Lipton Posted April 23, 2021 Share Posted April 23, 2021 Kilka dni temu zdecydowałem się na regenerację alternatora, który wytrzymał 21 lat, więc wolałem już dłużej nie kusić losu. Problem polega na tym, że od regeneracji zdarza się, że podczas postoju (niezależnie czy na N, D, czy w innym położeniu skrzyni), gdy załącza się kompresor klimatyzacji obroty nie skaczą płynnie jak dotychczas, lecz silnik dostaje takiego lekkiego zawahania jakby miał zgasnąć (nawet lekko całą budą wstrząsa). Wcześniej było zawsze płynnie i bez zamulenia/zawahania. Nie dzieje się to zawsze, więc trudno mi zweryfikować czy dzieje się to również na benzynie, bo akurat jak kilkakrotnie sprawdzałem to się nie działo, ale np. wczoraj w ogóle się to nie robiło. Dziś wielokrotnie. W przyszłym tygodniu wybieram się na wymianę filtrów LPG i przegląd instalacji gazowej, choć nie wiem jaki to miałoby mieć związek skoro na gaz przełącza płynnie i w ogóle innych objawów nie ma. Może ktoś ma jakiś pomysł co to może być i co mógłbym jeszcze sprawdzić? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Neutrino33 Posted April 23, 2021 Share Posted April 23, 2021 Może coś z paskami napędów "nie teges"? A miałeś w ręku ten zregenerowany alternator? Sprawdzałeś czy kręci się płynnie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lipton Posted April 23, 2021 Author Share Posted April 23, 2021 (edited) @Neutrino33--> Pięknie chodzi według mojego mechanika, parametry ładowania były sprawdzane po regeneracji i tu też wszystko ok. Co rozumiesz przez "nie teges" - ich stan, czy np. zbytnie napięcie, albo zbyt luźne? Co do stanu to paski były zdjęte, sprawdzone i nie wymagały wymiany (rok, albo dwa lata temu były wymieniane). Edited April 23, 2021 by Lipton Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted April 23, 2021 Share Posted April 23, 2021 Kilka dni temu zdecydowałem się na regenerację alternatora, który wytrzymał 21 lat, więc wolałem już dłużej nie kusić losu. Problem polega na tym, że od regeneracji zdarza się, że podczas postoju (niezależnie czy na N, D, czy w innym położeniu skrzyni), gdy załącza się kompresor klimatyzacji obroty nie skaczą płynnie jak dotychczas, lecz silnik dostaje takiego lekkiego zawahania jakby miał zgasnąć (nawet lekko całą budą wstrząsa). Wcześniej było zawsze płynnie i bez zamulenia/zawahania. Nie dzieje się to zawsze, więc trudno mi zweryfikować czy dzieje się to również na benzynie, bo akurat jak kilkakrotnie sprawdzałem to się nie działo, ale np. wczoraj w ogóle się to nie robiło. Dziś wielokrotnie. W przyszłym tygodniu wybieram się na wymianę filtrów LPG i przegląd instalacji gazowej, choć nie wiem jaki to miałoby mieć związek skoro na gaz przełącza płynnie i w ogóle innych objawów nie ma. Może ktoś ma jakiś pomysł co to może być i co mógłbym jeszcze sprawdzić?Zobacz jakie masz korekty na LPG na wolnych obrotach podczas pracy z klima i bez. Później porównaj to z pracą na benzynie. Mi kiedyś też czasem kulał silnik, potrafił zgasnąć przy ruszaniu. Obroty spadały przy klimie. Wtryski LPG już kończyły żywot, po wymianie i regulacji problem zniknął. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lipton Posted April 23, 2021 Author Share Posted April 23, 2021 @ewemarkamW tygodniu pojadę do gazowników to tę kwestię sprawdzą. Tylko mnie zastanawia czemu to z dnia na dzień by się pojawiło po regeneracji alternatora. Jakoś za duży zbieg okoliczności. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted April 23, 2021 Share Posted April 23, 2021 Czasem to przypadek. Niektórym nawigacja nie działa po wymianie rozrządu 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kiwi 4ester Posted April 23, 2021 Share Posted April 23, 2021 Warto pamiętać, że to też działa w drugą stronę i czasem coś samo z siebie się naprawia Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lipton Posted April 23, 2021 Author Share Posted April 23, 2021 @Kiwi 4esterTo trochę jakby wierzyć, że UPG może odrosnąć:P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kiwi 4ester Posted April 23, 2021 Share Posted April 23, 2021 4 minuty temu, Lipton napisał: @Kiwi 4esterTo trochę jakby wierzyć, że UPG może odrosnąć:P Dlatego niczego konkretnego nie napisałem tylko "coś" Link to comment Share on other sites More sharing options...
st981777 Posted April 23, 2021 Share Posted April 23, 2021 7 godzin temu, Lipton napisał: od regeneracji zdarza się, że podczas postoju (niezależnie czy na N, D, czy w innym położeniu skrzyni), gdy załącza się kompresor klimatyzacji obroty nie skaczą płynnie jak dotychczas, lecz silnik dostaje takiego lekkiego zawahania jakby miał zgasnąć Zgaduję, że został odłączony akumulator przed demontażem alternatora, więc skasowały się korekty adaptacyjne w ECU i musi zebrać na nowo. Jeździć, obserwować 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lipton Posted April 24, 2021 Author Share Posted April 24, 2021 @st981777"Jeździć, obserwować" - mój mechanik dokładnie tak powiedział:> Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lipton Posted April 27, 2021 Author Share Posted April 27, 2021 @st981777Chyba miałeś rację. Od dwóch dni wszystko wróciło do normy (odpukać). 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now