Jump to content

Forester SJ XT grubszy stabilizator?


dulomir

Recommended Posts

Jeżdżę SJ XT 2014 i zauważyłem, że mimo że jest twarde i trzęsie tyłek, to jednak dalej dość mocno pochyla się na zakrętach. Gdzieś wyczytałem, że pomaga na to założenie grubszego tylnego stabilizatora (i dodatkowo minimalizuje podsterowność). Czy ktoś z Was robił to w przedliftowym SJ XT? Jakie efekty? Jakieś wady takiej wymiany?

Z góry dzięki za opinie i doświadczenia!

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, dulomir napisał:

Jeżdżę SJ XT 2014 i zauważyłem, że mimo że jest twarde i trzęsie tyłek, to jednak dalej dość mocno pochyla się na zakrętach. Gdzieś wyczytałem, że pomaga na to założenie grubszego tylnego stabilizatora (i dodatkowo minimalizuje podsterowność). Czy ktoś z Was robił to w przedliftowym SJ XT? Jakie efekty? Jakieś wady takiej wymiany?

Z góry dzięki za opinie i doświadczenia!

Jeśli zjeżdżasz z asfaltu, to właśnie potrzebujesz nieco kompromisu.

XT jest twardszy od wersji wolnossącej, ale nadal z jakąś tam możliwością latania po szutrach. Jeśli usztwnisz zawieszenie bardziej, na polnych drogach będzie gorzej. Lepiej wziąć to pod uwagę. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Potwierdzam co napisane powyżej - jeśli zjeżdżasz czasem z asfaltu to zostaw, fabrycznie to idealny kompromis, delikatnie poprawisz asfalt a znacznie pogorszysz nieasfalt. W moim poprzednim worku na grubszych stabach urwało mi się mocowanie do wahacza mimo iż jazd terenowych nie uprawiałem, ot zwykła jazda po lesie. Niestety coś za coś 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Dzięki za podzielenie się opiniami! Wobec tego chyba póki co zostawię seryjny stabilizator. Chociaż trochę mnie Forek zaskoczył przechyłami, przy tej twardości zawieszenia (i trzęsawką na niewielkich nierównościach) :-) Pozdrawiam!

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, dulomir napisał:

Dzięki za podzielenie się opiniami! Wobec tego chyba póki co zostawię seryjny stabilizator. Chociaż trochę mnie Forek zaskoczył przechyłami, przy tej twardości zawieszenia (i trzęsawką na niewielkich nierównościach) :-) Pozdrawiam!

Możesz go usztywnić, nie każdy potrzebuje jeździć po polnych drogach. Wprawdzie odbierze to Foresterowi możliwość latania po dziurach, ale jeśli tego nie potrzebujesz, to działaj. 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...