Jump to content

Subaru Forester SG man. Benz.


Benek96

Recommended Posts

Cześć. 

 

Szukając wymarzonego Subaru Legacy Spec. B, w między czasie miałem z żoną możliwość przejechania się Subaru Forester SG. Mi się on spodobał, natomiast moja żona zakochała się w tym samochodzie. Zastanawiam się czy w kwocie do 15-20 tys zł jest szansa kupić fajny egzemplarz. 

 

Było by to auto dla żony, która pokonuje rocznie ok. 5tys km więc nie potrzebuje gazu. Wolałbym też manualna skrzynie biegów. Szukać egzemplarza z Polski czy sporwadzonego? Przedlifta czy po? 

2.0 XT czy 2.5 XT? 

Jak jeździ 2.0 125km? Czy warto? 

 

Z góry dziękuję za pomoc

 

Pozdrawiam 

 

Jarek i Natalia

Link to comment
Share on other sites

Gdy kupowaliśmy w 2015 naszego (który teraz jest wystawiony do sprzedaży), to moja Żona była zdecydowana w drugiej minucie gdy go zobaczyła ;) fakt, że kolor robi robotę. Teraz niechętnie się z nim będzie rozstawać. Samochód jest mega uniwersalny, prosty, fajnie się wsiada do takiego podwyższonego SUV'a. W XT (jak nasz), trzeba zaakceptować, że sprzęgło chodzi jak w męskim samochodzie ;) - można sobie udo wyćwiczyć, ale to raczej frajda niż mankament. Moja Żona mówi, że to nasz najlepszy samochód jak dotąd.

 

W 2.0XT nie powineneś mieć problemów z uszczelką pod głowicą (w zasadzie przypadłość chyba każdego 2.5XT).

 

Powodzenia w poszukiwaniach!

 

Radek (i Karolina)

Link to comment
Share on other sites

Szukając przede wszystkim zwracaj uwagę na stan blacharki -nadkola tył,kielichy tył ,progi .Ja od 3 lat jeżdżę 2.0 xt w automacie i po ogarnięciu blacharki auto ma u mnie dożywocie.

Powodzenia w poszukiwaniach.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, Benek96 napisał:

 

Jak jeździ 2.0 125km? Czy warto? 

 

 

Jak nie potrzebujesz super hiper przyspieszenia, to 125km dają radę, a do tego masz reduktor :) naszym jeździmy już ponad 4 lata i... Póki co ma u nas dożywocie :D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
W dniu 28.04.2021 o 03:56, 133699 napisał:

Do jeżdżenia po wioskach i mieście wystarczy, w trasie wyprzedzanie trzeba dobrze planować :P 

 

Ja to chyba jednak mam za dobrze, bo na takie rzeczy mam czas:biglol: chyba robota mnie skrzywiła, bo maks prędkość mam 89, a kwestia wyprzedzania... :ph34r: bezpiecznie:)

Link to comment
Share on other sites

Tak jak koledzy piszą patrz na blacharkę, reszta jest do ogarnięcia.

 

Przedlifty bez turbo mają SOHC czyli nie wydzierasz silnika do regulacji zaworów.

 

2.0 silnik nie do zdarcia ale to muł - zawalidrogą nie będziesz ale wyprzedzanie trzeba planować.

2.0XT i 2.5 szczególnie DOHC po lifcie już fajniej jeżdżą i też są dość bezproblemowe.

2.5XT to silnik specjalnej troski dla entuzjastów. Petarda ale będziesz miał wydatki.

 

Automaty jeśli zadbane są dość bezawaryjne.

Link to comment
Share on other sites

Przejechałem w 2.5xt na LPG prawie 100kkm i oprócz UPG (co jest raczej standardem w tym silniku) nie miałem żadnych kłopotów a zadowolenie z ekonomicznej, dynamicznej jazdy znakomite :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Regulacje zaworów na LPG zależą od wielu czynników. Po 30-35kkm należy sprawdzić luzy (to nie wymaga wyciągania silnika). Jak trzeba poprawiać, targamy motor bo szkoda zdrowia i regulacja. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...