Skocz do zawartości

Ściąga po wymianie kół


polter_83

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, 

 

W moim Legacy IV 2.0  NA 165km zmieniłem koła na letnie. Samochód zaczął ściągać w prawo.

Oba zestawy mam na 17" ta sama szerokość opony i profil. Felgi Ori Subaru.

Ciśnienie sprawdzone wczoraj, opony wyglądają na równo zużywane. Nie ścina ich z żadnej strony.

 

Jakaś podpowiedź co jeszcze może być przyczyną?

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź zawieszenie, była zima w tym roku i mrozy. Do wymiany kół jednak auto trzeba podnieść, może coś się rozsypało z wrażenia. Miałem taki przypadek, że w momencie opuszczania auta pękła sprężyna...

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, st981777 napisał:

Sprawdź zawieszenie, była zima w tym roku i mrozy. Do wymiany kół jednak auto trzeba podnieść, może coś się rozsypało z wrażenia. Miałem taki przypadek, że w momencie opuszczania auta pękła sprężyna...

Chyba masz rację diagnosta mówił że tuleja wahacza z prawej strony wygląda na "ściętą". Teraz podniosłem samochód i coś pewnie poszło. Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@polter_83U mnie kiedyś po zmianie opon nie dało się dosłownie jeździć, tak bardzo mnie woziło na boki, że mnie po kilku kilometrach ręce bolały od ciągłej walki z samochodem, żeby jechał prosto. Powód? Rok, czy dwa jeździłem ze źle ustawioną zbieżnością z tyłu (długi temat, nie ma co w to wnikać), no i jak jakiś czas później - po ustawieniu zbieżności - opony z tyłu poszły na przód to nie dało się jeździć. Musiałem tak wszystko poprzestawiać, żeby wszystkie opony wróciły na swoje miejsce sprzed roku i jak ręką odjął wszystko wróciło do normy. Dodam, że na dotyk i przy oględzinach nie było widać różnicy w zużyciu opon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, Lipton napisał:

@polter_83U mnie kiedyś po zmianie opon nie dało się dosłownie jeździć, tak bardzo mnie woziło na boki, że mnie po kilku kilometrach ręce bolały od ciągłej walki z samochodem, żeby jechał prosto. Powód? Rok, czy dwa jeździłem ze źle ustawioną zbieżnością z tyłu (długi temat, nie ma co w to wnikać), no i jak jakiś czas później - po ustawieniu zbieżności - opony z tyłu poszły na przód to nie dało się jeździć. Musiałem tak wszystko poprzestawiać, żeby wszystkie opony wróciły na swoje miejsce sprzed roku i jak ręką odjął wszystko wróciło do normy. Dodam, że na dotyk i przy oględzinach nie było widać różnicy w zużyciu opon.

Sprawdzę, ale w piewrszej kolejności ten wahacz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.04.2021 o 14:42, respect napisał:

Zmień koła z prawej na lewą i odwrotnie. Dowiesz się ,czy opony,czy nie.

Ok zmieniłem opony z lewej na prawą tył i przód. O dziwo samochód jedzie prosto lub delikatnie ucieka w lewo. Mam te koła z oponami od 3 lat i nic takiego się nie działo. 

Teraz zamienić sam tył, czy jakieś inne sugestie?

Dzięki za radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok zmieniłem opony z lewej na prawą tył i przód. O dziwo samochód jedzie prosto lub delikatnie ucieka w lewo. Mam te koła z oponami od 3 lat i nic takiego się nie działo. 
Teraz zamienić sam tył, czy jakieś inne sugestie?
Dzięki za radę.
Masz całe koła czy opony zamieniszasz. Jeśli całe koła to były wymarzone przed założeniem?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, ewemarkam napisał:
33 minuty temu, polter_83 napisał:
Ok zmieniłem opony z lewej na prawą tył i przód. O dziwo samochód jedzie prosto lub delikatnie ucieka w lewo. Mam te koła z oponami od 3 lat i nic takiego się nie działo. 
Teraz zamienić sam tył, czy jakieś inne sugestie?
Dzięki za radę.

Masz całe koła czy opony zamieniszasz. Jeśli całe koła to były wymarzone przed założeniem?

Mam całe koła, które były w styczniu sprawdzane czy nie są krzywe i wyważane. Ten sam komplet od 3 lat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj dać tył na przód, może któraś z tych z przodu jest trefna. To co piszesz to wygląda dokładnie tak jak było u mnie - patrz kilka postów wyżej.

 

Zakładam, że opony nie są kierunkowe skoro z prawej na lewą je zamieniałeś? Były obracane na felgach, czy zakładane tak samo jak zostały zdjęte?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.04.2021 o 17:50, Lipton napisał:

Spróbuj dać tył na przód, może któraś z tych z przodu jest trefna. To co piszesz to wygląda dokładnie tak jak było u mnie - patrz kilka postów wyżej.

 

Zakładam, że opony nie są kierunkowe skoro z prawej na lewą je zamieniałeś? Były obracane na felgach, czy zakładane tak samo jak zostały zdjęte?

Myślę że były obracane a nawet zdejmowane ponieważ były sprawdzane czy nie są krzywe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobnie w Foresterze, co ciekawe po zrobieniu geometrii. Kupiłem nowe zimówki, jako że nowe opony to i cyk geometria. Wyjeżdżam, ściąga w prawo. Poprawka, nieco lepiej ale dalej czujesz że nie halo jest. Opony prawo-lewo, tył-przód, ściąga. Chłopak kasę mi oddał, załamał ręce. Zimę przejeździłem, opony równe, niepodcięte. Wkładamy lato, idzie jak po szynach. Kolejna zima, znowu zmyka w prawo, inny warsztat, geometria, a tam nie ma co poprawiać. Przejeździłem tak 3 sezony, aż raz przez pomyłkę dobiłem w kołach po 3 bary. Szedł jak po szynach, wiadomo że wóz drabiniasty się zrobił, ale szedł idealnie. Tą zagadkę odłożyłem na półkę wraz z potworem z Lohness, Trójkątem Bermudzkim i tajemnicą złotego pociągu ;) Nabywca został oczywiście poinformowany o fakcie. Kupiłem Legacy i zgadnijcie w którą stronę ucieka :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 16.04.2021 o 20:27, czort napisał:

Miałem podobnie w Foresterze, co ciekawe po zrobieniu geometrii. Kupiłem nowe zimówki, jako że nowe opony to i cyk geometria. Wyjeżdżam, ściąga w prawo. Poprawka, nieco lepiej ale dalej czujesz że nie halo jest. Opony prawo-lewo, tył-przód, ściąga. Chłopak kasę mi oddał, załamał ręce. Zimę przejeździłem, opony równe, niepodcięte. Wkładamy lato, idzie jak po szynach. Kolejna zima, znowu zmyka w prawo, inny warsztat, geometria, a tam nie ma co poprawiać. Przejeździłem tak 3 sezony, aż raz przez pomyłkę dobiłem w kołach po 3 bary. Szedł jak po szynach, wiadomo że wóz drabiniasty się zrobił, ale szedł idealnie. Tą zagadkę odłożyłem na półkę wraz z potworem z Lohness, Trójkątem Bermudzkim i tajemnicą złotego pociągu ;) Nabywca został oczywiście poinformowany o fakcie. Kupiłem Legacy i zgadnijcie w którą stronę ucieka :D 

Identycznie mam u siebie :) ja jeszcze oprócz geometrii zaliczyłem huntera żeby wszystko dobrze ustawić i dalej to samo :chyba już się przyzwyczaiłem że na zimówkach trzymam kiere mocniej . Może to kolejne TTTM ? :D

Edytowane przez kwantomas123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...