PLKR Posted April 27, 2021 Share Posted April 27, 2021 Cześć, po ok. 25kkm padły mi oryginalne przewody zapłonowe. Wymieniałem je razem ze świecami (NGK FR5AP-11). Nie za szybko? Może to przez uszkodzoną cewkę? Żadnego kodu błędu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lipton Posted April 27, 2021 Share Posted April 27, 2021 U mnie oryginały wytrzymały już prawie 30 000 km. Wcześniej dwa razy bardzo szybko padały mi zamienniki...ale 25 000 km na oryginały to trochę krótko... Link to comment Share on other sites More sharing options...
lutek34 Posted April 27, 2021 Share Posted April 27, 2021 6 godzin temu, PLKR napisał: 25kkm padły mi oryginalne przewody zapłonowe. a jakie masz objawy? Link to comment Share on other sites More sharing options...
PLKR Posted April 27, 2021 Author Share Posted April 27, 2021 Szarpie przy ruszaniu po nagrzaniu silnika i wali iskrami po kablach. Świece świeżo wymienione. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lutek34 Posted April 27, 2021 Share Posted April 27, 2021 6 godzin temu, PLKR napisał: Szarpie przy ruszaniu po nagrzaniu silnika i wali iskrami po kablach. Świece świeżo wymienione. nic tych kabli nie pogryzło? Link to comment Share on other sites More sharing options...
sartek Posted April 27, 2021 Share Posted April 27, 2021 13 minut temu, lutek34 napisał: nic tych kabli nie pogryzło? Też bym w pierwszej kolejności podejrzewał gryzonia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PLKR Posted April 27, 2021 Author Share Posted April 27, 2021 Nie ma śladu. Jak pryskałem wodą to nie było jednoznacznego miejsca - waliło gdzie miało bliżej do masy. Jak przyjdą nowe to obejrzę dokładnie. Pomierzyłem cewkę i nie ma zwarcia, ale to nie wyklucza uszkodzenia. Tylko jeśli to cewka zniszczyła kable, to uszkodzenie musiałby być raczej poważne. Sam nie wiem. Chyba, że kable swoje odleżały w magazynie ;] Na 100% są oryginalne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SubaruLPG Posted April 28, 2021 Share Posted April 28, 2021 Przewody zapłonowe mogą się uszkodzić nie tylko przez cewkę ale również przez świece. Wyjmij przewody po kolei zobacz czy niemasz od strony silnika zaolejonych fajek? wykręć świece, dokręć szczypcami główkę świecy oraz jeśli kolor metalu jest ciemny użyj drobnego papieru włókniny do oczyszczenia utlenionego przewodnika. sprawdź czy na pewno przewody są dociśnięte do samego końca. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PLKR Posted April 28, 2021 Author Share Posted April 28, 2021 (edited) Świece wymieniłem, wszystko czyste, bez oleju i nagaru. Na początku myślałem, że szarpie przez świece (trochę już przejechały), ale po wymianie było to samo i dopiero sprawdziłem błyski. Edit 18:19 28.04.2021 Kable wymieniłem i jest ok. Na starych żadnych śladów uszkodzeń. Może jakaś podróba, ale wyglądają praktycznie identycznie - nowe mają naklejki z numerkami, a stare miały napisy bezpośrednio na izolacji. Edited April 28, 2021 by PLKR Link to comment Share on other sites More sharing options...
fateofangel Posted April 29, 2021 Share Posted April 29, 2021 W dniu 27.04.2021 o 11:06, Lipton napisał: U mnie oryginały wytrzymały już prawie 30 000 km. Wcześniej dwa razy bardzo szybko padały mi zamienniki...ale 25 000 km na oryginały to trochę krótko... 30kkm a 25kkm to jakaś różnica czy coś się machnąles.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lipton Posted April 30, 2021 Share Posted April 30, 2021 @fateofangelNie, po prostu tyle na razie na nich zrobiłem i żadnych złych objawów nie mam. Zamienniki dawno padały przy tym przebiegu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fateofangel Posted May 1, 2021 Share Posted May 1, 2021 Aa okay, IMO ze 100kkm powinny min. trzymac 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
PLKR Posted May 14, 2021 Author Share Posted May 14, 2021 Jak znowu padną to wymienię też cewkę. Wie ktoś może czy cewka NGK pasuje do oryginalnych kabli? Na zdjęciach króćce wyglądają inaczej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now