Jump to content

Ściąga po wymianie kół


Recommended Posts

Hej, 

 

W moim Legacy IV 2.0  NA 165km zmieniłem koła na letnie. Samochód zaczął ściągać w prawo.

Oba zestawy mam na 17" ta sama szerokość opony i profil. Felgi Ori Subaru.

Ciśnienie sprawdzone wczoraj, opony wyglądają na równo zużywane. Nie ścina ich z żadnej strony.

 

Jakaś podpowiedź co jeszcze może być przyczyną?

 

Pozdro

Link to post
Share on other sites

Sprawdź zawieszenie, była zima w tym roku i mrozy. Do wymiany kół jednak auto trzeba podnieść, może coś się rozsypało z wrażenia. Miałem taki przypadek, że w momencie opuszczania auta pękła sprężyna...

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
9 minut temu, st981777 napisał:

Sprawdź zawieszenie, była zima w tym roku i mrozy. Do wymiany kół jednak auto trzeba podnieść, może coś się rozsypało z wrażenia. Miałem taki przypadek, że w momencie opuszczania auta pękła sprężyna...

Chyba masz rację diagnosta mówił że tuleja wahacza z prawej strony wygląda na "ściętą". Teraz podniosłem samochód i coś pewnie poszło. Dzięki

Link to post
Share on other sites

@polter_83U mnie kiedyś po zmianie opon nie dało się dosłownie jeździć, tak bardzo mnie woziło na boki, że mnie po kilku kilometrach ręce bolały od ciągłej walki z samochodem, żeby jechał prosto. Powód? Rok, czy dwa jeździłem ze źle ustawioną zbieżnością z tyłu (długi temat, nie ma co w to wnikać), no i jak jakiś czas później - po ustawieniu zbieżności - opony z tyłu poszły na przód to nie dało się jeździć. Musiałem tak wszystko poprzestawiać, żeby wszystkie opony wróciły na swoje miejsce sprzed roku i jak ręką odjął wszystko wróciło do normy. Dodam, że na dotyk i przy oględzinach nie było widać różnicy w zużyciu opon.

Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, polter_83 napisał:

Jakaś podpowiedź co jeszcze może być przyczyną?

Zmień koła z prawej na lewą i odwrotnie. Dowiesz się ,czy opony,czy nie.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
21 minut temu, respect napisał:

Zmień koła z prawej na lewą i odwrotnie. Dowiesz się ,czy opony,czy nie.

Dzięki sprawdzę choć już używałem tych kół.

Link to post
Share on other sites
42 minuty temu, Lipton napisał:

@polter_83U mnie kiedyś po zmianie opon nie dało się dosłownie jeździć, tak bardzo mnie woziło na boki, że mnie po kilku kilometrach ręce bolały od ciągłej walki z samochodem, żeby jechał prosto. Powód? Rok, czy dwa jeździłem ze źle ustawioną zbieżnością z tyłu (długi temat, nie ma co w to wnikać), no i jak jakiś czas później - po ustawieniu zbieżności - opony z tyłu poszły na przód to nie dało się jeździć. Musiałem tak wszystko poprzestawiać, żeby wszystkie opony wróciły na swoje miejsce sprzed roku i jak ręką odjął wszystko wróciło do normy. Dodam, że na dotyk i przy oględzinach nie było widać różnicy w zużyciu opon.

Sprawdzę, ale w piewrszej kolejności ten wahacz

Link to post
Share on other sites
W dniu 14.04.2021 o 14:42, respect napisał:

Zmień koła z prawej na lewą i odwrotnie. Dowiesz się ,czy opony,czy nie.

Ok zmieniłem opony z lewej na prawą tył i przód. O dziwo samochód jedzie prosto lub delikatnie ucieka w lewo. Mam te koła z oponami od 3 lat i nic takiego się nie działo. 

Teraz zamienić sam tył, czy jakieś inne sugestie?

Dzięki za radę.

Link to post
Share on other sites
Ok zmieniłem opony z lewej na prawą tył i przód. O dziwo samochód jedzie prosto lub delikatnie ucieka w lewo. Mam te koła z oponami od 3 lat i nic takiego się nie działo. 
Teraz zamienić sam tył, czy jakieś inne sugestie?
Dzięki za radę.
Masz całe koła czy opony zamieniszasz. Jeśli całe koła to były wymarzone przed założeniem?
Link to post
Share on other sites
28 minut temu, ewemarkam napisał:
33 minuty temu, polter_83 napisał:
Ok zmieniłem opony z lewej na prawą tył i przód. O dziwo samochód jedzie prosto lub delikatnie ucieka w lewo. Mam te koła z oponami od 3 lat i nic takiego się nie działo. 
Teraz zamienić sam tył, czy jakieś inne sugestie?
Dzięki za radę.

Masz całe koła czy opony zamieniszasz. Jeśli całe koła to były wymarzone przed założeniem?

Mam całe koła, które były w styczniu sprawdzane czy nie są krzywe i wyważane. Ten sam komplet od 3 lat

Link to post
Share on other sites

Spróbuj dać tył na przód, może któraś z tych z przodu jest trefna. To co piszesz to wygląda dokładnie tak jak było u mnie - patrz kilka postów wyżej.

 

Zakładam, że opony nie są kierunkowe skoro z prawej na lewą je zamieniałeś? Były obracane na felgach, czy zakładane tak samo jak zostały zdjęte?

Link to post
Share on other sites
W dniu 15.04.2021 o 17:50, Lipton napisał:

Spróbuj dać tył na przód, może któraś z tych z przodu jest trefna. To co piszesz to wygląda dokładnie tak jak było u mnie - patrz kilka postów wyżej.

 

Zakładam, że opony nie są kierunkowe skoro z prawej na lewą je zamieniałeś? Były obracane na felgach, czy zakładane tak samo jak zostały zdjęte?

Myślę że były obracane a nawet zdejmowane ponieważ były sprawdzane czy nie są krzywe.

Link to post
Share on other sites

Miałem podobnie w Foresterze, co ciekawe po zrobieniu geometrii. Kupiłem nowe zimówki, jako że nowe opony to i cyk geometria. Wyjeżdżam, ściąga w prawo. Poprawka, nieco lepiej ale dalej czujesz że nie halo jest. Opony prawo-lewo, tył-przód, ściąga. Chłopak kasę mi oddał, załamał ręce. Zimę przejeździłem, opony równe, niepodcięte. Wkładamy lato, idzie jak po szynach. Kolejna zima, znowu zmyka w prawo, inny warsztat, geometria, a tam nie ma co poprawiać. Przejeździłem tak 3 sezony, aż raz przez pomyłkę dobiłem w kołach po 3 bary. Szedł jak po szynach, wiadomo że wóz drabiniasty się zrobił, ale szedł idealnie. Tą zagadkę odłożyłem na półkę wraz z potworem z Lohness, Trójkątem Bermudzkim i tajemnicą złotego pociągu ;) Nabywca został oczywiście poinformowany o fakcie. Kupiłem Legacy i zgadnijcie w którą stronę ucieka :D 

Link to post
Share on other sites

Mój Legwan też ściąga w prawo od pewnego czasu.. Ale Geometria nie jest idealna. 

I magiel się poci. To mógłby być magiel.. O zgrozo :mrgreen:

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
W dniu 16.04.2021 o 20:27, czort napisał:

Miałem podobnie w Foresterze, co ciekawe po zrobieniu geometrii. Kupiłem nowe zimówki, jako że nowe opony to i cyk geometria. Wyjeżdżam, ściąga w prawo. Poprawka, nieco lepiej ale dalej czujesz że nie halo jest. Opony prawo-lewo, tył-przód, ściąga. Chłopak kasę mi oddał, załamał ręce. Zimę przejeździłem, opony równe, niepodcięte. Wkładamy lato, idzie jak po szynach. Kolejna zima, znowu zmyka w prawo, inny warsztat, geometria, a tam nie ma co poprawiać. Przejeździłem tak 3 sezony, aż raz przez pomyłkę dobiłem w kołach po 3 bary. Szedł jak po szynach, wiadomo że wóz drabiniasty się zrobił, ale szedł idealnie. Tą zagadkę odłożyłem na półkę wraz z potworem z Lohness, Trójkątem Bermudzkim i tajemnicą złotego pociągu ;) Nabywca został oczywiście poinformowany o fakcie. Kupiłem Legacy i zgadnijcie w którą stronę ucieka :D 

Identycznie mam u siebie :) ja jeszcze oprócz geometrii zaliczyłem huntera żeby wszystko dobrze ustawić i dalej to samo :chyba już się przyzwyczaiłem że na zimówkach trzymam kiere mocniej . Może to kolejne TTTM ? :D

Edited by kwantomas123
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...