Skocz do zawartości

Podniesienie mocy w wolno ssaku


Tommy21

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, chicłem odświeżyć tematu bo był dosyć dawno poruszany i może jakieś nowinki techniczne zmieniły podejście do sprawy... 

Chciałbym z moich 125km w 2.0l kombi uzyskac tak ze 160-180 maks.

Odrazu dodam że, Nie nie bede chciał więcej z czasem, bo miałem juz auta które miały 200kucy+ i aż tyle mi nie jest potrzebne... Widziałem wiele rad w stylu " wez to sprzedaj i kup wrx'a" tylko wtedy mowie to znajdz mi wrx'a w przystepnej cenie z taki przebiegiem jak ja mam w bugu(90k km) ...

Jestem drugi właścicielem,  auto wogole nie zajechane zero rdzy bo garażowany był całe życie, wszystkie naprawy robione u dilera subaru... to tez szkoda sprzedac taką perełke i kupić wrx'a z 300k przebiegu gdzie zaraz wszystko bedzie do wymiany...  

Wiem juz że i tak trzeba zacząć od wydechu, polerowania dolotu, wieksze wtryski(pewnie tez odrazu pompa paliwa) i ogarnać sterowniki silnika, ale co dalej??

Tak wiec moje pytania: czy wtryski z wrx'a albo sti beda pasować??co z ecu? Montować zewnetrzny czy modować oryginalny?? A może jakieś sofft turbo do 0.5 ?? Widziałem też że ludzie piszą coś o montowaniu kompresora... co to za kompresor z jakiego auta czy jaka firma? Czy są gdzies filmiki albo opisy jak taki kompresor zamontować?? bo pewnie założył bym to sam tylko do wystrojenia bym gdzies musiał oddać... 

Prosze o jakieś podpowiedzi

Edytowane przez Tommy21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest tu na forum mnóstwo projektów gdzie ktoś ma "wolnossącą perełkę bez rdzy z małym przebiegiem zobacz jedyny taki" i zapragnął podnieść moc. Zazwyczaj kończy się utopieniem małej fortuny i generalnym niesmakiem. Poszukaj, poczytaj, policz czy rzeczywiście wyjdzie taniej niż kupno i remont WRX-a.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, ewemarkam napisał:

2 tematy niżej:

A tu temat jednego z użytkowników. W tym temacie @Wade wszystko ładnie opisuje. 

Da się wszystko zrobić tanio, tylko trzeba robić samemu. 

No i własnie takiej odpowiedzi oczekiwałem :thx::thx: tak jak juz pisałem zamontować to moge sobie sam wszystko, mam jeszcze koleżkę który uturbia hondy caly czas także tez pewnie pomoże.. tylko ustawienie komputera zostanie dla firmy zewnetrznej a to chyba majątek nie będzie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, Narrator napisał:

Po co Ci większa pompa i wtryski jak do tego potrzeba jeszcze powietrza?

Moc możesz zwiększyć tylko przez montaż turbo albo kompresora ale koszt będzie taki sam jak wyremontowanie silnika 300k przebiegu w WRX o którym piszesz. 

Tak jak już napisałem że pompa i wtrysk jest na poczatek a potem dodałem pytanie "co dalej?" I podałem nawet opcje... 

Wyremontowanie silnika wrx'a to nie jest jedyna rzecz którą przy taki aucie bedzie trzeba zrobić, pewnie dojdą też remonty dyfrów , skrzyni i reszty osprzetu.... bo jak ktoś wystawia wrx'a z 300k za małe pieniądze to nie wierze że go nie upalał na koniec... a po drugie takie auto są już zazwyczaj grubo pomodowane a ja chce "sleepera" na daily a nie auto na tor...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, Tommy21 napisał:

No i własnie takiej odpowiedzi oczekiwałem :thx::thx: tak jak juz pisałem zamontować to moge sobie sam wszystko, mam jeszcze koleżkę który uturbia hondy caly czas także tez pewnie pomoże.. tylko ustawienie komputera zostanie dla firmy zewnetrznej a to chyba majątek nie będzie..

Będzie bo chyba komp z 1.6 nie jest "flashowalny". Podobnie problem ponoć jest nawet z przedliftowym s-turbo. Przeczytaj cały wątek będziesz wszystko wiedział. Może nie trzeba będzie kompa ruszać.

Edytowane przez ewemarkam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze takie pytanie bo są też te wrsje 2.0R co maja te 160km akurat tyle co by bylo ok

Czym sie różni tak 2.0R od 2.0 n/a ?? Bo przecież R'ka to też wolnossak...

A moze swap takieg silnika w przyszlosci był by rozwiazaniem?? 

Na początek i tak będę  robił  hamulce i zawieszenie to zanim dojde do silnika to minie troche czasu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Tommy21 napisał:

Witam, chicłem odświeżyć tematu bo był dosyć dawno poruszany i może jakieś nowinki techniczne zmieniły podejście do sprawy... 

Chciałbym z moich 125km w 2.0l kombi uzyskac tak ze 160-180 maks.

Odrazu dodam że, Nie nie bede chciał więcej z czasem, bo miałem juz auta które miały 200kucy+ i aż tyle mi nie jest potrzebne... Widziałem wiele rad w stylu " wez to sprzedaj i kup wrx'a" tylko wtedy mowie to znajdz mi wrx'a w przystepnej cenie z taki przebiegiem jak ja mam w bugu(90k km) ...

Jestem drugi właścicielem,  auto wogole nie zajechane zero rdzy bo garażowany był całe życie, wszystkie naprawy robione u dilera subaru... to tez szkoda sprzedac taką perełke i kupić wrx'a z 300k przebiegu gdzie zaraz wszystko bedzie do wymiany...  

Wiem juz że i tak trzeba zacząć od wydechu, polerowania dolotu, wieksze wtryski(pewnie tez odrazu pompa paliwa) i ogarnać sterowniki silnika, ale co dalej??

Tak wiec moje pytania: czy wtryski z wrx'a albo sti beda pasować??co z ecu? Montować zewnetrzny czy modować oryginalny?? A może jakieś sofft turbo do 0.5 ?? Widziałem też że ludzie piszą coś o montowaniu kompresora... co to za kompresor z jakiego auta czy jaka firma? Czy są gdzies filmiki albo opisy jak taki kompresor zamontować?? bo pewnie założył bym to sam tylko do wystrojenia bym gdzies musiał oddać... 

Prosze o jakieś podpowiedzi

 

Wstaw silnik ej251 i masz te 160 koni prawie. :thumbup:

Wiązka silnika taka sama jak w ej201. Nie wiem jak z kompem, czy od ej201 ogarnie. 

Taniej i prościej niż soft turbo albo inne kombinacje. Zwłaszcza że widzę że swap już miałeś robiony. :mrgreen:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Dzixd napisał:

 

Wstaw silnik ej251 i masz te 160 koni prawie. :thumbup:

Wiązka silnika taka sama jak w ej201. Nie wiem jak z kompem, czy od ej201 ogarnie. 

Taniej i prościej niż soft turbo albo inne kombinacje. Zwłaszcza że widzę że swap już miałeś robiony. :mrgreen:

 

Nie swapa nie bylo jeszcze :P to nastepna subarynka:D

Też myślałem o 2.5 ale tam za to te panewki ale pomyśle o tym rozwiązaniu jeszcze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie swapa nie bylo jeszcze  to nastepna subarynka
Też myślałem o 2.5 ale tam za to te panewki ale pomyśle o tym rozwiązaniu jeszcze...
W ej251 to upg akurat najpoważniejszym problemem będzie.

Wysłane z mojego mądrzejszego telefonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Tommy21 napisał:

Czym sie różni tak 2.0R od 2.0 n/a ?? Bo przecież R'ka to też wolnossak..

2.0R najczęściej EJ204, głowice DOHC, zmienne fazy rozrządu, pompa powietrza wtórnego. Koleżka ma takiego i jak się "scigamy" na dwupasmówce to wygląda to jak wyścig TIR-ów na autostradzie. Do forka S-Turbo 170KM nie ma to to podskoku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jest to przykre ale prawdziwe, w grę wchodzi tylko swap na 2,5 reszta nie ma kompletnego sensu... za uturbieniem zaraz będzie szła skrzynia dyfry itd itd czyli jedna wielka skarbonka, trzeba od razu iść w wrx, ale dalej będzie mało bo następna choroba to sti, więc nie bez powodu sie mówi by iść za ciosem i dozbierać na sti. Jak mówię przykre ale prawdziwe, przeszedłem to na własnej skórze i nie polecam :upside-down-face_1f643-small:jestem biedniejszy o worek pieniędzy, za to bogatszy o nieprzespane noce:biglol: Albo rób swap na 2.5 albo daj spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...