osłony która ma zabezpieczyć przed przeskoczeniem paska. Wyczytałem że ma mieć luz na 1mm. Szczelinomierz mam, dynamometrycznego klucza niestety nie. Domyślam się że duże koło pasowe pod alternatorem musze zdemontować, napinacz, osłony od góry te dwie nad alternatorem. Klucza niestety nie wcisnę w kolo pasowe dolne to grube bo wadzą chlodnice i ze 4cm musial bym je wypchnąć w stronę pasa przedniego ale az tyle to chyba nie da rady. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted April 29, 2021 Share Posted April 29, 2021 Musisz zdjąć koło pasowe wału i odkręcić osłonę rozrządu za nim. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
damiano16 Posted April 29, 2021 Author Share Posted April 29, 2021 Dobra postaram się to ogarnąć na weekendzie. Jakie są podejżenia? Ze ona trze o pasek? Te zabezpieczenia sa tez przeciez na walkach rozrzadu. Trzeba by było wszystkie je sprawdzic ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
damiano16 Posted April 29, 2021 Author Share Posted April 29, 2021 Bynajmniej widziałem na yt jak gość składał rozrzad ej205 z wrx i tam było ich kilka tych osłonek zabezpieczających przed przeskoczeniem paska. Link to comment Share on other sites More sharing options...
M_isza Posted April 29, 2021 Share Posted April 29, 2021 W dniu 28.04.2021 o 18:59, damiano16 napisał: Cześć! Dosyć ważne pytanie i domyślam się że nikt nie jest Maćkiem wróżbitą ale czy ten pasek wyglada na świeży, taki który zrobil 3tys km i byl wymieniany pol roku temu? Nie jestem pewien czy mechanik nie pogrywa sobie ze mną. Co o tym myślicie? Na paskach Subaru nie widac zużycia. Moj po 7 latach i 30kkm wygladal jak nowy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
damiano16 Posted April 29, 2021 Author Share Posted April 29, 2021 30 minut temu, M_isza napisał: Na paskach Subaru nie widac zużycia. Moj po 7 latach i 30kkm wygladal jak nowy. Tak ale na moim juz prawie nie widać napisów.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ThatSubiBoy Posted April 30, 2021 Share Posted April 30, 2021 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ThatSubiBoy Posted April 30, 2021 Share Posted April 30, 2021 Moim zdaniem nie wyglada na 3k km chcesz miec spokoj i sprawne auto wymien. Pasek i rolki tanszy niz generalny remont. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mirasek Posted April 30, 2021 Share Posted April 30, 2021 Pasuje tu krótka historyjka obrazkowa 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ThatSubiBoy Posted April 30, 2021 Share Posted April 30, 2021 6 minut temu, mirasek napisał: Pasuje tu krótka historyjka obrazkowa Oh tak ta rolka to najczestrzy powod przeskoczenia rozrzadu lozysko kulkowe sie rozsypuje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
damiano16 Posted April 30, 2021 Author Share Posted April 30, 2021 4 minuty temu, ThatSubiBoy napisał: Oh tak ta rolka to najczestrzy powod przeskoczenia rozrzadu lozysko kulkowe sie rozsypuje. Dopiero skończyłem oglądać Twoje filmiki na YT i wczoraj właśnie widziałem jak pokazywałes jak ustawić rozrzad w ej205 fajny materiał, propsy masz ode mnie Ta rolka strasznie wygląda. Musze tam oblukać. Nie ma żartów skoro napisy są tak zjedzone a druga rzecz że przy remoncie podobno robili rozrzad ale kompletnie mi się to nie wydaje. Tak samo jak wymienili sprzęgło a jak jadę na biegu np 3tys obr wciskam sprzęgło bez odpuszczania gazu to tak szumi i hrobocze że nogi miękną. Twardość pedału sprzegla przed i po remoncie ta sama i w tym samym punkcie łapie. Ale nie powiem bo przed jak i po remoncie to sprzęgło strasznie klei. Jak za szybko puszcze to chce wyskoczyć spod tyłka auto i żabkę robi. No ale chcąc nie chcąc obawiam się że i tak trzeba będzie drzyc silnik i poprawiać po nich. Link to comment Share on other sites More sharing options...
damiano16 Posted April 30, 2021 Author Share Posted April 30, 2021 I jak mam ocenić tą rolke napinacza? Paska nie ściągnę bo potem już tego nie zloze Link to comment Share on other sites More sharing options...
ThatSubiBoy Posted April 30, 2021 Share Posted April 30, 2021 15 minut temu, damiano16 napisał: I jak mam ocenić tą rolke napinacza? Paska nie ściągnę bo potem już tego nie zloze No bez sciagania tego nie sprawdzisz. Wymien wszystko i masz pewne. Za remoncik zaplacisz 10k plus wiec sam rozkmin co Ci sie bardziej oplaci. Co do dziwnych dzwiekow pamietaj ze to nie musi byc skrzynia to jest naped 4x4 i dziwne dzwieki rozchodza sie po calym samochodzie i jest je trudno zlokalizowac. Bo jesli rozlanczasz sprzeglo i masz dalej dzwiek to moze to byc skrzynia, dyfer lub jakies lozyska itp... Link to comment Share on other sites More sharing options...
damiano16 Posted April 30, 2021 Author Share Posted April 30, 2021 5 minut temu, ThatSubiBoy napisał: No bez sciagania tego nie sprawdzisz. Wymien wszystko i masz pewne. Za remoncik zaplacisz 10k plus wiec sam rozkmin co Ci sie bardziej oplaci. Co do dziwnych dzwiekow pamietaj ze to nie musi byc skrzynia to jest naped 4x4 i dziwne dzwieki rozchodza sie po calym samochodzie i jest je trudno zlokalizowac. Bo jesli rozlanczasz sprzeglo i masz dalej dzwiek to moze to byc skrzynia, dyfer lub jakies lozyska itp... Może nie zrozumiales. Dzwiek slychac tylko przez sekundę max dwie po rozłączeniu sprzęgła i tylko w sytuacji gdy trzymam gaz przy wysprzegleniu lub przygazuje przy wysprzegleniu. Przy normalnej jezdzie nie słychać nic. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ThatSubiBoy Posted April 30, 2021 Share Posted April 30, 2021 1 minutę temu, damiano16 napisał: Może nie zrozumiales. Dzwiek slychac tylko przez sekundę max dwie po rozłączeniu sprzęgła i tylko w sytuacji gdy trzymam gaz przy wysprzegleniu lub przygazuje przy wysprzegleniu. Przy normalnej jezdzie nie słychać nic. Tak zle zrozumiale. To faktycznie jakis dziwny obiaw definitywnie, ktory nie powinien miec miejsca. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lepszy Posted May 11, 2021 Share Posted May 11, 2021 Jeśli chodzi o 1mm dystansu paska od tej osłonki co jest nad kołem zębatym na wale to GATES daje w zestawie takie coś. Mogę jutro zrobić zdjęcie jak to wygląda 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ThatSubiBoy Posted May 12, 2021 Share Posted May 12, 2021 Można to kupić też osobno ale Gates faktycznie daje to w zestawach ale również ogarniesz ta robotę zwykłym szczelinomierzem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now