Jump to content

Pomocy, schemat wiązki, ECU


Recommended Posts

Pomocy, potrzebuje schematu wiązki i podłączenia do ECU do WRXa, angola, z którego wziąłem silnik i wiązkę do SWAPA, niestety skopano mi wiązkę i ECU nie widzi czujnika położenia wałka rozrządu. Jak ktoś ma jakiekolwiek materiały, które mogłyby pomóc proszę o przesłanie. Z góry dziękuję

a9bfc8bd3349801a8a0d50ac9aafe943.0.jpg

Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, ewemarkam napisał:

Zawsze bazuje na tym co jest na
jdmfsm.info

Ja też korzystam z tej samej bazy, trzeba poszperać czy będzie tam ta wersja.

Link to post
Share on other sites

Witam

Podaje Ci linki:

http://www.wrxinfo.com/service_manuals/

http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/

 

Poszukaj z linków powyżej dokładnie twojego rocznika

czyli szukasz Manual servis, koniecznie PDF i model i rok.

Pobierasz na kompa

różne są serwisów-ki, ale w nagłówkach części elektrycznej (wiring) masz opisy:

LHD wersja z kierownica po lewej - np: europa, amaryka Tu uważaj bo kable

RHD wersja angielska, kierownica po prawej

Sti wiadomo

są jeszcze SOHC i DOHC potocznie zwane wolne ssaki i Turbo

 

Zasad zniczy schemat podpięcia kompa w turbo w angliku i europie w latach 01- 04 jest taki sam, natomiast wersja Ameryka ma inaczej uzbrojone wtyczki do kompa.

 

WRX Który rocznik ???

 

Jak coś to pytaj najlepiej na PW bo mało mam czasu by penetrować całe forum.

 

jest też gdzieś wątek i tam jest jeszcze więcej linków do serwisówek, ale nie mogę go odnaleźć.

 

 

  • Like 1
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Jeszcze jedna sprawa, Kolory kabli uzbrojone we wtyczkach europa i anglia różnią się.

Instalacje bardzo łatwo rozpoznać, bierzesz jakąś większą wtyczkę kabinową i porównujesz kolory pierwszych trzech pinów i masz zgodność  z jedną wersja schematów RHD lub LHD

Jak Jak interesuję mogę opisać jak zrobić swapa z anglika na europę, ale musisz nauczyć się poruszać po schematach.

Inaczej to nie ma sensu.

 

Przerobienie wiązki z anola na europę to jakieś 2 tygodnie posiedzieć wieczorami, jak by tak na pełen etat to bite 4 dni.

Powodzenia.

 

Tu wlazłęm w imprezę:

http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Impreza/

 

 

Edited by Sykatore
  • Like 1
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, Sykatore napisał:

Jak Jak interesuję mogę opisać jak zrobić swapa z anglika na europę, ale musisz nauczyć się poruszać po schematach.

Inaczej to nie ma sensu.

SWAP jest już dawno zrobiony, wszystko siedzi, tylko ECU nie widzi czujnika położenia wałka rozrządu przez co silnik pracuje nierówno i co chwile ECU wprowadza jakieś poprawki przez co falują też obrotyIMG_20210412_131729.thumb.jpg.2dd17329fffe14777c23cd602e6e5668.jpg

Link to post
Share on other sites
20 minut temu, Sickness napisał:

ECU nie widzi czujnika położenia wałka rozrządu przez co silnik pracuje nierówno i co chwile ECU wprowadza jakieś poprawki przez co falują też obroty

a skąd pewność że ECU nie widzi czujnika?

Link to post
Share on other sites
40 minut temu, lutek34 napisał:

a skąd pewność że ECU nie widzi czujnika?

Poprzez objawy, wyeliminowanie wszystkich innych opcji mechanicznych i elektromechanicznych. Siedziało nad tym autem już kilka osób, w tym mechanicy z ASO. Skoro postawili taką diagnozę to znaczy, że prawdopodobnie tak jest. Ja sam tego nie robię

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
Poprzez objawy, wyeliminowanie wszystkich innych opcji mechanicznych i elektromechanicznych. Siedziało nad tym autem już kilka osób, w tym mechanicy z ASO. Skoro postawili taką diagnozę to znaczy, że prawdopodobnie tak jest. Ja sam tego nie robię
To mówisz że tyle tęgich głów się pochylała nad tym samochodem i nie mają dojścia do schematów?

Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites

Trzeba puścić sygnał z czujnika od raz do kompa. Przerzucić choćby przez szybę boczną. Tak co by pominąć kostki wszelakie. A rozpiskę ECU znaleźć po kolorach jak napisał@Sykatore

Podpinał się ktoś jakimś miedzymordziem? Co by faktycznie stwierdzić że nie widzi czujnik? Czy tylko błędy były mrugane? Wrx już powinien mieć diagnostykę po OBD.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
11 minut temu, lutek34 napisał:

To mówisz że tyle tęgich głów się pochylała nad tym samochodem i nie mają dojścia do schematów?

Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka
 

Tak, bo żaden z nich to elektromechanik per se. Chciałem pomóc prowadzącym zakład dojść do źródeł z dobrymi schematami, żeby ułatwić im trochę zadanie. Bo nikt się nie chce podjąć naprawiania po kimś błędów

Link to post
Share on other sites
5 minut temu, ewemarkam napisał:

Trzeba puścić sygnał z czujnika od raz do kompa. Przerzucić choćby przez szybę boczną. Tak co by pominąć kostki wszelakie. A rozpiskę ECU znaleźć po kolorach jak napisał@Sykatore

Nie jestem elektromechanikiem, ale taka była moja pierwsza myśl też, żeby wyodrębnić z wiązki kable z czujnika i puścić bezpośrednio, bez pośredników, do ECU. 

 

Tylko nie ma elektromechanika, który by się pobawił. Olsztyn ubogi w specjalistów i nie ma komu zrobić

Link to post
Share on other sites
Nie jestem elektromechanikiem, ale taka była moja pierwsza myśl też, żeby wyodrębnić z wiązki kable z czujnika i puścić bezpośrednio, bez pośredników, do ECU. 
 
Tylko nie ma elektromechanika, który by się pobawił. Olsztyn ubogi w specjalistów i nie ma komu zrobić
@kriskristoffers przyjechał do mnie z Gdańska skrzynie przerzucić default_smile.png więc odległość jest pojęciem względnym. Ale na poważnie, może trzeba samochód zatargac gdzieś dalej. Tylko wiem, niewidomi gdzie. Co by samochód nie stał 2 tygodnie i nie była w tym czasie nawet maska otwarta.

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
11 minut temu, ewemarkam napisał:

@kriskristoffers przyjechał do mnie z Gdańska skrzynie przerzucić default_smile.png więc odległość jest pojęciem względnym. Ale na poważnie, może trzeba samochód zatargac gdzieś dalej. Tylko wiem, niewidomi gdzie. Co by samochód nie stał 2 tygodnie i nie była w tym czasie nawet maska otwarta.
 

Ten zakład akurat cały czas coś działa, w poprzednim stał 5 miechów właśnie ... z resztą, u siebie w temacie 5 strona już idzie z opisem tego całego swapu, od samego początku mam pod górę

Edited by Sickness
Link to post
Share on other sites

W linku od Sykatore jest rozpisane ECU z turbo ale od modelu 02-03. Jest tam camshaft sensor. Na pierwszej złączce przewody zmieniają kolory. Druga sprawa jaka masz pewność że czujnik jest sprawny? Był podmieniany sprawny?
Nie zaglądałem jeszcze do Twojego tematu ale zajrzę.

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Godzinę temu, ewemarkam napisał:

W linku od Sykatore jest rozpisane ECU z turbo ale od modelu 02-03. Jest tam camshaft sensor. Na pierwszej złączce przewody zmieniają kolory. Druga sprawa jaka masz pewność że czujnik jest sprawny? Był podmieniany sprawny?
Nie zaglądałem jeszcze do Twojego tematu ale zajrzę.

Były podmieniane, tak jak mówisz

Edited by Sickness
Link to post
Share on other sites

Jeżeli sam nie robisz, tylko zlecasz stadu pseudo mechaników i elektryków.

To powiem tak, zmień ich, bo te serwisy nie są tak dobrzy jak im się wydaje.

Takie warsztaty wola zmienić 100 żarówek w 100 autach i na każdym zarobią po 10zł

niż szukać pół dnia czy dłużej w wiązce w kablach i zarobić na tym 100.

Czyta kalkulacja.

A jeszcze po kimś szukać. Jakieś ślepe kable i inne wydumy.

 

A po drugie nie zawracajcie mi głowy w takich sprawach by Wam powiedzieć jak się dzwoni kable z jednego obwodu, żaróweczką i akumulatorem.

 

Nie jestem znachorem na odległość.

 

Czujnik bardzo łatwo się sprawdzić omomierzem, powinien mieć rezystancję na poziomie około 1,8 - 2 kilo Oma

 

Link to post
Share on other sites

@Sickness niestety ale na odległość raczej Ci tu nie pomożemy, tzn na tyle aby Ci rozwiązać problem. W schematach jest rozpiska przewodów. Porównaj parę wtyczek od kompa ze schematem tym 02-03. Tu masz wycinek schematu. To możesz zrobić samemu, bez konieczności fatygowania "fachowców".

 

Na stronie WI-73 masz czujnik wałka rozrządu. Razem z kolorami przewodów i wtyczek. Sprawdź chociaż czy Ci sie to zgadza z Twoją instalacją. Wtyczka przy ECM (sterownik silnika). Czy na tych pinach masz te kolory przewodów. Dołączam Ci jeszcze wycinek schematu z kolorami przewodów.

Wydrukuj to i jeśli sam nie dasz rady to niech jakiś spec porówna kolory w instalacji oraz miejsca wpięcia przewodów. 

 

7 - Wiring.pdf kolory.pdf

Edited by ewemarkam
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Jest jeszcze jedna opcja, przewody do czujnika wału i do czujnika wałka są ekranowane, a ekran jest podpięty pod ECU. Może jak pruli wiązkę rozpruli też ekran albo jego podłączenie do ECU i coś w wiązce sieje zakłócając sygnał...

 

Gdyby nie było przejścia z czujnika do ECU to ECU by wywaliło od razu błąd.

Edited by skwaro
  • Upvote 3
Link to post
Share on other sites

Dzięki Panowie za odzew. Nad autem już kwitnie elektromechanik, udało się znaleźć takowego, jutro mam coś wiedzieć

Link to post
Share on other sites
W dniu 22.04.2021 o 19:25, Sickness napisał:

Dzięki Panowie za odzew. Nad autem już kwitnie elektromechanik, udało się znaleźć takowego, jutro mam coś wiedzieć

No i, no i?

Link to post
Share on other sites
13 minut temu, ewemarkam napisał:

No i, no i?

i się nie dowiesz. Jak znalazł ogarniętego kolesia to mu ogarnie temat i tyle.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...