Lipton Opublikowano 23 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2021 Kilka dni temu zdecydowałem się na regenerację alternatora, który wytrzymał 21 lat, więc wolałem już dłużej nie kusić losu. Problem polega na tym, że od regeneracji zdarza się, że podczas postoju (niezależnie czy na N, D, czy w innym położeniu skrzyni), gdy załącza się kompresor klimatyzacji obroty nie skaczą płynnie jak dotychczas, lecz silnik dostaje takiego lekkiego zawahania jakby miał zgasnąć (nawet lekko całą budą wstrząsa). Wcześniej było zawsze płynnie i bez zamulenia/zawahania. Nie dzieje się to zawsze, więc trudno mi zweryfikować czy dzieje się to również na benzynie, bo akurat jak kilkakrotnie sprawdzałem to się nie działo, ale np. wczoraj w ogóle się to nie robiło. Dziś wielokrotnie. W przyszłym tygodniu wybieram się na wymianę filtrów LPG i przegląd instalacji gazowej, choć nie wiem jaki to miałoby mieć związek skoro na gaz przełącza płynnie i w ogóle innych objawów nie ma. Może ktoś ma jakiś pomysł co to może być i co mógłbym jeszcze sprawdzić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Neutrino33 Opublikowano 23 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2021 Może coś z paskami napędów "nie teges"? A miałeś w ręku ten zregenerowany alternator? Sprawdzałeś czy kręci się płynnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lipton Opublikowano 23 Kwietnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2021 (edytowane) @Neutrino33--> Pięknie chodzi według mojego mechanika, parametry ładowania były sprawdzane po regeneracji i tu też wszystko ok. Co rozumiesz przez "nie teges" - ich stan, czy np. zbytnie napięcie, albo zbyt luźne? Co do stanu to paski były zdjęte, sprawdzone i nie wymagały wymiany (rok, albo dwa lata temu były wymieniane). Edytowane 23 Kwietnia 2021 przez Lipton Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 23 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2021 Kilka dni temu zdecydowałem się na regenerację alternatora, który wytrzymał 21 lat, więc wolałem już dłużej nie kusić losu. Problem polega na tym, że od regeneracji zdarza się, że podczas postoju (niezależnie czy na N, D, czy w innym położeniu skrzyni), gdy załącza się kompresor klimatyzacji obroty nie skaczą płynnie jak dotychczas, lecz silnik dostaje takiego lekkiego zawahania jakby miał zgasnąć (nawet lekko całą budą wstrząsa). Wcześniej było zawsze płynnie i bez zamulenia/zawahania. Nie dzieje się to zawsze, więc trudno mi zweryfikować czy dzieje się to również na benzynie, bo akurat jak kilkakrotnie sprawdzałem to się nie działo, ale np. wczoraj w ogóle się to nie robiło. Dziś wielokrotnie. W przyszłym tygodniu wybieram się na wymianę filtrów LPG i przegląd instalacji gazowej, choć nie wiem jaki to miałoby mieć związek skoro na gaz przełącza płynnie i w ogóle innych objawów nie ma. Może ktoś ma jakiś pomysł co to może być i co mógłbym jeszcze sprawdzić?Zobacz jakie masz korekty na LPG na wolnych obrotach podczas pracy z klima i bez. Później porównaj to z pracą na benzynie. Mi kiedyś też czasem kulał silnik, potrafił zgasnąć przy ruszaniu. Obroty spadały przy klimie. Wtryski LPG już kończyły żywot, po wymianie i regulacji problem zniknął. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lipton Opublikowano 23 Kwietnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2021 @ewemarkamW tygodniu pojadę do gazowników to tę kwestię sprawdzą. Tylko mnie zastanawia czemu to z dnia na dzień by się pojawiło po regeneracji alternatora. Jakoś za duży zbieg okoliczności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 23 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2021 Czasem to przypadek. Niektórym nawigacja nie działa po wymianie rozrządu 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 23 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2021 Warto pamiętać, że to też działa w drugą stronę i czasem coś samo z siebie się naprawia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lipton Opublikowano 23 Kwietnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2021 @Kiwi 4esterTo trochę jakby wierzyć, że UPG może odrosnąć:P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 23 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2021 4 minuty temu, Lipton napisał: @Kiwi 4esterTo trochę jakby wierzyć, że UPG może odrosnąć:P Dlatego niczego konkretnego nie napisałem tylko "coś" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
st981777 Opublikowano 23 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2021 7 godzin temu, Lipton napisał: od regeneracji zdarza się, że podczas postoju (niezależnie czy na N, D, czy w innym położeniu skrzyni), gdy załącza się kompresor klimatyzacji obroty nie skaczą płynnie jak dotychczas, lecz silnik dostaje takiego lekkiego zawahania jakby miał zgasnąć Zgaduję, że został odłączony akumulator przed demontażem alternatora, więc skasowały się korekty adaptacyjne w ECU i musi zebrać na nowo. Jeździć, obserwować 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lipton Opublikowano 24 Kwietnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2021 @st981777"Jeździć, obserwować" - mój mechanik dokładnie tak powiedział:> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lipton Opublikowano 27 Kwietnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2021 @st981777Chyba miałeś rację. Od dwóch dni wszystko wróciło do normy (odpukać). 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się