Jump to content

Podniesienie mocy w wolno ssaku


Tommy21

Recommended Posts

Witam, chicłem odświeżyć tematu bo był dosyć dawno poruszany i może jakieś nowinki techniczne zmieniły podejście do sprawy... 

Chciałbym z moich 125km w 2.0l kombi uzyskac tak ze 160-180 maks.

Odrazu dodam że, Nie nie bede chciał więcej z czasem, bo miałem juz auta które miały 200kucy+ i aż tyle mi nie jest potrzebne... Widziałem wiele rad w stylu " wez to sprzedaj i kup wrx'a" tylko wtedy mowie to znajdz mi wrx'a w przystepnej cenie z taki przebiegiem jak ja mam w bugu(90k km) ...

Jestem drugi właścicielem,  auto wogole nie zajechane zero rdzy bo garażowany był całe życie, wszystkie naprawy robione u dilera subaru... to tez szkoda sprzedac taką perełke i kupić wrx'a z 300k przebiegu gdzie zaraz wszystko bedzie do wymiany...  

Wiem juz że i tak trzeba zacząć od wydechu, polerowania dolotu, wieksze wtryski(pewnie tez odrazu pompa paliwa) i ogarnać sterowniki silnika, ale co dalej??

Tak wiec moje pytania: czy wtryski z wrx'a albo sti beda pasować??co z ecu? Montować zewnetrzny czy modować oryginalny?? A może jakieś sofft turbo do 0.5 ?? Widziałem też że ludzie piszą coś o montowaniu kompresora... co to za kompresor z jakiego auta czy jaka firma? Czy są gdzies filmiki albo opisy jak taki kompresor zamontować?? bo pewnie założył bym to sam tylko do wystrojenia bym gdzies musiał oddać... 

Prosze o jakieś podpowiedzi

Edited by Tommy21
Link to comment
Share on other sites

Po co Ci większa pompa i wtryski jak do tego potrzeba jeszcze powietrza?

Moc możesz zwiększyć tylko przez montaż turbo albo kompresora ale koszt będzie taki sam jak wyremontowanie silnika 300k przebiegu w WRX o którym piszesz. 

Link to comment
Share on other sites

Jest tu na forum mnóstwo projektów gdzie ktoś ma "wolnossącą perełkę bez rdzy z małym przebiegiem zobacz jedyny taki" i zapragnął podnieść moc. Zazwyczaj kończy się utopieniem małej fortuny i generalnym niesmakiem. Poszukaj, poczytaj, policz czy rzeczywiście wyjdzie taniej niż kupno i remont WRX-a.  

Link to comment
Share on other sites

29 minut temu, ewemarkam napisał:

2 tematy niżej:

A tu temat jednego z użytkowników. W tym temacie @Wade wszystko ładnie opisuje. 

Da się wszystko zrobić tanio, tylko trzeba robić samemu. 

No i własnie takiej odpowiedzi oczekiwałem :thx::thx: tak jak juz pisałem zamontować to moge sobie sam wszystko, mam jeszcze koleżkę który uturbia hondy caly czas także tez pewnie pomoże.. tylko ustawienie komputera zostanie dla firmy zewnetrznej a to chyba majątek nie będzie..

Link to comment
Share on other sites

55 minut temu, Narrator napisał:

Po co Ci większa pompa i wtryski jak do tego potrzeba jeszcze powietrza?

Moc możesz zwiększyć tylko przez montaż turbo albo kompresora ale koszt będzie taki sam jak wyremontowanie silnika 300k przebiegu w WRX o którym piszesz. 

Tak jak już napisałem że pompa i wtrysk jest na poczatek a potem dodałem pytanie "co dalej?" I podałem nawet opcje... 

Wyremontowanie silnika wrx'a to nie jest jedyna rzecz którą przy taki aucie bedzie trzeba zrobić, pewnie dojdą też remonty dyfrów , skrzyni i reszty osprzetu.... bo jak ktoś wystawia wrx'a z 300k za małe pieniądze to nie wierze że go nie upalał na koniec... a po drugie takie auto są już zazwyczaj grubo pomodowane a ja chce "sleepera" na daily a nie auto na tor...

Link to comment
Share on other sites

55 minut temu, Tommy21 napisał:

No i własnie takiej odpowiedzi oczekiwałem :thx::thx: tak jak juz pisałem zamontować to moge sobie sam wszystko, mam jeszcze koleżkę który uturbia hondy caly czas także tez pewnie pomoże.. tylko ustawienie komputera zostanie dla firmy zewnetrznej a to chyba majątek nie będzie..

Będzie bo chyba komp z 1.6 nie jest "flashowalny". Podobnie problem ponoć jest nawet z przedliftowym s-turbo. Przeczytaj cały wątek będziesz wszystko wiedział. Może nie trzeba będzie kompa ruszać.

Edited by ewemarkam
Link to comment
Share on other sites

A jeszcze takie pytanie bo są też te wrsje 2.0R co maja te 160km akurat tyle co by bylo ok

Czym sie różni tak 2.0R od 2.0 n/a ?? Bo przecież R'ka to też wolnossak...

A moze swap takieg silnika w przyszlosci był by rozwiazaniem?? 

Na początek i tak będę  robił  hamulce i zawieszenie to zanim dojde do silnika to minie troche czasu...

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, Tommy21 napisał:

Witam, chicłem odświeżyć tematu bo był dosyć dawno poruszany i może jakieś nowinki techniczne zmieniły podejście do sprawy... 

Chciałbym z moich 125km w 2.0l kombi uzyskac tak ze 160-180 maks.

Odrazu dodam że, Nie nie bede chciał więcej z czasem, bo miałem juz auta które miały 200kucy+ i aż tyle mi nie jest potrzebne... Widziałem wiele rad w stylu " wez to sprzedaj i kup wrx'a" tylko wtedy mowie to znajdz mi wrx'a w przystepnej cenie z taki przebiegiem jak ja mam w bugu(90k km) ...

Jestem drugi właścicielem,  auto wogole nie zajechane zero rdzy bo garażowany był całe życie, wszystkie naprawy robione u dilera subaru... to tez szkoda sprzedac taką perełke i kupić wrx'a z 300k przebiegu gdzie zaraz wszystko bedzie do wymiany...  

Wiem juz że i tak trzeba zacząć od wydechu, polerowania dolotu, wieksze wtryski(pewnie tez odrazu pompa paliwa) i ogarnać sterowniki silnika, ale co dalej??

Tak wiec moje pytania: czy wtryski z wrx'a albo sti beda pasować??co z ecu? Montować zewnetrzny czy modować oryginalny?? A może jakieś sofft turbo do 0.5 ?? Widziałem też że ludzie piszą coś o montowaniu kompresora... co to za kompresor z jakiego auta czy jaka firma? Czy są gdzies filmiki albo opisy jak taki kompresor zamontować?? bo pewnie założył bym to sam tylko do wystrojenia bym gdzies musiał oddać... 

Prosze o jakieś podpowiedzi

 

Wstaw silnik ej251 i masz te 160 koni prawie. :thumbup:

Wiązka silnika taka sama jak w ej201. Nie wiem jak z kompem, czy od ej201 ogarnie. 

Taniej i prościej niż soft turbo albo inne kombinacje. Zwłaszcza że widzę że swap już miałeś robiony. :mrgreen:

 

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Dzixd napisał:

 

Wstaw silnik ej251 i masz te 160 koni prawie. :thumbup:

Wiązka silnika taka sama jak w ej201. Nie wiem jak z kompem, czy od ej201 ogarnie. 

Taniej i prościej niż soft turbo albo inne kombinacje. Zwłaszcza że widzę że swap już miałeś robiony. :mrgreen:

 

Nie swapa nie bylo jeszcze :P to nastepna subarynka:D

Też myślałem o 2.5 ale tam za to te panewki ale pomyśle o tym rozwiązaniu jeszcze...

Link to comment
Share on other sites

Nie swapa nie bylo jeszcze  to nastepna subarynka
Też myślałem o 2.5 ale tam za to te panewki ale pomyśle o tym rozwiązaniu jeszcze...
W ej251 to upg akurat najpoważniejszym problemem będzie.

Wysłane z mojego mądrzejszego telefonu

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, Tommy21 napisał:

Czym sie różni tak 2.0R od 2.0 n/a ?? Bo przecież R'ka to też wolnossak..

2.0R najczęściej EJ204, głowice DOHC, zmienne fazy rozrządu, pompa powietrza wtórnego. Koleżka ma takiego i jak się "scigamy" na dwupasmówce to wygląda to jak wyścig TIR-ów na autostradzie. Do forka S-Turbo 170KM nie ma to to podskoku...

Link to comment
Share on other sites

Wszystko jest to przykre ale prawdziwe, w grę wchodzi tylko swap na 2,5 reszta nie ma kompletnego sensu... za uturbieniem zaraz będzie szła skrzynia dyfry itd itd czyli jedna wielka skarbonka, trzeba od razu iść w wrx, ale dalej będzie mało bo następna choroba to sti, więc nie bez powodu sie mówi by iść za ciosem i dozbierać na sti. Jak mówię przykre ale prawdziwe, przeszedłem to na własnej skórze i nie polecam :upside-down-face_1f643-small:jestem biedniejszy o worek pieniędzy, za to bogatszy o nieprzespane noce:biglol: Albo rób swap na 2.5 albo daj spokój.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...